NSVL --> Venemaa relvajõud Eestis
Kuusalust vähe edasi on vasakut kätt Kupuküla, kus asus ka venelaste raketibaas. Seal oli ka tuumarakett ühes angaaris olemas. Peale venelaste lahkumist käisin seal pildistamas aga fotod on siia maani tegemata. Loodan, et olete baasist teadlikud. Nüüd on seal territooriumil mingi firma oma hoonde püsti pannud.
Anton - horridoo!
Kuusalu külje all on Kupu-Kahala raketibaas kus asusid S-75 raketid ja nendega seonduv tehnika ning rajatised kaasaarvatud tuumapeade hoidla, mis eraldi kaitstud aiaga.
Käisin ise selles baasis just hiljuti ca 3 nädalat tagasi ja kõik on nagu teistes analoogsetes baasides - maha jäätud. See firma millest ennest siin juttu oli, ei ole raketibaasi territooriumil vaid kõrval mõned sajad meetrid Tallinna poole.
FW Anton ...ole nii hea ja tee pildid ära siis on võimalus võrrelda, ise tegin see kord ka pilte.
Käisin ise selles baasis just hiljuti ca 3 nädalat tagasi ja kõik on nagu teistes analoogsetes baasides - maha jäätud. See firma millest ennest siin juttu oli, ei ole raketibaasi territooriumil vaid kõrval mõned sajad meetrid Tallinna poole.
FW Anton ...ole nii hea ja tee pildid ära siis on võimalus võrrelda, ise tegin see kord ka pilte.
Re: Haapsalu väeosadest veel
Võib-olla tõesti olid Jak-28P-d. Mingeid selliseid pika terava ninaga lennukeid ma uduselt nagu mäletaks. Aga neid oli vist ainult mõned, enamus lennukeid, mis tollal lendasid Haapsalu kohal olid ikka tömbi esiosaga, nagu MiG-19 ja Su-9. MiG-21-d need igatahes ei olnud, selles olen ma päris kindel.berens kirjutas:...su-9? ei usu et siin lendas aga mine sa tea...indrek1 kirjutas:...kui seni relvastuses olnud hävitajad (Su-9 vist) vahetati välja MiG-23 vastu. On kellelgi infot selle kohta?
50. keskpaigast kuni 60. alguseni olid Tapal hävitajad Mig-19. Peale seda kuni 70. keskpaigani olid Jak-28P ja hiljem juba Mig-23M ja Mig-23MLD.
Haapsalus olid ka Mig-19 aga selles ma kindel pole kas nad ka Jak-28 kasutasid. Sama üksus lendas ju Tallinnas Lasnamäe vanalt rajalt. Enne Mig-19 olid vist Mig-15. Kolisid Haapsalu külje alla ja tean tuttavaid kes on pilte näinud kui Mig-19 Haapsalus tegutsesid. Hilisem lennukitüüp kuni lahkumiseni oli Mig-23MLD.
Pärnus oli 60. aastatel Jak-28P. 80. varustati ümber Mig-23MLD. 1985-1986 osa üksusest lendas Afghanistaanis.
Veel on meeles, et ka kuskil 1970-ndatel lendas ühel päeval Haapsalu lennuväljale kohale korraga (üksteise järel õigemini) kümmekond või rohkem suurt sõjaväe transpordilennukit. Ilmselt toimus siis mingi suurem vägede kolimine või midagi taolist. Elasin (ja elan ka praegu) peaaegu lennuvälja kõrval, ning mäletan selgesti, kuidas üle metsa tuli ja maandus lõputu rodu suuri lennukeid. Ise olin siis mingi 5-6 aastane. Huvitav, mis siis tegelikult toimus?
Vastuseks Kapral Karu küsimusele:Seoses Haapsalu lennuväljaga küsiksin aga -- kas keegi teab, miks on Ungru lossi lähedal teeäärse katlamaja korstna ots justkui ära lõigatud? Kas on mõni lendur sellega jõudu katsunud?
Selle korstna lammutas osaliselt 90-ndatel peale Nõuk. vägede lahkumist mingi ehitusfirma. Aga töö jäi millegipärast pooleli.
Selle korstna lammutas osaliselt 90-ndatel peale Nõuk. vägede lahkumist mingi ehitusfirma. Aga töö jäi millegipärast pooleli.
mis muidu sellisest asjast arvate?
http://www.ekspress.ee/Arhiiv/1999/10/Aosa/Magnet.html[/url]
http://www.ekspress.ee/Arhiiv/1999/10/Aosa/Magnet.html[/url]
Ämari lennuväli
Ämaris on olnud järgmised lennutüübid
MiG 17
Su 7 (ei tea mis modifikatsiooni)
MiG 27K (Kaira)
Su 24 (mitte M)
Lõpude lõpuks viidi polgu üle ja saadeti laiali.
Saidil www.airforce.ru on ka ühe Ämari lennukist pildiseeria tehtud..Eks need on olnud ka tol ajal juba päris vanad lennukid - kuskil 82 aastast saadik läks toomisse Su 24M.
Minu meelest, 24-sid oli 4 tk kaotatud, mina mäletan ainult viimast, kuskil Riisipere kandis.
See hauakivi paljude nimedega tähistab seda korda millal maanduv Su 7 rammis maandumisel veoauto mille kastis olid kursandid.
Kui käite sellel kalmistul siis bareljeefidel on ka mõnede lennukite mudelid graveeritud, minu meeles oli seal Su 24 ja Su 7b
MiG 17
Su 7 (ei tea mis modifikatsiooni)
MiG 27K (Kaira)
Su 24 (mitte M)
Lõpude lõpuks viidi polgu üle ja saadeti laiali.
Saidil www.airforce.ru on ka ühe Ämari lennukist pildiseeria tehtud..Eks need on olnud ka tol ajal juba päris vanad lennukid - kuskil 82 aastast saadik läks toomisse Su 24M.
Minu meelest, 24-sid oli 4 tk kaotatud, mina mäletan ainult viimast, kuskil Riisipere kandis.
See hauakivi paljude nimedega tähistab seda korda millal maanduv Su 7 rammis maandumisel veoauto mille kastis olid kursandid.
Kui käite sellel kalmistul siis bareljeefidel on ka mõnede lennukite mudelid graveeritud, minu meeles oli seal Su 24 ja Su 7b
Kas Ämaris mitte kaks erinevat polku ei lennanud? Tuttav rääkis et kui keila joalt lennuväli ära koristati ja ämarisse koliti siis lendas seal kaks erinevat polku. Ühe polgu lennukid asusid lennuvälja ümbruses ja teise polgu omad olid olnud lennuväljast edelas. (üks pikem ruleerimistee, mis läheb angaaride juurde. Seda teed kasutati vanasti ka rajana). Lennati kahe erineva lennukitüübiga. Üks tema kinnituste kohaselt oli olnud Mig-27 ja teine mingi Su-tüüpi. Kinnitas et üks tüüoidest oli olnud muudetava tiiva kujuga (mida just Mig-27 ongi). Ta arvast et äkki võis olla Su-17.?
Su-7 ja Mig-27 on ju suur vanusevahe. Äkki oli tõesti Su-17 ja Mig-27.?
Üks küsimus veel. Kas Ämarisse jõudsid veel enne N Liidu lagunemist Su-27? Sest ühte lennukit olla nähtud tallinna ülemiste lennuväljal, kuna Ämari pandi ilma tõttu kinni (udu oli) ja lennuk maandus tallinnas. Pealtnägijad ütlesid et lennukil oli olnud 2 saba .?
Su-7 ja Mig-27 on ju suur vanusevahe. Äkki oli tõesti Su-17 ja Mig-27.?
Üks küsimus veel. Kas Ämarisse jõudsid veel enne N Liidu lagunemist Su-27? Sest ühte lennukit olla nähtud tallinna ülemiste lennuväljal, kuna Ämari pandi ilma tõttu kinni (udu oli) ja lennuk maandus tallinnas. Pealtnägijad ütlesid et lennukil oli olnud 2 saba .?
Ämarist
Kas Ämaris mitte kaks erinevat polku ei lennanud?
Kusjuures vist oligi kaks polku teatud perioodil.
Tuttav rääkis et kui keila joalt lennuväli ära koristati ja ämarisse koliti siis lendas seal kaks erinevat polku.
-võib olla ei tea
Ühe polgu lennukid asusid lennuvälja ümbruses ja teise polgu omad olid olnud lennuväljast edelas. (üks pikem ruleerimistee, mis läheb angaaride juurde. Seda teed kasutati vanasti ka rajana).
- omal ajal just mõtlesin mis asi see on
Lennati kahe erineva lennukitüübiga. Üks tema kinnituste kohaselt oli olnud Mig-27 ja teine mingi Su-tüüpi. Kinnitas et üks tüüoidest oli olnud muudetava tiiva kujuga (mida just Mig-27 ongi). Ta arvast et äkki võis olla Su-17.?
Su-17 on muudetava tiiva kujuga nii nagu MiG-27.
Su 7B,BM,BMK,BKL võisid rahulikult olla. Ka see lennuk mis rammis omal ajal veoauto 79 aastal oli Su 7B. Kui mu mälu mind ei peta, siis 17 läks tootmisse midagi 70 aastal, sellega ei näe midagi imeliku selles et 70 lõpus oli ta koos MiG 27, mida toodeti ca 76-83.
Ja siis ilmusid 80 keskel Su 24m. Kusjuures on huvitav see et need ei olnud uued masinad, nii et ma arvan et see oli uus polk
Su-7 ja Mig-27 on ju suur vanusevahe. Äkki oli tõesti Su-17 ja Mig-27.?
Mis vanusevahe? Üks võeti tootmiselt maha 1971, teine pandi tootmisele 1975
Üks küsimus veel. Kas Ämarisse jõudsid veel enne N Liidu lagunemist Su-27?
Mis rõõmust? Seal ju oli BAP, kuidas ta võis saada 27-d? Nii nagu olid Su 24 nii läksid Venemaale, ning seal neid lasti laiali
Sest ühte lennukit olla nähtud tallinna ülemiste lennuväljal, kuna Ämari pandi ilma tõttu kinni (udu oli) ja lennuk maandus tallinnas. Pealtnägijad ütlesid et lennukil oli olnud 2 saba .?
- See küll mingi tunnusmärk pole:)))) Isegi kui Su 27, siis miks Ämarist?
Pigem ma võin uskuda et selle sihtpunktiks oli Tapa, Haapsalu või Pärnu,
kuna need kuulusid PVO alla ning olid IAP-id, tüüpideks 23ML ja MLD
Kusjuures vist oligi kaks polku teatud perioodil.
Tuttav rääkis et kui keila joalt lennuväli ära koristati ja ämarisse koliti siis lendas seal kaks erinevat polku.
-võib olla ei tea
Ühe polgu lennukid asusid lennuvälja ümbruses ja teise polgu omad olid olnud lennuväljast edelas. (üks pikem ruleerimistee, mis läheb angaaride juurde. Seda teed kasutati vanasti ka rajana).
- omal ajal just mõtlesin mis asi see on
Lennati kahe erineva lennukitüübiga. Üks tema kinnituste kohaselt oli olnud Mig-27 ja teine mingi Su-tüüpi. Kinnitas et üks tüüoidest oli olnud muudetava tiiva kujuga (mida just Mig-27 ongi). Ta arvast et äkki võis olla Su-17.?
Su-17 on muudetava tiiva kujuga nii nagu MiG-27.
Su 7B,BM,BMK,BKL võisid rahulikult olla. Ka see lennuk mis rammis omal ajal veoauto 79 aastal oli Su 7B. Kui mu mälu mind ei peta, siis 17 läks tootmisse midagi 70 aastal, sellega ei näe midagi imeliku selles et 70 lõpus oli ta koos MiG 27, mida toodeti ca 76-83.
Ja siis ilmusid 80 keskel Su 24m. Kusjuures on huvitav see et need ei olnud uued masinad, nii et ma arvan et see oli uus polk
Su-7 ja Mig-27 on ju suur vanusevahe. Äkki oli tõesti Su-17 ja Mig-27.?
Mis vanusevahe? Üks võeti tootmiselt maha 1971, teine pandi tootmisele 1975
Üks küsimus veel. Kas Ämarisse jõudsid veel enne N Liidu lagunemist Su-27?
Mis rõõmust? Seal ju oli BAP, kuidas ta võis saada 27-d? Nii nagu olid Su 24 nii läksid Venemaale, ning seal neid lasti laiali
Sest ühte lennukit olla nähtud tallinna ülemiste lennuväljal, kuna Ämari pandi ilma tõttu kinni (udu oli) ja lennuk maandus tallinnas. Pealtnägijad ütlesid et lennukil oli olnud 2 saba .?
- See küll mingi tunnusmärk pole:)))) Isegi kui Su 27, siis miks Ämarist?
Pigem ma võin uskuda et selle sihtpunktiks oli Tapa, Haapsalu või Pärnu,
kuna need kuulusid PVO alla ning olid IAP-id, tüüpideks 23ML ja MLD
Väikesed parandused
Sorri, Su 24 oli mitte 24M vaid lihtsal 24
Ja oli Ämaris postamentidel kaks lennuki, üks MiG 17 kalmistu juures, teine Su 7 KPP taga. Su 7 oli kusjuures kamuflaazhis.
Ja oli Ämaris postamentidel kaks lennuki, üks MiG 17 kalmistu juures, teine Su 7 KPP taga. Su 7 oli kusjuures kamuflaazhis.
Ei tea kusjuures
Minu teada Haapsalu lennuväli oli ehitatud peale seda kui 60 alguses pandi Lasnamäe lennuväli kinni pandi
Siis lendasid need MiG 17 ga. Mis vahepeal neil oli ma ei tea. Teoreetiliselt, võis olla et said 70 alguses MiG 23 ja püha. Aga võib olla midagi oli vahepeal, ei tea.
Siis lendasid need MiG 17 ga. Mis vahepeal neil oli ma ei tea. Teoreetiliselt, võis olla et said 70 alguses MiG 23 ja püha. Aga võib olla midagi oli vahepeal, ei tea.
Siin on veel üks viide asjale
saad MIG 27 polku numbri
Aga Su 24 oli teisest polgust
http://vif2ne.ru/nvi/forum/0/archive/26/26742.htm
Aga Su 24 oli teisest polgust
http://vif2ne.ru/nvi/forum/0/archive/26/26742.htm
Re: Ei tea kusjuures
Haapsalu lennuväli oli tegelikult varem ehitatud. Midagi oli seal juba 1939.a baaside lepingu ajast. Toimis kuni aastani 1956 ja seisis siis kuni 1967. aastani tühjalt. 1967-69 olevat lennuvälja rekonstrueeritud ja ilmselt 69.siis ka hakkasid lennud toimuma. Minu teada oli siis MiG-19, kuid kindel ei ole. Väeosas sees postamendi peal seisis küll MiG-17. Võib-olla siis tõesti alguses oli.denis23 kirjutas:Minu teada Haapsalu lennuväli oli ehitatud peale seda kui 60 alguses pandi Lasnamäe lennuväli kinni pandi
Siis lendasid need MiG 17 ga. Mis vahepeal neil oli ma ei tea. Teoreetiliselt, võis olla et said 70 alguses MiG 23 ja püha. Aga võib olla midagi oli vahepeal, ei tea.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist