Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest koolides.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Fucs »

Ma üritan võtta ühe postitusega siis oma mõtted viimastel teemadel kokku.
Post tuleb pikk ja ma tean, et enamus ei viitsi pikki poste lugeda, aga mina jälle ei viitsi iga viie minuti tagant siia kahte lauset käia lisamas :D

Minul on nende viimasel ajal üles kerkinud erinevate hindamisteemade ja "edetabelite" suhtes vastakad tunded.
Ühest küljest ma saan aru, et igasugused edetabelid võivad olla aluseks n.ö. "koolikiusamisele".
Teisest küljest, kui nüüd konkreetselt nendest spordipäevade tulemuste avalikust (ehk koolisiseselt avalikust) väljapanekust rääkida, siis juhul kui keegi tahab teist kiusata selle pärast, et see on mingis tabelis viimane, siis ei aita siin selle tabeli mittekoostamine ja peitmine, kuna kiusaja näeb ka ilma "sekundeid ja sentimeetreid" välja toomata, kes seal spordipäeval kusagil viimaseks jäi, viimaste hulgas oli või midagi teistega võrdselt teha ei suutnud.

Kui eeldada, et kiusamise aluseks on kellegi soov spordipäeva nõrkade tulemuste alusel kedagi kiusata, siis ei käi sellised kiusajad näpuga spordipäeva edetabelites näpuga järge ajamas, et keda siis nüüd täna peaks spordipäeva tulemuste alusel kiusama hakkama. Selliselt arutledes jõuame lõpuks sinna, et spordipäeval peavad kõik hakkama käima ükshaaval ja privaatselt. Siis on tagatud ka soorituste privaatsus.

Paraku on aga nii, et kui juba koolis/klassis on välja valitud kiusamise objekt(id) ja välja kujunenud kooli/klassi kiusajate isiksused, siis ei lõpeta seda koolikiusamist ükski spordipäeva edetabeli välja panemata jätmine. Kui üks tahab kedagi kiusata, siis ta ka kiusab ja leiab ohvri ning põhjuse. Ja teeb seda nii kaua, kuniks selle kiusajaga pole hakatud tegelema. seal ei aita ka see, et klassis või koolis kiusatav vahetab kooli. Kiusaja leiab alati kohe järgmise ohvri, kuniks klass on tühi või järele on jäänud ainult need, keda kiusaja ise kardab.

Minu arust mingi spordipäev, tulemuste väljapanek ja soorituste hindamine ei ole see teema, millega peaks tegelema, et vähendada nn "koolikiusamist".
Minul on põhikoolist näiteks hoopis selline kogemus, et üks korpulentsem poiss oli kehalises kasvatuses ja spordipäevadel kõikidel aladel alati viimane, samuti muudes ainetes pidev kaheline ja kolmemiinuseline, kuid oli klassi kõige suurem teiste kiusaja. Samal ajal oli klassis üks erivaikne tütarlaps (tal oli mingi probleem teiste ees rääkimisega ja ka klassi ees vastamas käimisega), kes tegi kergejõustiku aladel kõikidele silmad ette, kuid keda klassis kõige rohkem kiusati.

Siin on veel täiesti eriteema see, mis vanuses koolilastest me üldse räägime. Erinevas vanuses lapsed käituvad täiesti erinevalt ja ka käitumise põhjused on erinevates vanustes täiesti erinevad. Ei saa võrrelda 1. - 2. klassi õpilaste käitumist ja koolikiusamiste põhjuseid ning intensiivsust 8. - 9. klassiga, ega ammugi mitte 11. - 12. klassiga.

Minevikus on jõutud seisukohale, et kõige suuremaks laste vaimseks traumeerijaks ning põhjuseks teiste õpilaste poolt tagakiusamise objektiks saamisel on ebavõrdsus.
Ebavõrdus võimalustes, kohtlemises ja hinnangutes ehk ühiskondlik sotsiaalne staatus.
Ja kuigi nt. nõuka ajal üritati kogu ühiskond n.ö. tasalülitada ja räägiti "klassideta ühiskonnast", siis sellele vaatamata üritati seda ebavõrdsust koolis lahendada muu hulgas näiteks kohustusliku koolivormiga. Ja kuna nõuka ajal toodeti ja saigi osta ainult ühesuguseid koolikotte, pinaleid ja guaššvärve, siis puudus põhimõtteliselt igasugune mitmekesisus ja erinevus, mis suures plaanis võimaluste ebavõrdsust koolis võimendaks. EW ajal koolivormi ei olnud, kuid koolitarbed hangiti kõikidele koos ja ühesugused. Äriettevõtted esitasid (väiksemates kohtades maakondade kaupa) koolidele "õppe- ja käsiraamatute ning koolitarvete nimekirja ja hinnakirja", millest siis valiti kelle pakutavaid tooteid koolis võetakse. Jne. Seega muutunud on laste jaoks peaasjalikult kooli keskkond ja tingimused, mitte soorituste hindamine ja spordipäeva tulemuste edetabelite koostamised.

Ajad muutuvad ja täna ei kujutaks keegi ette, et kõik peaks koolis ühesugune olema.
Rebimine sotsiaalse staatuse kõrgemate kohtade pärast nii lastevanemate kui laste endi hulgas algab juba lasteaias.
Suur või väike ebavõrdsus ühiskonnas kandub paratamatult ka koolidesse. Mida varakapitalistlikum ühiskond seda rohkem.

Igaks juhuks, et keegi ei hakkaks jälle fantaseerima - ma ei kiida siin ega nuta taga nõukaaegseid ega EW aegseid koole, vaid tõin lihtsalt välja põhilised muutused ajas, millede mõju koolilaste (ja lastevanemate) vaimsele tervisele ja käitumisele on kordades suuremad, kui soorituste eest pandavad hinded ja avalikud spordipäevade edetabelid.

Hindamine ja soorituste edetabelid peaksid ideaalis põhinema aga võrdsel kohtlemisel.
Kui ei põhine on põhjus hindamises ja hindajas, mitte edetabelites ja hinnetes.
Võrdsetel alustel hindamine on tasu tehtu eest, ning selle kaudu ja enda teistega võrdlemise võimaluse kaudu õpib laps selgeks kogu ühiskonna toimimise alused edaspidises elus. Laps peab saama koolis aru, et tema töö on seal õppimine ja enda arendamine (ka treenimine), ning hinded on töö eest saadav tasu. Koolist "ellu astudes" peab inimene teadma ja saama aru, et edaspidi käibki kõik tegelikus elus ainult sinu võimekuse, soorituste, nendele antavate hinnangute ja edetabelite alusel.
Töökoha (ja sealt edasi töötasu ja sealt veel edasi positsiooni kodus, tööl ja ühiskonnas) saab tööjõu vabaturul oma soorituste, võimekuse ja isikuomaduste alusel, mitte selle järgi, kellel on suurema ekraaniga nutipluti töövestlusel kaasas, või kelle papa-mamma on mõne udubaari ajakirja esikaanel.

Võimekuste hindamine ja nende alusel koostatavad edetabelid peaksid tasakaalustama võimaluste alusel tehtavaid hindamisi ja edetabeleid.
Lapsel peab olema motivatsioon ning võimalus ise pingutada ja parandada oma kohta mingis tabelis, kus ta seda ise teha saab. Asja nimi on enesearendus. Seda ei saa keegi teine sinu eest teha. Soorituste võimekust ja kohta soorituste edetabelites saab laps ise mõjutada, kui hindamine on kõigile üheselt arusaadavatel võrdsetel alustel. Võimaluste ja sotsiaalse staatuse edetabelis enda kohta laps ise mõjutada ei saa. Aga kogemuse mõlemast edetabelist - teadmise, et sellised edetabelid eksisteerivadki kogu elu ja teadmise, kuidas kummaski edetabelis saab oma kohta parandada, peab laps koolist saama. Vastasel korral toodame me koolis täiesti eluvõõraid ja kogenematuid inimesi.

Lõpuks peame valede teemadega tegelemisel ja valesid asju reguleerida püüdes tunnistama, et "tahtsime parimat, aga läks jälle nii nagu alati".

*

Mul on enamus ajast tunne, et meil on probleemide lahendamisel rutiiniks saanud mitte põhjustega tegelemine, vaid tagajärgedega võitlemine ja/või pseudoprobleemidega tegelemine tegelike probleemide asemel. Lisaks silmaklappsus. Arvame, et lahendame mingi jube lihtsa liigutusega jube suure probleemi, aga ei näe suuremat pilti ja seda, millised on mingi teo suuremad ja hoopis tähtsamad mõjud. Et ei tekiks olukord, kus omast arust jube hea lahendus lahendab küll võib-olla osa ühest probleemist, kuid tekitab juurde kümme uut ja palju tõsisemat probleemi, mille tulemusel ollakse lõpuks omadega "täiesti rabas" juba.

Kas me ei peaks nn "koolikiusamistest" rääkides spordipäeva edetabelite asemel tegelema hoopis koolikiusajatega, et neid oleks võimalikult vähe?
Kas me ei peaks hoopis esitama endale küsimuse, millistest kodudest ja lastetubadest ning miks tulevad need "koolikiusajad"?
Mulle meenutab toimuv olukorda, kus hull pääseb relvalattu kus on kümme inimest ja selle asemel, et keegi neist võtaks vaevaks seda hullu peatada ning kinni võtta (traumeerida), tormab iga üks laost hullu käeulatusest ära viima hoopis mõnda relva. Ja siis kõik istuvad närviliselt pöidlad pihus, et need kümme inimest jõuaks ühe hullu eest ikka kõik relvad ära viia. Ja kui ei jõua, siis tehakse järeldus, et olukorra kordumise vältimiseks peab laos edaspidi olema kümne inimese asemel alati viiskümmend inimest, ning vähem relvi.

Kõik kes räägivad koolis laste traumeerimisest, sest neid hinnatakse, neid topitakse spordipäeva edetabelitesse, neid karistatakse ja kutsutakse korrale jne jne, nendelt ma tahaksin küsida, et kas te peate oma vanemaid ja vanavanemaid koolis traumeeritud haigeteks inimesteks, kes koolis saadud vaimsete traumade pärast ei saa või ei saanud hiljem elus enam kuidagi hakkama, või tekkis neil terve rida muid probleeme sellest kohutavast traumeerimisest tulenevalt? Kas neist kasvasid probleemsed või ebaadekvaatsed inimesed? Kas nad heietavad lastele ja lastelastele hommikust õhtuni, kuidas neid koolis traumeeriti, sest see on jätnud neile kustumatu mälestuse ebainimlikust koolist?

Enamgi veel, kas te peate kõiki eelnevaid põlvkondi koolis vaimselt ja füüsiliselt traumeerituteks, kes kulutavad nüüd vanemast peast hommikust õhtuni psühhiaatri kabineti ja teiste erialaarstide uksi diagnoosiga "koolikiusamine"?

Alati naerdakse selle üle, et iga vanem põlvkond kritiseerib nooremaid põlvkondi, et "vat kus ikka meie ajal....muru oli rohelisem ja laevad olid puust ning mehed rauast".
Aga tegelikult ju nii ongi. Minu vanematel oli kõvasti raskem elu kui minul ja vanavanematel omakorda kordades raskem elu kui minu vanematel. Vanavanemad olidki nii vaimselt kui füüsiliselt tugevamad ning elus hakkama saavad kui minu vanemad ja minu vanemad tugevamad kui mina. Ometi ei kurtnud ega kurda nad, et neid koolis ahistati, vaimselt traumeeriti, hinnati ja topiti soorituste järgi edetabelitesse. Pole ühtegi viidet sellele, et eelnevad põlvkonnad oleksid olnud vaimselt ebatervemad või füüsiliselt vähemvõimekamad kui praegused põlvkonnad. Mulle tundub hoopis vastupidi kõik olevat.

Kui praegu on probleemiks (kui on? kas on?) koolilaste vaimne ja füüsiline tervis, siis tuleks vaadata, millal toimusid suured muutused, mis siis muutus või on muutunud ja millised muutused seda on põhjustanud, ning tegeleda nendele probleemidele lahenduste otsimisega, mitte tormata lammutama ja ümberkorraldama asju, mis muutunud ei ole ja mis neid muutuseid põhjustanud ei ole. Minu arust käib meil pidev uuesti jalgratta leiutamine.

Üldjoontes kõik, mida ma sellest kõigest arvan.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas nimetu »

Ja teeb seda nii kaua, kuniks selle kiusajaga pole hakatud tegelema. seal ei aita ka see, et klassis või koolis kiusatav vahetab kooli. Kiusaja leiab alati kohe järgmise ohvri, kuniks klass on tühi või järele on jäänud ainult need, keda kiusaja ise kardab.
Vahel on hoopis niipidi, et ohvri kiusamine jätkub ka uues koolis. Tõeline kiusamine käib tavaliselt ikka grupiga. Näiteks on mingid omavahel seotud tutvusringkonnad, kus kiusatav on tuntud, või jätkatakse ahistamist interneti teel, või on ohvril mingid isikuomadused, mis muudavad ta üsna kergelt ahistamise sihtmärgiks. See on üsna keeruline teema.

Muidu olen täitsa nõus eeltoodud jutuga. Ainult mingi edetabeli põhjal ei hakata kedagi kiusama. Põhjused on tavaliselt ikka mujal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oh taevas. Olen ka ise kontrolltöid saatnud pakiga klassis ringi käima, et igaüks leidku ise oma :oops: :oops: :oops:
Puha Euroopa andmekaitse reeglite rikkumine! :oops: :oops: :oops:
Mõelda vaid, mõni tegelane sai äkki eluaegse psühhotrauma sellest, et keegi nägi tema kahte. :dont_know:

Iseenesest igasugu pingutust, kokkuvõtmist, higi ja pisaraid nõudvate (kuidas kellelegi) soorituste eemaldamine inimese arengufaasist on üks rumal mailisrepside populism eesmärgiga püüda valimisikka kohe-kohe saavaid valijaid ja see töötab ühemõtteliselt pehmopõlvkonna saamise nimel.

Olen ka ise mõned aastad õpetanud ja harrastanud kontrolltöid üsna tihedalt - kui puuduvad hinnatavad sooritused, siis ka ei viitsita õppida. Hinne on asi, mida vanemad vaatavad ja mille kehv seis toob õppijale kaasa igasugu probleeme.

Õiguskantsleri asumine väerinnale on iseenesest mitte niiväga üllatav. Õiguskantsler võiks pigem keskenduda varalise ebavõrduse probleemile, millel on laste enesehinnangule tunduvalt suurem mõju kui palliviske edetabelil. Kus üks laps vehib teiste ees nädala taskurahaks saadud sajalisega, samas teised peidavad häbiga oma viiekaid taskupõhja. Või kus üks laps käib Armanis ja teine kaltsuka riietes. Minu ajal oli see lahendatud koolivormiga ja liiga ässade rahameeste rahad võttis õpetaja ära ja tagastas hiljem vanemale manitsusega, et laps ei vehiks rahaga teiste ees.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Alaealiste ja segaste kuritegevus

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas:Õiguskantsleri asumine väerinnale on iseenesest mitte niiväga üllatav.
ÕK vastas konkreetsele pöördumisele, nagu ta ikka teeb.

Tõin õigesse teemasse üle kogu selle jutu, enda postitusest alustades :oops:
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Fucs »

Õiguskantsler ütles ka asju (minu arust olulisi!), mida uudiste kirjasõnas ja pealkirjades ei kajastata.
Hea näide, kuidas on võimalik infoga manipuleerida midagi valetamata kuid erinevalt presenteerides.

00:49
Ülle Madise ütleb seal videolõigus:
...aga üldiselt soovitaksin säilitada terve mõistuse ja mõelda ka sellele, et kool peaks olema ettevalmistus eluks......
https://www.err.ee/992014/oiguskantsler ... ks-hoiduma

Seda lauset pole kirjalikus uudises ära toodud.

Veel parem on eilses 21:00 AK-s olnud selle teemaline pikem videolõik alates 19:04
https://www.err.ee/992265/aktuaalne-kaamera-kell-21-00

Asja presenteeritakse ülemisel lingil olevas AK saates (ja kogu muu meedia pealkirju lugedes) "õiguskantsleri arvamusena" (...andmetele juurdepääs kahjustaks õpilase eraelu puutumatust leiab õiguskantsler ... arvab õiguskantsler ... Madise sõnul on ... õiguskantsler: kooli spordipäeva tulemuste avaldamine võib saada kiusamise ajendiks... jne) aga õiguskantsler ise ütleb selge sõnaga, et
Et siin ei ole mingit võimalust õiguskantsleril öelda, et minule see seadus ei meeldi ja seadus ütleb seda, et tõepoolest spordipäeva tulemusi tervikuna enam avaldada ei tohi.
Õiguskantsler ei leia ega arva midagi sellest, kas spordipäeva edetabel kedagi traumeerib või ahistab. Õiguskantsler ütleb, et tõepoolest selline seadus on vastu võetud ja minu arvamus ei loe siin midagi.... kuid üldiselt soovitaksin säilitada terve mõistuse ja mõelda ka sellele, et kool peaks olema ettevalmistus eluks.

Tajute erinevust?

Edit:
Kõige kreisim asi mida ma olen ERR-is näinud ja mille ma liigitaks kõhklematult varjatud infoopsi alla on see siin:
https://www.youtube.com/watch?v=Hxec5hux-8c
Ma ei anna hinnanguid kas need on tahtlikud või tahtmatud asjad.
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Z03 »

Õnneks ajad muutuvad ja kool muutub vastuseisust hoolimata inimlikumaks. Nagu ka kaitsevägi. Nagu kogu ühiskond.

Ta pöörleb siiski. (Galileo Galilei)
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Svejk »

Kahjuks tuleb nentida, et kool mitte inimlikumaks, vaid üha enam naiselikumaks muutub ja enamgi veel.
Igasugu mõistusevastaseid asju ikka inimlikkusega seostada oleks ilmselge liialdus.
Meesterahvaste poolt lääne tsivilisatsiooni õitsenguajal ülesehitatud haridussüsteem on nüüd õrnema soo poolt täiega üle võetud ja andmine käib niiet tükid taga... 8)
Ma ütlen, et ega enne miskit ei muutu paremuse poole, kui mehed kooli tagasi või muidu!
Maksku pedagoogidele austustväärivat palka ja lõpeb see kammaijaa ära, mis hariduses käib.
Praegu on nii, et oodatakse millal nõukogudeaegne kaader otsa lõpeb ja tiksutatakse vana rasva pealt.

Sest see on lõpu algus, kui neid eelnenud postitusi kommenteerida.
Muideks minu enda elukaasa on samuti pedagoog.
Niiet ma tean, milllest ma räägin! :)
Viimati muutis Svejk, 16 Okt, 2019 16:27, muudetud 2 korda kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Avatar »

Aga vot mina näiteks tahan tead, mis mu lapse tase klassi keskmisega võrreldes on. Minu jaoks on see oluline indikaator, otsustamaks, kas ma peaksin hakkama intensiivsemalt lapse õppimisel silma peal hoidma või saab ise. Praegu on nii, et tulevad mingid tulemused (sport, tööd). On see siis klassi esirinnas, või sabaotsas - ei saa aru. Aeg ajalt siis õpetaja justkui kurdab, et see või teine tase on klassis üldiselt kehva. Anonüümselt muidugi. Aeg-ajalt siis kiidab mõnda nimeliselt. Väga umbmäärane.
Tiba kummaline on näiteks ka see, et jubedalt justkui välditakse sildistamist ja võistlemist - loe ei tohi keegi kõrvaline sinu taset/hindeid teada.
Siis aga järgmisel hetkel saadetakse pildid õpilaste garderoobist ja kappidest (nimed ja isikud tuvastatavad) koos kirjaga, et a'la kord paha ja et eks see ikka kodust algab. Ise ka aru saavad, mida üritavad - ei vist.
Täna kuulasin hommikul vikerraadiost Salumäe intervjuud. Täitsa sümpaatne oli - ütles ka, et rahvastpallifoobid ei ole normaalsed. Täiesti nõus. Tütar mul on klassi väikseim - ei ole küll seni kurtnud ja pall meeldib.
Soostereotüüpidest. Lähen tüdrukule malet ostma. Plika ise tahab ka. No võib-olla mitte nii et palun-palun-palun, aga mõistlik huvi ja mängib oma ea tasemel. Vaatab müüja-tädi (pakun, et alla 30) meid skeptilise pilguga, ja avaldab arvamust, et noo ega tüdrukule ikka selline asi huvi ei või pakkuda. Ostke ikka pigem midagi muud. Kui mainin, et mulle küll väiksest peast meeldis, siis võib tädi näost välja lugeda - isa on ikka täitsa totu ja ei ebla seda tüdrukute värki kohe üldse.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Fucs »

Kahjuks tundub, et üha inimlikumaks muutuv kool ei kasvata üha inimlikumaid inimesi. See on tõsine mure. :|
Ja kas meil on kunagi olnud ka ebainimlik kaitsevägi?
Või kaitseväes (aga ka koolis) ebainimlikud tingimused?

Ühes olen ma küll kindel, et kui need meie üha inimlikumates koolides sirgunud ja üha inimlikumas kaitseväes välja õpetatud üha inimlikumad kodanikud peaks, hoidku jumal! minema kunagi sõtta riiki kaitsma, siis see sõda ei saa olema mitte mingi uut sorti "inimlik sõda", kus kollastel soomukitel sõidavad roosas udus pehmetes hommikumantlites võitlejad ühe protestiplakatitega seltskonna juurest teise juurde ja loevad millega kodanikud rahul ei ole.
Eero Rebo kirjutas:Miks meile raskerelvad? Mõningate Nursipalu inimestega kõneledes jääb kõlama mõte, et poisid, laske püssi, kuid tankitõrjerelvad või miinipildujad, kõik mis müra teeb, tehke valgel tahvlil selgeks ja ärge siin suurt pauku korraldage.

Kahjuks on idapiiri taga oleval vastasel soomusmasinad ning neid on palju. Pelgalt püssiga lastes, kasutamata raskerelvi on meist vaid küünemusta võrra rohkem kasu, kui vastase tulekul teepervel protestiplakatiga seistes.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See edetabelite tegemine ja seinale riputamine on põhjusega - esiotsas olijad saavad oma teenitud feimi ja lõpus lohisejad peaks piinlikkusetundest rohkem pingutama. Vähemalt kui mina noorpõlves ühte koma teist sporti tegin, nii see oli. Isegi rajoonikate medaleid olen saanud kehalise tunnis rivi ees kätte. Ja meesõpilane, kes ei jaksanud oma lõuga kangile vedada, oli üldiselt naerualune küll. Meie klassis oli üks poiss selline. Tal on tänagi selline saamatu ja lodeva venna maine. Ja minuarust õige on, et oli naerualune. Sedasi on lihtsalt õiglane. Mitte nii, et osad pingutavad ja osad mitte ja tuleb mingi Brüsseli tädi ja ütleb, hei sõbrad - võrdne kohtlemine kõigile!

Kunagi ammu oli korterite kommunaalmaksete võlglastega toime tulekuks väga efektiivne rohi võlglaste nimekirjade avaldamine trepikodades. Nii mõnigi mees tuli peale nimekirja ilmumist jooksujalu maksma. Täna on see asi ära demoniseeritud - veelgi enam, eraisiku võlgnevust ei võigi enam Krediidiinfos avaldada. Euroopalik tava!

Seega kaitseväelased, kes teemat loevad! KVKT-1 punktide edetabeli panek kasarmu infotahvlile viib teid seletuskirju kirjutama. Vähemalt sinnapoole asi liigub. Varsti keelatakse ehk katsed üldse ära, rikub inimõigusi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Fucs »

Avatar kirjutas:Aga vot mina näiteks tahan tead, mis mu lapse tase klassi keskmisega võrreldes on. Minu jaoks on see oluline indikaator, otsustamaks, kas ma peaksin hakkama intensiivsemalt lapse õppimisel silma peal hoidma või saab ise. Praegu on nii, et tulevad mingid tulemused (sport, tööd). On see siis klassi esirinnas, või sabaotsas - ei saa aru. Aeg ajalt siis õpetaja justkui kurdab, et see või teine tase on klassis üldiselt kehva. Anonüümselt muidugi. Aeg-ajalt siis kiidab mõnda nimeliselt. Väga umbmäärane.
See ei ole IMHO kuskilt otsast normaalne. Ja mina vaatlen neid endid ebanormaalsetena, kes seda normaalseks peavad.
Krt uskumatu. Vat see on, kui enda lapsed enam ammu koolis ei käi ja lapselapsed sinna veel jõudnud ei ole. Puudub igasugune ülevaade sellest, mis koolides praegu tegelikult toimub ja siit sealt kilde kuuldes võib vahel infarkti saada.
Avatar kirjutas:Täna kuulasin hommikul vikerraadiost Salumäe intervjuud. Täitsa sümpaatne oli - ütles ka, et rahvastpallifoobid ei ole normaalsed. Täiesti nõus.
Krt ma ükspäev kuskilt poole kõrvaga kuulsin midagi sellel rahvastepalli teemal, aga läks ühest kõrvast sisse ja teisest välja, ning sinna see jäi...

Nüüd Sinu juttu lugedes tuli meelde ja mõtlesin, et vaatan, mis värk siis oli....

No parem kui ma poleks hakanud uurima.
Ma tõesti ei saa aru mis inimeste peades viimasel ajal toimub.
Hirm tuleb peale, et tegelikult ümbritsevad sind tänavatel, kauplustes, trepikodades... täiesti haiged inimesed. Vaimselt haiged.
Mingite ERROR-itega.
Psühhiaatrid ütlevad, et enamus hilisemas eas välja löövaid vaimseid häireid on põhjustatud vaimsetest traumadest ja nende ravimata jätmistest lapsepõlves.
Siit jõuame loogilist radapidi edasi, et mida nõrgema psühhikaga on lapsed, seda kergemini on nad traumeeritavad ja seda rohkem vaimse hälbega ravimata inimesi on hiljem täiskasvanueas. Need vaimsete häiretega täiskasvanud kasvatavad siis uue põlvkonna vaimsete traumadega lapsi ja ring hakkab otsast peale.

Mul on üks lähisugulane aastakümneid (40 tuleb vast ära) tegutsenud psühhiaater ja arst.
Ütleb, et selliseid järjekordasid ukse taga, nagu viimastel aegadel, tema praktikas kunagi varem olnud ei ole.
Alates 2014. aasta sügisest töötanud vaimse tervise kabinettidesse pöördumiste sagedus on aasta-aastalt kasvanud. Praegu pöördub sinna erinevate probleemidega aastas üle 1000 esmase patsiendi. Peamised pöördumise põhjused on käitumisega seotud probleemid (koolis, lasteaias) ning noorukitel esinevad meeleolu- ja emotsionaalsed probleemid. Lisaks esineb ka õpiraskusi ning üha enam julgetakse pöörduda sõltuvusprobleemide korral.
https://tervis.ohtuleht.ee/784904/psuhh ... hkem-noori
Lastepsühhiaater Anu Susi rääkis terviseajakirjale Üks antud intervjuus Mari Hiiemäele, et keerulise käitumisega lapsi on järjest rohkem ja nende probleemid algavad üha nooremas eas.

Rohkem on püsimatuid ja autistlikke lapsi. Rohkem on ka pervasiivsete arenguhäiretega, väga keerulise käitumisega lapsi. Ja tulevad järjest nooremad. Kui varem olid käitumisprobleemid silmatorkavamad rohkem murdeealiste puhul, siis praegu on väga väikesi lapsi, kes on juba lasteaias kas agressiivsed või väga püsimatud.
https://sobranna.postimees.ee/562670/ps ... oremas-eas
Söömishäireid on järjest rohkem, seda ka poiste seas. Üha enam on erinevaid seksuaalse identiteedi üle kahtlemisega seotud pingeid, soodüsfooriaid: "Ma olen sündinud valesse kehasse, see teeb mind kurvaks, ma ei leia endale sellisena maailmas kohta."

Üha noorematel on söömishäired. Kui varem oli see kindlalt puberteedihäire, siis nüüd on söömishäirega lapsi ka 9- ja 10-aastaste seas. Nad kipuvad olema kõige visama paranemisega.

Osakondadesse tulevad ravile lapsed, kellel on eluisu otsas, kelle käitumine on väga häiritud, kes ei suuda keskenduda ja õppida. Meie haigla spetsialiseeritud söömishäire osakonda tulevad lapsed, kes on oma kehakaalu korrigeerimisega jõudnud nii kaugele, et neil on anoreksia ja nad ei suuda sellest nõiaringist enam välja tulla. Siis on üks seltskond lapsi, kes on traumakogemusega, väärkoheldud ja kes on ka väga heitlikud ja rabedad. Polikliinikus on meil kõige rohkem aktiivsus- ja tähelepanuhäirega lapsi, teise suure grupi moodustavad need depressiivsed ja ärevad noorukid, kellele veel ambulatoorne ravi sobib.

Siis on kooliraskustega lapsed, kes tulevad meie juurde uuringutele. Rajaleidja keskused suunavad neid, et aru saada, miks laps ei suuda koolis õppida ja keskenduda.

Väikelaste osakonda tulevad samamoodi kõikvõimalike arenguhäirete ja käitumisraskustega lapsed koos vanematega, et siis nende muresid koos lahendada.
http://www.pealinn.ee/tagid/koik/psuhhi ... lu-n228767

Mis kurat see siis on ja mis toimub?
Mis põhjustab vaimse tervise probleeme?

....

Arengut ja haigestumist võivad mõjutada ka kasvatuslikud ja suhetega seotud tegurid. Pärilik foon ehk geneetilised faktorid mõjutavad inimeste stressitaluvust ja tundlikkust nende keskkonnamõjude suhtes.
....

Suurimaks stressoriks loetakse lähedaste inimsuhete kaotust..... Lapse vajaduste hooletussejätmine, hoolitsuse ja armastuse puudus võib põhjustada lisaks mitmeid arenguhäireid. Noorukitel järgnevad depressiivsed häired tihti stressirohketele elusündmustele nagu vanematevahelised tülid, nende alkoholilembus või nooruki suhtes kasutatud vägivald, aga ka vanemate lahutus. Lapse- ja noorukiea rasked psühhotraumad võivad ohustada vaimset tervist ka hilisemas elueas.
....
Sotsiaalsed tegurid on seotud inimsuhete võrgustiku ja perekonna materiaalse heaoluga. Perede sotsiaalsed raskused, mis on seotud töötuse ja keeruliste majandusoludega, on viimasel ajal kujunenud oluliseks teguriks laste ja noorukite elus. Olulisema tähendusega on siin pikaajalised, kroonilised stressorid. Palju sõltub ka sündmuse kontekstist ja selle tähendusest inimesele ning sellest, mis toimus tema elus eelnevalt ja mis toimub sündmusele järgnevalt.
https://www.terviseinfo.ee/et/valdkonna ... e-pohjused

Seega kallid uueaja lapsevanemad.
Võtke oma jalakesed pepu alt välja, lülitage oma veisspukid ning nutiplutid välja ja tegelege oma lastega ning kasvatage neid normaalses kodus normaalses keskkonnas.
Ärge kakeklge laste juuresolekul. Ärge jätke neid üksi koju või visake üle ukse sõbrantsi juurde. Ärge asendage ennast nutiplutide ja üha vingemate ning kallimate mänguasjadega. Ärge võtke lapsi kui mingit karistust ja aeganõudvaid tüütuseid.
Viige lapsi õue, mängige nendega, lugege neile munasjutte ja lugege nendega koos lasteraamatuid, käige metsas, sõitke üheskoos ratastega, minge veekeskusesse ja basseini, rääkige lastega, hoidke armastage ja kallistage neid. Ja mitte korra kuus või kvartalis, vaid IGA JUMALA PÄEV.
Ja seda juba enne lasteaeda ja enne kooli "hoiule viimist".

Uskuge mind, neid ei traumeeri hiljem hindamine, avalikud spordipäeva edetabelid ja rahvastepall.

Krdi hullumaja rsk.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Fucs »

Seega kaitseväelased, kes teemat loevad! KVKT-1 punktide edetabeli panek kasarmu infotahvlile viib teid seletuskirju kirjutama. Vähemalt sinnapoole asi liigub. Varsti keelatakse ehk katsed üldse ära, rikub inimõigusi.
Poiss just käis eile külas ja rääkis värskeid muljeid, et peab nüüd uutele ajateenijatele hommikust õhtuni personaalselt seletama, kui erilised nad kõik ikka on ja kui vajalikud nad on ja kui tore oleks kui nad tublid on ja..... et kella viiest õhtul on ajateenijatel iga päev isiklik aeg öörahuni, kus ei tohi ajateenijaid ilma tõsise vajaduseta tülitada ja tüüdata.... hoidku jumal, et millegi eest karistada... kaadril viimased närvirakud ütlevad samal ajal "head aega", sest vastutust keegi ära ei võta....

Poiss ütles, et kui tal varasematel aastatel on olnud uute kutsealuste saabudes tahe omaalgatuslikult teha, organiseerida, korraldada, mitmekesistada õpet, leida huvitavat lisakoormust ja tegevusi, siis nüüd on keskkond ja tingimused muutunud selliseks, et on täis savi, mis neist edasi saab. Tiksub oma ette nähtud tunnid väeosas ära, teeb kohustuslikud asjad ära ja head aega. Mis edasi, enam eriti ei huvita. Et vaadaku ise kuidas keegi hakkama saab.

Kuulad ja imestad.
Võib ka olla, et on lihtsalt ületöötanud.
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 863
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Health »

Äkki sellepärast ega päris maailm neid peedistamata ei jäta. Kui ei tee seda omad siis teevad lõpuks seda võõrad.

Paneks siia klippi surematul George Carlinilt.

https://www.youtube.com/watch?v=w6Xtk7ALaUI
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas vanahalb »

Kes nende edetabelite küsimuses üldse õiguskantsleri poole pöördus? Mingi pimedate kombinaat? Tavakoolis nähakse isegi, ilma seinal rippuva tabelita , et kes on jooksjate rivis esimene ja kes on viimane. Või kardetakse , et koristajatädi õhtul loeb ja arvab. Minu kogemuste põhjal on koristajatädid üldjoontes rahumeelsed inimesed, kiusama ei hakka ja neid pole õiguskantsleril vaja karta.

Alternatiivne teooria räägib, et kogu selle jura taga on lapsevanemate ego. Igaühel on omal imelaps kodus kes on kõigist peajagu üle. Kui aga klassikaaslase ema seinalt tabelist loeb, et kilomeetri jooksus jäi hoopiski eelviimaseks mõjub see reetliku noahoobina selga ja ego saab samuti heleda laksu vastu mune. Lastel- neil on ükskõik, sest igaüks teab kes tuttavatest mida väärt on.
Poti soldat
Liige
Postitusi: 1725
Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
Kontakt:

Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli

Postitus Postitas Poti soldat »

Avatar kirjutas:Aga vot mina näiteks tahan tead, mis mu lapse tase klassi keskmisega võrreldes on. Minu jaoks on see oluline indikaator, otsustamaks, kas ma peaksin hakkama intensiivsemalt lapse õppimisel silma peal hoidma või saab ise. Praegu on nii, et tulevad mingid tulemused (sport, tööd). On see siis klassi esirinnas, või sabaotsas - ei saa aru. Aeg ajalt siis õpetaja justkui kurdab, et see või teine tase on klassis üldiselt kehva. Anonüümselt muidugi. Aeg-ajalt siis kiidab mõnda nimeliselt. Väga umbmäärane.
Tänapäeval on niigi palju infot tänu igasugu e-koolidele. Kui mina koolis käisin (ehk siis kui veel "rohi rohelisem" oli) siis kõige adekvaatsem ülevaade mis vanemad said oli veerandi lõpus paberil tunnistus ja see oli ka kõik.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist