Autokompaniist Logistikapataljoniks
Autokompaniist Logistikapataljoniks
Veebruari TM artikkel Logistikapataljoni arengust http://www.tehnikamaailm.ee/est/tm/2013 ... derID=2682
Re: Autokompaniist Logistikapataljoniks
Saksamaalt ei saadud loomulikult mitte "Volkswagen ABE B-169" vaid "Volkswagen Typ 183 Iltis" nimelisi autosid.
Kuna logistika spetsialistide silmaring aga ilmselt sedakorda kaugemale ei küündinud, arvati auto paberitest leitud sertifitseerimismärge ABE, saksakeeli Allgemeine Betriebseralubnis, rahvakeeli "üldine kasutusluba", olevat auto tüübinimetus!
Uskumatu, aga siiani nimetatakse neid dokumentides vildakalt.
Olgugi, et aeg on oluliselt edasi läinud, on see väike märkus siiski kahjuks üsna ilmekas näide meie KV logistikapersonali ebakindlast militaarsest kompetentsist.
Aga logistika on nii RA, kui SA asjade paikasaamiseks fundamentaalselt oluline.
Kuna logistika spetsialistide silmaring aga ilmselt sedakorda kaugemale ei küündinud, arvati auto paberitest leitud sertifitseerimismärge ABE, saksakeeli Allgemeine Betriebseralubnis, rahvakeeli "üldine kasutusluba", olevat auto tüübinimetus!
Uskumatu, aga siiani nimetatakse neid dokumentides vildakalt.
Olgugi, et aeg on oluliselt edasi läinud, on see väike märkus siiski kahjuks üsna ilmekas näide meie KV logistikapersonali ebakindlast militaarsest kompetentsist.
Aga logistika on nii RA, kui SA asjade paikasaamiseks fundamentaalselt oluline.
Re: Autokompaniist Logistikapataljoniks
Jah, kui mees tunne saksakeelseid akronüüme siis mida head võib temast üldse oodata.
Re: Autokompaniist Logistikapataljoniks
Küsimus on erialases silmaringis ja kompetentsis, mitte ühes akronüümis, mida on juhuslikult võimalik näha kõigi saksa sõiduautode dokumentidest, sõltumata margist. Samuti on viimasel aastakümnel elu edasi läinud:
Teine konkreetne tobe näide on, kuidas võeti 2003-2005 arvele taktikalisi MAN 4620 ja 4640-e. Saksa dokumentides oli kirjas Bundeswehri klassifikatsioon "MAN 7t mil gl". mil = militärisch, gl = geländegängig (maastiku). 7t = kandevõime. Logistikud suutsid masinate tunnistustele trükkida tüübinimeks "7t mil 6l". Ei kujuta ette, mis sellist nime panema sundis, kuid ilmselt ei tehtud uisapäisa nr 6 ja G-tähel vahet! Saksa isntruktoritel tiba naljakas.
Teine probleem, mille avastasin ja millele tähelepanu juhtisin, oli, et 10 t MAN-ide täismass oli dokumentidesse kantud valesti - oluliselt väiksem, mis on ohtlik.
Uurimisel selgus, et sissetoksimisega ja printimisega tegeleb suvaline ametnikust naisterahvas, kes ise tehnikast suurt muhvigi ei tea ja mille alusel ta midagi kirjutab tunnistustele, ei saanudki aru. Mingit vähegi ametlikku tüübikinnitust ei tehtud.
Hiljem tehti MAN-ide passid kõik ringi ja kirjutati sinna pm õiged tüübinimetused, mis kasutusel tänaseni. Võimalik, et nüüdseks on asi pisut tõsisemalt käsile võetud.
Aga need seigad lihtsalt näitavad, kuidas mingi x isiku erialane või militaarne pädevus/ebapädevus võib mõjutada kogu süsteemi tervikuna. Eks näiteid ole veel, aga ei kirjuta siia. Ja logistikas töötavad (ja otsustavad) meil tegelikult u pooled tsivilistid.
Teine konkreetne tobe näide on, kuidas võeti 2003-2005 arvele taktikalisi MAN 4620 ja 4640-e. Saksa dokumentides oli kirjas Bundeswehri klassifikatsioon "MAN 7t mil gl". mil = militärisch, gl = geländegängig (maastiku). 7t = kandevõime. Logistikud suutsid masinate tunnistustele trükkida tüübinimeks "7t mil 6l". Ei kujuta ette, mis sellist nime panema sundis, kuid ilmselt ei tehtud uisapäisa nr 6 ja G-tähel vahet! Saksa isntruktoritel tiba naljakas.
Teine probleem, mille avastasin ja millele tähelepanu juhtisin, oli, et 10 t MAN-ide täismass oli dokumentidesse kantud valesti - oluliselt väiksem, mis on ohtlik.
Uurimisel selgus, et sissetoksimisega ja printimisega tegeleb suvaline ametnikust naisterahvas, kes ise tehnikast suurt muhvigi ei tea ja mille alusel ta midagi kirjutab tunnistustele, ei saanudki aru. Mingit vähegi ametlikku tüübikinnitust ei tehtud.
Hiljem tehti MAN-ide passid kõik ringi ja kirjutati sinna pm õiged tüübinimetused, mis kasutusel tänaseni. Võimalik, et nüüdseks on asi pisut tõsisemalt käsile võetud.
Aga need seigad lihtsalt näitavad, kuidas mingi x isiku erialane või militaarne pädevus/ebapädevus võib mõjutada kogu süsteemi tervikuna. Eks näiteid ole veel, aga ei kirjuta siia. Ja logistikas töötavad (ja otsustavad) meil tegelikult u pooled tsivilistid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist