Eesti majandus eile, täna ja homme.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36573
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

Jah, see jutt, et IB-s konto avamine on hirmus keeruline, see ei vasta lihtsalt tõele. Mitte keerulisem kui Eestis pangakonto avamine, võttes arvesse, et kõik käib distantsilt.

Üldiselt aga teen ettepaneku siin teemas finantsnõu mitte anda.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Lugesin Postimehest huvitava uudise,kus Eesti firma sai laenu kütteelemendi tehase tegemiseks.
Eelmine aasta nägin BBC pealt juttu kütteelementidest.Niipalju ma sain sealt jutust aru,et hetkel käib rally selle nimel,kes esimesena suudab korraliku mudeli toota ning asja tehases käivitada.
Peeti seda seal väga perspektiivikaks.
Kiitus igatahes meestele,pealegi lubasid nad tootmised tulevikus Eestisse jätta.
?https://majandus24.postimees.ee/6518989 ... massidesse

Igati tubli asi,kiitus meestele.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas teeline35 »

Kiitus igatahes meestele,pealegi lubasid nad tootmised tulevikus Eestisse jätta.
Kiitusega nõus, aga lubadusega tehas eestisse jätta!?
Minu mäletamist mööda tavaliselt kui eesti omanikega firma millegi potensiaalselt edukaga hakkama saab. Tuleb Saksamaalt või mõnelt teisest eestist tunduvalt suuremast riigist firma, mis mõnesaja miljoniga eesti omanike jalad nõrgaks lööb ja kogu kupatuse ära ostab. Mõne aja pärast kolitakse tootmine ära kas Hiinasse või paremal juhul uute omanike asukohariiki "tootmise peamistele turgudele lähemale viimise eesmärgil". Kui veab, siis arendusest jääb mingi osa veel eestisse.
Nii palju peab küll Elcogeni omanikele au andma, et oma tehase üldse eestisse ehitavad. Veel mõni aasta tagasi lugesin mingite eesti idufirmade kohta, kes olid mingi potensiaalselt eduka toote välja töödanud, kuidas vaimustunud firma omanikud rääkisid suurest huvist oma toote vastu ja Hiinas mitme ettevõttega läbirääkimised käivad tootmise osas ning neil kõik patentidega kaitstud ja midagi karta pole! :evil:
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Lemet »

Tehas Eestisse jätta? Vaesed mehed, see plaan on eos määratud ebaõnnestumisele, sest ehitada seda kusagile armsad rahvuskaaslased vaevalt et lasevad...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4085
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Some »

Tehase asukohas ei näe probleemi, nimelt kolis Eesti vinge superkondensaatorite arendaja Skeleton Technologies oma tootmise Viimsist Saksamaale ja aastal 2016 avatud tehas peaks hetkel uuteks väljakutseteks täitsa vaba olema.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40165
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2korda2 kirjutas:Trumm,
siin pröökad vale puu all. Pole KOV asi teha liiklusjärelvalvet (neil pole selleks õigust ega pädevust). "Sõiduk peab vastama LS nõuetele" pole samuti hankes vajalik - EV-s tuleb tegutseda EV seaduste järgi ja LS määrab liikluses osalemise tingimused. Nahkistmed, kliimaseade jms võib olla hanketingimuseks.
Kokkuvõttes - PPA rida on eemaldada liiklusest mittevastavad sõidukid. PPA liiklusjärelvalve on meil aga tagasihoidlik rahapuuduse tõttu. Vähemalt mingis osas on tegemist prioriteetide seadmisega.
Ma olen siiski seda meelt, et valges ilmas on seaduse täitmise peamine tagatis inimese sisemine kompass, mitte tihe politseikontroll. Kes on ringi sõitnud, see ju teab, et mujal on politseid ka üsna hõredalt näha, ometigi kõik (või valdav enamus) täidab mõistlikkuse piires kokkulepitud reegleid. "Mõistlikkuse piires" tähendab vähemalt seda, et sõidab ohutult - Soome kiirteel hea ilmaga kuni +20 kmh sõitmist ei peeta ohuks ja politsei sellega ka end ei vaeva seal.

Muidugi tuleb öelda, et meil on teatud asjad (kas äkki rekka- või bussifirmade lobi tulemusena) "lahendatud" nii, et sõiduki korrashoiu eest tehakse vastutavaks sõiduki juht. Paraku juht ei kontrolli ettevõtte rahade kasutamist. Igasugu logudega ringi sõitmine on eelkõige rahaline probleem - firmal kas pole remondiraha või ei raatsita seda kulutada. Skandinaavias nt on praktika, et kommertsõiduki korrasoleku eest vastutab sõiduki omanik(firma) ja kui sama firma masinad jäävad korduvalt vahele, siis tuleb firmale trahvi mis koliseb kuni tegevusloa ära võtmiseni. Ja see on firma probleem kontrollida sõiduk üle.

Näiteks Taanis olen näinud, kuidas rekkafirma väravas oli midagi tehnoülevaatuse punkti taolist. Enne kui rekka sõitis oma tööd tegema, pidi ta sealse ülevaatuse läbima. Kui ei läbinud, siis saadeti kõrval olevasse remonditöökotta (kuulus samuti rekkafirmale) ja võeti platsilt järgmine auto. Sestap 1300 eurose brutopalgaga ATKO bussijuht on vilets garant sõiduki korrasolekule - ta ei saa seda kuidagi korda teha, isegi kui tahaks väga.

Aga rahadest. Senikaua, kui meil toimib "rahaliste vahendite sihipärane kasutamine" läbi selle, et ostetakse võimalikult odavat asja, ongi selline kruvide alt seibide varastamine süsteemi sisse kirjutatud. Siin pole eriti vahet, kas tegu on reisijateveo, ehitamise või mingi asja tarnimisega. Olukorras, kus "turuhind" tähendab, et esimesed 2-3 pakkujat pakkusid kindlalt alla omahinna, tähendab kasumi saamine tellija petmist. Ma siiski arvan, et enamik ettevõtjaid unistavad pommi otsas elamise asemel siiski olukorrast, kus nad liisivad uue bussi, võtavad tööturult kõige siledama poisi bussjuhiks ja siis jääks neile mingi 10% veel katteks kah. See, et sõidetakse sisuliselt pommi otsas, tuleneb ikka sellest, et turuseis on selline, et "võitjad" sõidavadki meil sedasi. Kui su 2-3 konkurenti sõidavad samamoodi, siis sa oma uue bussi ja kõrgemapalgalise juhiga lihtsalt ei püsi hinnakonkurentsis.

Ja veel selle KOV teemal. Hankes pakuvad kõik reeglina uusi või häid busse. Sellised raiped tekivad liinile tegeliku teenuse osutamise juurde enamasti lepingu täitmise käigus, kui algab "kruvide alt seibide varastamine" (eesmärgiga venitada teadlikult alla omahinna pakutud projekt vähemalt nulli) ja see konkreetselt, et ATKO sõidab mingite rontidega lubatud korralike busside asemel, pole mitte niivõrd PPA, vaid justnimelt ühistranspordikeskuse/KOV probleem kontrollida, mis tegelikult teenuse osutamisega toimub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas teeline35 »

https://www.err.ee/909489/farm-in-leidi ... ue-ehitaja
Edu ettevõtmises. Loodame, et üleharitud aktivistid selles asjas mingit ohtu ühiskonnale või keskkonnale ei näe!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas AMvA »

teeline35 kirjutas:https://www.err.ee/909489/farm-in-leidi ... ue-ehitaja
Edu ettevõtmises. Loodame, et üleharitud aktivistid selles asjas mingit ohtu ühiskonnale või keskkonnale ei näe!
See on juba suht valmis, igatahes nii paistab kui Imavere ristist mööda sõita, siis ehk ikka õnnestub lõpuni ehitada :)
tuhajuhan
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 07 Jaan, 2012 22:33
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas tuhajuhan »

Seal ainult hoiustamispunkrid valmis, tehase ja laohooned ootavad oma järge.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15561
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Tööturu näitajad mullu paranesid
2018. aastal oli pikaajalisi töötuid (tööd otsinud 12 kuud või rohkem) 9400, mis on viimase 20 aasta väikseim. Viimati oli pikaajaliste töötute arv rekordiliselt madalal 2008. aastal. Võrreldes 2017. aastaga vähenes mullu pikaajaliste töötute arv 4100 võrra. Pikaajalisi töötuid loetakse suurima vaesusriskiga töötuteks. Seda seetõttu, et pikaajaline tööturult eemalolek võib mõjutada inimese tööoskusi ja harjumust tööd teha.
https://www.err.ee/910418/tooturu-naita ... -paranesid

Kutsekoda: teenindajate töökoormus tõuseb, kuid palgad mitte
Uuringu ühe autori, OSKA analüütiku Anneli Leemeti sõnul ei ole müügitulu kaupluse ruutmeetri kohta kasvanud müügipinna lisandumisega samas tempos.
Aastani 2028 väheneb kaubanduses, rentimises ja paranduses hõive kaks protsenti. Eelkõige jääb vähemaks teenindajate ja tarbeesemete parandusega seotud töökohti, samuti ametikohti hulgikaubanduses. Kaubanduses ei jagu tulevikus väljapanekute spetsialiste ning tootejuhte.
https://majandus24.postimees.ee/6522866 ... lgad-mitte
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Martin Peeter »

Pankurite sigatsemisest uus raamat ilmunud:

https://ekspress.delfi.ee/lisalood/hann ... d=85324703

Ausalt öeldes vääriks see asi laialdaste volitustega parlamendikomisjoni, sest erinevalt VEB-fondist, kus kannatasid firmad, kannatasid siin väga paljud eraisikud. Võimalik kriminaalkuritegu on ilmselt aegunud.

Kuid samas oleks ülim ignorantsus mängida lolli ja väita, et kõik oli kõige paremas korras, nagu pensionifondidegi puhul, ja et pangasaladus ei tähenda siinmail mitte midagi. Selles mõttes on autoril õigus, et sellise ignoreerimisega sünnivad Trumpid, kollavestid jm-d ühiskonna lõhestajad, kellele idavaenlane ainult hagu alla annab.
Dona nobis pacem!
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15561
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Martin Peeter kirjutas:Pankurite sigatsemisest uus raamat ilmunud..

Ausalt öeldes vääriks see asi .....
Mitte midagi ei juhtu ega hakka toimuma.
Eks neid igasuguseid raamatuid ole ilmunud ennegi.
https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?17991
või
https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?169706
jne

Raffas loeb, teeb nädal aega haput nägu ja hiljemalt kuus kuud hiljem enam ei mäleta keegi midagi...

*******
Rahandusminister Toomas Tõniste sõnul on riigikogu õiguskomisjoni otsus rahapesu tõkestamise paketi menetlemine katkestada pettumust valmistav, arusaamatu ning suurendab ohtu, et Eesti rahvusvahelist mainet kahjustavaid finantsskandaale võib tekkida ka edaspidi.
https://www.err.ee/910577/toniste-rahap ... uusi-riske
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Martin Peeter »

Ja siis imestatakse, kui valija teeb tigedusest kantud otsuseid.
Dona nobis pacem!
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36573
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

2009. aasta sügiseks lõi Swedbank Grupp ettevõtte Ektornet AB ehk „keha“, mis pidi üles ostma enamuse kinnisvaratagatisi, mille Swedbank Baltikumis kiirmüüki paiskab. Kuna kinnisvara ost on tugevalt mõjutatud rahastamise kättesaadavusest, siis peale pankade endi, kes olid kriisi tekitanud, polnud turul palju tegijaid, kes suutnuks enampakkumistel varasid osta.
No ei ole ma nõus selle väitega. 2008. aasta ülemaailmse kriisi võisid küll pangad tekitada, aga Swedbank vaevalt küll nende hulgas oli. Kohalikus vaates, laenu käisid pankades taotlemas ikka inimesed ise.

Oleks mul kapi taga kapitali, ma ostaks ka kriisi ajal ja müüks hiljem. Money talks, bullshit walks.

Siseinfo liigutamine on muidugi sigadus küll, sellega ma olen nõus.
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Avatar »

No siin peetakse vast silmas seda, et kohalikul turul figureerinud pangad ilmselt oleks võinud rahapakkumist vähendada juba varem ja mull oleks väiksem tulnud. Ja jääb õhku, et kas raha köeti juurde puhtast ahnusest, rumalusest, või oli kirjeldatud skeem juba varem ühe rahateenimise stsenaariumina soolas...
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist