Uued koosseisud kaitseväele
Eks Jägala oli omaaegsete plagaarmee-kiimlejate-"ekspertide" üks ohvreid.
Pole vist vaja märkida, et see lennukite-lasketiiru(käsitulirelvade) jama on sulest välja imetud ettekääne (paljude seas).
Olgu tema lähiümbruskonnaga kuidas on aga vähemalt on tema asukoht tublisti soodsam väosa jaoks just maastiku poolest. Võrdle seda nt Pladiskiga kus on 4-5 põlluriba kus saab harjutada, kusjuures paukmoona kasutamine on keelatud kuna kohalikud pensionärid olid kurjustanud selle üle. Nüüd kui midagi vähegi tõsisemat tahad teha siis peab selleks sõitma HAAPSALU külje alla Piirsalusse. Tund aega sinna ja tund tagasi. Rääkimata kütusekulust. Taas linnuke kirja ökonoomsusele ja effektiivsusele EKV-s.
Pole vist vaja märkida, et see lennukite-lasketiiru(käsitulirelvade) jama on sulest välja imetud ettekääne (paljude seas).
Olgu tema lähiümbruskonnaga kuidas on aga vähemalt on tema asukoht tublisti soodsam väosa jaoks just maastiku poolest. Võrdle seda nt Pladiskiga kus on 4-5 põlluriba kus saab harjutada, kusjuures paukmoona kasutamine on keelatud kuna kohalikud pensionärid olid kurjustanud selle üle. Nüüd kui midagi vähegi tõsisemat tahad teha siis peab selleks sõitma HAAPSALU külje alla Piirsalusse. Tund aega sinna ja tund tagasi. Rääkimata kütusekulust. Taas linnuke kirja ökonoomsusele ja effektiivsusele EKV-s.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Suhteliselt madalalt kõrgust ei oska ütelda aga piisavalt madalalt männiku tiiruga võrreldes siis ikka tunduvalt madalamalt.vb isegi poole madalamalt.Lemet kirjutas:Ja kui kõrgel nad Jägala kohal on? EOD vast teab?raivo188 kirjutas:Lennu koridor läheb üle lasketiiru. Siis kui nad keeravad tallina peale ja täpselt üle minu maja.
Minu IQ ei ole nii kõrge, et päris 100% mõista eelnevat teksti, kuid kui probleem peaks olema, lahendaks asja ka 150 m sisetiir.Suhteliselt madalalt kõrgust ei oska ütelda aga piisavalt madalalt männiku tiiruga võrreldes siis ikka tunduvalt madalamalt.vb isegi poole madalamalt.
SBK automaadi laskeharjutused A1-A6 jäävad näiteks kõik 150 m sisse ja üle 150 m distantsid on üldse ette nähtud vaid A12 kuni A15. Lihtne sisetiir lahendaks suurema osa vajadustest. Muud saaks teha juba laskelaagrites laskeväljadel. Tiir ei pea olema mingi luksusehitis. Seindaki saaks teha vähemalt osaliselt pinnasevallidena ja paneel- või betoonivalukatus peale.
Mis kolkalikkusse puutub, siis ma soovitaks Jägalas päeva ära käia ja selles ise veenduda. selleks, et sinna tekiks mingi normaalne "elu", läheb ilmselt aega vähemalt 1 põlvkond. On küll Tallinnast peaaegu suurtükilasu kaugusel, kuid olemuselt täielik perifeeria. Ma olen aru saanud, et Vahipataljonist taheti/tahetakse sinna asustada SP-kompanii ja muidugi ei ole kaader sellest "metsa" kolimisest pehmelt öeldes... huvitatud. Saaks aru, kui sinna viidaks jalaväekompanii, millel Rahumäel tõesti üsna ebamugavad tingimused heaks väljaõppeks.
Veel üks idee oleks viia Vahipataljon koos üksiku SP-rühmaga hoopis sinna, kus on praegu Sidepataljon.
1) 2 SP-kompaniid (praegu on 1, aga peaks olema 2 - üks kutsumisega suvel, teine talvel) mahuks Mäekasarmutesse ära kindlasti ja ka see SP-kunnide rühm. Filtris on küll veidi kitsas, kuid küll SBK-ga saab hakkama ja SP õpe ei vaja palju maastikutegevust. Minuarust on seal bussijaama taga PS külje all veel selline kummaline vaba arendatav territoorium. Kv spordirühm ilmselt mahuks sinna ka. Üldiselt vahipatt peaks olema keskalluvusega, mitte enam Maaväe osa.
2) Keskalluvusega kaadri-SP-rühm saaks aidata efektiivselt kaasa KVPS valveteenistuses ning senise sidepati baasilt rühma saaks kaotada, hoides nii teatud määral kokku personalikuludelt.
3) Filtri teelt on max 2,5 km (kuni 15 min sõitu tipptunnil) Kadriorgu presidendi vahtkonda.
4) Filtri teelt on samuti vaid paar km lennuväljale, kus vastuvõtte teha - jälle kokkuhoid.
5) SP on kogu komplektiga dislotseeritud strateegiliselt maksimaalselt soodsasse asukohta Tallinnas, kust on võimalik korraldada vajadusel maksimaalselt operatiivselt KVPS, KaMin ja Luurepati objektikaitset kriisiolukorras.
6) Väliväljaõppel (peamiselt SBK) tuleks hakata käima Männikul, kuigi midagi saaks ilmselt teha ka lähialal. Joosta saab Kalevi staadionil. Probleem on spordihalli puudumine, kuid küllap selle kannataks linnaku serva või lähedusse viilhallina ehitada. Seal saaks siis käia tervist parendamas ka peastaabi rahvas.
Vahipataljoni linnakusse võiks omakorda asuda aga Staabi- ja sidepataljon koos oma "küberründekeskusega", mis kuulu järgi Filtris resideerib.
1) Rahumäel oleks side isegi kuidagi loogilisemas võtmes, sest linnaku servas peaks asuma ka Teabeamet vms mitteavalik asutus, mis seotud otseselt elektroonilise turbe, -luure ja andmesidega, nagu sidepattki. Üleaedne koostöö oleks kindlasti väga tõhus ja kasulik riikliku julgeoleku üldises mastaabis.
2) Küberkaitsekeskus ka Rahumäele - minu arust küll parim vastav kooslus, mida annaks praegu selles vallas üldse välja mõelda ja rakendada.
3) Kunagi tulevikus (ilmselt tuleks sidepatt lõpuks välja kolida) võiks Rahumäele asuda veel Luurepataljon ja siis oleks täismäng.
4) Väljaõppel saaks side käia edasi Männikul, kuhu on lühem maa, kui Filtrist. Eks see side- ja juhtpunktitegevus eelda nagunii tehnikaga välja liikumist. Samal ajal säilib teatud ühenduslähedus juhtivate staapidega Tallinnas.
Põhja KRK tuleks siiski majutada-koondada Jägalasse, milleks ka vaikselt ettevalmistusi tehakse. Jägalasse peaksid koonduma ka Kalev, Scouts ja brigaadi tagalapataljon Paldistkist. Samasse muidugi ka loodav tankipataljon. Samal ajal võiks kaaluda jalaväebrigaadi ja Põhja KRK staabi liitmist, kuigi selle kokku pandud staabi mobilisatsiooniga tegelev büroo peaks asuma inimsõbralikkuse huvides ehk Tallinnas.
Viimati muutis hummel, 10 Mär, 2010 14:01, muudetud 1 kord kokku.
Kui kaugel Jagala Tallinnast on,...25-35 km.??hummel kirjutas:Mis kolkalikkusse puutub, siis ma soovitaks Jägalas päeva ära käia ja selles ise veenduda. selleks, et sinna tekiks mingi normaalne "elu", läheb ilmselt aega vähemalt 1 põlvkond. On küll Tallinnast peaaegu suurtükilasu kaugusel, kuid olemuselt täielik perifeeria. .
Mina käin iga päev tööle 16 km. tagant, töökaaslane lausa 42 km. kauguselt....Saame hakkama. Tuttav käib iga päev autoga Tallinnast Aegviitu tööle...
Jägala asukoht kui "perifeeria", teebki ta sõjaväebaasiks sobivaks....Pealegi, ühendustee pealinnast on korralik....
-
- Site Admin
- Postitusi: 5559
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Selliste ohtude vastu aitab tegelikult lihtsalt laskeala kohale ehitatud katus. Lennukitele saavad seal piirkonnas ohtlikud olla vaid juhuslikud lasud üle 45-kraadise nurga alt.hummel kirjutas:Minu IQ ei ole nii kõrge, et päris 100% mõista eelnevat teksti, kuid kui probleem peaks olema, lahendaks asja ka 150 m sisetiir.Suhteliselt madalalt kõrgust ei oska ütelda aga piisavalt madalalt männiku tiiruga võrreldes siis ikka tunduvalt madalamalt.vb isegi poole madalamalt.
Või siis juba tõesti pahatahtlik tegevus.
Mulle hummeli plaan meeldib
Tegelikult oleks mõistlik ka vähe lahjendatum plaan - Rahumäele jääb SP-kompanii (või 2, nagu peaks), jalavägi kolib Jägalasse. Ehk siis vangerdus sidepati ja vahipati vahel jääks ära, kuigi mulle meeldivad need loogilised põhjendused, miks see vangerdus toimuma peaks.
Tegelikult oleks mõistlik ka vähe lahjendatum plaan - Rahumäele jääb SP-kompanii (või 2, nagu peaks), jalavägi kolib Jägalasse. Ehk siis vangerdus sidepati ja vahipati vahel jääks ära, kuigi mulle meeldivad need loogilised põhjendused, miks see vangerdus toimuma peaks.
professional retard
-
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 06 Jaan, 2006 20:59
- Kontakt:
Arusaamatu, miks spordihalli puudumine probleem on?6) Väliväljaõppel (peamiselt SBK) tuleks hakata käima Männikul, kuigi midagi saaks ilmselt teha ka lähialal. Joosta saab Kalevi staadionil. Probleem on spordihalli puudumine, kuid küllap selle kannataks linnaku serva või lähedusse viilhallina ehitada. Seal saaks siis käia tervist parendamas ka peastaabi rahvas.
” Aga miks on Eestis praegu päris palju paremäärmust? Lahendus lihtne: NSVL lipukiri oli: sisult sotsialistlik, vormilt rahvuslik ja nii see NSVL sõna otseses mõttes natsionaalsotsialiste kasvataski. ” Sirje Kingsepp.
Mitte lennukeelu- vaid ohualad. Näiteks Männikul EE D20. Ja seal lendamine on keelatud siis kui ala on aktiveeritud, mitte alati. Piloote teavitatakse NOTAM- teadetega ja lennujuhtide poolt raadio teel.S-2 kirjutas:Lasketiirud on lennukeelualad.
Männikul n 1700 jalast madalamal, aga Nursipalus see vastu 9200 ja Aegviidul 14 700 jalast madalamal.
Kõiki lennunduse ohu- ja piirangualasid saab vaadata sellel kaardil:
http://aip.eans.ee/orb.aw/class=file/ac ... UN2009.pdf
Instrumentaallennureeglite järgi lendavate lennukite marsruudid lennuväljade läheduses on siin: http://aip.eans.ee/index.aw?section=853 ... e=8532.pdf
Tõstsin oma viimase postituse surematust tankide teemast hoopiski siia:
Tegelikult, viidates kaasfoorumlasele "renxus", siis tõepoolest, kõik hakkab pihta doktriinist st. Eesti puhul Sõjalise Kaitse Arengukavast (http://www.mod.gov.ee/files/kmin/nodes/9439_SKAK.pdf), mis siingi foorumis kõvasti kriitikat saanud. Kui aga doktriin on juba jama, siis on imelik vinguda strateegia üle. Siin võib küll diskuteerida, et igasugune areng on parem kui paigalseis, seda kasvõi vildaka doktriini all. Julgeks aga siinkohal ikkagi oponeerida viidates meie piiratud ressurssidele, mis sellisel juhul vähemasti osaliselt ametlikult lihtsalt raisku lähevad. Kui sul on peamiselt vaja auklikult porisel metsateel igapäevaselt sõita, siis selleks ei osta sa endale limusiini (kah auto ja väga vinge ning antud juhul hea õnne korral viib võibolla ka kohale) vaid neliveoga kõrge põhjaga maasturi.
Edasi tulevad aga strateegia, mille edasikandjaks on loogiline ning mõistlik struktuur. Teekski siinkohal etteapaneku targematel, kas arendada edasi "Uued koosseisud kaitseväele" teemat ning kaasata sinna ka doktriin'i mõõde või teha eraldi arengukava teema, struktuuride teema ning viimase elemendina lisanduvad juba olemasolevad relvasüsteemide teemad. Võiksime oma arengutapil sammu edasi astuda...
Siinkohal kutsuks üles ka kaasfoorumlast "renxus" vastavat aktiivsust üles näitama ja teisi.
Tegelikult, viidates kaasfoorumlasele "renxus", siis tõepoolest, kõik hakkab pihta doktriinist st. Eesti puhul Sõjalise Kaitse Arengukavast (http://www.mod.gov.ee/files/kmin/nodes/9439_SKAK.pdf), mis siingi foorumis kõvasti kriitikat saanud. Kui aga doktriin on juba jama, siis on imelik vinguda strateegia üle. Siin võib küll diskuteerida, et igasugune areng on parem kui paigalseis, seda kasvõi vildaka doktriini all. Julgeks aga siinkohal ikkagi oponeerida viidates meie piiratud ressurssidele, mis sellisel juhul vähemasti osaliselt ametlikult lihtsalt raisku lähevad. Kui sul on peamiselt vaja auklikult porisel metsateel igapäevaselt sõita, siis selleks ei osta sa endale limusiini (kah auto ja väga vinge ning antud juhul hea õnne korral viib võibolla ka kohale) vaid neliveoga kõrge põhjaga maasturi.
Edasi tulevad aga strateegia, mille edasikandjaks on loogiline ning mõistlik struktuur. Teekski siinkohal etteapaneku targematel, kas arendada edasi "Uued koosseisud kaitseväele" teemat ning kaasata sinna ka doktriin'i mõõde või teha eraldi arengukava teema, struktuuride teema ning viimase elemendina lisanduvad juba olemasolevad relvasüsteemide teemad. Võiksime oma arengutapil sammu edasi astuda...
Siinkohal kutsuks üles ka kaasfoorumlast "renxus" vastavat aktiivsust üles näitama ja teisi.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist