www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 28 Mär, 2020 12:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 885 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2020 19:16 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 18156
Asukoht: Viljandimaa
Jah, mida suurem mass, seda rohkem sooja annab ning seda ühtlasem temperatuur majas on.

Teemasse puutub muidugi efektiivsus - st. kui jahedad suitsugaasid lõõri jõuavad. Mida jahedamad, seda rohkem sodi aga tekib.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2020 20:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Mai, 2007 14:17
Postitusi: 3021
Need õige efektiivsed reheahjud olid ilma korstnata - nii õige reheahi vilja kuivatamisel toimibki. Selge, miks oli efektiivne - peaaegu kogu kividesse talletunud soe jäi tuppa. Ainult õhk oli veidi suitsune kõrgemal.... Ega talumehed asjata esimesi korstnaid kinni toppinud, kui mõisnikud neid ehitada käskisid, et omast arust rahvale head teha.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2020 20:58 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 18156
Asukoht: Viljandimaa
Jah, seda ma usun küll, et siis on efektiivsus kõrge :)

Aga palun nüüd lahkesti teema juurde tagasi.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2020 21:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Mai, 2007 14:17
Postitusi: 3021
Inglaste maagaasi-vaenulikkuse kohta. Sakslaste andmetel eritab moodne kondensatsioonikatel maagaasi küttel sama soojahulga juures vähem süsihappegaasi kui soojuspump, mida toidetakse söeelektriga - nii väidetakse. Kusjuures sakslastel on vene gaas ja inglastel oma. Puhast elektrit neil kogu aeg nagunii ei ole.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2020 22:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1350
Kondensatsioonikatel ja soojuspump ammutavad ju energiat erinevatest allikatest.

(Gaasi)kondensatsioonikatel põletab maagaasi ja OK, isegi kui tänu tehnoloogiale saab 95 % gaasis olnud energiast kätte on see ikkagi kogunisti gaasis sisaldunud energia ehk fossiilne. Gaasi saab muidugi igasugustest biomassidest ja jäätmetest samuti tekitada kuid Saksamaal põletatakse üldjuhul seda mida Putin annab.
Soojuspump võtab energia õhust või maa seest ehk see on taastuv päikesesoojus. Paremate soojuspumpade kasutegurid Inglismaa kliimas on 5 koma millegagi ehk kulutades 1 kilovati energiat saab soojuspumbast 5 asemele.

Saslaste võrdlus on siis õige kui 5 KW gaasikatel tekitab 100g CO ja 1 KW saamiseks söeelektrijaamas tekib seda üle 100 g. Kuid see polegi kõige tähtsam, sest ei pea seda soojuspumpa just söega kütma ja taastuvate ning fossiilsete energiakandjate osakaal on mõnede teoreetikute arvates olulisem kui see õnnetu CO.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 19 Veebr, 2020 13:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28123
Krister Paris nutab jälle

https://epl.delfi.ee/arvamuskonkurss/mi ... d=88971001

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 19 Veebr, 2020 19:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4753
vanahalb kirjutas:
... (Gaasi)kondensatsioonikatel põletab maagaasi ja OK, isegi kui tänu tehnoloogiale saab 95 % gaasis olnud energiast kätte ...


Tegelikult võidakse kondensatsioonikatlas kätte saada ka üle 100%. Teema on selles, et lisaks põlemisenergiale võetakse välja soojus ka tekkiva veeauru (ja CH4 põletamisel on tulemiks 2 H2O molekuli iga CO2 kohta) kondenseerumisel vabanev energia.

vanahalb kirjutas:
Soojuspump võtab energia õhust või maa seest ehk see on taastuv päikesesoojus. Paremate soojuspumpade kasutegurid Inglismaa kliimas on 5 koma millegagi ehk kulutades 1 kilovati energiat saab soojuspumbast 5 asemele.


Ei võta vaid pumpab. Pumpamiseks on energiat vaja ja kui see energia tuleb söejaamadest, siis võibki eelpoolmainitud väide CO2 kohta tõsi olla. Üldiselt on nende soojuspumpadega see häda, et need on kõige ebatõhusamad just siis, kui neid kõige rohkem vaja on, mistõttu neid soojuskordajaid tuleb alati võtta tera soolaga - oluline on see, kuidas see number muutub välistemperatuuri langedes. Ehk siis sügava miinusega on soojuspumba soojuskordaja oluliselt madalam ja sõltuvalt tootjast võidakse tegelikult kütta lausa elektriga. Iseasi, kui palju just Inglismaal seda ette tuleb.
Lisaks on soojuspump keeruline tehniline süsteem, mille tööiga on praktikas ca. 10 aastat + näpuotsaga peale sõltuvalt tootjast ja hooldusest ja paigaldajast jms.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 11:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28123
Kas keegi teab kommenteerida, milleks see EL-s käimas olev diiselsõiduautode tapmise protsess hea on?
Eestis teeb diiselsõiduautode müük praegu rekordeid, sest varsti enam ei saa.
Hübriidauto ohtlik konkurent ehk ökonoomne diiselsõidauto on vaja tingimata ära tappa, et kliimavõitluses rohelisem paista?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 15:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 711
Kapten Trumm kirjutas:
Kas keegi teab kommenteerida, milleks see EL-s käimas olev diiselsõiduautode tapmise protsess hea on?
Eestis teeb diiselsõiduautode müük praegu rekordeid, sest varsti enam ei saa.
Hübriidauto ohtlik konkurent ehk ökonoomne diiselsõidauto on vaja tingimata ära tappa, et kliimavõitluses rohelisem paista?


Diisli heitgaasid ei ole oma füüsikalis-keemiliselt koostiselt siiski kõige tervislikumad, isegi vaatamata moodsate diislite keerukatele heitgaaside puhastussüsteemidele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 16:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4570
Diislid on küll tõhusamad ja CO2 emissioonid peaks üldiselt väiksemad olema, kuid nad tekitavad teisi, ohtlikumaid NOx heitmeid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 16:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4753
nimetu kirjutas:
Diislid on küll tõhusamad ja CO2 emissioonid peaks üldiselt väiksemad olema, kuid nad tekitavad teisi, ohtlikumaid NOx heitmeid.


Diislil sõiduautos on mitu häda. Üks on see, et diisel hakkab puhtalt tööle alles pärast ca. pooletunnist sõitu, kui DPF saavutanud oma töötemperatuuri. Praktiliselt sõidavad aga kodanikud enamiku ajast tööle-poodi-lasteada-koju, mis suurendab oluliselt nii keskmist kütusekulu, kui ka saastet, kuna DPF ei ole saavutanud oma töötemperatuuri. Mingil hetkel otsustab kompuuter, et filter tuleb puhtaks põletada ja teeb seda põletades filtris diislit. Hübriid on selles kontekstis nii tõhusam, kui ka puhtam.
Lisaks on diisel jõudnud oma tehnoloogilises arengus sisulisse tippu, kuna edasi ei ole enam eriti kusagile minna. Surve edasine suurendamine on väga kallis. Pihusteid saab küll oluliselt peenemaks ajada, kuid praktikas kasutatav kütus tuleb siis enne mootorisse laskmist nii ära puhastada, et sel tegevusel ei ole mõtet. Jääb ainult DPF, mis töötab viitega ja ei klapi tegeliku eluga.

Keegi ei tapa diislit eraldi võttes minu teada. Lihtsalt diisliga ei ole võimalik saavutada olemasolevaid saastenorme. Ja lisaks - ega kompressioonsüüde ju kusagile ei kao. Olen päris veendunud, et pärast Mazda SkyactivX-i tuleb ka teisi sarnase lahendusega mootoreid, kuna saavutatav sääst kütusekulus on oluline ja praegu on iga kokkuhoitud CO2 gramm kulla hinnaga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 18:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1874
Asukoht: Reval
Kilo Tango kirjutas:
Diislil sõiduautos on mitu häda.

Kooslus diisel + sõiduauto ongi see häda. Diisel projekteeriti algselt töötamaks kindlal koormusel kindlas pöörete vahemikus ning sobis seetõttu hästi el. generaatorite, pumpade, laevade jõuseadmete, vedurite, veoautorongide jm. sellise käitamiseks sest sellises tööreziimis on tal kõige kõrgem kasutegur. Maks. momendi hari on diislil väga kitsas pööretevahemikus. See tore mootor topiti järgmisena sõiduautole peale ning kõik oli kena kuni puukallistajad, võilillenuusutajad jm. kliimaanarhistid jõudsid järjega selle vaese diisli kallale ning siitpeale selle tapmine algas. Millega lugu lõpeb kes teab - kui linnade õhusaaste hakkab teatud piirnorme ületama siis keelatakse diislitega linnades liiklemine ära (juba on ka keelatud) ning kuna kõik laia maailma moodsad ja popid hädad imporditakse ka siia siis eks läheb sama rada pidi ka meil.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 18:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Juul, 2005 10:12
Postitusi: 622
Asukoht: Ütsainus Mulgimaa
Minu meelest on siin korduvalt räägitud kui lugeda CO2 vähemtekitamine A ja O -ks siis ei bensiin ega gaas ega etanool saa vasta diislile.
Gaasi all mõtlen mina siin maagaasi

Diisel tekitab neist vähem CO2.
Ja räägime ikka koguemissioonist tootmisest-rattani nagu meil TTÜ-s räägiti. Mitte ei istu autosumpsis ainult, pilt on teine kui vaatad tervikut.
Sest see on oluline kui võtta aluseks põhimõte Co2 vähemtekitamine on kulla hinnaga või kuidas siin kaasfoorumlane ütles.

Kuigi olen näinud ka teisi tulemusi ütleme nii kõik algab piiritlemisest millise tehnika kaasad võrdlusse jne. Igasuguseid marudaid tulemusi võid saada...

Põhiline diisli mure on jep see tulemus paagist sumpsi linnades
'

_________________
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligents


Viimati muutis Tapper, 20 Veebr, 2020 19:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 19:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Juul, 2005 10:12
Postitusi: 622
Asukoht: Ütsainus Mulgimaa
http://www.valentintechnologies.com/emissions

Üks link kah, nagu näeme diisel jetta on CO2 kullatükk, samas Nissan Leaf ja Tesla 3 tekitavad CO2 rohkem kui diisel jetta :lol:

_________________
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligents


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kliimamuutustest
PostitusPostitatud: 20 Veebr, 2020 19:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4753
Tapper kirjutas:
http://www.valentintechnologies.com/emissions


See sait on mingi veidra hüdroakuga sõiduki promomiseks mõeldud leht. Need müüdid (elektriauto CO2 emissioon on suurem, kui sisepõlemismootoriga autol) on ammu ja korduvalt ümber lükatud. Ei maksa neid enam levitada. Kui vaja, võin ka allikaid otsida.

Nüüd sellest hüdraulilise akumulaatoriga sõidukist - kes natukenegi teab laiatarbe hüdraulika töökindlusest, see ilmselt ei vaja veenmist, et see "suurepärane" CO2 number kaob kõige nelja tuule poole, kui hoolduskulud juurde arvata. Saati, et selline tulemus eeldab ebareaalselt kõrge tõhususega mootorit.

Mis puutub elektrimootoriga autosse, siis mul on suhteliselt savi, kas see on CO2 kogutarbimiselt parem või halvem - isiklikust kogemusest võin kinnitada, et pole mugavamat sõidukit linnas liikumiseks kui särtsukas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 885 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt