www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Aug, 2018 9:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma teel
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2017 21:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 21:59
Postitusi: 442
Tere!

Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli)) Arkma teeristi lähedal.

Olen ise mõned korrad mööda sõitnud ja asja Ineternetist uurides väga midagi nagu ei leidnuki....seega tegin väikese pildiseeria (Maaameti aerofotodena), kus väike skemaatiline ülevaade ja alade jaotus, kus saate kaasa rääkida.

Siin teemas on teretulnud...
....kõik info antud väeosa/installatsiooni kohta.
....kõik fotod
....muu teemaga seostuv


Manused:
Arkma-Ollepa_1-Üldskeem.JPG
Arkma-Ollepa_1-Üldskeem.JPG [ 66.47 KB | Vaadatud 3829 korda ]
Arkma-Ollepa_2-Skeem.JPG
Arkma-Ollepa_2-Skeem.JPG [ 51.49 KB | Vaadatud 3829 korda ]
Faili kommentaar: Reljeef: annab hea ülevaate seal olnud teedevõrgustikust.
Arkma-Ollepa_3-Reljeef.JPG
Arkma-Ollepa_3-Reljeef.JPG [ 40.64 KB | Vaadatud 3829 korda ]

_________________
Kogun EKV embleeme ja paguneid
http://public.fotki.com/ggdag/
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2017 21:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 21:59
Postitusi: 442
Lisan juurde alajaotusest NELI ala...


Manused:
Arkma-Ollepa_4-Taristu.JPG
Arkma-Ollepa_4-Taristu.JPG [ 63.72 KB | Vaadatud 3828 korda ]
Arkma-Ollepa_5-Angaar.JPG
Arkma-Ollepa_5-Angaar.JPG [ 47.53 KB | Vaadatud 3828 korda ]
Arkma-Ollepa_6-Seire.JPG
Arkma-Ollepa_6-Seire.JPG [ 36.53 KB | Vaadatud 3828 korda ]

_________________
Kogun EKV embleeme ja paguneid
http://public.fotki.com/ggdag/
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2017 21:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 21:59
Postitusi: 442
Eraldiseisev ala...asub küll talu lähedal, aga hooned ei tunud "standartse" talu hoonetena...kas on seotud lennuväljaga?


Manused:
Arkma-Ollepa_7-Taristu-2.JPG
Arkma-Ollepa_7-Taristu-2.JPG [ 37.72 KB | Vaadatud 3827 korda ]

_________________
Kogun EKV embleeme ja paguneid
http://public.fotki.com/ggdag/
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2017 23:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 5633
Natuke abiks võiks olla Wikimapia
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=58.66 ... 9&z=14&m=b

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2017 8:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Mai, 2015 14:01
Postitusi: 329
Asukoht: Poolsaar-Mulgimaa
Sõidan antud kohast nädalas 2x läbi. Huvist sai korra isegi ühelt kohalikult küsima mindud aga ega sealt midagi tulnud :dont_know: (naesterahvas). Mingi ilmajaama moodi putka on kah alles keset platsi.

_________________
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2017 9:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Mai, 2005 11:45
Postitusi: 785
Seal peaks keset platsi olemas toimiv raadiomajakas. Varem oli see minu mäletamist mööda Võhmas sees.

Rahvasuu räägib, et 1941 sügisel vedeles seal nõukogude lennukeid, mida kohalikud rappimas käisid. Lennuvälja sõjaaegne mürsuladu oli paar kilomeetrit Tallinna poole, seal nägid demineerijad pärast sõda kurja vaeva.

A.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2017 9:25 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 07 Jaan, 2012 23:33
Postitusi: 13
Ennem olevat too raadiomajakas olnud Võhma raudteejaamas ühes vagunis. Külajuttude põhjal olevat lumi sellele langedes kohe ära sulanud. Nii soe oli.
Nüüd jah see riidekapi suurune kobakas seal põllul.
Eelmine suvi toimetas üks buldooser muidu ka seal, ei teagi mida ta täpsemalt tasandas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2017 11:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4358
Asukoht: Tallinn
Raadiomajakas on Võhma VOR. http://worldaerodata.com/wad.cgi?nav=VO ... nav_type=4
Mõni aasta tagasi oli plaan see Tartu Ülenurme lennuväljale viia, kuid õnneks jäi plaan katki. Võhmas on hea nii Tallinnast kui Tartust raadionavigatsiooni harjutusi tegemas käia. Kedagi ei sega.
Lennuväljana oli viimati kasutuses üle kümne aasta tagasi. Lendasime seal Viljandi Lennuklubi Wilga ja Blanikuga. Praegu mingi tegevus endise väeosa hoonete juures toimub. Eks midagi lammutatakse maha ja midagi tehakse korda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2018 18:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mai, 2005 18:22
Postitusi: 136
http://nagi.ee/photos/u_kask/sets/410257/106989/
Kuna asjal on eramaa silt ees, ei hakanud sisse ründama, tegin pika toruga Paia-Nuia maanteelt paar klõpsu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2018 15:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 299
http://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=81736279

Ärge toitke säästuspioone...

Miks selline teema üldse huvi peaks pakkuma. :dont_know: Kaardid, ülevaated, lähen teen pilti jne. Ikka tahaks oma nina toppida igale poole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 26 Juun, 2018 13:18 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 20
VOR majakas on igati soliidne ja avalik objekt, eramaal olevaid mullahunnikuid pika objektiiviga pildistada - no ei tea jah, milleks hea. Samas jäi silma, et juba hoolega pildistatud-uuritud objektiga: http://www.mil.hiiumaa.ee/xx/Jarvamaa-T ... odroom.pdf
Aga Võhmast kui lennunduspunktist minu arusaamist mõõda (ja avalike infoallikate põhjal):
NSVL ajal põhines raadionavigatsioon Eestis tervel hunnikul NDB-del (ehk ringsuunalistel raadiomajakatel), mis paiknesid igal lugupidaval lennuväljal (Tartu, Tallinn, Viljandi, Pärnu, Kuressaare, Kärdla),
Tallinnas paiknes vist veel NSVL analoog läänemaailmas levinud VOR-ile ehk RSBN majakas ja kõige keskel oli Eesti lennuliikluse keskpunkt ehk Võhma, kus oli oma NDB ilma tsiviillennuväljata. Kui SAS hakkas 1989 lendama Helsingi-Tallinn, siis tegelikuks marsruudiks oli Helsingi-Peterburi-Sillamäe-Võhma-Tallinn. 1990. aastate keskel toimus süsteemi moderniseerimine, Tallinnase paigutati DVOR/DME majakas (detsember 1994) , Kuressaarde ja Võhmasse CVOR/DME. Võhma VOR/DME läks ametlikult käiku 10.07.1996 ja senine NDB lülitati välja 16.09.1996. Seega ei saa seal olla mingi raudteevagunist pärit saateseadet. Edaspidi oli Võhma VOR/DME tükk aega kõikvõimalike lennumarsruutide üheks punktiks, aga vist seoses GPS kasutuse arenguga muutus tasapisi mitte nii oluliseks. Uuematel marsruutide kaartidel oli Võhma VOR/DME kuidagi eraldi, ei paiknenud enam ühelgi marsruudil. Eelmise aasta teisel poolel tekkis NOTAMi teade, et majaka VOR osa on tööst püsivalt väljas ja uutel lennukaartidel ongi Võhma puhul mainitud ainult kauguse määrajat ehk DME seadet (kanal 96X, tootja Fernau, saatesagedus 1183 MHz, vasuvõtt 1120 MHz, võimsus 35 W, antenn maapinnast 7,2 m). Ilmselt läks VOR saatjal midagi katki ja seoses vähese kasutatavusega tema kasutusest loobuti. GPS täna ülilevinud, üle maailma võetakse VOR ja NDB seadmeid järjest maha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2018 13:30 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 20
Juhuslikult leidsin pildifaili (ehk pärit omaaegselt Lennuliiklusteeninduse AS kodulehelt), kus näidatud marsruudid aastal 1992. Selle alusel oli Võhma oma NDB majakaga Eesti lennuliikluse peapunkte.
Manus:
Faili kommentaar: Lennumarsruudid 1992
Eesti_Lennutrassid_1992.jpg
Eesti_Lennutrassid_1992.jpg [ 63.15 KB | Vaadatud 712 korda ]

Hiljem on tema osatähtsus muudkui vähenenud, nüüd VOR ka enam ei tööta. Kus piloodiõpilased nüüd VOR-lähenemisi harjutamas käivad - kas Kuressaares või Tallinnas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2018 15:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 201
Zwyx kirjutas:
Hiljem on tema osatähtsus muudkui vähenenud, nüüd VOR ka enam ei tööta. Kus piloodiõpilased nüüd VOR-lähenemisi harjutamas käivad - kas Kuressaares või Tallinnas?


Rumal jutt suhu tagasi. VORi majakaid muidugi veel leidub, ADFi majakatega on kitsas käes,

_________________
Sa oled see, mida sa postitad.


Viimati muutis davidsoniharald, 25 Juul, 2018 10:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
PostitusPostitatud: 20 Juul, 2018 17:23 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 20
Eesti aeronavigatsioonilise teabe kogumiku (ehk AIP-i) väitel hetkel Eestis veel kaks VOR majakat töötamas: Tallinn DVOR ja Kuressaare VOR http://eaip.eans.ee/2018-07-19/html/eAIP/EE-ENR-4.1-et.html#ENR-4. Kunagi oli ka Pärnu lennuväljal oma väiksema ulatusega VOR majakas olemas, aga see lülitati välja seoses visuaallennuväljaks muutumisega. Lennuakadeemia üliõpilane tegi aastal 2014 lõputöö teemal, kuidas kasutuseta seisvatest Pärnu navigatsiooniseadmetest õppevahendeid ehitada. Antud allika alusel oli VOR majakaks Thomson VOR 512C tootmisaastaga 1986, kasutusaja lõpus olid hädadeks varuosade kättesaadavus ning parameetride ebastabiilsus. Seega ilmselt selle taaskäivitamist pole loota.
Aga üle maailma neid järjest maha võetakse. UK teenusepakkuja NATS kirjutab, et aastaks 2020 jääb nende 44 VOR-ist järele 19. Samas on mainitud, et platse täiesti puhtaks ei tehta - kui samas punktis on DME seade, siis see jääb tööle, et pakkuda tagavaravõimalust suuremahulise GPS süsteemi rikke korral. Ilmselt ka hetkel tööle jäänud Võhma DME kasulik, et soliidsemad lennuaparaadid saaksid oma asukohainfot automaatselt täpsustada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt