Nutt ja hala
-
- Liige
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Naljakas ilmselt ka aga ikkagi nõme lugu kuidas ühelt poolt naftahinna tõus muudkui mõjutab kütusehinda tõstma ning raevukad konkurendid oma sõltumatutes arvutustes sajandiksendi täpsusega täpselt samale turuhinnale jõuavad. Võiks ju rõõmustada et meil on valida "kodumaiste" kütusefirmade ja "kvaliteetse skandinaavia kütusega" äritsevate firmade vahel, kus tankimine maksab küll millegipärast alati täpselt samapalju või peaks kurvastama, et oleme ikkagi nii kaugel ja eraldi maanurk, kuhu igasugune hinnalangus üldse ei jõua.
Samal teemal veel:
https://www.err.ee/1082153/insight-miks ... sed-hinnad
Samal teemal veel:
https://www.err.ee/1082153/insight-miks ... sed-hinnad
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Toornafta kulu tänases (ülemaksustatud) bensiini liitrihinnas ei ületa 30%. Kui toornafta hind 2 korda langeb, siis bensiini liitrihinnas on see vahe suurusjärgus 10-15 senti, kui muud komponendid (tootmiskulu, transport, jaemüügi kulu, aktsiisid ja kasumid) ei muutu.
See negatiivne nafta hind, mis hiljuti oli, ei tähenda, et sulle täna Rotterdamis tankeri kõrval nafta äraviimise eest raha makstakse, vaid need olid USA tulevikutehingud, see hind võib realiseerida seal võibolla mingi 6 kuu või aasta pärast.
See on enamikule tänapäeva kaubanduse toodetele omade, et toormaterjali tootja saab sellest lõpphinnast kõige pisikesema osa, enamiku hinda (ja kulusid) lisavad igasugu vahetalitajad. Mõnegi asjaga tekib ahvatlus, kui sa tead, kui odav on seda valmistada ja vaatad, mis see poes maksab. Näiteks kunagi toodeti Eestis plekist ämbreid - tootja sai mingi 12 krooni tükist, kuid K-Rauta riiulil oli sama ämbri hind 90 krooni. Kui ämbri hind oleks mingi trikiga 10 korda langenud (12 krooni asemel 1,20), siis lõpphind poes oleks langenud suurusjärgus 10-12 eurot ehk nii 15%, mitte kordades.
See negatiivne nafta hind, mis hiljuti oli, ei tähenda, et sulle täna Rotterdamis tankeri kõrval nafta äraviimise eest raha makstakse, vaid need olid USA tulevikutehingud, see hind võib realiseerida seal võibolla mingi 6 kuu või aasta pärast.
See on enamikule tänapäeva kaubanduse toodetele omade, et toormaterjali tootja saab sellest lõpphinnast kõige pisikesema osa, enamiku hinda (ja kulusid) lisavad igasugu vahetalitajad. Mõnegi asjaga tekib ahvatlus, kui sa tead, kui odav on seda valmistada ja vaatad, mis see poes maksab. Näiteks kunagi toodeti Eestis plekist ämbreid - tootja sai mingi 12 krooni tükist, kuid K-Rauta riiulil oli sama ämbri hind 90 krooni. Kui ämbri hind oleks mingi trikiga 10 korda langenud (12 krooni asemel 1,20), siis lõpphind poes oleks langenud suurusjärgus 10-12 eurot ehk nii 15%, mitte kordades.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Nutt ja hala
Trumm, point ei ole niivõrd bensu hinna ja toornafta hinna suhtes. Jama on see, et postidel on sendi tuhandikosa täpsusega sama hind. Kui oleks toimiv turumajandus, siis keegi ikka vähendaks hinda kasvõi sajandiksendi võrra.
Re: Nutt ja hala
Mul on naise õde ja minia tankla juhatajad erinevates kettides.
Iga päev vähemalt korra (vahel kui on inf, et konkurent vist langetab või tõstab täna hindu, käiakse ka kaks-kolm korda) käiakse vaatamas (või kui uus vahetus tööle tuleb, siis sõidab teiste kettide tanklate juurest enne läbi) konkurendi hindu ja nii kui keegi esimesena langetab, nii kohe lastakse ka teistes tanklates hind alla samale tasemele.
Vahel jõuab inf kohale peakontorist, et "meil on inf,et abcdef tankla langetab täna hinda. Hoidke silma peal ja reageerige kohe" jne...
Olen isegi minia palvel jooksvalt hinnainfot edastanud, kui tanklas käin ja minia seda teab, sest olen teise keti klient.
Ühesõnaga üks rööprähklemine käib.
Iga päev vähemalt korra (vahel kui on inf, et konkurent vist langetab või tõstab täna hindu, käiakse ka kaks-kolm korda) käiakse vaatamas (või kui uus vahetus tööle tuleb, siis sõidab teiste kettide tanklate juurest enne läbi) konkurendi hindu ja nii kui keegi esimesena langetab, nii kohe lastakse ka teistes tanklates hind alla samale tasemele.
Vahel jõuab inf kohale peakontorist, et "meil on inf,et abcdef tankla langetab täna hinda. Hoidke silma peal ja reageerige kohe" jne...
Olen isegi minia palvel jooksvalt hinnainfot edastanud, kui tanklas käin ja minia seda teab, sest olen teise keti klient.
Ühesõnaga üks rööprähklemine käib.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Nutt ja hala
..see ei seleta, Fucs, mix kütusehinnad meil nii röögatult kõrged püsivad..
Ja ammugi ei seleta see eesti kütusefirmade maailmas "analooge mitteomavat" kütusevarude süsteemi
Et iga kord, kui maailmaturul hind langeb, on eesti kütusefirmadel varud tuuga täis üüberhinnaga ostetud kütust ja hinnalangust annab nädalaid oodata
Ning iga kord, kui maailmaturul kütusehind tõuseb, on eesti firmade varud välgukiirusel otsas ning hind tõuseb momentaalselt
Müstika ühesõnaga
Ja ammugi ei seleta see eesti kütusefirmade maailmas "analooge mitteomavat" kütusevarude süsteemi
Et iga kord, kui maailmaturul hind langeb, on eesti kütusefirmadel varud tuuga täis üüberhinnaga ostetud kütust ja hinnalangust annab nädalaid oodata
Ning iga kord, kui maailmaturul kütusehind tõuseb, on eesti firmade varud välgukiirusel otsas ning hind tõuseb momentaalselt
Müstika ühesõnaga
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Nutt ja hala
Jaa, loomulikult.
See kuidas kütuse hindadega lollitatakse on ilmselge.
Kirjutasin sellest rööprähklemisest selles võtmes, et kuidas omavahel pidev hinna timmimine käib, et jumalapärast kallim ei oleks kui konkurendil....
...sest muidu läheb klient konkurendi juurde ja ostab sealt ka muud nänni.
Muu nänn pidigi olema mehitatud tanklates põhiline, millega kasumit teenitakse, nii on mulle väidetud. Nüüd kui muu huinjaa müük on olematu, siis ilmselt üritatakse kütuse hinna kõrgel hoidmisega seda kadunud käibeosa kompenseerida.
Automaattanklate koht see ei kehti.
See kuidas kütuse hindadega lollitatakse on ilmselge.
Kirjutasin sellest rööprähklemisest selles võtmes, et kuidas omavahel pidev hinna timmimine käib, et jumalapärast kallim ei oleks kui konkurendil....
...sest muidu läheb klient konkurendi juurde ja ostab sealt ka muud nänni.
Muu nänn pidigi olema mehitatud tanklates põhiline, millega kasumit teenitakse, nii on mulle väidetud. Nüüd kui muu huinjaa müük on olematu, siis ilmselt üritatakse kütuse hinna kõrgel hoidmisega seda kadunud käibeosa kompenseerida.
Automaattanklate koht see ei kehti.
Re: Nutt ja hala
Kogu lugupidamise juures- seisan mina ristmikul ja vaatan, kuidas kahe erineva tanklaketi postidel sekund sekundis hakkavad numbrid jooksma ja jooksevad kopik-kopikas uuele hinnale. Otsekui ühest arvutisüsteemist pärit.Vahel jõuab inf kohale peakontorist, et "meil on inf,et abcdef tankla langetab täna hinda. Hoidke silma peal ja reageerige kohe" jne...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Nutt ja hala
Ei tea. Pole kunagi midagi sellist näinud.
VBL käivad kilulinnas asjad kuidagi teistmoodi kui perifeerias.
Edit:
Lugesin siis nüüd ka selle ERR artikli läbi
Mina kirjutasingi sellest kuidas "oli veel hiljuti". Mis praegu hetkel hindade "ühekstimmimisega" konkreetselt toimub ei tea. Minia on sünnitusjärgselt lapsega kodus, naise õde pikemalt juba haiguslehel ja ise istun juba poolteist kuud maal metsade vahel.
Võin vaid kinnitada, et "vähemalt veel hiljuti" oligi asi nii nagu seal ERR artiklis
VBL käivad kilulinnas asjad kuidagi teistmoodi kui perifeerias.
Edit:
Lugesin siis nüüd ka selle ERR artikli läbi
"Insighti" meeskond sõitis mööda Eesti linnu ja asulaid ning veendus oma silmaga, et kütusehinnad ei erine ka piirkonniti, ehkki veel hiljuti võis erinevaid hindu näha nii sama linna kui sama maakonna piires ja isegi sama keti tanklates.
Mina kirjutasingi sellest kuidas "oli veel hiljuti". Mis praegu hetkel hindade "ühekstimmimisega" konkreetselt toimub ei tea. Minia on sünnitusjärgselt lapsega kodus, naise õde pikemalt juba haiguslehel ja ise istun juba poolteist kuud maal metsade vahel.
Võin vaid kinnitada, et "vähemalt veel hiljuti" oligi asi nii nagu seal ERR artiklis
Oleks ma enne seda artiklit lugenud poleks üldse oma posti teinud, sest sama jutt põhimõtteliselt.Et konkurendist mitte maha jääda, jälgivad tanklaketid üksteist, saates oma töötajaid kontrollreide tegema. Seda tehakse iga päev hoolimata kriisidest, nädalavahetustest või hilistest õhtutundidest. Nende eesmärgiks on konkurendi hinnamuutus võimalikult kiiresti avastada ja sellele reageerida.
-
- Liige
- Postitusi: 1762
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
See "timmimine" ja piirkonniti erinevad hinnad kadusid nagu laksust ära ühel hetkel. Pärast seda on kõik tanklad nagu "üks mees" 2 korda hinda langetanud. Tänases Rooli Võimus ajas Vaht nii vasturääkivat juttu jälle, et pea hakkas valutama.
Re: Nutt ja hala
Konkurents on megatihe, aga ükski tanklakett või mõni muu äriühing ei tule selle peale, et teha vaid automaattanklatest kett, kus hind on teistest kasvõi 4-5 senti odavam personalikulu ja poe och kohviku inventari kulude puudumise tõttu. Vähemalt tihedamalt asustatud Eesti piirkondades tundub selline kett täiesti lollikindla raha printimisena puhtalt müügimahu arvelt. Turunduskulutused oleks esimesed 5 aasta sisuliselt null. MS Paindis kujundatud flaier tekstiga ''meie ei kuulu kartelli'' oleks piisav. Mõne nädala pärast teaks igaüks, et see tankla on ausate kapitalistide oma.Fucs kirjutas: Muu nänn pidigi olema mehitatud tanklates põhiline, millega kasumit teenitakse, nii on mulle väidetud. Nüüd kui muu huinjaa müük on olematu, siis ilmselt üritatakse kütuse hinna kõrgel hoidmisega seda kadunud käibeosa kompenseerida.
Automaattanklate koht see ei kehti.
Üks suurimaid majandusmõistatusi minu jaoks, miks igalpool mujal selline asi toimib, aga liberaalses digimajanduse Eestis kohe kuidagi selllist konkurentsi ei ole tekkinud.
Re: Nutt ja hala
Kirjeldatud, firmad ju olemas. Oma kogemustest, näiteks Krooning, paraku neil tanklate arv ja tihedus suht hõre. Viimati tankisin Tutermaa tanklas, oli isegi väike järjekord, hind tuli kaardiga makstes 1.12...€/L.Ghostship kirjutas:Konkurents on megatihe, aga ükski tanklakett või mõni muu äriühing ei tule selle peale, et teha vaid automaattanklatest kett, kus hind on teistest kasvõi 4-5 senti odavam personalikulu ja poe och kohviku inventari kulude puudumise tõttu. Vähemalt tihedamalt asustatud Eesti piirkondades tundub selline kett täiesti lollikindla raha printimisena puhtalt müügimahu arvelt. Turunduskulutused oleks esimesed 5 aasta sisuliselt null. MS Paindis kujundatud flaier tekstiga ''meie ei kuulu kartelli'' oleks piisav. Mõne nädala pärast teaks igaüks, et see tankla on ausate kapitalistide oma.
Üks suurimaid majandusmõistatusi minu jaoks, miks igalpool mujal selline asi toimib, aga liberaalses digimajanduse Eestis kohe kuidagi selllist konkurentsi ei ole tekkinud.
Krooningu näide suvaline, sarnaseid veel, näiteks: Jetoil, Hepa, Saare Kütus jne.
Re: Nutt ja hala
Krooning on alati odavam olnud, välja arvatud üks kord kui nad suure hinnalangetamisega "kaasa ei läinud". Miks ma küll jälestan seda fraasi...?
Sommide firma, kes kartellimänge kaasa ei tee. Üks sõber rääkis siseinfo maiguga juttu, et sommid lükkavad sisseostetud partiile % otsa
ja siis müüvad selle sedasi maha - tehku teised mis tahavad.
Hepa on juba ära müüdud, hetkel ei tule meelde, millisele ketile (kuigi asja see ei muuda, ka enne müümist oli sedasi), Rapla Hepas on Nestega kõrvuti täpipealt sama hind.
Vähemalt hiljaaegu, enne naftajamasid, oli, et nädala lõpuks oli hind pisut langenud, aga nädala alguses kõikidel kartellikatel nagu plaksust hind tagasi üleval, ja see oli raudreegel.
Kõigil kopikapealt sama!
Sommide firma, kes kartellimänge kaasa ei tee. Üks sõber rääkis siseinfo maiguga juttu, et sommid lükkavad sisseostetud partiile % otsa
ja siis müüvad selle sedasi maha - tehku teised mis tahavad.
Hepa on juba ära müüdud, hetkel ei tule meelde, millisele ketile (kuigi asja see ei muuda, ka enne müümist oli sedasi), Rapla Hepas on Nestega kõrvuti täpipealt sama hind.
Vähemalt hiljaaegu, enne naftajamasid, oli, et nädala lõpuks oli hind pisut langenud, aga nädala alguses kõikidel kartellikatel nagu plaksust hind tagasi üleval, ja see oli raudreegel.
Kõigil kopikapealt sama!
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Nutt ja hala
NESTE? Nestel ei ole ühtegi mehitatud tanklat. Aga ikka on hind teistega võrdne.Ghostship kirjutas:
Konkurents on megatihe, aga ükski tanklakett või mõni muu äriühing ei tule selle peale, et teha vaid automaattanklatest kett, kus hind on teistest kasvõi 4-5 senti odavam personalikulu ja poe och kohviku inventari kulude puudumise tõttu. Vähemalt tihedamalt asustatud Eesti piirkondades tundub selline kett täiesti lollikindla raha printimisena puhtalt müügimahu arvelt. Turunduskulutused oleks esimesed 5 aasta sisuliselt null. MS Paindis kujundatud flaier tekstiga ''meie ei kuulu kartelli'' oleks piisav. Mõne nädala pärast teaks igaüks, et see tankla on ausate kapitalistide oma.
Üks suurimaid majandusmõistatusi minu jaoks, miks igalpool mujal selline asi toimib, aga liberaalses digimajanduse Eestis kohe kuidagi selllist konkurentsi ei ole tekkinud.
Re: Nutt ja hala
Krooningust ei julge ma mitte kunagi tankida.bodom kirjutas:
Kirjeldatud, firmad ju olemas. Oma kogemustest, näiteks Krooning, paraku neil tanklate arv ja tihedus suht hõre. Viimati tankisin Tutermaa tanklas, oli isegi väike järjekord, hind tuli kaardiga makstes 1.12...€/L.
Krooningu näide suvaline, sarnaseid veel, näiteks: Jetoil, Hepa, Saare Kütus jne.
Tavaliselt tankisin muruniidukit Statoili bensiiniga. Sügisel ilma midagi tegemata muruniiduk seisma, kevadel suvilasse ja teisest tõmbest käima. Ükskord aga pidin sügisel viimase tankimise tegama Krooningu bensiiniga. Ja jumal milliseid millimallikaid ma karbussist leidsin kevadel, kui pill keeldus kääivitumast. Ning lisaks lõhnas see Krooningu bensiin kõige muu järgi, kui bensiini.
Re: Nutt ja hala
[quote="AMvA"
Krooningust ei julge ma mitte kunagi tankida.
Tavaliselt tankisin muruniidukit Statoili bensiiniga. Sügisel ilma midagi tegemata muruniiduk seisma, kevadel suvilasse ja teisest tõmbest käima. Ükskord aga pidin sügisel viimase tankimise tegama Krooningu bensiiniga. Ja jumal milliseid millimallikaid ma karbussist leidsin kevadel, kui pill keeldus kääivitumast. Ning lisaks lõhnas see Krooningu bensiin kõige muu järgi, kui bensiini.[/quote]
Ma julgen küll, bensiinist ei tea ma midagi, diisel teeb jõudu. Aastaid seal tankinud, kuna jäi Rannamõisa tee peale linna tööle või töölt koju sõites.
Paraku see tankla likvideeriti seoses Rannamõisa tee ümberehitusega.
Krooningust ei julge ma mitte kunagi tankida.
Tavaliselt tankisin muruniidukit Statoili bensiiniga. Sügisel ilma midagi tegemata muruniiduk seisma, kevadel suvilasse ja teisest tõmbest käima. Ükskord aga pidin sügisel viimase tankimise tegama Krooningu bensiiniga. Ja jumal milliseid millimallikaid ma karbussist leidsin kevadel, kui pill keeldus kääivitumast. Ning lisaks lõhnas see Krooningu bensiin kõige muu järgi, kui bensiini.[/quote]
Ma julgen küll, bensiinist ei tea ma midagi, diisel teeb jõudu. Aastaid seal tankinud, kuna jäi Rannamõisa tee peale linna tööle või töölt koju sõites.
Paraku see tankla likvideeriti seoses Rannamõisa tee ümberehitusega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist