www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Jaan, 2021 17:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6534 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 4:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 1:35
Postitusi: 925
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Vastates teemale oli hea see, et 1984 aastal käis mootorratta eksamine tegemine nõnda:
Alustuseks tuli vastata 10 teooriaküsimusele ning pool tunnikest hiljem oli sõidueksam.
Pirita poe tagahoovis tuli teha 125 ccm "Minskiga" ring ja kaheksa. Ja kõik. Pärast seda olin ametlikult valmis mototsiklist!

Halb oli muidugi see, et REAALNE sõiduoskus tuli ikkagi ise endale selgeks pusida. Juba pärast lubade kättesaamist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 10:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1506
Tarmo Männard kirjutas:
Vastates teemale oli hea see, et 1984 aastal käis mootorratta eksamine tegemine nõnda:
Alustuseks tuli vastata 10 teooriaküsimusele ning pool tunnikest hiljem oli sõidueksam.
Pirita poe tagahoovis tuli teha 125 ccm "Minskiga" ring ja kaheksa. Ja kõik. Pärast seda olin ametlikult valmis mototsiklist!

Halb oli muidugi see, et REAALNE sõiduoskus tuli ikkagi ise endale selgeks pusida. Juba pärast lubade kättesaamist.


Kui käisid tsikltrennis, siis anti load niisama kätta, eksamit tegemata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 11:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2886
Asukoht: Viljandi
Tarmo Männard kirjutas:
Pirita poe tagahoovis tuli teha 125 ccm "Minskiga" ring ja kaheksa. Ja kõik.

Minul samamoodi 1983-l aastal, ringi asemel oli ristkülik, kus nurkades tuli käega suunda näidates pöördeid teha. Tundub lihtne, aga ligi pool eksamigrupist põrus elementaarsete nõuete mittetäitmise tõttu. Küll unustasid enne kohapealt võtmist üle õla taha vaatamast, ei näidanud käega suunda või ei tõstnud enne peatumist kätt üles. Mõni pani ka kaheksa ajal jala maha. Selgelt oli näha vahe väljaõppes, eksamit andis korraga kaks õppegruppi, meie omad said pea kõik läbi, aga meil sõiduõpetaja drillis ka pidevalt seda käega suunanäitamist ja muid pisiasju.

_________________
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!

...kui jahimees oled, klikka siia!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 11:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18097
Lastekodus tagahoovis totaalselt libiseva siduriga Kovrovetsiga kaheksa, saatjaks eksamineerija sõnad "mõlemas aiaservas olevad autod peavad terveks jääma, neid läheb veel vaja". Aasta 1982, B katile lisaks A kati sõidueksam.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 15:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10572
Asukoht: Metsas / Ämbris
Heietame siis ka vähe oma mälestusi.

Meil oli keskkoolis kolm aastat 3 liigi autojuhi süvendatud õpet. Põhimõtteliselt autoremondilukksepa koolitus tavalisele liiklusõppele ja sõiduõppele lisaks. Lisaks fakultatiivselt "põllumajandusmehhanisaatori" ehk traktoristi õpe (50 tundi kohustuslikku praktikat kolhoosis + eraldi liiklus- ja sõidueksam).

Võimalik oli saada ABC kategooriad korraga ehk, et üks liikluseksam ja kolm sõidueksamit samal päeval koolis kohapeal (Riiklikust Autoinspektsioonist tuldi ise kohale eksamineerima). Enamus nö "teadis" ehk arvas (sest varemalt oli saadud), et kooli poolt on BC ja A tegemiseks tuleb endal eraldi riigilõiv tasuda enne eksamit. Tegelikult selgus, et ainult C sai nö tasuta ja nii A kui B eest oleks pidanud eraldi riigilõivu enne eksamit ära maksma. Kuna minul oli makstud lisaks ainult üks riigilõiv (ja ma ei olnud ainus), siis anti valida kas kasutan selle A või B kategooria eest tasumiseks. Kuna endal mootorratast peres ei olnud, siis loomulikult valisin B kategooria ja A polnud oluline. A-d sai vajadusel hiljem ka suht lihtsalt juurde teha. Enne riiklikku eksamit oli kooli eksam. Autoehitus, liiklus ja sõit. Just sellises järjekorras. Kui autoehituse eksamist läbi ei saanud, siis liikluseksamile ei lastud jne.

Eksamikomisjon saabus õppesõidu Moskvitšiga (oli vist 412) ja sellega tehti B kati eksamisõit. C kati eksmisõit tehti kooli enda ZIL-130-ga. Koolil oli ka GAZ-53 aga see oli remondis. Mossega võeti kohe neli eksami sooritajat kaasa, üks rooli ja kolm taha istmele, ning tehti üks suurem ca tunniajane ring mööda asulaid ja maanteid. Kokku 16 B kati tahtjat ja 4 eraldi ringi.

C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.

Kuna kolme aastaga said kõik ennast ZIL-130 ja GAZ-53-ga oimetuks "õppesõita" (kooli personal kasutas jõudsalt kooli veokeid oma tarbeks igasuguse träni vedamiseks ühest Eesti otsast teise ja alati pandi siis mõni õpilane ka rooli õppesõitu tegema), siis sõidueksamil ei mäleta, et keegi oleks läbi kukkunud. Põhiliselt kui kukuti läbi, siis liiklustestil (oli 10 küsimust ja üks viga võis olla).

Järgmine, D kategooria ning 2.liigi autojuhi õpe ning eksam oli minul juba vene kroonus Moskvas ja Zelenogradis.
Zelenogradi ALMAVÜ-s oli 6 kuud D kategooria õpe. Meid võis olla mingi ca 10 matsi, ei mäleta enam. Eksamisõit oli Zelenogradist Moskvasse, siis mööda linna ringi kaarutamine ja lõpuks tagasisõit (mingi 40km oli vist vahemaa). Õppesõiduks ja eksamisõiduks kasutati ALMAVÜ autokooli LIAZ-677 ronti, millel oli juhiistme taga eraldi õppesõidu instruktori koht (salongi pikendatud "juhikabiiniga" monstrum). Automaatkäigukastiga imemasin, max kiirus 60-70km/h ja tarbis AI-93 bensiini :mrgreen:

Eksamisõit oli talvel, detsembris. Taotlejad topiti kõik bussi ja mindi eksamisõidu ringile Moskvasse. Vahepeal pidi seisma jääma igas teele jäävas bussipeatuses. Põhiline koht millega läbi kukuti oli see, et uksed avati kas enne täielikku seismajäämist või enamuses osas suleti liiga hilja, kui juba kohalt liikuma hakati, sest pärast uste sulgemise kangi liigutamist võttis omajagu aega enne, kui igast otsast susisedes-vilisedes välja pressiv suruõhk mõlemad uksed lõpuks kinni lükkas (esimene uks läks kiiremini kinni kui tagumine uks ja oli lisariski koht tagumise ukse sulgumise ära ootamine). Paljud hakkasid pärast kangi liigutamist (või esimeste uste sulgumist) enam-vähem kohe sõitma ja oligi läbikukkumine. Teine asi millega eksiti/vahele võeti oli see, et pidid demonstratiivselt pead keerates vaatama peeglitesse, et "kas uksed ikka on juba avatud või suletud ja keegi pole ukse vahele jäänud", kuigi keegi tegelikult peale ega maha ei läinud....

Mulle sattus eksamisõiduks lõik, kus vahepeal oli ka üks keskmise suurusega ringliiklusega tee ja mul läks see krdi ront seal ringil külglibisemisse... automaatkäigukastiga... madalamate käikude ise sisselükkamisega hoogu vähendada ei saanud... aga ma tõin selle krdi rondi õnneks perfektselt :mrgreen: sellest välja ja sain eksamineerija sõimu asemel (mida ma kartsin) hoopis kiita :D

Kõige keerulisem oli D kati puhul anda vene keeles koolieksamit (ehitus ja liiklus) ja riiklikku liikluseksamit.
Mina sain vene keelega hakkama, aga paar Eesti poissi olid tõsiselt mures ja hädas. Keeruline on vastata isegi vigases vene keeles, kui küsimusest aru ei saa 8)
Aga õnneks olid eksamineerijad normaalsed tüübid ja said aru, et meestel venekeelega kohati väga suured raskused. Kõik said nii kooli kui riikliku eksami läbi.

Kolmas kord tegin E katekooriat peale kroonut juba siin kui töötasin autobaasis.
See teema tuli üldse autobaasi kolonniülema initsiatiivil. Et tee käru ära, saad haagise taha ja rohkem pappi teenida... meil on käruga masinate puudus ka.
Raha ei küsitud, autobaasi kulul ja organiseerimisel.
Seal oli vaja teha täishaagisega ZIL-iga ainult tagurpidi "garaaži" (90 kraadi nurga alt käru sirgelt torbikute vahele) ja "külgboksi" ajamine. Liikluseksamit ei olnud.
Tegin oma tagurdamised ära, aga kuna ma olin just samal päeval sisse andnud lahkumisavalduse, siis keerati nö "käkki" ja E katti mulle ei antudki.
Et, kui lähed minema, siis näed oma E katist ainult und ja nii oligi.

Rohkem (ja EV ajal) pole liiklus- ja sõidueksamitega kokku puutunud.

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 17:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Dets, 2012 23:01
Postitusi: 977
N Liidu aegsetest sõidueksamitest üle estakaadi autode putitamisse suundunud jutt liikus siia: viewtopic.php?f=40&t=33590&start=1395


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 25 Nov, 2020 21:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2886
Asukoht: Viljandi
Traktoriõpetust meil autokoolis polnud, aga üks põkats oli garaažis küll ja korra saime seda ka proovida. Seniajani on meeles lausa kosmiline käiguvahetussüsteem, kus ühe ja sama kangiga tuli kõigepealt valida, kas edasi või tagasi, siis kas kiirelt või aeglaselt ja alles seejärel milline käik sisse lükata! Selle ühe korraga minu kui linnapoisi traktorisõidud ka piirdusid.

_________________
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!

...kui jahimees oled, klikka siia!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2020 0:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1646
Tarmo Männard kirjutas:
Pirita poe tagahoovis tuli teha 125 ccm "Minskiga" ring ja kaheksa. Ja kõik. Pärast seda olin ametlikult valmis mototsiklist!


Ring ja kaheksa? Siis pinniti ikka päris põhjalikult :) 1986 a pakuti meile pärast B ja C kategooria eksamite tegemist ootamatu boonusena, et kas keegi A kategooriat ka tahab. Kõik tahtsid, teooriaeksam oli juba hommikul ära tehtud. Ilmselt seesama 125 kuubikuline "Minsk" veeretati kuurist välja ja mingit ema appi kutsudes peksti käima. Miilitsad ise olid aktsioonis. Siis tehti kaup maha, et eksami sooritamiseks tuleb sõita üks kaheksa. Mingeid poste ega pöörderaadiusi paika ei pandud - kogu tagaõue pindala võis kasutada. AGA - kes mootorratta välja suretab on läbi kukkunud ja läbi on kukkunud ka kõik need kes tema taga oma järjekorda ootavad. Sest omanikud seda ronti teist korda enam käima ajama ei hakka. Me tegime õiglase järjekorra et kõige enne need kes juba maast-madalast võrriga sõitnud ja mootorrattad iseenesest olid maakohas paljudel ja mõni käis sellisega isegi koolis kuigi juhiluba polnud. Kõige viimaseks sõitjaks see tüüp kes tsiklit enam-vähem esimest korda nägi. Imelikul kombel said kõik selle kaheksa sõidetud ja ratas püsis ka hinges nii et A -kat kirjutati in corpore välja.

Hommikupoole olid B ja C kati eksamid. Tüdrukutel oli ainult B ja nad hakkasid kooli Moskvitshiga Piritalt Kalevi spordihalli juurde staadionile minema. Platsisõit oli seal. Poisid sõitsid sinnasamasse topeltkabiiniga GaZ-52.ga ja 5-liikmeliste seltskondadena. Eksamineerija + 4 duhhi. Linnasõidul oli meil järjekord teistpidi kokku lepitud - kõige kobam tüüp esimesena sest Piritalt mööda sirget Merivälja teed Russalka poole oskab iga loll sõita. Kõige kõvematele tegijatel jäeti kesklinnas Olümpia ristmikul vasakule murdmine:) Ma ise ukerdasin Kadriorus, ei tea isegi mis tänavatel.

Siis kui meie seltskond Kalevi staadionile jõudis olid tüdrukud sellest Moskvitshist juba jagu saanud. Hädavariandina pakkus õpetaja platsisõidu tegemiseks oma isiklikku Ladat. Minumeelest paar tüdrukut keeldusid sellest ja neile määrati uus eksamiaeg - millalgi siis kui Mosse jälle hinges on. Ma olin Ladaga ikka varem ka sõitnud ja läksin esimesena uut tehnikat proovima. Muud häda polnudki kui õpetaja unustas ütlemata et käsipidurit ei ole. Kui selle estakaadil veendunult peale tõmbasin vajus auto tagasi ja 20 miinuspunkti pandi kirja. Neid vist tohtis olla kas 60 või 100 - igatahes hulka rohkem ja ma sain seekord ühe korraga ABC kätte.
Teooriaeksam oli kõige alguses, imeliste elektrooniliste masinatega mis tollal vist ainult Pirital olid.

Palju aastaid hiljem, suurusjärku kuskil 2008 tegin E kat lisaks ja ega susserdamine pole kuhugi kadunud:) Esimesel päeval kui autokoolis õpetajaga üle õue platsisõidu auto juurde läksime vaatasin et mingi puuroigas vedeleb asfaldil. Virutasin talle profülaktika mõttes jalaga ja sain kohe sõimata. Et see puutükk on siin viimased 10 aasta olnud ja kui hakkad tagurpidi boksi ajama siis näe sealt hakka tulema. Vaata kui see korsten ja aianurk kohakuti on siis lappa rool välja ja tagaratas peab puutüki peale sattuma. Siis võid silmad kasvõi kinni panna sest auto jookseb täpselt boksi. Puutoigas otsiti aia äärest üles ja pandi hellalt sinna kus ta varemalt olevat olnud. Eksamil see auto umbes niimoodi käituski. . Teine element oli ussisõit hoovi taganurgas, seda eksamineerija vist ei näinudki?
Linnasõitul kartsin et ajan käigud segamini ja suretan auto kuskil välja. Ma polnud sealpool Berliini müüri tehtud veoautodega varemalt üldse sõitnud ja vahtisin nuppudega (poolkäigud) käigukangi nagu imeasja. Teised taadid olid ikka ameti poolest autojuhid ja sooloautodega senimaani läbi ajanud. Õpetaja soovitas et ära põe, vaheta nagu sõiduautol. Tühi haagis ja küll ta vedada jaksab. Jaksaski ja E kat anti samuti esimese katsega kätte.

Keskkooli aegne autoõpetus oli meil sellisel tasemel et lõpuklassis oli terve reedene päev tootmisõpetus. Neli tundi autode teooriat või liiklust ja pärastlõunal praktika. Niimoodi terve aasta. Osa praktikast oli kolhoosis mille eest tänutäheks siis traktoristipaberid anti. Autode praktika oli Kuusalu remonditehases kus me siis reedeti GAZ-i mootoreid kokku panime. Mootorite lahti võtmise juurde praktikante ei lubatud. Seda tegid kõvemad mehed sest ametlikult olid sõidust tulnud mootorid etüülbensiini kasutamise pärast ilgelt mürgised. Mitteamatlikult oli vaja mitteametlikke töövõtteid et need laiali lammutada.
Kokku seevastu me panime neid küll ja siinkohal tahakski juhust kasutada: kõik akf-d kellel 1985-86 a just remondist tulnud mootor laiali lendas.... ärge siis pikka viha pidage. Vähemalt mina tegin nii hästi kui oskasin :) (kiri metsikus Läänes saluuni seinal " Ärge tulistage klaverimängijat! Mees teeb nii hästi kui suudab")


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 26 Nov, 2020 13:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 30727
Gaz-51/52 oli igati kehva veoauto, ainult tal oli 2 head omadust
-mootoril oli jõudu vist tühikäigust alates küllaga (sõitis jalakäija tempos 4 käiguga)
-vändast läks hästi käima. Üle vända liigutusega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 27 Nov, 2020 20:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 751
Näha, - et vastust ei tule.
Vastus on - eksamisõitu sooritati linnas kus ei olnud ainsatki valgusfoori.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2020 4:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 824
retti kirjutas:
Näha, - et vastust ei tule.
Vastus on - eksamisõitu sooritati linnas kus ei olnud ainsatki valgusfoori.

Selliseid kohti oli ikka rohkem ja veel EV ajalgi. Näiteks Põltsamaa.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 30 Nov, 2020 8:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2158
2korda2 kirjutas:
retti kirjutas:
Näha, - et vastust ei tule.
Vastus on - eksamisõitu sooritati linnas kus ei olnud ainsatki valgusfoori.

Selliseid kohti oli ikka rohkem ja veel EV ajalgi. Näiteks Põltsamaa.

Võru ka üsna kaua


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2021 19:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Aug, 2009 21:18
Postitusi: 314
Asukoht: Virumaa
Hee, kuidas see koolimatemaatika käiski: c=a+b -> b=c-a ehk siis mida vähem nõukogude võimu, seda rohkem elektrit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2021 22:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Okt, 2013 19:34
Postitusi: 231
Asukoht: Ida-Virumaa
OT
Kuna selle unustamatu vormuli luges meile ette 7. klassi vene keele tunnis kohaliku parteirakukese ingerlannast päälik ja järgmine tund oli matemaatika, siis me tegime tagapingis pinginaabriga kõik arvutused läbi ja jõudsime sarnasele tulemusele. Kuniks tuli elunäinud matemaatikaõpetaja ning ütles, 2*2 või 2+2 pole igas arvusüsteemis 4. Korjas meie kritseldused ära ja ja ütles, et varsti hakkame vektorarvutust õppima, kuniks mõni vektor Siberis ei lõpe. Aaasta oli vist 1972.
(Läheb kustu, lihtsalt meenus)
https://tarbija24.postimees.ee/585606/p ... tseerimine

_________________
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2021 23:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2247
Vilks kirjutas:
OT
Kuna selle unustamatu vormuli luges meile ette 7. klassi vene keele tunnis kohaliku parteirakukese ingerlannast päälik ja järgmine tund oli matemaatika, siis me tegime tagapingis pinginaabriga kõik arvutused läbi ja jõudsime sarnasele tulemusele. Kuniks tuli elunäinud matemaatikaõpetaja ning ütles, 2*2 või 2+2 pole igas arvusüsteemis 4. Korjas meie kritseldused ära ja ja ütles, et varsti hakkame vektorarvutust õppima, kuniks mõni vektor Siberis ei lõpe. Aaasta oli vist 1972.
(Läheb kustu, lihtsalt meenus)
https://tarbija24.postimees.ee/585606/p ... tseerimine

Mina tõlgendasin selle sedamoodi et kogu maa saame elektrifitseeritud kui lahutame kommunismist nõukogude võimu... aga mis teha, filosoofidest ja parteilastest pole matemaatikut, siin oleks pidanud hulgateooriat rakendama... ja postitust vist kustutada pole vaja, meil nõukogude võimu heade asjade kohta oma teema olemas.

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6534 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt