www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 28 Mai, 2020 10:46

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6084 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 20 Apr, 2020 17:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Autosid toodeti NSVL-s (ja ka eksporditi) ikka enne Togliatti linna loomist, lihtsalt Togliatti tehas (mis ehitati FIAT know-howga) oli esimene, mis oli ehitatud kooskõlas tollaste moodsaimate arusaamadega. Teine selline tehas, mis loodi välismaise know-how abiga, oli Kamazi tehas. Samara, mis loodi suuresti Porsche abiga, läks tootmisse juba samas Togliatti tehases.

Levinuim eliidi auto, Volga aga oli suuresti ekspordiks kõlbmatu, sestap selle importöörid pidid seda rohkem või vähem ümber ehitama. Eriti piinlik oli lugu Gaz-24ga, kui Gaz-21 oli toona veel enam-vähem kõlbulik, siis 24 oli juba loomise hetkel moraalselt vananenud ja sestap vääristati seda nii Belgias kui Soomes erinevate mootorite ja käigukastidega, sest originaalset peeti suht kõlbmatuks.

NSVL sõiduautoehituse nina tõusis pinnale kolme sündmusega, muul ajal oli see tehniliselt kaunis uppunud olekus.
Need kõrghetked olid
1. kopika ehk 2101 juurutamine Togliattis
2. Niva loomine
3. Samara juurutamine

Kõigil kolmel juhul loodi toode, mida oli mingis ulatuses võimalik müüa läänes ja mis vähemalt algusaastatel vastas tehniliselt selle autoklassi keskmisele tasemele. Sealt edasi tuli üldiselt aeglasem või kiirem mahajäämus. Niva puhul suutsid venelased (kusjuures ise leiutades suuresti) tabada enim naelapea pihta, sest toonased väikemaasturid olid pigem üsna ebamugavad ja sõiduauto sisu pakkuvad olid jällegi palju kallimad.

Üks suhteliselt vähetuntud episood selles saagas oli esimene nõuka täiskabriolett Samara baasil, mida toodeti Belgias ja mis maksis poolteist tavalise auto hinda https://wroom.ru/cars/lada/natasha
Kokku toodeti (ja vast ka müüdi) 450 autot.
Olen sellist oma silmaga näinud Leningradis 1990 või 1991 ja rahvast kogunes selle ümber päris palju.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 20 Apr, 2020 21:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
No kabrioletiga sõitis juba Vladimir Ilja poeg.
Esimene pärastsõjaaegne kabriolett (täpsemalt cabrio-limousine) oli ikka Moskvitš-400.
Pilt
Edasi juba puhas kabriolett Moskvitš 408 Turist, paraadiautod... Ja kõik omal maal toodetud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 20 Apr, 2020 22:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Juul, 2013 12:48
Postitusi: 337
Moskvitš 403 ja 407 olid kuuekümnendatel omas klassis ka täitsa tasemel autod, 1969. aasta seisuga Soomes näiteks populaarsuselt viies automark oma 41 000 masinaga. See eriline Skandinaavia mudel oli ka tublisti järeleaidatud ja jooksis üle 150 km/h.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 4:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3779
Asukoht: Tartu
NGolf kirjutas:
Moskvitš 403 ja 407 olid kuuekümnendatel omas klassis ka täitsa tasemel autod, 1969. aasta seisuga Soomes näiteks populaarsuselt viies automark oma 41 000 masinaga. See eriline Skandinaavia mudel oli ka tublisti järeleaidatud ja jooksis üle 150 km/h.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moskvit%C5%A1

407 või 403 ei jookse küll ühegi valemiga 150 km/h välja, vähemalt mitte originaalkonditsioonis. Heas korras 412 saab sellise asjaga samas hakkama küll ja pisut enamgi. Žigulide kohta on aga üks väga mõnus materjal siin: https://50.avtovaz.ru/timeline.html
Soovitan soojalt, eriti neile, kes ise seda marki auto rooli on keeranud :).

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 9:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Tsiteeri:
Esimene pärastsõjaaegne kabriolett (täpsemalt cabrio-limousine) oli ikka Moskvitš-400.


Kui komaga mingeid ebasündsaid tegusid teha, siis pole see kahjuks kabriolett ses mõistes nagu too Samara oli.
Samasugune presentkatusega versioon oli olemas ka Pobedast.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 10:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Kas Moskvitš-408 Turist kabrioletiks nimetamiseks on ka vajalikud mingid perverssused? Tõsi küll, seerias masinat ei toodetud, kuid reaalselt olemas oli. http://www.veneraud.ee/romula/azlk/moskvits-408-turist/
Või kui staatusautode poole vaadata:
https://www.motor1.com/news/61967/sovie ... 101-sport/
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... riolet.jpg
https://www.classiccarcatalogue.com/ZIL%201964.html
https://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-13#/m ... aika_(1968)_1X7A8082.jpg


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 10:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Samara Cabrio oli erinevalt nimetatud eksootikast seeriaauto tasemele küüniv auto.
Leninit parafraseerides väike tõend leviku kohta ka : https://www.auto24.ee/used/901212

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 11:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Üks suhteliselt vähetuntud episood selles saagas oli esimene nõuka täiskabriolett Samara baasil, mida toodeti Belgias ja mis maksis poolteist tavalise auto hinda


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 12:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 107
http://zhurnal.lib.ru/k/kostin_k_a/waznedljanas.shtml

Pigem vast ikka modifitseerimine, ütleks selle kohta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 12:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Okt, 2014 10:23
Postitusi: 725
NGolf kirjutas:
Moskvitš 403 ja 407 olid kuuekümnendatel omas klassis ka täitsa tasemel autod, 1969. aasta seisuga Soomes näiteks populaarsuselt viies automark oma 41 000 masinaga.
NSVL toodangu edukuse puhul lääneturgudel tasub alati küsida, et kuidas see saavutati? Soome autondus areng 1960-te alguses on ikkagi kunstlik, mitte vaba turg. Kehtisid ranged impordireeglid ja seetõttu oli otstarbekam tuua odavamaid autosid. Ja mida kõike veel, pole mõtet üksikasjadesse laskuda, rohkem infot leiab näiteks esimesest suvalisest baka-tööst (tõsi küll, soomekeelsest) https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/12151/1/URN_NBN_fi_jyu-2006492.pdf

Ei olnud NSVL-s midagi head. Ja alati, kui esmapilgul midagi head leiad (olgu selleks siis naiste õigused või tasuta koolitoit) tuleb küsida, et mis hinnaga ja mille arvelt. Kaalulangetuse kiireim ja ka tõhusaim vorm on amputeerimine, aga paljud selleks valmis oleksid?

Ja spetsiaalselt Trummile - NSVL oli vanglariik.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 14:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Mingil ajal müüdi neid Ladasid ka UK-s ja seal oli suhteliselt eduka müügi põhjus selles, et selle raha eest, millega sai osta moekate vinüülkleebiste, esilaternapesurite, kassettraadio ja plastmassist ilukilpidega 2105, oli pärisautode hulgast valida toredaid autosid nagu Fiat 127 ja teisi taolisi. Ühesõnaga, uue auto (ja garantii) soovija võis lihtsalt osta klass suurema auto. Selline pragmaatiline valik, UK-s polnud mingeid impordipiiranguid. Samas hinnaklassis olidki saada Ida-Euroopa autod, mis polnud grammi paremad (Skoda, Yugo, Dacia).

Tsiteeri:
NSVL toodangu edukuse puhul lääneturgudel tasub alati küsida, et kuidas see saavutati? Soome autondus areng 1960-te alguses on ikkagi kunstlik


Sama bakatöö lk 16 oled jätnud märkamata ühe tabeli, mis vastab tegelikult küsimusele veenvalt. Kokkuvõtlikult, 1980 seisuga maksis Soomes VW Golf 50 tuhat, Toyota Corolla 40 tuhat, Lada 26 tuhat ja Mosse 19 tuhat marka, siis samadesse numbritesse oligi koer maetud - tänapäevast laialt kättesaadavat liisingut toona väga ei tuntud, raha tuli koguda või laenata ja poole kallimal hinnal pidi hea põhjus olema.

Konkurendid olid siis VW Golf I, Toyota Corolla 4. põlvkond, Lada 2106 ja Moskvits 2140 või 2140SL.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 15:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Apr, 2005 13:44
Postitusi: 34
Asukoht: Tartu
Aasta oli nii 2001 kui Belgias müüdi veel uusi 08 cabriosid, mis olid lattu seisma jäänud. Hinda ei julge peast enam öelda aga väga odavad olid. Sai tol ajal leitud ka mingi ajakirja test nende kohta ja hinnang oli suht hävitav.

_________________
Kuni targem järele annab, annab kavalam talle kerepeale.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2020 15:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Kummaline.
Vaatasin just Autoscout24.de-st üle Euroopa otsinguga ja leidsin üheainsa, suht rondi kabrio-Samara, mis asub Leedus.
Kaubanduslik nimetus oli sel Natacha - sellega otsides ei leia ühtegi. See eespool viidatud üks isend on Soomes.
Tegemist näib hetkel olevat suhteliselt haruldase autoga. Võibolla saadeti need pressi alla, kui ostjaid polnud?
Või ostsid venelased need tagasi nagu meiemail enamik korralikke Samaraid 1990ndate lõpus Venemaale läks.
https://www.autoscout24.de/angebote/lad ... c=listPage

Muidugi taoline auto võib olla päris valus turunduslik läbikukkumine, sest kes on sellise auto ostja?
Kui selleks on keskmisest rikkama mehe abikaasa, siis talle ostetakse Golf või Audi A4 Cabrio, mitte taoline.
Huvi pakub see täna neile, keda morjendab autonduse ajalugu ja kellele tekitab see ahhaa-efekti.

Üldiselt peaks taolised autod kaua püsima, sest nendega sõidetakse hooajaliselt ja vähe, Saksamaal on ka tava-Samarad enamasti alla 100 tkm läbisõiduga.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 22 Apr, 2020 15:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 107
Kabriolettide- teema lõpetuseks-
nendel autodel puudub igasugune seos N. Liidu autotööstusega, v.a. et doonormasin oli Lada. Tegu oli kohalike Lada edasimüüjate (NB! mitmus!) omaloominguga, mis oli turu nõudlusest tingitud. Väike kabrio oli popp, korralikud kallid, kasutati ära, et alusmaterjal pea muidu käes.
Ilmselge, et selline custom kestis täpselt esimese probleemini. Ja võib ette kujutada, kui vedelaks nendel kere läheb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 22 Apr, 2020 15:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28917
Ei olnud nii. Kui me räägime tootest nimega Lada Natacha.
Esimene Samara kabriolett loodi Belgias ühe vähetuntud autoehitaja poolt põlve otsas 1988, kus see jäi mingil näitusel silma tollase Scaldia-Volga (vene autode importija Belgias) esindajatele. Need lootsid hakata neid seerialiselt tootma Belgias (Scaldia Volga omas juba varasemast soliidset kogemust nõuka autode ümberehitamisel). Kuna antud põlve otsas tehtud prototüüp oli igasugu vigadega, palkas Scaldia Volga ehitustöid tegema kohaliku staažika kere-ehitaja nimega Garage Meeus. Insenerlahendus ja disain tuli Togliatti tehasest. Esimene eksemplar valmis 1989 lõpus ja esitleti avalikult Brüsseli autonäitusel 1990 jaanuaris. Eksisteerisid nii ohutuskaarega kui ilma variandid, kuid tootmisse läks viimane (ohutuskaar olla rikkunud välimust).

Lisaks eksisteerisid ka mingid poolkabrioletid, mis ehitati sõltumata ülakirjeldatust.
Korralikult lahendatud kabrioletil ei lähe kere nii lihtsalt pehmeks, sest seal annavad tugevuse väga tugevaks tehtavad küljekarbid.
Taoliselt oli ehitatud ka nn piruka-mosse, kus ka puudus tugevust andev kere "karp".

Pikem fotodega ülevaade siin: http://auto-junior.info/istoriya/melkos ... -vaz-2108/

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6084 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt