www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 07 Aug, 2020 13:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 764 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 51  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 22 Aug, 2019 14:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 1012
Mati läheb rööbaspuudele (see tuleb mulle nüüd küll tuttav ette, vähemalt psühholoogilises plaanis):
https://www.youtube.com/watch?v=TGzgTIzK4oE

Tartu Ülikoolis tuleb kaitsmisele doktoritöö kehalise kasvatuse õpetajate kontrolliva ja hirmutava käitumise negatiivsest mõjust õpilaste tervisele:
https://sport.err.ee/972590/kehalise-kasvatuse-opetajate-kontrolliv-kaitumine-mojutab-negatiivselt-tervist


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 22 Aug, 2019 19:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 2184
Z03 kirjutas:
… Tartu Ülikoolis tuleb kaitsmisele doktoritöö kehalise kasvatuse õpetajate kontrolliva ja hirmutava käitumise negatiivsest mõjust õpilaste tervisele:
https://sport.err.ee/972590/kehalise-kasvatuse-opetajate-kontrolliv-kaitumine-mojutab-negatiivselt-tervist
Lugesin artikli läbi ja tekkis küsimus - kas aluseks on ainult õpilaste poolt tunnetatav õpetaja käitumine? Nõudlik õpetaja ongi natuke hirmutav, samas semutsev ja sõbralik ei suuda sageli tagada õpilaste pühendumust protsessile. Selgitavas jutus ei olnud sõnagi objektiivsest vaatlusest.
Võrreldav oleks olukord siis, kui tehtaks nii nagu 4-5 (?) aastat tagasi ühes TÜ pedagoogika magistritöös, kus klassis võeti videosse samaaegselt õpetaja ja õpilase omavaheline sõnaline ning sõnatu kommunikatsioon ning seda võrreldi hiljem mõlema osapoole arvamuse/tunnetusega. (eesmärgiks oli aidata õpetajatel parandada oma sõnatu tegevusega õpilase suunamist)

Ainult õpilase tunnetusel põhinev hinnang võib anda sama tulemuse nagu naiste ebavõrdse kohtlemise uuring Euroopas 7-8 aastat tagasi. Nimelt kõige rohkem tundsid ennast ahistatuna Norra ja Taani naised ja kõige vähem Albaania ja Bulgaaria naised.
Kas tegemist oli objektiivse olukorraga või sellega, et Skandinaavias õpetatakse naistele kogu aeg, milline võiks olla ahistamine ja kuidas seda "tunnetada"... :scratch:

Selle aasta mais oli juttu uutest põhimõtetest "kehalise arengu" õpetamises - "... uue liikumisõppe alus. Kindlasti on üks märksõna mitmekülgsus, aga teine oluline märksõna on tervis ja heaolu - liikumine tulemusepõhiselt ja spordialade-kesksuselt isikliku tervise ja heaolu suunas."
Siin ongi konks (minu arust), et ka kehalise kasvatuse hindamiseks tahetakse kasutada heaolu hindamist. Kehva tervisega minnakse alles siis arsti juurde, kui asi väga halb ja heaolu on subjektiivne ning ei taga kehalist valmidust raskustega võitlemiseks.
Olla on hea, mis sellest, et kehakaal tõuseb... :wall:

Loodan sügavalt, et antud doktoritööle järgneb kohe uuring nende noorte põhjaliku tervise analüüsiga ja mõne aasta pärast korratakse samade õpilastega uus kehaliste võimete ning tervisliku seisundi hindamine. Kui see saab olema positiivne, siis on ju tore. Kui aga tulemused ei ole ilusad, mis siis?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 22 Aug, 2019 20:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 1012
Mul on lihtsalt hea meel, et ajad ja inimesed muutuvad ning kasutusele võetakse uued metoodikad, mis ka aitavad inimesi. Ma olen nii väsinud kogu sellest vaimsest vägivallast ja kiusamisühiskonnast, mis meid ümbritseb. Lihtsalt uus lootus, ei midagi enamat ega vähemat. Kui kehakaal kogu aeg tõuseb, siis järelikult pole olnud kasu varasematest meetoditest ja tuleb leida midagi uut, mis toimib.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 23 Aug, 2019 10:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 2184
Uued metoodikad ei ole pahad, eriti kui nad tuginevad mõõdetavatel tulemustel, mitte emotsioonidel. Viimased varieeruvad ning muutuvad isikuliselt ja ajaliselt.

Z03 kirjutas:
Mul on lihtsalt hea meel, et ajad ja inimesed muutuvad ning kasutusele võetakse uued metoodikad, mis ka aitavad inimesi. Ma olen nii väsinud kogu sellest vaimsest vägivallast ja kiusamisühiskonnast, mis meid ümbritseb. Lihtsalt uus lootus, ei midagi enamat ega vähemat. Kui kehakaal kogu aeg tõuseb, siis järelikult pole olnud kasu varasematest meetoditest ja tuleb leida midagi uut, mis toimib.
Kahjuks/õnneks ongi elu karm - käib olelusvõitlus. Kui kool, pere ja kaaslased ei valmista inimest ette raskustega toimetulekuks ja ebameeldivustest üle saamiseks, siis surevadki nõrgemad välja. Ei kao vaimne ega füüsiline vägivald kunagi, sest inimeste kasvatamisega ei muuda geneetikas kodeeritud "toidulaua võitlust". Reproduktiivse külje pealt - kuidas mõtled tasandada seda "vaimset vägivalda", kui tuleb keegi ja lööb üle sinu elukaaslase/sõbra? Manitsed kurikaela ja kõik muutub endiseks?

Elust võtta on kuri näide sellest, mis saab teadliku "hea" arendamise tulemusena - kogu elu piinlevad ja nõrga tervisega mopsid. Kas arendame ideaalseid inimesi? Muuseas, Hitler juba püüdis seda teha …

Asi hakkab kaugenema kaitsetahtest ja siinkohal omapoolselt lõpetan selle arutelu. Päikest!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 7:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 1012
Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 8:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2014
Z03 kirjutas:
Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.


Ehk seega Stalin, või parem näide, Tšingis-khaan olid oma võimu kaotanud võimuletuleku hetkeks? Ühtlasi selle järgi puudus mõlemal igasugune autoriteet kogu valitsemise ajal.

danaabri ajalugu võiks ju pogem näidata, et hirm ja autoriteet ei ole kaugeltki mitte üksteist välistavad asjad. Vatnikukultuuris ei ole mingi autoriteet võimalik ilma vägivallata. Absoluutselt iga uut liiget sotsiaalgrupis ahistatakse esimesest hetkest nii kaugele, kuni viimane ennast kehtestab. Kahjuks on ka mõnede õpilaste käitumismuster õpetajatega sama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 9:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 2184
Mõtlesin, et enam ei reageeri, kuid ...
Z03 kirjutas:
Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.
Absoluutselt ei mõista! :evil:
Ja palun ära pane oma projektsiooni siia kui minu arvamust. Ma pole kirjutanud sellest, et õpetaja peaks kasutama vaimset või füüsilist vägivalda. Pole ka kirjutanud, et õpetajad teevad selliseid asju oma hirmust.
Algselt kirjutasin sellest, et millegi hindamine ainult tunnetuse alusel ei ole objektiivne ja hiljem lisasin "... Kahjuks/õnneks ongi elu karm - käib olelusvõitlus. Kui kool, pere ja kaaslased ei valmista inimest ette raskustega toimetulekuks ja ebameeldivustest üle saamiseks, siis surevadki nõrgemad välja. Ei kao vaimne ega füüsiline vägivald kunagi, …". Kooli, pere ja ühiskonna ülesanne ongi last ettevalmistada paratamatuteks olelusvõitluse raskusteks. Lastele keskkonna kunstlik pehmendamine sellele kaasa ei aita. Hirm, muuseas on vajalik tunne ja sellest aru saamist on vaja ka õpetada.
Meil koolis oli mõni õpetaja karm, kuid ega see ei tekitanud hirmu - oluline oli "karmi" käitumise eesmärgi selgitamine õpilastele.

PS. Mina isiklikult ei tahaks olla lahingupaariline mehe/naisega, kel puudub igasugune hirmutunne. See teeb nad hooletuks ja paneb asjatult riskima.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 9:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Okt, 2005 19:42
Postitusi: 8914
Asukoht: Siilis
Hobusevarga teemast kantud hobusevarga dissertatsioon - millele järgnevad hobusevarga kraad // koolkond // mentaliteet :lol:

Ja kaitseväe paneme üldse kinni ning lumehelbekesi vaimselt pingestava kehalise kasvatuse koolides lõpetame ka ära :mrgreen:

_________________
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 11:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 1012
Jah, ma mõistan ka seda, miks te siin ennast nii puudutatuna tunnete mu kommentaarist.
Borja kirjutas:
Hobusevarga teemast kantud hobusevarga dissertatsioon - millele järgnevad hobusevarga kraad // koolkond // mentaliteet :lol: Ja kaitseväe paneme üldse kinni ning lumehelbekesi vaimselt pingestava kehalise kasvatuse koolides lõpetame ka ära :mrgreen:
Selle kommentaari peale ei oska küll midagi muud öelda, et küll nad seal staabis pidid alles rõõmsad olema, kui akf Borja pidulikult tordi ja lilledega pensionile saadeti.

P.S. Tubli teadlane on võtnud vaevaks ja vormistanud doktoritöö. Et see pole ka piisavalt usaldusväärne? Aga mis siis teie jaoks on, kui tohib küsida?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 14:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Jaan, 2009 19:45
Postitusi: 2233
Asukoht: Viljandi
Ei saa siingi stultoloogiata.. :wink:

Te räägite kahest täiesti erinevast autoriteedist, lollide ja ülejäänute omast.
Esimene on kriminaalne blatnoide autoriteet, põhineb jõul, võimul ja vägivallal ning nõuab vastuvaidlematut allumist.
Teine on arukate olevuste autoriteet, põhineb teadmistel ja oskustel ning kutsub järgima ning arenema.

_________________
Võtke teed ja tulge homme jälle..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 15:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Okt, 2005 19:42
Postitusi: 8914
Asukoht: Siilis
..aah - nüüd sain pihta: stultoloogid on ka hobusevargad :twisted:

_________________
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 16:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Jaan, 2009 19:45
Postitusi: 2233
Asukoht: Viljandi
Borja kirjutas:
..aah - nüüd sain pihta: stultoloogid on ka hobusevargad :twisted:

Ma ei tea, kas sa said pihta. See sõltub..
Vanasti olid hobusevargad ikka blatnoiautoriteedid. Nüüd hobuseid enam eriti ei ole ja hobusevargaid on kah vähe. On täiesti võimalik, et termini tähenduses on toimunud asjasthuvitatute tagantsurkimisel mingisugune evolutsioon ning ÕS-i järgi tähendab hobusevaras tänapäeval hoopis paremat ja haritumat osa inimkonnast. See poleks esimene niisugune juhtum.

_________________
Võtke teed ja tulge homme jälle..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 16:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10309
Asukoht: Metsas / Ämbris
Mul jääb üle ainult imestada, et kuidas küll siiamaani silmaklappidega kõike valesti tehti ja keegi isegi ei tulnud selle peale!
Ja milliseid vaimselt ning füüsiliselt haigeid inimesi meil on koolides siiani massiliselt toodetud, lausa inimpõlvede kaupa, sest siiani pole praktiseeritavatest valedest metoodikatest keegi aru saadud. Isegi doktorantidest teadlased mitte.

Vbl peaks alustuseks ikkagi tegelema asjadega, millest on aasta(kümneid) jahutud, uuritud ja kirjutatud?
Tsiteeri:
Milline roll peaks olema kooli kehalise kasvatuse tundidel tänapäeva lapse arengus? Teadlased on jõudnud seisukohale, et kompenseerimaks tänapäeva laste kehalist inaktiivsust oleks vaja, et kehalise kasvatuse tunnid oleksid korraldatud nii, et vähemalt 50% tunni ajast oleksid õpilased kaasatud suure intensiivsusega tegevustesse. Sellised kehalised harjutused nagu sportmängud (jalgpall, korvpall), jooksmine, aeroobvõimlemine ning ujumine peaksid olema suunatud laste üldise vastupidavuse arendamisele ning eelkõige südame-veresoonkonna tugevdamisele. Selleks, et kooli kehaline kasvatus oleks võimalikult efektiivne, peaksid olema täidetud teatud eeltingimused. Üks olulisemaid neist on riiklik kehalise kasvatuse ainekava, mis peaks looma piisavad võimalused kooliõpilaste igakülgseks kehaliseks arendamiseks. Lisaks kehaliste võimete arendamisele on oluline ka teadmiste ja oskuste andmine selle kohta, kuidas iseseisvalt harjutada. Samuti on väga oluline sotsialiseerimine sporti lapse- ja noorukieas, mis on kehaliselt aktiivse elustiili aluseks täiskasvanuna. Käesolev uuring on teostatud Tartu Ülikooli spordi sotsiaalteaduste õppetooli poolt Eesti Vabariigi Kultuuriministeeriumi tellimusel. Uuringu eesmärgiks on analüüsida kehalise kasvatuse õpetamise olukorda ja tingimusi Eesti koolides ning hinnata millised muutused on aine õpetamisel toimunud võrreldes 2003.a.
Tsiteeri:
Nagu esitatud jooniselt nähtub, omavad 576 õpetajat (67,8%) pedagoogi kvalifikatsiooni. Vanempedagoogi kvalifikatsiooniga on 145 (17%) kehalise kasvatuse õpetajat, pedagoog-metoodiku kvalifikatsiooniga 42 (4,9%) õpetajat. Küsitletud koolides töötab ilma kvalifikatsioonita 47 (5,5%) kehalise kasvatuse õpetajat.
Tsiteeri:
Nagu esitatud jooniselt nähtub, hindavad enam kui pooled koolidest õpikeskkonda kehalise kasvatuse tundide läbiviimisel heaks. Ainult 10% koolidest hindab õpikeskkonda väga heaks ja 5% koolidest ebarahuldavaks.
Tsiteeri:
Nagu esitatud jooniselt selgub, hindavad kehtivat kooli kehalise kasvatuse alast ainekava heaks 65% ja rahuldavaks 28% koolidest. Ebarahuldavaks hindasid kehtivat ainekava 5% ning väga heaks 2% koolidest.

Õpetajate soovitused ainekava muutmise osas on järgmised:
a) ainekava on liiga üldsõnaline ja selle puudub tajutav lõppeesmärk
b) puuduvad õpilaste hindamise kriteeriumid
c) vajalik oleks konkreetne tööplaan igale klassile
d) ainekava on 2 tunni kohta nädalas liiga ülepaisutatud
e) vabastatud õpilasi võiks hinnata mittenumbriliselt
f) kehalise kasvatuse tundide arv võiks olla suurem.
https://www.spordiinfo.ee/est/g22s165


Tartu ülikooli doktoritöö: Eesti lapsed ei saa koolis piisavalt liikuda
https://tervis.postimees.ee/4190761/tar ... lt-liikuda
http://dspace.ut.ee/handle/10062/56798





Tsiteeri:
Ma olen nii väsinud kogu sellest vaimsest vägivallast ja kiusamisühiskonnast, mis meid ümbritseb.

:shock:

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 18:29 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 19881
Asukoht: Viljandimaa
Fucs kirjutas:
Mul jääb üle ainult imestada, et kuidas küll siiamaani silmaklappidega kõike valesti tehti ja keegi isegi ei tulnud selle peale!
Eks haridussüsteemi inerts olegi suur.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
PostitusPostitatud: 24 Aug, 2019 19:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10309
Asukoht: Metsas / Ämbris
Jah. Inerts on kõva.
Tsiteeri:
Uuring: Koolide sportimistingimuste kaardistamine, 2013 (Haridusministeerium, Spordikoolituse- ja Teabe Sihtasutus) 547 kooli 570-st vastas, et neil ei ole piisavalt jalgpalle.
https://sisu.ut.ee/sites/default/files/ ... t_pihu.pdf

Uuring ise siin:
http://www.spordiregister.ee/spordivahe ... ruanne.pdf

Sealt näeme veel, et
Korvpalle (nr.5) on ebapiisavalt 94% koolidel
Korvpalle (nr.6) on ebapiisavalt 98% koolidel
Korvpalle (nr.7) on ebapiisavalt 92% koolidel...

edasi toon ainult nimetuse ja protsendi Eesti koolidest, kellel nimetatud vahendeid on ebapiisavalt

Varbseinad - 90% koolidel on ebapiisavalt
Võimlemismatid 96% koolidel on eba....
Võimlemiskepid 94% ...
Võimlemispallid 96%
Võimlemisrõngad 97%
Võimlemislindid 89%
Hoonöör 88%
Topispallid (3 kg) 89%
Kuul (3 kg) 89%
Kuul (4 kg) 94%
Kuul (5 kg) 92%
Oda (400 g) 94%
Oda (500 g) 90%
Oda (600 g) 91%
Ketas (0,75 kg) 89%
Ketas (1,0 kg) 89%
Ketas (1,5 kg) 92%
Stardipakud 86%
Viskepallid (150 g) 87%
Käsipalli pallid (naiste pallid) 94%
Käsipalli pallid (meeste pallid) 96%
Sulgpalli komplektid 98%
Saalihoki varustus 96%
Pesapalli varustus 100%
Ujumislauad 73%
Ujumislestad 100%
Stopperid 76%
Kompassid 98%
Uisud 90%
Suusad 93%
Suusakepid 97%
Suusasaapad 96% .....

Manus:
Tunniväline sport.png
Tunniväline sport.png [ 66.6 KB | Vaadatud 1271 korda ]


Aga millega (milliste probleemide lahendamisega) meie tegeleme ?

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 764 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 51  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt