Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Walter2 kirjutas:Kuna tuukrite jutu järgi oli laevaümbrus laipu täis siis vahest puistati need liiva ja kruusaga üle ning jäidki põhja? Millal algavad surnukehas gaasilised protsessid ja nad pinnale tulevad?
Laiba lagunemine sõltub temperatuurist ja uppunu puhul ka sügavusest ja vee soolasusest. Arvestades, et Estonia on ca. 80m sügavuses, siis seal on ka rõhku juba omajagu. Temperatuur peaks nii sügaval olema kuskil 3-4 kraadi ümber permanentselt aasta läbi. Seega jah, tegelikult tekib tõsine kahtlus, kas nood laibad üldse pinnale olekski tõusnud? Ja need paar inimest, kes hiljem leiti, võisid vabalt olla algul päästevestis, jääda päästjate poolt (olgu siis veel elusana või juba surnuna) märkamata, hiljem tuli päästevest ümbert ära ja selline laip võis tõesti gaase täis olla ja nädal-paar vee peal hulpida.
Mõned teemakohased artiklid:
https://elu24.postimees.ee/2971871/kuid ... es-laguneb
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d= ... 10110.2.22
http://entsyklopeedia.ee/artikkel/l%C3% ... eloomustus
Pilt
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Estonia uppumise järel triivisid hukkunud, laeva päästepaadid, -parved, -vestid ja muud esemed kagu-ida suunas Eesti ranniku poole, peamiselt Hiiumaa randa. Vaid spetsiaalne valvemootorpaat leiti tühjana triivimas Soomes Hanko lähistel."
Või siis ikkagi Osmussaare lähedalt. Kütusest järel ca pool. Mismoodi kütus merre imbub, jääb isiklikult minule mõistatuseks, sest kütusepaagid minu teada ei ole tehtud imbmaterjalidest.
Kas järjekordne katse seletamaks mõistatuslikke asjaolusid mingisuguse laest võetud ettekändega?
Estonialt pärit kraami, sh päästeparvedes leiduvaid ellujäämispakette ja päästeveste leiti ka Paralepa rannast Haapsalust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Kirjelduste järgi hukkus märkimisväärne osa inimesi pinnal, ei läinud koos laevaga põhja.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas:Selles kontekstis oleks huvitav teada, kas ja kus veel meri katastroofis hukkunute kehi kaldale uhtus. Kalev Vahtrase oma vast ikka polnud ainuke??
Ma saan austatud kaasfoorumlaste vastustest pildi, et hukkunud on leitud eestipoolselt rannalt ja mõnevõrra hiljem, kui loetud päevad pärast õnnetust.

Selles kontekstis veel MOB paadi triivkiirusest.
Sündmuskoha ja (oletatava) leidmiskoha distants on ca 100
Leidmisaeg ca 13 tundi hiljem, kui paat oleks võinud vettelastuna oma teekonda triivides alustada.
Minu arvutus näitab triivkiiruseks 7,7 km/h - mis tundub paljuvõitu, aga ma ei ole spetsialist.
Ehk et huvitav oleks võrrelda seda fakti muude laevalt triivi alustanud esemetega - eriti paatidega (või parvedega).
Viimati muutis Svejk, 14 Okt, 2019 9:28, muudetud 1 kord kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Svejk kirjutas:
Kriku kirjutas:Selles kontekstis oleks huvitav teada, kas ja kus veel meri katastroofis hukkunute kehi kaldale uhtus. Kalev Vahtrase oma vast ikka polnud ainuke??
Ma saan austatud kaasfoorumlaste vastustest pildi, et hukkunud on leitud Eestipoolselt rannalt ja mõnevõrra hiljem, kui loetud päevad pärast õnnetust.
Või siis et me teame siin Eestis ainult Eesti rannalt leitutest. Randa uhutud üksik laip üldiselt ei jõua rahvusvahelistesse uudistesse.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas:
Svejk kirjutas: Ma saan austatud kaasfoorumlaste vastustest pildi, et hukkunud on leitud Eestipoolselt rannalt ja mõnevõrra hiljem, kui loetud päevad pärast õnnetust.
Või siis et me teame siin Eestis ainult Eesti rannalt leitutest. Randa uhutud üksik laip üldiselt ei jõua rahvusvahelistesse uudistesse.
Rõhutaksin siinkohal tagasihoidlikult, et "austatud kaasfoorumlaste vastustest" ..... 8)
Kui kusagil on veel mingit infot, mis puudutab Soomest leitud laipu, siis tutvuksin hea meelega. :)
Või on info laipade leidmise aja ning koha kohta põhjamaade heaoluühiskonna standardite järgi liigselt õõvatekitav ning igaks juhuks salastatud :D
Viimati muutis Svejk, 14 Okt, 2019 10:26, muudetud 1 kord kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Ma arvan, et ei ole salastatud, aga jäi kuhugi politseistatistikasse, kust seda alles peaks süstemaatiliselt välja kaevama. Paras projekt uuriva ajakirjanduse jaoks.

Võib-olla on keegi muidugi selle töö juba ära teinud ja mina lihtsalt ei tea... :scratch:
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas:Ma arvan, et ei ole salastatud, aga jäi kuhugi politseistatistikasse, kust seda alles peaks süstemaatiliselt välja kaevama. Paras projekt uuriva ajakirjanduse jaoks.

Võib-olla on keegi muidugi selle töö juba ära teinud ja mina lihtsalt ei tea... :scratch:
Panen pudeli "Kapten Morgan`it" vahele, et ei ole leitud mitte ühtegi.
Kalev Vahtras välja arvatud. Tahaks panna teise veel, et tema puhul kohta ega aega kusagil kirjas pole, aga nii kõva mees ma enam ei ole...
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Walter2 kirjutas:Kuna tuukrite jutu järgi oli laevaümbrus laipu täis siis vahest puistati need liiva ja kruusaga üle ning jäidki põhja? Millal toimus laeva katmine liiva ja kruusaga?
12. jaanuar 1996
Rootsi mereamet valis eile reisiparvlaeva Estonia vrakki katma neljast firmast moodustatud konsortsiumi, mis peab laeva betoonkirstu valama tänavu 1. septembriks.

Konkursi võitnud konsortsiumisse Nordic Marine Contractors JV kuuluvad Rootsi firmad NCC ja Jebsens ACZ, Norra firma Eeg-Henriksen ja Hollandi firma Smit Tak.

Firmad peavad alustama vraki katmist juba jaanuaris, ütles Rootsi mereameti pressiesindaja Lars Bronow. "Tööd tuleb alustada nii kiiresti kui võimalik," lisas ta.

Tööde esimeses järgus kaetakse vrakk tohutu presentkangaga, mille peale pannakse kiht liiva, teatas agentuur AP. Liivale laotakse kaks kihti 15-sentimeetrise läbimõõduga betoontahvleid ja nende peale pannakse kahe meetri paksune kiht umbes greipfruudi suurusi kive.
https://epl.delfi.ee/meelelahutus/eston ... d=50722682
Laevavraki betooniga katmise plaani realiseerimiseks vajalike eeltööde käigus kallati merepõhja umbes 400 000 m3 liiva ja kive, millest pidi moodustuma kolmest kokkusurutud vallist koosnev alus. Mudast ja liivast koosnev merepõhi vajas sellist tugevdamiseks, et takistada vraki ja betooni koguraskustest tingitud maalihkeid merepõhjas.
http://www.seainfo.se/files/Letter-Esto ... t-2016.pdf

* On väidetud, et seda liiva ja kruusa puistati enamjaolt laevavrakist veidi eemale, kus olevat olnud "teine objekt" mida tegelikult katta taheti, ning Estonia sai sellest laadungist ainult mingi osa. Seda "teist objekti" on peetud nii algselt laevavraki otsimisel leitud metallplaadiks, kui mingite Estonialt pärinevate esemete matmiskohaks.
Imre Kaas, kes kirjutas käesoleva teema pealkirjaks võetud raamatu "Raske tee tõeni" on kirjutanud seal kipper.ee foorumis Rootsi luureohvitserist, kellega ta vestles ja kes rääkis sellist juttu
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 80#p245280
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php? ... &start=210

Vahemärkus:
Betoneerimise eeltöödel osalenud Hollandi firma "Smit Internationale" tütarfirma "Smit Tak Internationaal Bergingsbedrijf NV" (ehk Smit Tak B.V., kes uuris ka MS Estonia vrakki koos Rockwater AB tuukritega) on tuntud ka kui võimaliku tuumalekkeohuga õnnetustega tegelev ettevõte. Oli tegev ka nt. "Kurski" ja "Mont-Louis" üles kangutamisel.
Salvage divers confirmed that the mildly radioactive cargo was safely stored inside its protective cylinders. And spokesmen for Smit Tak International, one of two salvage firms contracted to recover the cargo, said the uranium hexafluoride—known as “hex” in the nuclear industry—could be recovered. But the incident sparked an international uproar over the shipping of nuclear material. The Mont Louis had been carrying its hazardous cargo from the French port of Le Havre to the Soviet Union, where it was to be reprocessed into enriched uranium and then returned to France for use in powergenerating nuclear reactors.....
http://archive.macleans.ca/article/1984 ... nnel-floor
JNE

Walter2 kirjutas: Ning üldse tekkis küsimus - laev sõitis Eesti lipu all ning uppus rahvusvahelistes vetes. Mida need rootslased siin üleüldse kangesti asjatasid ja kes neile selles loos võtmerolli kätte andis? Kas piisas ainult moraalsest dilemmast et hukkunute seas oli rootslasi kõige enam või lepiti kabinettide tagatubades midagi veel kokku?


Ehk leiad vastuse siit.
Andi Meister kirjutab oma raamatus „Lõpetamata logiraamat“ , et
28.09.1994
Peaministrid ei pidanud Turus pikalt aru, vaid otsustasid, et katastroofi uurimiseks tuleb moodustada kolme riigi esindajatest ühine komisjon Eesti esimehega eesotsas. Tallinna tagasi jõudes ütles Mart Laar mulle lühidalt: "Pane töö käima."

Täpsemalt ette kujutamata, milline peaks selle komisjoni koosseis olema, panime veel samal päeval äsjamoodustatud valitsuskomisjoni liikmete hulgast paberile viis nime. Välisministeeriumi kantsler Indrek tarand, kes kuulus ka sinna komisjoni, hakkas korraldama asja vormistamist. Komisjon saatis vastavad noodid Eesti suursaatkondade kaudu seisukoha võtmiseks Soome ja Rootsi välisministeeriumile.

Rootsi vastas kohe ning teatas, et kaks nende esindajat on juba lennanud Turusse.
....
29.09.1994
Ühtäkki tuli teiselt poolt lahte teade, et soomlased on valmis ühendkomisjoni Turus vastu võtma juba kell üks päeval.
....
Tutvustasime endid ja istusime laua taha. Kuid veel ei saanud asjaga algust teha, enne ilmus ukseauku fotoaparaadi objektiiv ja sähvatas valgus. Selle tagant kostis küsimus: "Millised vahendid on Eestil, et seda uurimist läbi viia?"

"Mõistus!" nähvasin pikemalt mõtlemata, sest kannatus kippus üles ütlema.
...
Küsijal oli õigus - Eestil ei olnud selliseid vahendeid. Ainuüksi see tehniline töö, mida nõudis laevavraki uurimine, võis maksta kohutavalt palju.

30.09.1994
Siis kutsuti mind ühe Rootsi telekaamera ette. Kuni noor reporter ennast usutlemiseks valmis meikis, jõudis ka päikesekiir korraks pilvepraost välja vaadata. Mees kaamera taga vaatas mulle tõsiselt otsa ja ütles: "Mina ei ole see, kes sulle halba soovib"
Küsimus tuligi, kuid mõnevõrra räigem, kui olin arvanud.
"Kas te ei arva, et teie isiklikult vastutate selle õnnetuse eest?"
...
Järgmine mõtteavaldus tuli ühelt Soome ajakirjanikult, kes oli kogu seda avalikku kohtumõistmist kõrvalt jälginud. Tema arvas nimelt, et venelased on Eestist lahkudes kogu meresõidutarkuse kaasa võtnud ja jätnud naabrimehed maailmamere lainetele abitult hulpima.

1. oktoobril kell 12 andis Eesti suursaatkond Rootsi välisministeeriumile üle noodi, milles tuletas meelde Rootsi valitsuse lubadust osaleda nii õnnetuse uurimise ühendkomisjonis kui päästetöödel. Päästetööde käigus toodi paljud inimesed, kelle hulgas oli ka eestlasi, Rootsi haiglatesse ning saatkonna kohus oli informeerida nendest Eesti ametivõime ja ühtlasi ka valitsuskomisjoni. Eesti saatkond pidi aga tõdema, et Rootsi ametivõimud tegid väga väga vähe selleks, et edastada saatkonnale teavet kannatanute kohta, ehkki konsulaarsuhete Viini konventsioon näeb seda ette. Veelgi enam, saatkonna korduvad katsed saada seda teavet Rootsi politseilt ja merepäästekeskuselt ei andnud tulemusi. Ja kõige lõpuks, Eesti konsulil oli keelatud ligipääs Eesti kodanikele, kes asusid Stockholmis Söderi haiglas, vaatamata sellele, et kannatanute tervis oli rahuldav ja nad ise tundsid vajadust kohtuda oma riigi esindajaga.

2. oktoober 1994
Stockholmist helistas endine töökaaslane riigikantselei päevilt Heimar Rohumaa. Ta hääl oli kõike muud kui rahulik. Rootsi ühe loetavama päevalehe Svenska Dagbladet esiküljel oli põhjalik ülevaade rahvusvahelise ühendkomisjoni esimehe ebakompetentsusest.
...
Toas kus komisjon nõu pidas ei olnud sel ajal ühtegi ajakirjanikku, oli esimene mõte mis peast läbi vilksatas.
...

3.oktoober 1994
Istungiks sai selgeks ka komisjoni kooseis, mis tehti suursaatkondade vahendusel alljärgneval kujul kõigile kolmele osapoolele ametlikult teatavaks:
Rootsi: Olof Forssberg; Hans Rosengren; Börje Stenström;
Soome: Kari Lehtola; Heimo Iivonen; Tuomo Karppinen;
Eesti: Uno Laur; Enn Neidre; Andi Meister.
Svejk kirjutas:
Kriku kirjutas:Ma arvan, et ei ole salastatud, aga jäi kuhugi politseistatistikasse, kust seda alles peaks süstemaatiliselt välja kaevama. Paras projekt uuriva ajakirjanduse jaoks.

Võib-olla on keegi muidugi selle töö juba ära teinud ja mina lihtsalt ei tea... :scratch:
Panen pudeli "Kapten Morgan`it" vahele, et ei ole leitud mitte ühtegi.
Kalev Vahtras välja arvatud. Tahaks panna teise veel, et tema puhul kohta ega aega kusagil kirjas pole, aga nii kõva mees ma enam ei ole...
Ei ole kohanud jah täit nimekirja leitud hukkunutest kus oleks kirjas ka leidmise koht.
Järgnevatel päevadel leiti merest 94 hukkunut, 95. hukkunu leiti 18 kuud hiljem.
https://et.wikipedia.org/wiki/Estonia_k ... f#Hukkunud
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Walter2 »

Tutvustasime endid ja istusime laua taha. Kuid veel ei saanud asjaga algust teha, enne ilmus ukseauku fotoaparaadi objektiiv ja sähvatas valgus. Selle tagant kostis küsimus: "Millised vahendid on Eestil, et seda uurimist läbi viia?"
"Mõistus!" nähvasin pikemalt mõtlemata, sest kannatus kippus üles ütlema.
...
Küsijal oli õigus - Eestil ei olnud selliseid vahendeid. Ainuüksi see tehniline töö, mida nõudis laevavraki uurimine, võis maksta kohutavalt palju.
Sellepeale ei oska teha muud kui küsida kus on siis rikaste ja võimekate naaberriikide poolt tehtud hirmkallid vraki uurimistulemused? :dont_know: siiani on võimekus läinud ainult tõe kinnimätsimisele...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Roamless »

* On väidetud, et seda liiva ja kruusa puistati enamjaolt laevavrakist veidi eemale, kus olevat olnud "teine objekt" mida tegelikult katta taheti, ning Estonia sai sellest laadungist ainult mingi osa. Seda "teist objekti" on peetud nii algselt laevavraki otsimisel leitud metallplaadiks, kui mingite Estonialt pärinevate esemete matmiskohaks.
Imre Kaas, kes kirjutas käesoleva teema pealkirjaks võetud raamatu "Raske tee tõeni" on kirjutanud seal kipper.ee foorumis Rootsi luureohvitserist, kellega ta vestles ja kes rääkis sellist juttu
Vahemärkuseks, lugesin ka Imre Kaasi postitusi kipperi foorumist. Esiteks ta ise ei uskunud selle nn "Rootsi luuraja" juttu, sest polnud kindel, kas tegelane on üldse mingi luuraja olnud. Teiseks lükkas Imre Kaas oma postitustes ümber Juta Rabbe levitatud lõhkeaine pakkide teooria, mis tegelikult olid abivahendid tuukritele, et laeva keresse auke lõigata sinna sisenemiseks.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Roamless kirjutas: Vahemärkuseks, lugesin ka Imre Kaasi postitusi kipperi foorumist. Esiteks ta ise ei uskunud selle nn "Rootsi luuraja" juttu, sest polnud kindel, kas tegelane on üldse mingi luuraja olnud.
Jah.
Ma siis lisan kah järgmise kommentaari n.ö. vahemärkusena.
Imre Kaas kirjutas:Peale paljasõnaliste ütluste pole mehel oma väidete tõestamiseks midagi ette näidata.

Kas pole taas üks kena teooria? Kuigi jah - tegemist on taas ühe omalaadse vandenõuga.

Ma nüüd veidi Jutta Rabestun ja toon teieni selle ammuse loo üksikasjad. See on veel hullem, kui Jutta Rabe film. Loodan, et võtate seda mõnusa irooniana.
Läheb ilmselt hoopis psühholoogia teemasse, aga selliste "alternatiiv- ja vandenõuteooriate" publitseerijad, keda võib pidada keskmisest soliidsemaks ja usaldusvääsemaks allikaks (antud juhul siis hr Kaas) ei julge tavaliselt neid selliseid jutukesi publitseerida, või siis laiemale seltskonnale esitleda, kartes saada idioodi, rumala, vandenõuteoreetiku jms isikut naeruvääristava templi otsaette.
Selle vältimiseks tuntakse möödapääsmatut vajadust korrata mitu korda alati üle (ka siin teemas), et minul pole kogu selle looga midagi pistmist, mina seda ei usu, see kõik on lollus, täielik jama jne. Kuid sellele vaatamata tuntakse sisemist vajadust kogu see nii ütelda lollus ja rumalus (kes oleks pädevaks kohtumõistjaks?) esitada.
Kõige lihtsam oleks täislollust, mida ise ei usu mitte grammivõrragi, üldse publitseerimata jätta ja vajadusel lihtsalt teksti ära toomata viidata, et selline rumal tekst on kusagil olemas. Kui just eesmärgiks (mõne rumaluse teisteni toomine) pole midagi muud (näiteks statisti või uurija rollis kõikide (mitte ühe) rumaluste andmebaasi kogumine ja publitseerimine, rumaluse ümberlükkamiseks kogu rumala sisu äratoomine, rumala teksti autorile hinnangu andmiseks ka selle rumala teksti äratoomine, hinnangute andmisel sellele, kui rumalaid tekste ollakse suutelised esitama ja selle näiteks ka rumala teksti ära toomine jms).
Teine võimalus on omast arust täielik jaburus küll publitseerida, kuid see argumenteeritult sealsamas ümber lükata ehk, et tituleerides midagi lolluseks näidatakse ja põhjendatakse ära miks see on lollus.
Imre Kaas kirjutas: Jah - ramp on aja jooksul rohkem irvakile vajunud, kui esimestel videotel näeme.

Jah - vraki katmise kava jäi katki, kuigi raha maksti hollandi firmale Smit Tak AB-le ette ning merepõhjas mingeid töid isegi tehti.

Jah - selle firma üheks töövaldkonnaks oli ka radioaktiivete ainete kahjutustamine.

Jah - Estonia pardal veeti eelnevatel kuudel relvi, kuid hukuöö kohta sellised andmed puuduvad.
Ei - ?
Ei - ?

Ma olen siin vist paar korda välja toonud, et kõiki neid inimeste tegevusi, käitumisi, ütlemisi jms vaatlen ma huvist leida mingi mõistlik seletus, miks nad midagi on teinud või ütelnud. See on minu arust nii huvitav küsimus. Tegevuste ja käitumiste väljavabandamiste ning väljaütlemiste endi sisu tõepärasus on siinses foorumiteemas omaette teema, mille õigsust ei ole tavainimesel võimalik valdavatel juhtudel kontrollida.

Kui ma teaksin kes oli see hr. "H.M.", oleksin teda ise näinud ja temaga vestelnud, siis ma saaksin anda vähemalt mingi esmase hinnangu härra tõsiseltvõetavusele.
Edasi saaks mõelda sellele, mis võivad olla need põhjused, miks ta midagi teeb või ei tee.
Seda ma teha kahjuks ei saa. Küll aga on andnud vähemalt esmase hinnangu härrale ja tema jutule hr. Imre Kaas ise
Imre Kaas kirjutas:Olen mitmel korral Rootsis viibides kohtunud ühe härrasmehega. Aga selle nn luureohvitseriga kohtusin ma puhtjuhuslikult Rootsi roheliste partei korraldatud koosviibimisel, kus muu hulgas arutati ka huku-teemat. Peale paljasõnaliste ütluste pole mehel oma väidete tõestamiseks midagi ette näidata.
Edasi annab hr. Kaas juba hinnangu enda tegevusele, kui ta nimetatud hr. "H.M." jutu meieni toob
Imre Kaas kirjutas:Ma nüüd veidi Jutta Rabestun ja toon teieni selle ammuse loo üksikasjad. See on veel hullem, kui Jutta Rabe film. Loodan, et võtate seda mõnusa irooniana.
Just. Võtangi seda Rabe filmist veel hullemat juttu mõnusa irooniana, aga minul küsimus jääb: Millise sisemise ja/või välise sunduse pärast seda jama või vandenõulikku versiooni oli siis üldse kihk kõikidele presenteerida? Kas hr. Imre Kaas`il tekkis endal mingi väike või suurem kahtlus, et kõik ei pruugi äkki jama olla, mida keegi Rootsi rohelisest hr. "H.M." kokku patras? Ja kartes seda avalikult tunnistada, esitas hr. Kaas kogu selle jutu kui "täielik juttarabestunud jama" ?
Vot see on minu jaoks antud nähtuse kontekstis kõige huvitavam. Huvitav psühholoogiline moment.

Muideks, ma olen üritanud avaliku n.ö. "OSINT" info baasil välja selgitada, kes see hr "H.M." võis olla, kes oli riigiteenistuja ja kuulus "Miljöpartiet de gröna" ridadesse.
Võttes aluseks, et esitatud on õiged ja tegelikud nimetähed H ning M
Ainus isik keda oli võimalik nii vähese info põhjal ja nii väheste vanade avalike materjalide põhjal kuidagi moodigi teoreetiliselt tuvastada oli hr. Matz Hammarström
Aga tema avalik CV ei taha sobida, kui me eeldame, et vraki katmine algas alles 1996 jaanuaris
Samas on seal CV-s "auk" ehk tühjus 1991-1994 nii "Work experience" kui "Political work" andmetes.
Samas on seal CV-s "auk" ehk tühjus 1991-2002 "Work experience" andmetes.
Samas ei oska hinnangut anda, kas üks Rootsi luuretöötaja võis ja võib samal ajal tegeleda poliitikaga ("Political work")
Ja kõige lõpuks.... Samas peaks riigi luure- ja eriteenistused olema mõistuse kaotanud, kui kõik nende juures töötanud isikute CV-d sisaldaksid vastavat märget.
http://www.academia.edu/attachments/303 ... nload_file
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-p ... 9/2000&p=2

Andes endale aru, et tegemist võib olla täiesti vale isikuga ja kogu selguse väljauurimisele kulutatud aeg täiesti raisatud, jõudsin ma tutvuda veel 2006 aasta artikliga kus ajakirjanik teda küsitleb. Seal ta kirjeldab oma elulugu ja räägib, kuidas oli 1991 pärast õpetajaameti mahapanemist töötuna (ja koos perega) tagasi läinud Lundi, käinud koos naisega tööd otsimas tööbüroos (või tööhõiveametis) ja selle töö ka (koos abikaasaga mõlemad) leidnud. Aga mis tööd ta (nad) täpselt siis leidis (leidsid), selle koha peal on artiklis samuti n.ö. "auk" 1991-1998

Üks huvitav leid veel.
Keegi... Matz Hammarström`i abikaasa nimekaim töötab (või töötas veel vähemalt 2008-2009) "MUST"-is (Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten)

Aga las see teema olla.


Roamless kirjutas:Teiseks lükkas Imre Kaas oma postitustes ümber Juta Rabbe levitatud lõhkeaine pakkide teooria, mis tegelikult olid abivahendid tuukritele, et laeva keresse auke lõigata sinna sisenemiseks.
Jah. Need mingid pakid kuskil videos olid keevituselektroodide pakid. Aga sellest, et need olid justkui lõhkelaengud hoopis, polegi siin vist keegi midagi rääkinud. Vähemalt ma ei mäleta, et see oleks siin teemaks olnud.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Naljateemasse sai pandud: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 59#p596359
Kõik klipis leiduvad tegelased, olukorrad jne on väljamõeldis, fiktsioon ... :)

Hitler saab teada, et Fucs paljastas kõik
https://www.captiongenerator.com/155380 ... jastas-kik
Kirjeldus: Hitler plaanib uputatud Estonialt ära tuua vene tuumalõhkepead, kuid akf Fucs paljastab kõik ning päästab maailma.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
sadist
Liige
Postitusi: 1047
Liitunud: 23 Juul, 2006 21:04
Asukoht: Paldiski
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas sadist »

Tänases Eesti Ekspressis on Estonia kohta lugu. Laevaarst Viktor Bogdanov oli 2,5 nädalat päästetute nimekirjas ning tema pääsemine olevat korduvalt tõestatud, kuid koju ta ei jõudnud.

https://ekspress.delfi.ee/kuum/estonia- ... d=87892439
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Laevaarsti selline kahtlane ärakadumine on huvitav. Laeva tehnika, juhtimise või lastiga arst vist kokku ei puutu? Või pöördus äkki tema vastuvõtule mõni hädaline, kelle haigussümptomid meenutasid kahtlaselt nt. kiiritustõbe või mürgitust mingi kemikaaliga, mida reisilaevas mingil juhul poleks tohtinud olla?

Tuleb välja, et aparell oli laeva uppumise ajal siiski suletud ja mitmete tunnistajate ütlusi ametlik uurimiskomisjon lihtsalt ei arvestanud? https://www.postimees.ee/6816473/kurm-e ... mp-suletud
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist