Mina tänan. Videost on suhtkoht selgelt näha, et Estonia pirnvööri keskel on tõepoolest (jäämurdetäävi) järskude servadega rant: ning selline rant saaks tõesti visiirile tekitada niisuguse mõlgi, nagu sel itdemokrati.nu autori illustreeritud fotol: Mul küll kujutlusvõime ei jõua järele ja võibolla ei peagi jõudma, kui ei saa näiteks mudelitega mängida, kuidas visiir täpselt liikuda ja pirnvööriga põrkuda võis, aga "tänu uutele ilmnenud asjaoludele" pakuksin, et need rõhtsad lühikesed mõlgid on tekitanud vöörtääv, mida näeme minu viidatud kohas Rockwateri videos:Welber kirjutas:Pendeldada sai ta omal kohal ülas-alla, pirni otsa kukkuda vaid ühe korra, kuid... kui vaadata järgneva video algusest laeva ristimist Viking Sallyna (kui see ikka tõesti on see laev) võis sellise pirni otsa kukkumisest täiesti piisata:vanahalb kirjutas:Kui on juttu visiiri pendeldamisest vastu pirnvööri siis selle küljed muljutakse tagasi ja keskmine plaat eendub välja sest see ei taha järele anda . Tekib selline kuju nägi akf Welberi 03.oktoobril postitatud fotol räsida saanud pirnvöörist.
https://www.youtube.com/watch?v=Y3Xjm19JNQc
Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mm ... Ise kah aru said mis räägid ? Mis mille peale kukkus ? Kui kõrgelt ja mis moodi ? Paluks kinemaatikat.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
-
- Liige
- Postitusi: 328
- Liitunud: 03 Mai, 2014 21:01
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Lugesin seda peamist "lõppraportit".
Arvan, et no räigelt sealt mingit jahu pole. Isegi ilusti kirjutatud, kes millal tunnistajat tunnistama sundis ja peale mitmendat tunnistust jutt muutus. Ja ei tundu ka et soome politsei või meie KAPO järel vms hakkas hullult teine jutt tulema. Ja ridadevaheline jutt on ka suht must-valgelt kirjas. Et no juua täis olid kõik tegelt ja korralik üle peade ronimine käis kui kusi majas, mingeid nõukogude liidu kangelasi seal parvlaeval eriti ei olnud. Keegi ei tahtnud ära uppuda lihtsalt. No ei hakka raportisse kirjutama sellist asja ju. Või et ei osand aga ka ega räigelt kippunudki soome/rootsi laevad mingeid purjus baltlasi merest korjama, aga no nagu said, pingutasid ikka ja oli igas laevas vabatahtlikke, kes räigelt riskisid eluga tegelt 4-meetristes lainetes et ise alla ja appi minna.
Mis on suures plaanis... veidi küüniline ja kurb. Võib-olla peaks vähem ümber teema jahuma tegelt. Mingid uued augud, no teevad kedagi elusamaks ja kainemaks või? Või kui oligi räme konspiratsioon, keda siis vastutusele võtame, Rootsi Kuningriiki või? Kuidas? Estline kadus 19 aastat tagasi...
A samas proovida ikkagi lõpuks üles tõmmata ja kindlasti mitte veel proovida tsemendi alla katta oleks ka kena.
Arvan, et no räigelt sealt mingit jahu pole. Isegi ilusti kirjutatud, kes millal tunnistajat tunnistama sundis ja peale mitmendat tunnistust jutt muutus. Ja ei tundu ka et soome politsei või meie KAPO järel vms hakkas hullult teine jutt tulema. Ja ridadevaheline jutt on ka suht must-valgelt kirjas. Et no juua täis olid kõik tegelt ja korralik üle peade ronimine käis kui kusi majas, mingeid nõukogude liidu kangelasi seal parvlaeval eriti ei olnud. Keegi ei tahtnud ära uppuda lihtsalt. No ei hakka raportisse kirjutama sellist asja ju. Või et ei osand aga ka ega räigelt kippunudki soome/rootsi laevad mingeid purjus baltlasi merest korjama, aga no nagu said, pingutasid ikka ja oli igas laevas vabatahtlikke, kes räigelt riskisid eluga tegelt 4-meetristes lainetes et ise alla ja appi minna.
Mis on suures plaanis... veidi küüniline ja kurb. Võib-olla peaks vähem ümber teema jahuma tegelt. Mingid uued augud, no teevad kedagi elusamaks ja kainemaks või? Või kui oligi räme konspiratsioon, keda siis vastutusele võtame, Rootsi Kuningriiki või? Kuidas? Estline kadus 19 aastat tagasi...
A samas proovida ikkagi lõpuks üles tõmmata ja kindlasti mitte veel proovida tsemendi alla katta oleks ka kena.
"Venemaa on tanklakett, mis mängib riiki." -John McCain
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Estonia dive by Rockwater
https://www.youtube.com/watch?v=a9qcygmXU2o
https://www.youtube.com/watch?v=a9qcygmXU2o
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Firma võib ju kaduda, aga selle kunagised omanikud ja juhid, kes otsuseid vastu võtsid, ei ole kadunud kuhugi (või vähemalt enamus neist). Oli ju teada, et laeval olid visiiriga probleemid, aga omanikud otsustasid, et ei hakka seda remontima. Kui peaks selguma, et see oli laevahuku juures oluline faktor, siis tulebki vaibale kutsuda see tegelane, kellele kanti ette, et laev vajaks remonti, aga too iseenese tarkusest otsustas, et ei tule mingit remonti, ajage niisama läbi, kuigi oleks pidanud tegelikult andma korralduse, et laev enne merele ei lähe, kui kõik on korda tehtud.Raubritter kirjutas:Estline kadus 19 aastat tagasi...
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
- Liige
- Postitusi: 65
- Liitunud: 29 Sept, 2020 21:29
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Sommid teavad midagi aga ei kommenteeri.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006663624.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006663624.html
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91312221Soome Õnnetuste Uurimiskeskuse (Otkes) juht Veli-Pekka Nurmi avaldas imestust Rootsi ajalehes Aftonbladet avaldatud artikli üle, milles väideti, et Otkesil on uut detailset informatsiooni parvlaeva Estonia kerest leitud augu kohta.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Olles teema laias laastus algusest peale läbi lugenud ning ka väliseid allikaid jälginud, jäi silma kaks huvitavat fakti, millele pole ei siin ega mujal tähelepanu pööratud:
Ajaleht "Post"
30.09.1994 ja 01.10.1994
1. Andrus Maidre kajuti akna purustas väljastpoolt “mingi raske asi”.
2. Rootsi hauarahust hakati rääkima juba päev-paar peale õnnetust.
Andi Meisteri kommentaar: “Rootsi seaduste kohaselt ei tohi häirida hukkunute viimset puhkepaika.” Hiljem ta vabandas ja võttis selle lause tagasi.
Ajaleht "Post"
30.09.1994 ja 01.10.1994
1. Andrus Maidre kajuti akna purustas väljastpoolt “mingi raske asi”.
2. Rootsi hauarahust hakati rääkima juba päev-paar peale õnnetust.
Andi Meisteri kommentaar: “Rootsi seaduste kohaselt ei tohi häirida hukkunute viimset puhkepaika.” Hiljem ta vabandas ja võttis selle lause tagasi.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Andrus Maidre aastal 2017:
Grete Lõbu: Kus sa olid, kui asjad halvaks läksid?
Andrus Maidre: See juhtus kella ühe ajal öösel. Mina olin juba kajutis. Olin üksinda ja olin just visanud pikali ning proovisin kuidagi magama jääda, kui laev läks järsku nii tugevalt kreeni, et ma veeresin koikust välja. Kreen oli nii tugev, et mulle tundus asi väga kahtlane. Esimene mõte oli, et lähen vähemalt välja vaatama, et mis juhtus ja mis edasi saab.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Tere!
Olen seda lõime jälginud juba mõnda aega - väga asjalik arutelu! Kuivõrd pealkiri on pärit minu 2003. aasta raamatust, siis olen korduvalt tundnud vajadust sekkuda, aga pole olnud mahti.
Niisiis. Teen nüüd algust.
Esmalt tahaksin tähelepanu juhtida vööri välistele vigastustele ehk sellele mõlgile ning küsimusele, kas see mõlk sai tekkida kokkupõrkest pirnvööriga. Sai küll. Pirnvöör ei olnud sugugi nii lame ja ümar kui nimest võiks järeldada.
Siinkohal üks pilt dokkimise ajast, kui laev kandis veel Viking Sally nime.
Olen seda lõime jälginud juba mõnda aega - väga asjalik arutelu! Kuivõrd pealkiri on pärit minu 2003. aasta raamatust, siis olen korduvalt tundnud vajadust sekkuda, aga pole olnud mahti.
Niisiis. Teen nüüd algust.
Esmalt tahaksin tähelepanu juhtida vööri välistele vigastustele ehk sellele mõlgile ning küsimusele, kas see mõlk sai tekkida kokkupõrkest pirnvööriga. Sai küll. Pirnvöör ei olnud sugugi nii lame ja ümar kui nimest võiks järeldada.
Siinkohal üks pilt dokkimise ajast, kui laev kandis veel Viking Sally nime.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Teine teema, millele tahaksin tähelepanu juhtida, käsitleb Estonia merekõlbulikkust. Kadri Kõusaar avaldas selle kohta Eesti Päevalehes artikli, millest järeldus, et laev ehitati rannikusõiduks. EPL tegi sellele omakorda faktikontrolli ja järeldas, et Estonia ehitati sisuliselt ookeanilaevaks.
Bureau Veritas kontrollis Estonia vastavust klassinõuetele, lähtudes oma reeglitest ja standarditest. Rahvusvaheline uurimiskomisjon järeldas lõppraportis, et Estonia vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASi reisilaevade nõuetele, mis kehtisid laeva ehitamise ajal või ükskõik millistele hiljem kehtestatud muudatustele rammvaheseina ülapikenduse osas. Estonia puhul tähendas see asjaolu, et laev võinuks ilma ümberehitusteta sõita vaid kuni 20 meremiili kaugusel kaldast. Lõppraportis on joonisel 3.13 ära näidatud, milline rammvaheseina ülapikendus pidanuks Estonial SOLASi nõuete järgi paiknema nii ehitamise ajal kehtinud SOLASi 1974. aasta reeglite kui 1981. aasta paranduste järgi.
Jooniselt nähtub üheselt, et Estonia ramp ei saanud ühelgi juhul täita SOLASi reeglite järgi talle pandud ülesannet. On teada, et nõutav lahendus oli Estonial planeeritud, kuid ehitamisest jäi mõni kuu puudu. Ehitamiseks oleks läinud siis, kui liinile jõudnuks Estline uus laev Diana II, mis asus Eesti poole teele Estonia huku hommikul.
Lõppraporti peatükis 18 on rammvaheseina teemat käsitletud põhjalikumalt ning järeldatakse, et SOLASi reeglite väärtõlgendus ning ettenihutatud rambi vastuvõetavaks tunnistamine võis laevahukule kaasa aidata. Veel enam - ramp oli ehituslikult vöörivisiiriga seotud, ulatudes visiiri sisse ehitatud karpi ning kui visiir rebenes laeva küljes lahti, tõmbas ta oma jõuga avatuks ka rambi, mis pidanuks täitma rammvaheseina ülesannet.
Eeltooduga tahan rõhutada seda, et Kadri soovis oma artikliga eelkõige öelda, et Estonia ei olnud tegelikult merekõlblik sõitma Läänemere kõige sügavamas paigas ning kuigi kehtisid sertifikaadid, mis lubasid laeval kurseerida ka avamerel, ei vastanud Estonia tegelikult SOLASi reeglitele. Nii nagu järeldas ka rahvusvaheline uurimiskomisjon - SOLASi reeglite järgi võinuks Estonia ilma rambitaguse põrkevaheseinata sõita vaid juhul, kui talle oleks väljastatud vastav vabastus ja see vabastus poleks teda lubanud rannikust kaugemale kui 20 meremiili.
Niisiis - soovitan lugeda lõppraportist peatükke 3.6, 3.7 ja 18.
Bureau Veritas kontrollis Estonia vastavust klassinõuetele, lähtudes oma reeglitest ja standarditest. Rahvusvaheline uurimiskomisjon järeldas lõppraportis, et Estonia vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASi reisilaevade nõuetele, mis kehtisid laeva ehitamise ajal või ükskõik millistele hiljem kehtestatud muudatustele rammvaheseina ülapikenduse osas. Estonia puhul tähendas see asjaolu, et laev võinuks ilma ümberehitusteta sõita vaid kuni 20 meremiili kaugusel kaldast. Lõppraportis on joonisel 3.13 ära näidatud, milline rammvaheseina ülapikendus pidanuks Estonial SOLASi nõuete järgi paiknema nii ehitamise ajal kehtinud SOLASi 1974. aasta reeglite kui 1981. aasta paranduste järgi.
Jooniselt nähtub üheselt, et Estonia ramp ei saanud ühelgi juhul täita SOLASi reeglite järgi talle pandud ülesannet. On teada, et nõutav lahendus oli Estonial planeeritud, kuid ehitamisest jäi mõni kuu puudu. Ehitamiseks oleks läinud siis, kui liinile jõudnuks Estline uus laev Diana II, mis asus Eesti poole teele Estonia huku hommikul.
Lõppraporti peatükis 18 on rammvaheseina teemat käsitletud põhjalikumalt ning järeldatakse, et SOLASi reeglite väärtõlgendus ning ettenihutatud rambi vastuvõetavaks tunnistamine võis laevahukule kaasa aidata. Veel enam - ramp oli ehituslikult vöörivisiiriga seotud, ulatudes visiiri sisse ehitatud karpi ning kui visiir rebenes laeva küljes lahti, tõmbas ta oma jõuga avatuks ka rambi, mis pidanuks täitma rammvaheseina ülesannet.
Eeltooduga tahan rõhutada seda, et Kadri soovis oma artikliga eelkõige öelda, et Estonia ei olnud tegelikult merekõlblik sõitma Läänemere kõige sügavamas paigas ning kuigi kehtisid sertifikaadid, mis lubasid laeval kurseerida ka avamerel, ei vastanud Estonia tegelikult SOLASi reeglitele. Nii nagu järeldas ka rahvusvaheline uurimiskomisjon - SOLASi reeglite järgi võinuks Estonia ilma rambitaguse põrkevaheseinata sõita vaid juhul, kui talle oleks väljastatud vastav vabastus ja see vabastus poleks teda lubanud rannikust kaugemale kui 20 meremiili.
Niisiis - soovitan lugeda lõppraportist peatükke 3.6, 3.7 ja 18.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Andrus Maidre
30.09.1994: hüppasin merre oma kajuti aknast, mille purustas väljastpoolt mingi raske ja suur asi
28.10.1994:
“Olin just läinud oma kajutisse esimesel tekil ja riidest lahti võtnud, kui käis mingi põnts ja kolin, nagu oleks suur veoauto ümber kukkunud. Laev oli nii kaldu, et ma ei uskunud algusest saadik, et seda enam otseks saab," jutustab oma elamustest 19-aastane pääsenu Andrus Maidre. "Tõmbasin püksid jalga ja läksin kõige ülemisele tekile, kus jagati päästeveste. Laevas oli paanika, keegi ei teadnud, mida teha. Inimesed ei saanud enam alumistelt tekkidelt üles ronida," ütleb Maidre "Päevalehele". “Nägin, et üks laeva ääres olnud isetäituvatest parvedest hakkas õhku täis minema, võtsin kinni parve küljes olevast nöörist -- et kui laine viskab vette, siis jään vähemalt pinnale. Aga seisin nii lollilt mingi klaasi peal, et kui laine selle katki lõi, kukkusin läbi klaasi. Jäin seljaga suurde illumiriaatorisse kinni. Laine viskas mu lõpuks sealt välja. Hoidsin nöörist kinni ja kukkusin koos parvega vette. See aga läks kohe põhja. Nägin kõrval teist parve, ujusin selleni."
2017: pärastpoole, kui ma sain kajutist välja ja liikusin mööda treppe ülespoole, siis kreen oli läinud juba nii tugevaks, et viimased korrused välitekile pidi täitsa ennast sellest trepikäsipuust ennast üle hiivama.
http://www.militaar.net/phpBB2/download ... &mode=view
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d= ... 941028.1.3
https://www.elu24.ee/4258031/estonialt- ... htri-poole
30.09.1994: hüppasin merre oma kajuti aknast, mille purustas väljastpoolt mingi raske ja suur asi
28.10.1994:
“Olin just läinud oma kajutisse esimesel tekil ja riidest lahti võtnud, kui käis mingi põnts ja kolin, nagu oleks suur veoauto ümber kukkunud. Laev oli nii kaldu, et ma ei uskunud algusest saadik, et seda enam otseks saab," jutustab oma elamustest 19-aastane pääsenu Andrus Maidre. "Tõmbasin püksid jalga ja läksin kõige ülemisele tekile, kus jagati päästeveste. Laevas oli paanika, keegi ei teadnud, mida teha. Inimesed ei saanud enam alumistelt tekkidelt üles ronida," ütleb Maidre "Päevalehele". “Nägin, et üks laeva ääres olnud isetäituvatest parvedest hakkas õhku täis minema, võtsin kinni parve küljes olevast nöörist -- et kui laine viskab vette, siis jään vähemalt pinnale. Aga seisin nii lollilt mingi klaasi peal, et kui laine selle katki lõi, kukkusin läbi klaasi. Jäin seljaga suurde illumiriaatorisse kinni. Laine viskas mu lõpuks sealt välja. Hoidsin nöörist kinni ja kukkusin koos parvega vette. See aga läks kohe põhja. Nägin kõrval teist parve, ujusin selleni."
2017: pärastpoole, kui ma sain kajutist välja ja liikusin mööda treppe ülespoole, siis kreen oli läinud juba nii tugevaks, et viimased korrused välitekile pidi täitsa ennast sellest trepikäsipuust ennast üle hiivama.
http://www.militaar.net/phpBB2/download ... &mode=view
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d= ... 941028.1.3
https://www.elu24.ee/4258031/estonialt- ... htri-poole
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Tragedy at sea
OCTOBER 10 1994
Estonian Andrus Maidre, 19, recalled being awakened by crashing sounds from the car deck above his cabin at around 1 a.m. As the ferry listed, he pulled himself up a tilting staircase to the upper deck. “Some old people had already given up hope and were just sitting there crying,” he said. “I also stepped over children who were wailing and holding on to the railing.”
OCTOBER 10 1994
Estonian Andrus Maidre, 19, recalled being awakened by crashing sounds from the car deck above his cabin at around 1 a.m. As the ferry listed, he pulled himself up a tilting staircase to the upper deck. “Some old people had already given up hope and were just sitting there crying,” he said. “I also stepped over children who were wailing and holding on to the railing.”
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Andrus Maidre läks vanemate teadmata reisule. Vanemad said shoki, kui pääsenute nimekirja telekast juhtumisi nägid. Ei usu, et kaine oli. Aa see selleks - Popper
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
19 aastane juba piisavalt vana, et mitte vanematelt luba küsida :)Avatar kirjutas:Andrus Maidre läks vanemate teadmata reisule. Vanemad said shoki, kui pääsenute nimekirja telekast juhtumisi nägid. Ei usu, et kaine oli. Aa see selleks - Popper :D
Aga hea, et mälu kiiresti taastus ning meenus, et ta enda kajuti katkise akna asemel hoopis treppidest laeva dekile jooksis ja sealt vette hüppas. Neid versioone on äsja õnnetusest pääsenuna lihtne omavahel segi ajada, keegi kogenum vast aitas meelde tuletada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 69 külalist