687. leht 1159-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Jaan, 2015 19:18
Postitas Some
jaan59 kirjutas:Otto Schmidt?
Lähedale, Schmidt oli Kuramaalt ja Tartuga (minu teada) teda ei seostatud. Küll oli küsitav inimene Schmidti ekspeditsiooni liige ja sai ka NSVL-i kangelase aunimetuse sama sündmuse pärast.

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Jaan, 2015 20:13
Postitas jaan59
Ernst Krenkel ehk? RAEM RAEM

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Jaan, 2015 20:17
Postitas Some
jaan59 kirjutas:Ernst Krenkel ehk? RAEM RAEM
Just nii :) Kusjuures väga hea raamat temalt. Küsi.

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Jaan, 2015 20:24
Postitas jaan59
Järg vaba!

Re: Viktoriin

Postitatud: 06 Jaan, 2015 0:28
Postitas uusmario
Kasutan küsimuse vaba hetke offtopicuks
Walter2 kirjutas:
uusmario kirjutas:... pealegi oli rattal sidur ka eraldi kangina vasakul pool, st et seisma jäämiseks oleks pidanud vasaku käe lenksult lahilaskma, relva paremas käes hoides oleks see olnud väga keeruline manööver.
Nagu kõigile teada on Indiani sidur vasaku jala all, seisma saab jääda mõlemad käed lenksul, siduripoolse jala saab isegi maha panna mõnel mudelil kuna pedaal jääb lahutatud olekusse. Eraldi kangina on käigukang paremal küljel. Süüte sättimine vajalik vaid käivituseks, muidu võib tagasi lüüa (ja lööb ka, päris valusad kogemused :mrgreen: ).Parema käega lehvita kasvõi naistele-lastele või kasuta relva, maitse asi. Läheks ehk viktoriiniga edasi, häid pühi kah kõigile tagantjärgi! :D
Me räägime täiesti erinevatest aegadest, teie jutt on kindlasti õige 1920'nendate Indiani kohta, aga peab meelespidama , et esimene politsei mootorratas telliti Indianilt 1907'aastal. Tollel ajal puudus Indianil käigukang, sest oli tõsine puudus käigukastist. Ehk siis, meie mõistes oli tegu kõigest suure kubatuuriga võrriga. Sidur kui selline asus reeglina vasakul, paagi kõrval, kuid oli ka eraldi pedaaliga versioone,kuid üldiselt jalarauad puudusid, seega ei olnud ka pedaali (olid käivituspedaalid nagu võrrilgi). Indiani sidur oli tollal, nagu ka palju hiljem, tagastusvedruta, st kangi ühele poole liigutamisel oli sidur ühendatud, kangi teisele poole liigutamisel lahutatud, ehk siis jah käe võis kangilt vahepeal lahti lasta. Gaas oli tagastuseta gardaanülekandega, nagu ka paremal asuv süüde. Süüte reguleerimine sõidul, kusjuures, oli tolle ajastu mootoritel äärmiselt oluline, detoneerumine kippus lõhkuma silindri või kolvi. Kusjuures väidetakse, et süüte reguleerimine oli varajastel Indianidel paremal põhjusega, nimelt oli täpne süüteregull oluliselt olulisem ja keerulisem kui gaasiandmine.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Jaan, 2015 4:13
Postitas Tarmo Männard
Ernst Krenkeli kohta tahaksin ma küsimuse esitada, et tuua teadmameeste abil ilmarahva ette ühe kummalise seiga tema elust:

Aegajalt paluti/kästi vahval radistil Põhjamere jäälaama liikumise uurimisel telgist "Põhjapoolus 1" välja minna ja endale arktilises külmas sobivat tegevust leida. Või siis ka niisama ümber telgi joosta ja endale vehkides sooja teha.
Sellele diktaadile me kangelane ka küsimusi esitamata vastuvaidlemata allus.

Minu küsimus on kaheosaline:

a) Miks sunniti Ernst Krenkel aegajalt telgist lahkuma, samal ajal, kui kui teised mehed "sisetingimuses" mõnusalt asju said arutada ja otsuseid vastu võtta?

b) Milles seisnes kogu selle väljaajamise/tagasikutsumise aktsiooni hale....võiks öelda...."bürokraatiline koomilisus"?


PS: Tuleb tunnistada, et raamatut lugesin ma varateismelisena. Aga antud seik kinnistus sedavõrd ajudesse, et mitukümmend aastat peale raamatu lugemist selle nime nägemisel kõik taas meelde tuli!

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Jaan, 2015 14:45
Postitas kulda18
Telgis peeti parteikoosolekut, kuid Krenkel polnud kommunistliku partei liige. Iroonia oli aga selles, et Krenkel oli sidemees, kes pidi sisse tulevad otsused läbi saatja vastu võtma ning parteikoosolekul vastu võetud otsused ja protokollid välja saatma.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Jaan, 2015 23:32
Postitas Tarmo Männard
Absoluutselt õige!

Noh, IMHO on see küll väga-väga-väga naljakas!
Polaarjaamas "Põhjapoolus I" oli neli meest. Parteirakukese said moodustada min 3.

Ülejäänust rääkis juba austatud kulda18!

Re: Viktoriin

Postitatud: 20 Veebr, 2015 14:11
Postitas Telc
http://secretarchitecture.tumblr.com/po ... ins-mauser

Ilmus kunagi ammu-ammu ka eestikeelsena ajalehes "Täiesti salajane"

Re: Viktoriin

Postitatud: 07 Mär, 2015 22:40
Postitas Kulibin
Nonii, mis on pildil valesti ? ;) See on konksuga küsimus.

Re: Viktoriin

Postitatud: 07 Mär, 2015 23:38
Postitas Some
Veidi kehvavõitu pilt aga tiibade nurga järgi otsustades tundub tegu olevat Messerschmitt Bf 109-ga... Pidanuks olema Mig-3?

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Mär, 2015 0:10
Postitas Enkus
Kas tegu ei või olla Ju-87-ga?

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Mär, 2015 0:21
Postitas Some
Enkus kirjutas:Kas tegu ei või olla Ju-87-ga?
Ma ei märganud algul pommi kõhu all :oops:

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Mär, 2015 0:32
Postitas Kulibin
Pihtas põhjas ...
Aga muidu ilus pilt ju, veidi irooniline ... 8)

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Mär, 2015 0:50
Postitas Some
Seda jah... Eks ootame Enkuse küsimust, saab lõime jälle ellu ;)