Laevaühendus saartega.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Manurhin »

Erinevad riigid, erinevad autod. Mitut Hino või Isuzu veokat Eestis keegi näinud on? Vasakpoolse liiklusega maades on need väga levinud (vasakpoolse rooliga variante ehk ei toodetagi?). Aussis sai ühe väiksema Isuzuga isegi veidi aega ringi kärutatud. Oli GAZ-53-st väheke suurem ja ma veel ülemuse käest uurisin, et kas ikka võib ainult B-kat. loaga sellisele sanga hüpata? Ülemus vastu, et võib küll ja nii ma selle elukaga siis mööda Perthi ringi kimasingi. Maailmas on veel muidki toredaid liikureid, aga nood Peterbilt'id ja Mack'id ei mahuks Eesti algselt poolhaakega ZIS-150 jaoks planeeritud teedele-tänavatele äragi, kaal läheks niikuinii lõhki.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas maksipoiss »

Pärnu päästjad olid ka oma MANiga päris hädas kui juhtus nädalavahetusel tuksi minema. Siis teh abi ei toiminud, aga Scanial on see 24/7.
Viimati muutis maksipoiss, 14 Dets, 2014 9:07, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Manjaga kokkupuudet üle 15 aasta. Mitte üks paha sõna. Ei hinna, ei pidamiskulude ega töökindluse osas. Hetkel on kolmas ring autosid käigus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
znif9
Liige
Postitusi: 33
Liitunud: 04 Juun, 2014 23:44
Asukoht: Estland, Ösel
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas znif9 »

Omalt poolt ka sõna sekka. Taust selinne et lausa pikka aega 'rekka' roolis istutud. Enamus ajast Rootsi-Norra aga muu euroopa ka üle vaadatud. Nüüd siis tähelepanekud.

1) Rootsis ISE oma vabast ajast (pikka maad ju igav sõita) lugesin vastutulevvate masinate marke. See oli siis enne Mersu viimase mudeli väljatulekut, mis pilti veidi muutis. Keskmine 100 vastutulejat: ca 70 Volvo ja Scann pooleks. Ülejäänud 30: DAF, MB Actros ja Renu pea võrdselt võtavad 25. Viimane 5siis MAN... Arvestatud on ainult sabadega masinaid ehk siis käpikud ja muud pussakad jäävad välja.

2) Pildikesi saksamaalt: MB kaunis tugevalt esirinnas maanteel. MANe liigub ka palju aga üheksa kümnest on maakerateisaldajad.

3) (Väga) vanad autod teedel - Scania ja Volvo. Vahel harva kohtab ka igivana MBd. Igivanad muud mudelid on ammu sulatusahjus. Töökindlus?

4) MAN vs lõunapoolsed indiaaniriigid (ka leedu) - leviku põhjus: hind. Eriti kasutatud masinatel.

5) Volvo ja Scania leviku põhjus - eriti meil ja skandinaavias, levinud ka mujal euroopas. Põhjus: kvaliteet. Põhjamaades eriti mõjuv põhjus - lähevad soojaks ja on soojad. Nii MAN kui MB (uusimat ei tea) -25 juures kipub kabiinipõrandal veekanister ära külmuma kuigi nii mootor kui kero on taga.

Autojuhtide seltskonnast sõnaselgitusi: MAN on ju MAZ, ainult viimane täht viltu kukkunud. DAF - Davgapils Avto Fabrika. Mõlemad väljendused vihjavad kvaliteedile.

Lõpetuseks siis niipalju: enamasti olen sõitnud Volvodega. Kaunis pikalt ka Actros ja Scann saba all olnud. MAN TGA ka umbes 6 kuud liikumisvahendiks. Pole sõitnud DAFi ega Renuga. Palju liikunud Norras nagu mainisin, korduvalt teispool polaarjoont, Nordkapist jäi 30km puudu kaugeim koht. Allapoole Itaalia, Hispaania. Vedanud külmaga kalakoormaid Šveitsi mitu aastat.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Tõsist probleemi on olnud vaid ühel korral. Seda küll pruugitud peast ostetud autoga. Kui juhi mõtlematust stiilist kast laiali lendas(pikal laskumisrl tühikäigul "pommi" panna, siis kuskilt ikka järgi andma peab, eriti kui auto enam esimeses nooruses pole). Külmast-kui nuppu viitsid muljuda, siis kannatab ka alla -25 pesuväel magada, kontrollitid personaalselt. Viimase aja puuduste hulka tuleb küll liigitada vasaku jala ja parema käe lihaste atrofeerumine...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Kui juhi mõtlematust stiilist kast laiali lendas(pikal laskumisrl tühikäigul "pommi" panna, siis kuskilt ikka järgi andma peab, eriti kui auto enam esimeses nooruses pole).
No ei saa aru.. paluks selgitust ka laiemale publikule..?
Külmast-kui nuppu viitsid muljuda, siis kannatab ka alla -25 pesuväel magada, kontrollitid personaalselt.
Tegelikult ikka päris jahe olek. Kas kero abil või pidi ka mootor kaasa loksuma..? Ja kas olid ikka ise pesuväel.. :shock:
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Paljalt kero ikka, mis sest mootorist piinata... :D
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Lemet, uskumatu...

Poolteist kuud jälgedeajamist tõi edu..

Saaremaale on siginenud esimene sadulMAN.. tõsiselt..

Seisab teine ilma tagaratasteta Kastani rehviäris..

Ehk jõuan pilti teha. Homme.. :shock:
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas mx77 »

von manstein kirjutas:Lemet, uskumatu...

Poolteist kuud jälgedeajamist tõi edu..

Saaremaale on siginenud esimene sadulMAN.. tõsiselt..

Seisab teine ilma tagaratasteta Kastani rehviäris..

Ehk jõuan pilti teha. Homme.. :shock:
Igav uudis, ootaks ikka millal esimene MAN ilmub Kihnule.

Aga tegelikult oma kogemuse baasil näeb saksas MAN-i isegi rohkem kui Mersut (seda siis saksa numbritega) ja ma olen sakslastega rääkides aru saanu, et nad peavad MAN-ist ka vähe rohkem lugu. poolakad ja rumeenalsed sõidavad millega juhtub.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas von manstein »

Igav uudis, ootaks ikka millal esimene MAN ilmub Kihnule.

MX77, ära ironiseeri.. Ausalt esimene eksemplar 1,5 kuu jooksul..

Lemet, kas Sinu jagu.. :shock:

Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Lemet »

Ei, meie omad jäid üks Stokki ja ülejäänud Norrasse, juhid tõime jõule pidama. Ja miks peaks kummivahetuse Saaremaale planeerima. Liiati veel uutele autodele. Sa muretse rohkem enda ja oma toimetuleku pärast ning ära niipalju minu pärast närveeri..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

5) Volvo ja Scania leviku põhjus - eriti meil ja skandinaavias, levinud ka mujal euroopas. Põhjus: kvaliteet. Põhjamaades eriti mõjuv põhjus - lähevad soojaks ja on soojad. Nii MAN kui MB (uusimat ei tea) -25 juures kipub kabiinipõrandal veekanister ära külmuma kuigi nii mootor kui kero on taga.
Autojuhtide seltskonnast sõnaselgitusi: MAN on ju MAZ, ainult viimane täht viltu kukkunud. DAF - Davgapils Avto Fabrika. Mõlemad väljendused vihjavad kvaliteedile.
Pikkade pühade ajal sai keeratud ühe tulitera MAN-i rooli (kero muide pole sellele paigaldatud) ning mind pealse siinsete Volvo-Scania kiidulaulude lugemist pehmelt öelda üllatas, kui kiiresti see MAN soojenes, kui siin oli 5-10 kraadi miinust, polnud vaja isegi esiklaasi puhastada, keerasid hommikul käima, mõni minut tiksus tühikäigul ja kabiinis võis jope seljast ajada. Ehk võrreldav tänapäeva bensiinimootoriga sõiduautoga. Mercedese ja DAF-i veoautodega on võimalus olnud sõita nendega, mis KV-s kasutusel (20-30a vanad) on, no ei oska kurta neid talveomadusi (kui, siis probleemid on juhist ja hooldusest). Jutt, et mersu kabiinis külmub vesi ära on selge jama, 1017-ga olen sõitnud -20-ga suvevormi väel kabiinis.

Ehk siis minu arvamus on, et need Volvo-Scania mehed pole lihtsalt muude markidega sõitnud ja levitavad linnalegende. :)
Näiteks Rootsi sõiduautod on küll kõike muud kui kvaliteetsed, nii Volvol kui Saabil esineb päris palju raskesti tuvastatavaid elektri ja elektroonika vigu ning kohtab lahendusi, mis sunnivad küsima, kas konstruktoril olid ajud istmiku koha peal ja miks nii kallil autol oli tarvis odavaid kehvasid allhankejuppe tarvitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas Some »

Vahelduseks midagi teemakohast. Omavalitsuse rahalistesse raskustesse ajamiseks piisab mootoririkkest.
http://www.saartehaal.ee/2014/12/31/vil ... a-vaeseks/

Kihelkonna vallavanem Raimu Aardam ütles, et laeva kaks mootoririket sel aastal lähevad vallale maksma 11 000 eurot, valla reservfondis on aga 10 000 eurot.

Kõige kulukamaks läks 20. oktoobril juhtunud ja laeva pea jõuludeni liinilt ära jätnud mootoririkke parandamine. Rikke põhjustas madalast veeseisust (madalad mudase merepõhjaga sadamad) tingitud põhjamuda sattumine jahutussüsteemi ja sellest tulenev mootori korduv ülekuumenemine. Remont maksis 8710 eurot, millele lisandus transpordikulu.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Laevaühendus saartega.

Postitus Postitas hummel »

Tiiburlaevaliikluse arendamine Väinameres minumeelest mingit perspektiivi ei evi.
Mingisugune mõte oleks ehk kiirlaevaliiklusel ehk katamaraanidel, kuhu ka autod peale lähevad.
Midagi sarnast, aga vast natuke väiksem.
http://mereviki.vta.ee/mediawiki/index. ... UTOEXPRESS

Sellega võiks siis sõita juba otse Rohukülast kuivastusse (1 h) või Pärnust Roomassaarde (2,5 h). Samuti noh Heltermaale saaks ehk 30 min Iseasi, mis pileti hind tuleks ja kas ära tasuks... Kiirlaeva lained võivad ka kahju teha.

Mis ise olen mõelnud, et kas ei oleks mingit pointi orgunnida Eesti rannikul või saarte vahel suveti nädalalõpu kruiise. Päeval sõit, öösel ankrus või mõnes suuremas sadamas. Eestlased teada peoloomad ja eks sinna tekiks ka sarvilisi. Äkki isegi tasuks ära.
Stiilis nagu kunagi oli vetelpäästeühingul reisilaev Laine. Pikkust 69 m, süvist 2,5 m ning reisijaid võttis 120. Need reisijad olid toona küll vetelpäästjad. Eks tänapäeval ehitatakse veel ka väiksemaid reisilaevu.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist