www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 09 Juul, 2020 23:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 239 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2019 14:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mär, 2019 14:27
Postitusi: 279
Ei soovinud üldsegi, et jutt EKRE-le läheb. Oleksin pidanud oma linkimise põhjuse rohkem lahti kirjutama.

Eestis on miskipärast laialt levinud nutt ja hala, kui pekkis meil ikka kõik on. Kuidas 300000 inimest virelevad vaesuses, 50000 last söövad puulehti, rahvas muudkui vaesub, põllumajandus on hävitatud, üleliidulised tehased kadunud, lokkab röövkapitalism, ollakse USA ja Brüsseli tallalakkujad etc..etc. Selline hala on minu jaoks samasugune nutueidelik koeraokse nagu siin on toodud akf-de poolt välja see vastuvõetamatu eestlaste pärast häbenemise massohism.

Tõstsin selle artikli just esile seetõttu, et selle esimeses pooles oli minu arust päris hea kontsentreeritud kokkuvõte Eesti objektiivsest tegelikkusest. Loodan, et Z03 võtab mu selgitused vastu ja ei jää oma väite juurde et:
Z03 kirjutas:
Paraku ei usu ma sellest juhtkirjast mitte ühtegi sõna


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2019 14:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 973
Olen elust nii aru saanud, et igaüks elab omaenda objektiivses reaalsuses, mis ei pruugi kattuda teise inimese objektiivse reaalsusega.

Aga sel teemal vist ei saa siin diskuteerida, sest akf Kriku keelas ära. Kui mulle on antud mingi reegel, siis ma pean sellest kinni. Kui pole, on keerulisem. Nii et minu poolt see teema siin lõppenud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2019 16:07 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 19589
Asukoht: Viljandimaa
Pool lehekülge päevapoliitilisi postitusi eemaldatud. Palun tungivalt lõpetada nende tegemine.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2019 15:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Okt, 2005 19:42
Postitusi: 8816
Asukoht: Siilis
Õkva teemapealkirja alla - padukommunist sai teist korda järjest asendusliikmena riigikokku :cry:

Tra küll :oops: no nigu prussakas poeb ikka miski prao vahelt sisse :oops: :oops:

_________________
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2019 17:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juul, 2016 11:09
Postitusi: 973
Borja kirjutas:
Õkva teemapealkirja alla - padukommunist sai teist korda järjest asendusliikmena riigikokku
:) Aga kumba varianti akf Borja eelistaks - kas Oudekki riigikogus või Kaja peaminister? Ega kahte head korraga ei saa, peab valima, nagu elus ikka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2019 17:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Dets, 2009 23:35
Postitusi: 230
Lohutuseks veel mõnele, et meil on mõned asjad veidi häste ka: Soome valimistel osalevad mh kas kommunistlikku parteid, Feministinen puolue, Eläinsuojelupuolue, vasemmisto; aga ka Kansallispuolue valimisliidus ühe teise rahvusliku või "rahvusliku" erakonnaga, Itsenäisyyspuolue ja muud karvased ja sulelised. Ja võidavad vist seekord ikka Koonderakond ja sotsid. Huhuhh

_________________
otsin puude taga metsa


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2019 18:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1983
Asukoht: Reval
mäger kirjutas:
Lohutuseks veel mõnele, et meil on mõned asjad veidi häste ka: Soome valimistel osalevad mh kas kommunistlikku parteid, Feministinen puolue, Eläinsuojelupuolue, vasemmisto; aga ka Kansallispuolue valimisliidus ühe teise rahvusliku või "rahvusliku" erakonnaga, Itsenäisyyspuolue ja muud karvased ja sulelised. Ja võidavad vist seekord ikka Koonderakond ja sotsid. Huhuhh

Nagu muuski on Soome meist kõigis asjades paarkümmend aastat ees - küll ronivad moodsad poliitperverssused ka meil tulevikus kivi alt välja.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 12:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10284
Asukoht: Metsas / Ämbris
Lihtsalt ei suuda vait olla :evil:

Järgmine ÄGE liiklust korraldav pilootprojekt lükati käima

Tsiteeri:
Maanteeamet alustas 2. detsembril Kaareperes ja Väike-Maarjas asula algust tähistavate liiklusmärkide pilootprojektiga.

"Tegemist on asula alguste tähistega, mis rajatakse asulat läbivale maanteele. Sellega parandatakse liikluskorralduslike asulaväravate, kummisaarte ja täiendavate liiklusmärkide ning teekattemärgistusega asula sissesõidu märgistust," selgitas maanteeameti projekteerimise arendustalituse liikluskorralduse ekspert Erki Vahemäe ERR-ile.

Ekspertide hinnangul on sageli probleemiks olukord, kus asulasse sisenedes annab sellest märku vaid asula algust tähistav või kiirust piirav märk. Kui liikluskeskkond märgatavalt ei muutu, on ka liikleja vähem valmis enda liikluskäitumist, eelkõige kiirust, nõuetele vastavaks kohandama. Tulemuseks on tihti olukord, kus mõnda aega peale asulasse sisenemist ei taga sõidukite liiklemiskiirused piisaval tasemel ohutust.

"Õigesti kujundatud liikluskeskkond suunab liiklejaid ohutul viisil käituma," lausus Vahemäe.

"Liikluskeskkond võimaldab efektiivselt mõjutada sõidukiirusi, mis on oluline tegur liiklusohutuse tagamisel," lisas ta.

Projekti eesmärk on asulaid läbivate riigiteede liikluskeskkonna ohutumaks muutmine ning sobilike liikluse rahustamismeetmete katsetamine asula algustes.

Pilootprojekt viiakse ellu etapiviisiliselt. Esmalt rajatakse üks ning 2020. aasta suveks teine asula pool. Selline lahendus võimaldab täiendavate kiiruste mõõtmise näol saada parema ülevaate liiklejatele käitumist mõjutavatest teguritest.

Käesoleva aasta suvel viidi läbi kiiruste mõõtmised, mille abil on võimalik hinnata kasutatavate meetmete mõju.

Tööde teostaja on RoadWolf OÜ.
https://www.err.ee/1012115/maanteeamet- ... lavaravaid

Vaadake ka AK uudiste videomaterjali samal teemal samal leheküljel.
On sisukam ja informatiivsem kui kirjatükk.

ERR kirjutas:
Nimelt eirab Kaareperes ja Väike-Maarjas Maanteeameti andmetel 75% juhtidest kiirusepiirangut.

ERIK Vahemäe kirjutas:
Eriti ohtlikuks muudabki olukorra see, et kuna ala sees on reguleerimata ülekäigurajad, siis sellise kiirusega kokkupõrkel jalakäiaga, on jalakäia hukkumise tõenäosus 90%. Kui peetaks kinni kiirusest 50km/h siis oleks hukkumistõenäosus 50%

Sõidan pidevalt Väike-Maarja alevikust läbi. Juba 29 aastat sõiduauto roolis (ei saa torkamata jätta - 1 aasta rohkem kui on sellel Maanteeameti liikluseksperdil vanust :twisted: ) ja enne seda mitte nii pidevalt, aga siiski, vähemalt korra-kaks nädalas, 5 aastat veoki roolis.

Seal ei sõida keegi 70km/h aleviku keskel, kus on reguleerimata jalakäiate ülekäigurajad. Ma ei ole kohanud mitte ühtegi sõidukit kes seal isegi 60km/h sõidaks.
Kuna asula märgist esimese ülekäigurajani on põhjas 620m ja lõunas 810m, siis vahetult pärast asulamärki, esimesed 100-150meetrit vahel jah mõni sõidab veel 60-70km/h.
Paljud juhid ei vähenda kiirust pikalt enne asulamärki ega pidurda ka järsult kiirust maha vahetult asula märgi juures, vaid veerevad sujuvalt kiirust kaotades aleviku keskuse suunas. Millises punktis Maanteeamet neid kiiruseid mõõtis ? Asula märgi joonel? Vahetult pärast asula märki?

Lisaks on juba ülekäiguradade ette tehtud alates eelmisest aastast saarekesed, mis sunnivad juhti tegema põikemanöövreid.
Need saarekesed on tänaseks muutnud võimatuks põllumajandusliku tehnika liikumise läbi aleviku. Ja Väike-Maarja on üks intensiivsemaid põllumajanduspiirkondi eestis.

Manus:
VMaarja.png
VMaarja.png [ 2.04 MB | Vaadatud 1358 korda ]

Ma ei tea mitte ühtegi liiklusõnnetust Väike-Maarjas, kus jalakäiale oleks ülekäigu rajal (või kusagil mujal) otsa sõidetud, või mingi liiklusõnnetus toimunud.
Ei hakka teabenõuet Maanteametile tegema, et pärida liiklusõnnetuste statistikat Väike-Maarjas või Kaareperes.

Seega IMHO hakatakse "spetsialistide" poolt jälle reguleerima asju, mis reguleerimist ei vaja ja tehakse seda minu kindlal hinnangul täiesti ajuvabasid lahendusi "katsetades".
Ma ei tea, kas neil "spetsialistidel" saaks muidu töö otsa ja nad muutuksid ebavajalikuks, või mis teema sellega on.

Teiseks.
Pakutud lahedus näitab selgelt, et selle välja mõtlejad ei jaga liiklusohutusest tegelikult mitte halligi.
Kuidas muidu saaks inimene välja pakkuda "liiklust ohutumaks tegevat" lahendust, mis tegelikkuses teeb liikluse hoopis ohtlikumaks.

Lahendus, kus samal ajal põikemanöövrit tegema sundivad saarekesed asuvad teineteise suhtes nii, nagu nad asuvad

Manus:
PILOOTPR1.png
PILOOTPR1.png [ 512.56 KB | Vaadatud 1358 korda ]

tekitab väga liiklusohtliku olukorra, kus kaks vastassuunas sõitvat sõidukit teevad korraga sellise manöövri, kus nad hakkavad üksteise suunas "laupkokkupõrke kursil" manööverdama. Eriti talvel libedaga. See oleks olnud elementaarne, et üks "liiklusohutuse spetsialist" oleks lahendanud sellise asja hoopis vastupidi

Manus:
PILOOTPR2.png
PILOOTPR2.png [ 470.82 KB | Vaadatud 1358 korda ]

Teiseks ei saa absoluutselt aru, miks peab see saareke olema ka asulast väljasõidul? Millised "reguleerimata ülekäigurajad" asuvad pärast asula lõppu edasi, asulast välja sõites ??

Ja sellise, vabandage väljenduse pärast, HUINAA peale kulutati JUBA 50 000 EUR maksumaksja raha, ja see pole veel valmis ! :evil:

ERR kirjutas:
Uusi asulamärgistusi Maanteeamet paremini valgustada ei kavatse.

liikluskorralduse ekspert ERIK Vahemäe kirjutas:
Selliste statsionaarselt väljaehitatud saarte ja lisavalgustuste rajamine võtab tihtipeale kuskil VÄHEMALT KAKS AASTAT ja antud juhul kiirmeetmena ongi KATSETUSEL selline lahendus, mida oleks võimalik OPERATIIVSELT teha, et ei peaks ootama või, et oleks see LEEVENDUS sellele KRIITILISELE OLUKORRALE võimalikult KIIRESTI
:shock:
Kus on KRIITILINE OLUKORD mis vajab võimalikult KIIRESTI LEEVENDUST? Millal see küll tekkis?

Tegelikult ehitas Maanteeamet mingi "spetsialisti" koostatud projekti järgi eelmisel aastal ümber Väike-Maarja keskuse läbiva riigimaantee lõigu, kus ühelt kahe riigimaantee ristmikult on pärast seda muutunud peateele väljasõit väga ohtlikuks, kuna üks ristmiku kõrval olev parkla suudeti selliselt lahendada, et seal parkivad sõidukid panevad kinni kogu vaatevälja peateel ühest suunast liikuvate sõidukite nägemiseks. Seal on põhimõtteliselt maksimaalselt 15 meetrit see ala, kus peateel vasakult liikuv sõiduk teed andvale sõidukile nähtavaks saab. 50km/h sõitev sõiduk läbib 14 meetrit sekundis. 40km/h liikuv sõiduk 11 meetrit sekundis. Teed andval sõidukijuhil on praktiliselt 1 sekund aega oma alustatud manöövri lõpetamiseks, et mitte keerata risti ette vasakult peateel liikuvale sõidukile.

Vot sellega peaks tegelema seal :!:


* Tegelikult ei ole see pilootprojekti autor ja liikluskorralduse ekspert mitte Erki Vahemäe, vaid ERIK Vahemäe.
Kuidas saab üks 1991a sündinud kodanik olla juba anno 2019 "liikluskorralduse ekspert", kelle liikluskogemustepagas ajab juba üle ääre, on eraldi teema.
Nothing personal aga...

Andro Roos võtab tänase reaalsuse väga ilusasti kokku:
Tsiteeri:
..kes olid vanakooli ametnikud, tulid päris tööpõllult ja tundsid oma valdkonda, aga sisuliselt tänapäeval tullakse koolipingist ja öeldakse... noh paljud järelvalve asutused mis on, kui vaadata nende kodulehtesid siis kui nad kutsuvad uusi töötajaid sinna tööle, siis reklaamalaused on niimoodi, et „see ametkond on hea koht kus oma karjääri alustada“. Aga mina olen ikka niimoodi mõelnud, et kui sa oled mingis valdkonnas, olgu see finantsvaldkond, olgu põllumajandusvaldkond, olgu ehitusvaldkond, siis sa tegelikult oma karjääri peaksid alustama päris õpipoisina. Sa peaksid alustama reaalsetest tegevustest. Kõigepealt ütleme ehituses, paned kivisid müüri paika, saad müürsepa selliks, õpipoisist ja sellist saad meistriks, edasi oled töödejuhataja ja lõpuks kui sa seda valdkonda tunned ja siis „enne pensioni“ lähed järelvaatajaks, hakkad teisi õpetama ja ütlema, et „vaata siin on viga ja selle võiks ümber teha“ jne. Aga meil on nagu vastupidi. Koolipingist minnakse järelvaatajaks ja hakatakse õpetama neid „hallipäiseid vanamehi“ .
https://youtu.be/oyqlSYPAhcE?t=1655

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 12:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4842
Minu arust võtab selle idiootsuse veel paremini kokku selle artikli üks lause:
https://tartu.postimees.ee/6845927/maan ... oidurajaga
Tsiteeri:
Praeguseks on ühe kummisaare peal plastist postid katki sõidetud.

See, mis talvel hakkab saama on juba omaette ooper.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 12:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10284
Asukoht: Metsas / Ämbris
See ajugeeniuste lahendus võib isegi toimida, sest paljud sõidukid ei jõuagi enam tervelt ja omal jõul ülekäigurajani
Need saarekesed võtavad nad lihtsalt enne rajalt maha 8) :lol:

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 14:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29156
Selline jõnks sõidusuunas võib kergesti kaasa tuua asula alguse maha maganu teelt väljasõidu libedaga (nt telefoni ennast unustanud).

Kuna ma sõidan tihti Paldiski kanti, siis tekib mul tahtmine veits kägistada neid, kes tegid möödasõidule Keilast need 4 ringteed. Eriti kui vaadata seal libedaga kraavi sõitnud rekkasid ja raskete veokite venimist nendel ringidel. On juhtunud, et rekkad on jäise teega otse üle selle "saare" sõitnud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 14:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4842
See ongi naljakas, et teistes riikides suunavad need aeglustavad saarekesed autod hoopis väljapoole, mitte üksteise suunas. Mingi järjekordne analooge mitteomav lahendus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 19:05 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 29 Juul, 2016 19:57
Postitusi: 27
Eks ametniku(noor)härral on vaja oma olemasolu tõestada, võibolla on selliste jaburate projektide läbisurumine isegi mingi nö. tillipikkuse näitamise vahend.
Meil oli siin mõned aastad tagasi ühe valla arendusnõuniku kohal resideerunud tegelasega piikide murdmine. Too oli ka ülearu agar.
Lugu ise:
Nimelt oli omal moodustatud kinnistu kahe eraldiasuva katastriüksusega: üks metsa-ja põllumaaga, teine elamu- ja põllumaaga. Miks nii, ei tea.
Saime siis mõni aeg tagasi eelmainitud ametnikult kirja, mis andis meile teada, et käsil on aadresside korrastamine ja seoses sellega sooviksid nemad need üksused lahutada eraldi kinnistuteks nimega xxxx ja xxxxmetsa.Ja et kõik ümbernimetamise kulud katab vald jne.
OK. Et iga maatükk oma nime saab, no hea küll, on iseenesest ju mõistlik.
Küll aga otsustas too ametnik hakata kirjavigu parandama oma arust.
Nimelt on selle xxxx taga peidus üks eestikeelne sõna, mis muidu on T-tähega, seal x-de taga aga D-tähega. Vastusele, et me nn. vigadeparandusega nõus ei ole, reageeris härra sellega, et hakkas oma nõudmisele tuge otsima, mis minu teadmist mööda tipnes siseministeeriumi ja Eesti Keele Instituudiga. Õnneks oli mujal ametnikel oidu rohkem ja "vigade parandus" jäi siiski tegemata.
Aga kui palju tühja mulli ja raisatud aega selle mõne kuuga kogunes?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 19:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 449
liiklusega ja selle ohutusega pole ühelgi taolisel projektil mingit pistmist.
puhas raha ainult.
need latakad seal maas, pluss paar posti, pluss törts uusi jooni tee peal, maksavad
päriselus kahekohalise numbri. no punnitades pisema kolmekohalise ka ehk.
töömehe palka ka paari päeva jagu ja ülejäänu on puhas kasum, millest siis
nagu nõiaväel eraldub järjekordne kilekotitäis sinna kuhu vaja.

kui aga kuskil kohas kolmveerand juhtidest ületab kiirust, siis peaks isegi "spetsialistil"
selge olema, et kõnealune piirang on liiga kange saanud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2019 19:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29156
Päriselus maksab see "liikluskorralduse lahend" ca 10 tuhat eurot ja töömeeste palk ning materjal on seal üks väike murdosake.
Maanteeamet nõuab ju hanketingimustes selle täisteenushooldust ja avariiteenust 24/7/365 ja kui ei täida, siis saad nt 1000 eurot leppetrahvi.
Kuna ööpäevaringselt tunni ajaga remontima tulla ei suuda keegi, siis pannaksegi need trahvid hinna sisse.

Näiteks aastaid tagasi, kui ebatasase tee ehitamise eest tuli leppetrahvi maksta, arvutasid ehitajad välja, et paneme laoturid kiiremini käima, on kasu suurem kui trahvid ebatasasuse eest ja maksidki. Tulemuseks olid teed, mis loksutasid juba uuest peast ja kus asfalt kippus lahkuma. Loomulikult need trahvid kirjutati töö hinna sisse ja lõppeks maksis maanteamet selle ise kõik kinni ja sai ebatasase tee. Nüüd enam ei saa, nõutakse ebatasase ülesvõtmist ja uuesti tegemist. See on liiga kallis, tuleb kohe korralikult teha.

See on riigisektoris levinud komme nõuda hankelepinguga nõuda igasugu tagatisi, trahve ja muid kulusid suurendavaid asju - mis väiksel objektil teeb asja kallimaks kui objekt ise.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 239 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt