SHTF

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
ASuur
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 09 Apr, 2005 15:56
Kontakt:

Re: SHTF

Postitus Postitas ASuur »

Ise kasutan metsatöödel pikaajaliselt haagissuvilas elades nii tuhandest kui kahetuhandest Hondat. Tuhandene ajab ka asja ära aga soovitaks soojalt kahetuhandest. Kahetuhandene toidab ära enamuse majapidamisvajadustest aga samuti praktiliselt kõik tööriistad kaasaarvatud keevitus. Saab kiirelt elektrikeetjaga vee keema, puhuriga kiirelt õhu soojaks kui hommikul magamiskotist välja poed ja pesemise ajaks hetkeks sooja tahad ning kütusekulu ega müra pole väga palju suuremad kui tuhandesel. Kuude kaupa genekat kasutades pole vahet kas kasutad 98-t või 95te. mõlemad ajavad regulaarselt karpa umbe ja peab arvestama vähemalt korra kuus karbussi puhastamisega. vähemalt 12 v kompressor peab käepärast olema. Veel tuleb endale aegsasti selgeks teha kuidas käivitusnööri vahetada. See pole niisama lihtne. Ja õiget nööri peab varuks olema. Hondadel on tüüpviga see et vibratsioon sööb pikema kasutuse korral käivitusnöörid läbi. Võib aidata natuke pikema nööri paigaldus, mida vedru lõpuni sisse pingesse ei tõmba . Hetkel katsetan ise seda varianti. Näis kas peab kauem kui pingul nööriga.
ASuur
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 09 Apr, 2005 15:56
Kontakt:

Re: SHTF

Postitus Postitas ASuur »

Nüüd olen paar päeva katsetanud kütusevarusid, mis lattu pandud 2014 a novembrist. Seisnud kuivas ja küttega laos. Visuaalsel vaatlusel ja nuusutades kütustes mingeid muutusi tuvastada ma ei suutnud.
Diisel töötab suurepäraselt nii kaasaegses autos kui arhailises traktoris.
Bensiin suudab Honda E20 geneka ka töös hoida. Natuke nagu ebaühtlasemalt käiks aga töö teeb ära.
Lasen veel paar päeva selle bensuga käia, eks siis näe ,mis lõpptulemus on.
Aga praegustele andmetele tuginedes tundub et 5 a võib bensiini küll säilitada. Jätan mingi koguse veel lattu et mõne aasta pärast uuesti testida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: SHTF

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul oli üks 80ndate sissepritsega auto, mis seisis pea 10 aastat, ajasin seda paar kord aastas käima, et rotid pesa mootorisse ei teeks.
Oli Neste 98-t (toona täiesti solkimata) kurguni täis tangitud. Läks suht võtme näitamisel käima ja tarvitas selle paagi ära ilma mingite tõrgeteta.
Paaki piiludes tundus, et ka seal põhjas mingit soga polnud.

Küll aga ostsin kunagi ühe vene auto, mida käidi veel tankimas Venemaal hea odava vene bensiiniga (kui see veel toimis) ja peale 10 aastast seismist oli see vene bensiin muutunud millekski SR lahusti taoliseks (kunagi oli selline) ja mootor sellega käima ei läinud. Lisaks olid torud, pump ja karbuss täis mingit oranzi setet ning bensiinipaagiga jamamise asemel ostsin uue (maksis õnneks vaid 40 eurot, nitrolahustiga seda paaki loputades oleks lõpuks kallim olnud).

Niiet see värk on nagu on - tundub, et säilivuse mõttes ikka traditsiooniline, biovaba lääne bensiin tundub toimiv valik. Vene ajal mul isa varus hangitud bensiini 200-stesse tünnidesse, sealt sai seda setet iga aasta välja nõristatud (ja see polnud üldsegi rooste).

Elementaarmootoritel kipub olema see kütuse paagisüsteem ka elementaarne - ehk soojuse mõjul tekib paaki surve ja korgis olev klapp laseb tasapisi bensiiniauru välja - sedasi auravad vaikselt need auruvamad osad bensiinist minema ja järgi jäävaga ei kipu asjad käivituma, ehk siis tuleb panustada õhukindlasse taarasse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist