Eks ta ole, loomulikult on väga kerge selle punahiina ülistamisega üle piiri minna. Nende odavtooted saranselt 90ndate omadele ei kannata enamasti kriitikat, korruptsiooni rumalust ja mõttelaiskust on seal endiselt kõvasti ning reaalse innovatsiooniga on, eriti rahvaarvu vaadates, lood ikka üsna nadid (kasvõi seesama
Economisti toob Zhensen'i metropoli uued suundumused välja kui meedliva erandina). Samas Hiinal on luksus olla kohati 4x ebaefektiivsem kui USA või 10x ebaefektiivsem kui Venemaa (ostupariteediga SKP järgi elaniku kohta on see vahe aga oluliselt alla 2x ning kiiresti kahanev).
Lihtsalt tihti inimestega rääkides mulje jäänud (ei süüdista kedagi siit) nagu tegu oleks mingi "küll potentsiaali näitava, kuid endiselt 3. maailma paariariigiga" Kus on rannikul mõned ülerahvastatud linnad ning muidu džungel ja tagurlikud riisipõllud. See väide, arvestades Hiina praegust keskklassi suurust (mis on suurem kui Venemaa rahvaarv), kindlasti enam ei päde. Näiteks on viimase 10 aastaga Hiinast saanud selgelt maailma kõige parema transpordi-infrastruktuuriga riik. Loomulikult on neil ka selles osas olnud probleeme kvaliteediga ning isegi suuremaid skandaale (kui üks uus raudteesild näiteks kokku kukkus), ning "valge elevandi" projekte, mis on sarnases seisus praegu nende
Hiina kummituslinnadega, siiski ei ole see midagi võrreldavat Venemaaga.
Näiteks
Mitmerealiseks kiirteeks (Expressway) kvalifitseeruvat teed on praeguse seisuga:
- Eestis 115 km (2011 aasta andmed)
- Venemaal 806 km (2016 aasta andmed)
- Indias 1324 km (2016 aasta andmed)
- Saksamaal 12 917 km (2013 aasta andmed)
- USAs 77 017 km (2017 aasta andmed)
- Hiinas 131 000 km (2017 aasta andmed)
Praeguseks on Hiina sisemaal kiirteevõrk sisulselt valmis, kui veel 5-6 aastat tagasi oli täitsa poolik (2014, 2015 ehitati umbes Saksamaa jagu teed juurde
iga aasta).
Wikist võetud pildilt on see hästi näha. Siia on joonistatud ainult kiirteed. Kõik mis ei ole katkendlikud jooned, on juba valmis. Nagu näha jäävad pooleliolevad juba pigem kohtadesse, kus rahvastik on ikka väga hõre võrreldes rannikuga:
Samamoodi raudteega. Kui me siin vaidleme Rail Baltic'u mõtekuse üle, siis Hiina kiirraudteed (roheline on üle 200km/h, sinine on üle 300 km/h) on 2016 aasta lõpu seisuga sellised:
Sama trend on igasugu (tegelikut küll suht tuimade ja väheütlevate numbrite) võrdemisel, nagu päikesepaneelide ja tuuleparkide arv ja tootmine (mõlemat toodab Hiina rohkem kui ülejäänud maailm kokku), industriaalrobotite kasutuselevõtt, superarvutite hulk ja võimsus jms. Eks selle kõige osas tuleb olla ettevaatlik, nagu ka NSVL'i 60ndate kiirekasvulised numbritega, kui teatavasti kohe kohe pidi mindama USAst ette.
Sellest kõigest hoolimata ikka, loomulikult keskmine Hiinlane elab üle mõistuse sitast, toodab elaniku kohta jube vähe, ei oma mingeid õiguseid ning on Lääne mõistes harimatu ( maailma Top 500s on Hiina ülikoole ainult 7, kui Itaalial 17, Venemaal jälle sama palju kui Eestis, 1
) jne. Olen täiesti nõus et Hiina võimsust hinnatakse Läänes kohati ka palju üle. Lihtsalt et ei ole Hiina kõiges nii Venemaa sabas sibav hädine 3. maailma pätakas nagu Vene meedias pigem näidatakse.