www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Aug, 2019 2:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5580 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 372  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 9:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26352
Tsiteeri:
difri lukku ei olnud


Uazil polegi keskdiferentsiaali, sestap ei saa seal olla ka lukku. Sildades aga lukkusid pole kunagi olnud (ka netis vaadates tundus, et ka sõjaväe versioonil ei olnud). Väikestest maasturitest oli tagasilla lukustusega Luaz. Mõlemas sillas lukkudega oli vähim auto Gaz-66. Keskdiferentsiaali lukustusega on nt Niva (kuid ilma sildade lukustuseta). Tõsi, kuna Niva kasutab Ziguli sildasid, siis osavnäpud on suutnud nt Eestis sinna panna nt tagasilla piiratud libisemisega difri, mida kasutatakse ralliautodel ja mida venes on võimalik osta.

Uazi nelivedu on kõige lihtsam võimalikum- lihtsalt "olukorda" maastikul sattudes tuleb lülitada esisild kangist sisse ja see vedu on "jäik", st esi- ja tagasillad pöörlevad samakiiresti, sestap seda saab kasutada ainult pehmel või libedal maastikul. Katse sellega kiilasjäisel teel sõita toob tõenäoliselt kaasa esimeses kurvis otse mineku (sest jõuülekanne ei võimaluda sildadel pöörelda eri kiirusega).

Niva on Uazist ja Luazist märksa arenenum (omal ajal peeti parimaks taoliseks autoks, aga see oli väga ammu), seal on nimelt pidev nelivedu, mootor veab läbi keskdifri mõlemat silda kogu aeg ja sestap pole seal võimalik ootamatult sattuda kuskile poriauku tagaveoga. Juht saab kangist keskdifri lukustada ja teisest kangist panna aeglusti aeglasele käigule.

Niva peaks olema ühtlasi ainus auto, millega NSVL on suutnud turgu üllatada - tegi oli nimelt maailmas esimese taolises hinnaklassis autoga, kus džiibi maastikuvõime oli kombineeritud sõiduauto mugavusega (oma aja kontekstis mõistagi). Mujal tehti toona veel presentkatusega taolise suurusega autosid.
Päris esimene absoluutskaalal ta siiski ei ole, kõvasti kallima hinnaga oli olemas varem Range Rover (1970, Niva tuli 1977), kuid nt Suzuki Jimny pakkus toona Uazi tasemel mugavusi ja Vitara tuli 11 a hiljem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 9:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26352
Troll kirjutas:
Mina olen mõlemat UAZ-iku versiooni kasutada saanud ja sõjaväe oma oli tunduvalt parema läbivusega. Ausalt, seal polnud enam tunnetuse küsimus, vaid selge vahe, reduktoritega masin ronis nagu loom ja läks sellisest soost läbi, kuhu tavalise UAZ-ga poleks kuidagi ronida julgenud. Aga eks omad limiidid olid temalgi ja nagu öeldakse, on hea ja kehva maastikuläbivusega autode vahe selles, et hea läbivusega autole on pikem maa traktoriga järele sõita, mis ta mudast välja aitab tõmmata. :wink:


Taoliste masinate esimene takistus on tavaliselt "sildadele jäämine", mööda maapinda käivad sillad loovad lisatakistuse liikumisel ja võivad jääda mõne takistuse (kivi, känd) taha lihtsalt kinni. Lisaks tuli Uazi loojatel arvestada ka "rindeteedega", kus märksa suurema kliirentsiga sõjaväe veokid on rööpad sisse sõitunud ja kui sa seal sõita ei suuda, siis pole sul autost kasu.

Sõjaväe Uazil olid ka teise mustriga (maastiku-) rehvid, tavaline Uaz oli aga nn universaalmustriga rehvidega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 9:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 563
Troll kirjutas:
Mina olen mõlemat UAZ-iku versiooni kasutada saanud ja sõjaväe oma oli tunduvalt parema läbivusega. Ausalt, seal polnud enam tunnetuse küsimus, vaid selge vahe, reduktoritega masin ronis nagu loom ja läks sellisest soost läbi, kuhu tavalise UAZ-ga poleks kuidagi ronida julgenud. Aga eks omad limiidid olid temalgi ja nagu öeldakse, on hea ja kehva maastikuläbivusega autode vahe selles, et hea läbivusega autole on pikem maa traktoriga järele sõita, mis ta mudast välja aitab tõmmata. :wink:


Tal olid iseblokeeruvad diffrid. Mingi suht huvitav lahendus oli - sõrmed liikusid mööda lainelist soont, väikeste rataste kiiruste erinevuse puhul jõudisd sõrmed soont järgida aga kui kiiruste erinevus kasvas suurmaks hakkasid sõrmed teist pooltelge kaasa vedama.. Olen ise sellist näinud Volga Gaz-24 ringrajaautol kasutuses.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 10:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Jaan, 2007 22:54
Postitusi: 695
AMvA kirjutas:
..........................................

Tal olid iseblokeeruvad diffrid. Mingi suht huvitav lahendus oli - sõrmed liikusid mööda lainelist soont, väikeste rataste kiiruste erinevuse puhul jõudisd sõrmed soont järgida aga kui kiiruste erinevus kasvas suurmaks hakkasid sõrmed teist pooltelge kaasa vedama.. Olen ise sellist näinud Volga Gaz-24 ringrajaautol kasutuses.

Vist selline differ oli ka saksa sõjaaegsel amfiib Wolksvagenill.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 11:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 563
ants431 kirjutas:
AMvA kirjutas:
..........................................

Tal olid iseblokeeruvad diffrid. Mingi suht huvitav lahendus oli - sõrmed liikusid mööda lainelist soont, väikeste rataste kiiruste erinevuse puhul jõudisd sõrmed soont järgida aga kui kiiruste erinevus kasvas suurmaks hakkasid sõrmed teist pooltelge kaasa vedama.. Olen ise sellist näinud Volga Gaz-24 ringrajaautol kasutuses.

Vist selline differ oli ka saksa sõjaaegsel amfiib Wolksvagenill.


No milla need venelased ise midagi välja on mõelnud? :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 11:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1402
AMvA kirjutas:
ants431 kirjutas:
AMvA kirjutas:
..........................................

Tal olid iseblokeeruvad diffrid. Mingi suht huvitav lahendus oli - sõrmed liikusid mööda lainelist soont, väikeste rataste kiiruste erinevuse puhul jõudisd sõrmed soont järgida aga kui kiiruste erinevus kasvas suurmaks hakkasid sõrmed teist pooltelge kaasa vedama.. Olen ise sellist näinud Volga Gaz-24 ringrajaautol kasutuses.

Vist selline differ oli ka saksa sõjaaegsel amfiib Wolksvagenill.


No milla need venelased ise midagi välja on mõelnud? :D
Tõepoolest. Ratas võeti vist kasutusele Sumeris, vibu-nool esimesena krt teab kus, õhkrelvad Aasias, Aafrikas, Lõuna-Ameerikas, paber Hiinas, püssirohi, raketid, siid Hiinas, kasutusel olev numbrisüsteem Araabias, jne... Venelased on kõik selle tehnoloogia varastanud juba ammu enne seda kui nad venelased olid...

Muideks oli NSVL-is olemas seltsimehelik kohus ja avalik hukkamõist ajakirjanduse vahendusel... Tuleb välja et see oli hea, sest me pöördume sinnasamma tagasi.

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 11:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 563
Dr.Sci kirjutas:
AMvA kirjutas:

No milla need venelased ise midagi välja on mõelnud? :D
Tõepoolest. Ratas võeti vist kasutusele Sumeris, vibu-nool esimesena krt teab kus, õhkrelvad Aasias, Aafrikas, Lõuna-Ameerikas, paber Hiinas, püssirohi, raketid, siid Hiinas, kasutusel olev numbrisüsteem Araabias, jne... Venelased on kõik selle tehnoloogia varastanud juba ammu enne seda kui nad venelased olid...

Muideks oli NSVL-is olemas seltsimehelik kohus ja avalik hukkamõist ajakirjanduse vahendusel... Tuleb välja et see oli hea, sest me pöördume sinnasamma tagasi.


Mis sa nüüd tahtsid öelda?
See, kuidas sa oma kaabulise iidoli teemat igasse teemasse üritad mätsida ei ole eriti huvitav. Aga vastavalt foorumi omaniku soovile ma seda siin edasi ei lahka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 13:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26352
Tsiteeri:
sai kasutada Volga ning "villise" mootorit, kuid alatasa oli probleem sellega, et erinevate mudelite "nõksud" ei lasknud sageli juppe vahetada (näiteks mootoriploki ümberlappamisel üritati vana õlipump tagasi panna, kuid pumbast ja plokist tulevate õli "tagaslöögi" kanalite otsad oli nihkes...)


Muidu Volga-tüüpi mootoritel erinevad 76 ja 93 bensiiniga töötavad versioonid erineva plokikaane poolest. Muid erinevusi vähemalt Volgal ei ole (aga Uazil võib siiski olla…). Seetõttu on neid mootoreid suhteliselt lihtne upgradeda kõrgemaoktaanilisele bensiinile.

Seda on hea teada, kui taoline auto on - 76 bensiini meil ei müüda enam, 95 bensiini kasutamine koos kõrgema surveastmega annab veits lisahobujõudusid. Sõltuvalt kasutatavatest kollektoritest ja karburaatoritest, võib lisajaksu tekkida 15-20 hobuse jagu.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 21:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3265
Asukoht: Tartu
Kapten Trumm kirjutas:

Seda on hea teada, kui taoline auto on - 76 bensiini meil ei müüda enam, 95 bensiini kasutamine koos kõrgema surveastmega annab veits lisahobujõudusid. Sõltuvalt kasutatavatest kollektoritest ja karburaatoritest, võib lisajaksu tekkida 15-20 hobuse jagu.

No pelgalt kõrgemaoktaaniline bensiin nüüd vast küll nii palju hobuseid juurde ei anna. Kui mootor "üle käia" ja nt. kaks karpat või koguni sissepurse peale panna, siis küll. Ja sel juhul saab neid obeseid märksa rohkemgi. Oma silmaga olen näinud nt. väidetavalt 800 (sic!) hj-ni forsseeritud Mosset (412 mootoriga) Raadil kiirendusvõistlusel. See oli 2002. a. sügisel. Pandi Chevrolet Camaroga joonele, Chevy lasi väljalaskekollektori puruks, aga Mossele järele ei jõudnud. Moskvitši terasest väntvõll kannatab selliseid ekstreemsusi, no vähemalt mingi piirini, Žiguli oma on malmist ja nii metsikut kohtlemist ei talu.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 23:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 203
Asukoht: Saaremaa
See oli sommide Tappajamosse, mudel 2140.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 23:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3265
Asukoht: Tartu
Kirs kirjutas:
See oli sommide Tappajamosse, mudel 2140.

Just, seesama. Kui ma õigesti mäletan, siis Toyota Hiace tagasilla ja Fiat Mirafiori käigukastiga.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 02 Mai, 2019 23:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1253
Isemõtleva esisillaga oli ka venelaste traktor T-40 (liitega AM vms). Ma nii karmi tehnikaga ei tegelenud ja ei mäleta kas ta lülitas vajadusel ise esisilla sisse või blokeeris seal difri ära. Vajadus tekkis siis kui tagarattad läbi hakkasid libisema.

Seda traktorit tunti ka "joodiku rõõmu" nime alla. Käima läks elektristarterist . Üldiselt olid selle aja traktorid käivitusmootoritega ja nendega opereerimine oli isegi kaine peaga korralik tuumafüüsika. Mootor õhkjahutusega - midagi ei juhtu kui talveõhtul istung pikemaks venib ja ununeb ööseks vesi välja lasta. Ja isetoimetav esisild, Kui traktor tunneb et hakkab kinni jääma võtab ise abinõud tarvitusele ja on üldse peaaegu nagu hobune kes ilma juhtimata kõrtsist koju oskab viia.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 03 Mai, 2019 8:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1564
Asukoht: Reval
Manurhin kirjutas:
Kirs kirjutas:
See oli sommide Tappajamosse, mudel 2140.

Just, seesama. Kui ma õigesti mäletan, siis Toyota Hiace tagasilla ja Fiat Mirafiori käigukastiga.

Ajakirjanduse andmetel veel stand. sisuga (e. tehase surveastmega) ning kaheastmelise ülelaadimisega. Mootoreid pidavat ikka minema, (loogiline ka) aga kuna neid oli isegi Soomes piisavalt saada siis tõsisemaid ümberehitusi teha ei peetud vajalikuks.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 03 Mai, 2019 9:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 563
See tehase surveaste peaks turbo jaoks täitsa OK olema, arvestades, et tegemist kiirendusautoga kah.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 03 Mai, 2019 12:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Aug, 2017 20:54
Postitusi: 281
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Ülelaaderõhk oli sel mossel vist 4+ baari. Ega selle mootori eluiga kuigi pikk ei ole ilmselt. Näiteks Top fuel klassi 10000hj mootorite eluiga on umbes 25000. Pööret täisgaasil.

_________________
Pingviinid haisevad. (isiklik tähelepanek)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5580 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 372  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt