Dr.Sci kirjutas:aurik kirjutas:Kuidagi väga Jaroslav Hašeki stiil paistab olema
Vägagi
Annan küsimisõiguse edasi.
Eks mullegi ole see LR number omal ajal pihku sattunud
-----
Aga siit üks tõeline friigiküsimus, kusjuures täiesti militaarne. Leidsin Fotise fotoarhiivist mõned halva kvaliteediga pildid. millest ühe siia riputan. Kavatsesin teda muidu koos kommentaaridega eksponeerida teises teemas, aga avastasin, et käib ka küsimuse pähe.
Dateering 24.08.1919. Peaks olema tegu stseeniga, kus valmistutakse nii Eesti üksusi kui ka Bulak-Balachowiczi salku Pihkvast evakueerima.
Teadupärast olid Peipsi sõjalaevadeks põhiliselt ilmasõja ajal tsiviillaevadest ümber ehitatud aurulaevad. Siin on jäädvustunud kuus. Esiplaanil „Uku” (ex-reisilaev „Delphin”), tema kõrval „Ahti” (ex-reisilaev „Hansa”). Järgmine paar „Vanemuine (ex-reisilaev „Imperator”) ja kalda pool „Taara” (ex-reisilaev „Tsesarevitš Aleksei”), edasi üksikuna „Tartu” (ex-Vene teedeministeeriumi laev „Jurjew”) , oli kasutusel ka VIP -reisilaevana)
Ja küsimus, mis nime kannab rivis viimane, fotol kõige kaugem olev laev?
Remargi korras ütlen, et mitte kusagil pole infot, kus laevad oleks fotol reastatud. Et aga olen mõnda aega hobikorras nokitsenud Peipsi basseini laevanduse ajaloomomentide kallal.... siis ei ole teist võimalust. Tema suurus ja siluett langevad ühe kindla alusega täiesti kokku (teist sarnast Peipsi vetes tol ajal lihtsalt polnud), pealegi on omaaegsest trükisõnast teada, et ta 1919. aastal Pihkva kandis sõjalisi ülesandeid täitis.
Viide fotole siin
http://www.ra.ee/fotis/index.php/et/pho ... 8efbde6368