Jah. AitähKriku kirjutas:Siin tuleb vahet teha, millised detailid võiksid õnnetuse põhjuste osas mingit tähtsust omada ja mis on seletatavad lohaka uurimise, mingite laevahukuga otseselt mitte seotud kuritegude või nende varjamise katsetega. Näiteks see, et polt vette visati, on kole küll, aga sellest ei järeldu kuidagi, et "Estonia" hukkus pommiplahvatuse tulemusel. Selline loogikahüpe on klassikaline "just asking questions" vandenõuteoreetikute demagoogia.
Loomulikult ei käi ülal öeldu mitte kuidagi sinu kohta; sinu terves mõistuses ei tule mul hetkekski pähe kahelda
Mina ei vaatlegi neid kummalisi seiku mitte selle eesmärgiga (ega vaatenurgast), et nendega kuidagi seda MS Estonia põhja minemist seletada või põhjendada.
Las metallimehed, füüsikud ja insenerid tegelevad nende küsimustega. Ma ei oskaks sellel teemal isegi kirjavahemärke lausetes õigesse kohta panna.
Mind huvitab eeskätt see, et kas nende ...kuidas seda nüüd ütelda... "kummaliste seikade ja kokkusattumiste" (?) põhjuseks on olnud kellegi väsimatu soov midagi peita, varjata, kinni mätsida, takistada jne või on tõesti see "force majeure", et just Estonia hukuga seonduvalt said kogemata kokku terve seltskond kõrgelt tituleeritud ning haritud kodanikke ja asjapulki, kes lihtsalt käitusid ebasoosiva kuuseisu tõttu nõrgamõistuslikult ja ei saanud järjepidevalt aru, mida nad ütlevad või teevad.
Rootsi Veeteede Ameti (Sjöfartsverket) ülem Johan Franson, kes juhtis Rockwateri ülimalt salastatud sukeldumist vraki juurde 1994. aasta detsembris, kõneles 1996. aastal korraldatud kohtumisel ellujääjate ja ajakirjanikega. Praktiliselt oli Franson olnud parvlaevale Estonia korraldatud sukeldumiste tippjuht. Tema oli üks vähestest, kes teadis avalikkuse eest varjatud informatsiooni. Keegi saalist esitas Fransonile küsimuse: “Kas parvlaeva parempardas oli auk?” “Jah,” vastas ta, “parempardas on auk, kuid mina ei tea sellest midagi – palun järgmine küsimus!” [7]
Väidetav tsitaat siis originaalis ka
[7] 28. septembril 1994 Läänemerel kummuli läinud ro-ro reisilaeva M/V Estonia juhtumit uurinud saksa ekspertide grupi (SEG) aruanne, Peter Holtappels ja Werner Hummel. 36.3, “Auk tüürpoordipardas”; Intervjuu, Sörman.”Ja, det var ett hål på styrbords sida, men jag vet ingenting om den saken. Nästa fråga”
http://www.lounaleht.ee/index.php?page=1&id=17890
http://www.nommeraadio.ee/meedia/pdf/RR ... %20alt.pdf
Kahjuks ei valda mitteüks gramm rootsi keelt, võib olla on midagi huvitavat ka siin:
http://www.estoniasamlingen.se/docarchive.aspx
P.S. Seal on ka nt ülekuulamiste lindistused kus meie meremehed räägivad ikka eesti keeles, kui kedagi huvitavad....
või kusagil äkki siin (vajalik rootsi ja saksakeele oskus):
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure01.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure02.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure06.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure07.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure09.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure11.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure14.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure15.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure17.pdf
Millest seal jutt käib ?
Nendest midagi ma saan ka aru
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure03.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure04.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure05.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure08.pdf
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure10.pdf (videolintide ekspertiis 2001)
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure12.pdf (videolintide teema jätk...)
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure13.pdf (videolintide teema jätk...)
http://www.estoniaferrydisaster.net/pdf/Enclosure18.pdf
*
... ja muudkui sama mustrit ja rada edasi...
https://www.postimees.ee/1623609/evelyn ... -saladusedRootsi uurib videote moonutamist
Rootsi uus parempoolne valitsus tühistas eile eelmise valitsuse otsuse, mis puudutas 1994. aasta sügisel pärast Estonia hukkumist vrakile sukeldunud tuukrite valduses oleva teabe avalikustamist, vahendab Svenska Dagbladet.
Rootsi eelmine valitsus tegi riiklikule kriminalistikalaborile (SKL) ülesandeks uurida, kas 1994. aasta 2. oktoobrist 6. detsembrini Estonial salvestatud video- ja pildimaterjali on muudetud või moonutatud.
Siis arvasid mitmed isikud, et tuukrite vaikimisvanne ja veealuste kaadrite avalikustamise piirang kehtestati, et varjata paljastavat informatsiooni.
Kui piirang on tühistatud, laseb Rootsi valitsus SKL-il vee all filmitud kaadrid uuesti üle vaadata.
Kõik ootasid, et nüüd kui arhiiv on Rootsi riiklikule kriminalistikalaborile (SKL) avatud, selgub tõde vähemalt osade videote kohta, aga....
https://www.ohtuleht.ee/211140/rootsis- ... -videolintRootsis läks kaduma Estonia vraki juures filmitud videolint
Rootsi Meresõiduametist on läinud kaduma parvlaev Estonia vraki juures filmitud lint, mida pidi asuma uurima Rootsi riiklik kriminaaltehniline laboratoorium, vahendab etv24.ee.
"Meil pole õrna aimugi, kuhu see on saanud. See on äärmiselt kahetsusväärne," ütles Rootsi Meresõiduinspektsiooni ülem Johan Franson ajalehele Ny Teknik.
Kadumaläinud videolint filmiti 1995.-1996. aasta vahetusel, kui uuriti Estonia vraki betooniga katmise võimalusi. Koopia lindist sai tol ajal Rootsi valituse poolelt vraki katmise üle läbirääkimisi pidanud Johan Franson enda valdusesse 1996. aasta märtsi.
Selle aasta augustis soovis kriminaaltehniline laboratoorium linti näha, kuid seda pole suudetud leida.
Estoniavideo har försvunnit
Sjöfartsverket har tappat bort en videofilm om Estonia som Statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) skulle granska.
https://www.svd.se/estoniavideo-har-forsvunnitRootsi Veeteede Amet on kaotanud video MS Estonia kohta, mille Rootsi riiklik kohtuekspertiisi labor (SKL) peab üle vaatama.
Hea küll. Tulles nüüd tagasi "Lollidemaalt" tõsisemate meeste mängumaale on endiselt väga huvitav teema see
https://www.err.ee/451523/estonial-hukk ... veselt-abiKaks Estonial hukkunute omakste ühendust palus avalikus kirjas president Toomas Hendrik Ilvest aidata kaasa parvlaeva uppumise tegelike põhjuste väljaselgitamisele. Ühenduste sõnul on USA Julgeolekuagentuuril NSA-l kolm Estonia hukku puudutavat salastatud dokumenti. Nad paluvad Ilvesel arutada kohtumisel USA presidendi George Bushiga salajaste dokumentide üleandmist Eestile.
https://parnu.postimees.ee/55464/kumme- ... -avamiseksNSA (National Security Agency – rahvuslik luureagentuur) valduses on kolm dokumenti, kokku seitse lehekülge, mis on kuulutatud salajaseks, sest puudutavad USA riiklikku julgeolekut. NSA on väga tõsine organisatsioon.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdfPaljude muude huvitavate tõikade hulgas on üks, mis mind vaevab. Nimelt pöördus Drew Wilson 17. juunil 2002 kirjaga USA rahvusliku julgeolekuagentuuri (NSA – National Security Agency) keskjulgeolekuteenistuse (Central Security Service) poole sooviga saada informatsiooni reisilaeva Estonia kohta, mis hukkus Läänemerel Rootsi ja Eesti vahel 28. septembril 1994. Wilson viitas oma kirjas informatsioonivabaduse seadusele (FOIA). 20. jaanuariga 2004 dateeritud vastuses öeldi Wilsonile, et tema taotlust menetleti FOIA sätete alusel. Agentuur vaatas läbi kolm dokumenti (seitsmel leheküljel) ja leidis, et ”need on praegusel ajal ette nähtud korras salastatud vastavalt täitevvõimu määrusele 12 958 ja selle parandustele“. Edasi on öeldud, et dokumentide ”salastusastmeks jääb SALAJANE“. Täielik kirss vahukoorel on lause: ”Nimetatud dokumendid on salastatud, sest nende avalikustamine võib eeldatavasti tekitada olulist kahju riigi julgeolekule.“ Igaks juhuks on lisatud, et ”peale selle on agentuuril mitmesuguste seadussätete järgi õigus varjata ka oma tegevuse kohta käivat teatud informatsiooni“. Lõpuks, et ei jääks mingit lootust neile tundlikele paberitele juurde pääseda, on öeldud, et ”ka mingeid osalisi väljavõtteid mainitud informatsioonist ei ole kuidagi võimalik teha“. Wilsoni raamatus on kirja originaali koopia inglise keeles avaldatud 304. leheküljel ja eestikeelne tõlge 305. leheküljel. Kas keegi suudaks oletadagi, millist ohtu võis suhteliselt väike parvlaev kätkeda maailma võimsaima riigi rahvuslikule julgeolekule sügisel 1994?