www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 10 Aug, 2020 5:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6295 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 ... 420  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 11:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3856
Asukoht: Tartu
Svejk kirjutas:
Manurhin kirjutas:
Autotekk ehitati Georg Otsale hiljem, Wiki ütleb, et 1993. a. Gorba Islandi visiidi ajal ega päris iseseisvusaja alguses seda seal igatahes polnud.

Ülalmainitud jaapani päritolu kaubik kuulus mulle tuntavalt varem, kui 1993 aastal.
Veel rubla ajal vedasin sellega kasutatud rehve soomest eestisse, milline sortiment kadus nagu kerisele....:)
Juhin veel korraks akf`i tähelepanu asjaolule, et autotekimoodi asi paiknes laeva küljel.

Ei julge siinkohal vastu vaielda. Ise sattusin esimest korda Rootsi sõitma vist 1993. aastal. Nord Estoniaga oli minek, Nord Neptunusega (no oli aga küna!) tagasitulek. Soome sain, ma ei mäletagi, kas samal või järgmisel aastal.
Aga neid kasutatud kumme vedasid vedasid Eestisse ühe kollase Hiatsikuga, jah? :lol:

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 11:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29372
Miks mitte Belorussijad, mis ehitati Soomes (mitte Poolas) ja mis ehitati 80ndate esimeses pooles Lääne-Saksamaal valuuta eest kruiisilaevadeks ümber?
Sellised kohtumised plaanitakse kuid (kui mitte aastaid) ette ja NSVL-s oleks selleks ka laev Vladivostokist ära toodud kui käsk anti.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 11:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 590
Kapten Trumm kirjutas:
Miks mitte Belorussijad


Sest Reykjavikis käis Georg Ots. Katsu üle saada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 12:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17762
Tsiteeri:
Sellised kohtumised plaanitakse kuid (kui mitte aastaid) ette ja NSVL-s oleks selleks ka laev Vladivostokist ära toodud kui käsk anti.


Antud juhul ei vasta tõele.

Tsiteeri:
Встреча состоялась по предложению Горбачёва, которое он сделал 15 сентября 1986 года (менее чем за 30 дней до неё)

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 13:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1002
Manurhin kirjutas:

Georg Ots ei olnud parvlaev või praam. Oligi lihtsalt harilik reisilaev, autotekk ja visiirid-aparellid sellel puudusid. Kurioosumina vähemalt ühel korral sellega sõiduauto siiski Soomest Eestisse toodi - see tõsteti sadamas kraanaga laevatekile ja pärast samamoodi maha.



See on nüüd küll linnalegend. Georg Otsal oli küljel luuk, millest autod said sisse ja välja sõita, neid autosid mahtus sinna umbes 10-15 tk.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 13:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Juul, 2005 14:35
Postitusi: 472
Asukoht: Kärdla
Tõepoolest. Georg Otsa vastavat pilti esimese hooga ei leidnud, aga siin on sõsarlaeva oma: https://www.faktaomfartyg.se/mikhail_suslov_1982_b_1.htm
Sama allika järgi mahtus sinna 14 autot.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 14:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17762
Ladasid toodi karjakaupa Soomest Eestisse juba siis, kui Ots ainus liikumisvahend kahe riigi vahel oli. Nii et jutud ainult ühest autost on pisut ekslik.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 14:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1002
Lemet kirjutas:
Ladasid toodi karjakaupa Soomest Eestisse juba siis, kui Ots ainus liikumisvahend kahe riigi vahel oli. Nii et jutud ainult ühest autost on pisut ekslik.

Neid eriti ei toodud Otsaga, Otsa autokohtade arv oli ikka väga piiratud ja seal koha saamiseks pidi pisut tutvusi olema. Selleks käis mingi laev Muuga sadamasse, nime enam kahjuks ei mäleta. Kusjuures reisijad pidid muu laevaga minema. Ja siis oli vaja ennast Muuga sadamasse vedada, kus autod olid kaile aetud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 15:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17762
Ses mõttes, et kõik need 10-15 autokohta olid tihedas kasutuses. Eriti peale seda, kui mingilajaperioodil vahetati ametliku kursiga enam mitte 30, vaid 200 rubla. Mille eest sai kohaliku keskmise palga eest juba päris kobeda Lada.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 20:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 482
M/S Georg Ots
Laev tõi NSVL sisse niipalju valuutat kui teised 59 Merelaevandusele kuuluvat välisvetes sõitvat reisilaeva kokku.
Laev viis Gorbatšovi Leningradist Reikjavikki.Talle oli laevas ette valmistatud kaks LUX kajutit aga Gorba viskas kapteni oma kajutist välja ja asutas ennast sinna.Teel Reikjavikki elas laev üle oma suurima tormi ja seepärast Gorba kasutas tagasisõiduks lennukit.
Algselt oli laevas autodekk 10-12 sõiduautole pealesõiduga läbi luugi paremas pardas.Luuk oli nii madal et nt Mitsu Pajero pealesaamiseks topiti auto madruseid täis ja mõni oli veel väljaspool jalad põrkeraual.
See on õige et enne ümberehitust laeval visiiri ega aparelli ei olnud - aga ei olnud ka dekki kuhu autot tõsta.
Viimased rublade eest ostetavad piletid maksid 17.50 dekipilet ja 17.50 rootsi laud.1992 aasta suvel enam rublade eest ette ostetuga sööma enam ei lastud ja novembris 1992 ei lastud ka enam laeva.
Mina kasutasin nippi et kui auto soomest ostsin siis abikaasa ostis/maksis autole pileti eestis.Teadagi miks.
Lemet mäletab küll numbreid aga vastupidiselt.Turismigrupi liikmele vahetati algul 30 lõpus 200 FIMi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 20:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17762
Lugupeetav ajab kardetavasti sassi...välisriiki vahetati 30 rubla , mingi lühika aeg aga sai Soome sõitja vahetada 200 rubla. Ega ma muidu ei teaks, lihtsalt sai ise öö läbi selle raha vahetamisrga sabas seistud. Kui ma nüüd õieti mäletan, siis sai selle eest kuskil 1400 FIMi, mis oli päris arvestatav raha

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: "Estonia" - raske tee tõeni
PostitusPostitatud: 30 Sept, 2019 23:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3856
Asukoht: Tartu
Lemet kirjutas:
Ses mõttes, et kõik need 10-15 autokohta olid tihedas kasutuses.

Kas need vähesed autokohad algselt just autokohtadeks mõeldud olid? Pigem ehk laoruum, kuhu sai kailt tõstukiga sisse sõita, aga kuna Tallinn-Helsinki liin ju lühike, siis polnud tarvidust suuremat hulka provianti korraga peale laadida ja nii sai loovalt lähenedes hoopis mõned autod pardale võtta. Aga vahepeal leidsin ühe päris huvitava artikli selle laeva kohta. Tuleb välja, et poolakad omal ajal saboteerisid laeva ehitamist päris korralikult:
Tsiteeri:
Poolas oli aga parajasti ametiühinguliikumise ja kommunismilõhkuja “Solidaarsus” tippaeg ning Szczecin üks selle keskus. Liikumise juht, tulevane Nobeli rahupreemia laureaat ja Poola president Lech Walesa töötas laevatehases elektrikuna. “Tema oli aga siis juba nii suur ülemus, et musta tööd ei teinud,” kinnitab Kollo. “Walesa ja tema sõprade aur kulus sellele, et Nõukogude Liidu jaoks ehitatavat alust kahjustada.”
Paar korda pandi pooleliolev laev põlema, üks kord lasti aga tehase kai ääres põhja. Õnneks oli vesi madal... Aluse veemahutitesse toppisid poolakad surnud kasse ja rotte.
:lol:

Artikkel siis siin: https://epl.delfi.ee/eesti/slol-valge-l ... d=50858384

Mis tõsi, mis fantaasia, otsustagu igaüks ise, aga huvitav lugemismaterjal on igatahes.

Muideks, see poolakate laevaehituse saboteerimine pole mitte ainulaadne juhtum. Olen kuulnud ka sellest, kuidas ungarlased omal ajal NSVL-i minevate Ikarus busside laepolsterduse peale needitangineetide sabasid külvasid, kus nood siis sõidu ajal ringi veeresid ja laelampe lühisesse ajasid. Veel on teada vähemalt üks juhtum, kus uuel Ikarusel esimest korda mootoriõli vahetama hakati ja no tee või tina - karteri õlipunni lahti ei saa! Võetudki siis viimaks karter täies tükis alt ja leiti, et õlipunn oli seestpoolt kinni keevitatud ja ühtlasi oli ka karteripõhjale sissepoole kirjutatud midagi kaunis krehvtist nõukogude võimu aadressil. 8)

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 01 Okt, 2019 11:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 482
Lemet kirjutas:
Lugupeetav ajab kardetavasti sassi...välisriiki vahetati 30 rubla , mingi lühika aeg aga sai Soome sõitja vahetada 200 rubla. Ega ma muidu ei teaks, lihtsalt sai ise öö läbi selle raha vahetamisrga sabas seistud. Kui ma nüüd õieti mäletan, siis sai selle eest kuskil 1400 FIMi, mis oli päris arvestatav raha

Ei aja sassi ega ole sassis.
Mina tõin näite turistigrupis reisijast.
Tavareisijale kes pääses välja küllakutseviisaga vahetati 1988 ja veel 1989 aasta algul ca 400 RBL mille eest sai veidi allla 3000 FIM.See sabasseismise jutt on täitsa tõsi,asi läks nii hulluks et vähemalt korra käisin vahetamas Leningradis.Kõndisin süüdimatult kassa ette kus oli paar inimest järjekorras vahetasin raha ja siis küsis miilits et - kus kohast ma siia sain ? Selgus et Iisraeli lahkuvatele rahavahetajatele on kuskil nurga taga oma sissepääs ja seal järjekorras mitutuhat juuti.Miilits naeris ja arvas et neil aega küll...
89/90 tõmmati kraanid kinni ja vist viimane kord oli nii,et pidi isiklikult Vahur Krafti jutul käima et valuutat saada.Aga ei saanud enam sularaha vaid pangatšekk mis tuli Soomes rahaks lunastada+teenustasu mõnikümmend fim.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 01 Okt, 2019 12:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29372
Tsiteeri:
Laev viis Gorbatšovi Leningradist Reikjavikki.Talle oli laevas ette valmistatud kaks LUX kajutit aga Gorba viskas kapteni oma kajutist välja ja asutas ennast sinna.Teel Reikjavikki elas laev üle oma suurima tormi ja seepärast Gorba kasutas tagasisõiduks lennukit


Vana ikka lahjalt esines, minnes kohale tavainimeste reisipraamiga. Mina tema asemel oleks ikka Kuzjaga läinud (see oli siis vaevalt aasta vanune), Reaganile oleks vahest muljet avaldanud silmapiiril tõusev must toss, mis meenutanuks Jüüti merelahingu aegu. Läbirääkimised olnuks ka ehk edukamad, kui Islandi kohal saanuks teha laeval asunud Su-27-te madallende, Reaganile surve avaldamiseks, niiet läbirääkimiste laual kohvitassid klirisenuks :D

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 01 Okt, 2019 13:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 60
Hakkasin meelde tuletama "Georg Otsa" autopraamiks ehitamist ja meenus, et ajakirjas "Tehnika ja Tootmine oli selle kohta kunagi lugu. Juhuslikult hüppas antud nr. 8 1993 kätte ja sealt pisiülevaade artiklist "Uuenenud "Georg Ots"" (autor Tõnis Liiva).
"Georg Ots" ehitati 1980 Poolas Szczecini laevatehases Tallinna-Helsingi liini jaoks. Peale "Tallinki" autopraami liiniletulekut osutus "Georg Otsa" automahutavus liiga väikeseks. Otsus ümber ehitada langetati detsembris 1992. Projekti tegi Soome ettevõte "Delta Marine OY", Rootsi ettevõte "Mac Gregor" konstrueeris ja valmistas vööri- ja ahtrirambid. Ümberehituse projekti vaatas läbi Venemaa registri Eesti osakond. Ümberehituskonkursil osales 11 ettevõtet (Saksamaalt, Eestist, Portugalist, Kreekast ja Rootsist), võitis Kotka laevaremonditehas. Tööde maksumus oli 5 000 000 $.Jaanuaris 1993 eemaldati esmalt Tallinna Balti Laevaremonditehases asbestisolatsioon (Soomes oleks see palju kallim olnud) ning osad metallvaheseinad (kokku 80% demonteerimisele määratust), veebruaris 1993 läks laev Kotkasse ja liini tagasi oli mais 1993. Omaaegsed NSVL reisilaevad olid sõja puhul ette nähtud olema mereväe abilaevastik, "Georg Ots" pidi olema ujuvhospital. Ümberehituse käigus lõhuti välja selle tõttu 5. tekil restorani ees olnud umbsete seintega komandopunkt ja tehti vööripoolsesse seina aknad, vestibüül muudeti avaramaks. Samuti monteeriti maha mereväe nõuetest tingitud torustikud ja filtrid. Reisijatekohtade arv 1250 jäi samaks, sõiduautokohti oli 14 asemel nüüd 130 (või siis 25 bussikohta). Autoteki asemel olid varem poed, toolid kajutita reisijatele, kompressori- ja ventilatsiooniruumid, kõigile leiti uus koht. Kaptenisild oli varem otstest lahti, nüüd oli sild kinnine ja ulatus mõlemal pool laeva korpuse gabariitidest välja. Peamasina roolikambris oleva keskjuhtimispuldi ühendused silla otstes olevate pultidega muudeti mehaanilistest pneumoelektrilisteks.
Ajakirjas oli ka pisike tekkide ülevaade:


Manused:
Faili kommentaar: Ms Georg Ots 1993
Georg_Ots_1993.jpg
Georg_Ots_1993.jpg [ 452.58 KB | Vaadatud 1249 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6295 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 ... 420  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt