www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 28 Jaan, 2021 11:17

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 1767 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 114, 115, 116, 117, 118
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mär, 2019 14:27
Postitusi: 419
Huviline4 kirjutas:
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.


Ega ühe sõlme läbimõtlematu ämber ei muuda automaatselt kõiki muid sõlmi valesti ja mõtlematult projekteerituiks. See nüüd küll pole mingi argument nagu oleks ebaõnnestunud visiiri näitel tõestatud, et ka kõik muu oli valesti tehtud


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1515
Tsiteeri:
Ilma navigeerimiseta oleks võinud rannast kaugemal ka sõita?


Üldiselt vist siiski laevaga sõitmist nimetatakse navigeerimiseks. Võib ilmselt öelda ka seilamiseks vms.

Näiteks väljend: Navigatsioon kestis märtsist oktoobrini. See ei tähenda mitte seda, et novembrist alates sõitsid purjus ja ilma kaartideta kaptenid edasi.

Aga Dr. Sci võib pakkuda sobivama väljendi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 334
Asukoht: Saaremaa
Kusjuures lausa kolmel kopteril, Y64; Y65 ja Y69 vintsid purunesid. See Y64 -ja medali saanud pinnaltpäästja jätkas oma tööd peale vintsipurunemist Y74 -ja peal kuna tolle päästja sai vigastada. Y74 -ja pardale vintsiti ka Y69 vigastatud pinnaltpäästja. Lõpuks sai ka ka see medalimees vigastada ja Y74 oli sunnitud kuue merehädalise, kolme vigastatud pinnaltpäästja ja ühe hukkunuga sündmuskohalt lahkuma. Ka kütus oli otsakorral.
Allikas. Lõpparuanne lk.108


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18102
Tsiteeri:
Keegi ei sunni sind siin teiste aruteludele miine alla panema.


Siin polegi ju vaja mingit miini alla panna, piisab, kui mööda jalutades mõnda roigast puudutad, mille najal kolmekomponentne aretis püsti püsib...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Okt, 2020 16:27
Postitusi: 36
AndresTy kirjutas:
Huviline4 kirjutas:
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.


Ega ühe sõlme läbimõtlematu ämber ei muuda automaatselt kõiki muid sõlmi valesti ja mõtlematult projekteerituiks. See nüüd küll pole mingi argument nagu oleks ebaõnnestunud visiiri näitel tõestatud, et ka kõik muu oli valesti tehtud


Seda muidugi mitte. Aga näitab, et vigu leidub ning midagi ei saa automaatselt välistada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18102
Väljendit "navigeerimine" kasutatakse eesti keeles kahes (tegelikilt lausa kolmes)tähenduses. Üks on "meresõit", sünonüümideks "seilamine" , "loksumine", "ulpimine" vms. Ja teine on asukoha leidmine või paikapanek. Kolmandaks on laevatamise hooaeg- navigatsioon. Nii et täiesti arvestatav lause näiteks tüürimehe kutseoskuste iseloomustamiseks võiks kõlada, et "taolise navigeerimise juures läheb meil see navigatsioon kassi hänna alla..."
Või siis eelpool kõlanud lause võiks välja näha sedapidi- Ilma navigeerimiseta oleks võinud rannast kaugemal ka navigeerids?

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Viimati muutis Lemet, 28 Okt, 2020 18:49, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 18:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2181
Asukoht: Reval
AndresTy kirjutas:
Huviline4 kirjutas:
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.

Ega ühe sõlme läbimõtlematu ämber ei muuda automaatselt kõiki muid sõlmi valesti ja mõtlematult projekteerituiks. See nüüd küll pole mingi argument nagu oleks ebaõnnestunud visiiri näitel tõestatud, et ka kõik muu oli valesti tehtud

Visiiri ehitas valmis küll Meyeri laevatehas aga selle projekteeris Rootsi firma von Tell ja hooldas Macgregor kuni laevaomanik hoolduslepingu üles ütles ning laevamehaanikud oma jõududega visiiri käigus hoidma pidid. Meyeri tehas oli teinud ettepaneku ehitada rambi taha lisavahesein aga kuna laev olevat algselt mõeldud ainult rannikusõitudeks, mitte rahvusvahelisteks vedudeks üle Läänemere siis sellest loobuti. Lisaks sai selle arvelt ka autokohti juurde. Enne Stockholmi liinile panekut ehitati laev Soomes ümber (94. a. alguses paigaldati ka stabilisaatorid) kuid uued ehitusjärgsed püsivus- ja trimmidokumendid olid laevahuku päevaks veel koostamata. Elik muudetud püsivus- ja trimmiandmetega laeva lastiti ja kasutati algsete tehaseandmete järgi ning laeva tegelikku käitumist ning kandevõimet ei teadnud keegi. /S.Torssell lk.71 ja 306-315/

_________________
Üks LR meid juhib, üks LR meil näitab teed... /tundmatuks jääda sooviv moderaator/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 19:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2255
AMvA kirjutas:
Tsiteeri:
Ilma navigeerimiseta oleks võinud rannast kaugemal ka sõita?


Üldiselt vist siiski laevaga sõitmist nimetatakse navigeerimiseks. Võib ilmselt öelda ka seilamiseks vms.

Näiteks väljend: Navigatsioon kestis märtsist oktoobrini. See ei tähenda mitte seda, et novembrist alates sõitsid purjus ja ilma kaartideta kaptenid edasi.

Aga Dr. Sci võib pakkuda sobivama väljendi.
Ega ma muidu ei noriks, aga sõidan ise regulaarselt merd ja mõnikord navigeerin, teinekord liigun mõnda aega vaid sinna kuhu tuul juhatab kui ohutu vaba vesi on ette teada... Aga Estonia oli jah (kui ikka oli) pigem rannikuvetes sõitmiseks, seilamiseks võiks alusel purjed olla, samas mis on jällegi rannikuveed... de jure võib C-kategooriaga paadiga Soome ka sõita kui õigesti navigeerid (10 miili kaldast)
Ja üldse, mis on rannikuveed Estonia seisukohast? Eelpool viidatud C-kat kohta annab veeteede amet:
Projekteeritud ja ehitatud rannalähedaseks sõiduks, kasutamiseks rannikuvetes, suurtel lahtedel, järvedel ja jõgedel tuule tugevusega kuni 6 palli ja laine kõrgusega kuni 2 meetrit. 10 miili on nad üldse ära unustanud...

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 21:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Okt, 2020 1:13
Postitusi: 104
Veidi uut infot ka.
Discovery leitud auk oli nähtav juba 1994a Rockwateri videos:
https://youtu.be/a9qcygmXU2o?t=1643


Manused:
Rockwater.png
Rockwater.png [ 281.27 KB | Vaadatud 2077 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nutt ja hala
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 21:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Apr, 2009 18:37
Postitusi: 48
Mati79 kirjutas:
klamber kirjutas:
Kui nt mina ja Imre Kaas oleme postitanud otsesed viited selle kohta, et ramp avanes, siis toodetakse endiselt lehekülgede kaupa postitusi stiilis, ramp ei avanenud, ramp ei avanenud, ramp ei avanenud, seega kõik muu on ka vale, muudest fantaasiatest rääkimata.


Tõesti huvitav, kui pead silmas ametliku teooria mingisuguseid lukkude arvutusi, siis selles ma julgen kahelda (eriti arvestades, et osa tõendusmaterjale visati merre tagasi).
Tunnistajate puhul meil on ju teada, et masinamehed olid päris suure kreenini all ja nägid monitorist et ramp oli kinni. Samuti A.A.Juhanson oli kinnise rambi peal kui laev oli külili. Kas sa neid tunnistusi ei pea mitte millekski, et sel teemal arutleda ei kõlba?


Küsin siis vastu, et kas sa selles ja selles postituses viidatud vigastusi ei pea millekski? Kuidas need sinu arvates tekkisid? Enne kui vastama hakkad, loe viidatud leheküljed ikka läbi ka. Tunnistajate ütlused ei lähe vastuollu sellega, et ramp täielikult avanes ja raskusjõu mõjul kreeni suurenedes tagasi pool-kinni vajus. "masinamehed olid päris suure kreenini all ja nägid monitorist et ramp oli kinni" - masinamehed võisid suure kreeni all olla, aga laev mitte - vaata üle, mis hetkel nad rampi kaamerast vaatasid - pole tarvis nende ütlusi endale sobivaks mugandada.

Walter2 kirjutas:
Meyeri tehas oli teinud ettepaneku ehitada rambi taha lisavahesein aga kuna laev olevat algselt mõeldud ainult rannikusõitudeks, mitte rahvusvahelisteks vedudeks üle Läänemere siis sellest loobuti.


Laeva tellija tellis avamerelaeva (deep sea) (see on ehituslepingus kirjas), laevatehas avamerelaeva ei ehitanud, klassfikatsiooniühing sertifitseeris laeva kui avamerelaeva.
Lõpparuanne (lk 202): "/.../ Niisugust lahendust kaaluti ka ESTONIA ehitusspetsifikatsioonis. Lõpuks sellest siiski loobuti, kuna „SMA (Soome Meresõiduamet) seda laeva tulevast sõidupiirkonda silmas pidades nõutavaks ei lugenud". Komisjon ei ole leidnud andmeid, mis kinnitaksid ühegi Soome Mereadministratsiooni esindaja osalust selle lause formuleerimisel."
Lõpparuanne (lk 45): "ESTONIA vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASi reisilaevade nõuetele, mis kehtisid ehitamise ajal või ükskõik millisele hiljem kehtestatud muudatusele rammvaheseina ülapikenduse osas. Vabastust ei olnud väljastatud. Selline vabastus oleks võidud anda tingimusel, et laev oma reisi ajal ei eemalduks kaldast rohkem kui 20 meremiili."


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 21:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 632
Walter2 kirjutas:
Enne Stockholmi liinile panekut ehitati laev Soomes ümber (94. a. alguses paigaldati ka stabilisaatorid) kuid uued ehitusjärgsed püsivus- ja trimmidokumendid olid laevahuku päevaks veel koostamata. Elik muudetud püsivus- ja trimmiandmetega laeva lastiti ja kasutati algsete tehaseandmete järgi ning laeva tegelikku käitumist ning kandevõimet ei teadnud keegi. /S.Torssell lk.71 ja 306-315/

Väga pehmelt öeldes väga hoogne väide. Laev, eriti reisilaev, pole puukuur või ka elumaja, mis ehitatakse valmis ja võetakse kasutusele nii, et dokumendid saab tagantjärele vormistada.
Mistahes püstuvus-, liinimärgi- jms sertifikaatide andmeid muutva remondiga laev ei pääse lihtsalt sõitu enne, kui sertifikaadid on uuendatud uute, täpsete parameetritega. Need kontrollib ja kinnitab klassiühingu inspektor ja dokumendid peavad olema pardal igal hetkel esitamiseks volitatud isikutele, näiteks sadamariigi kontrolli (port state control) inspektoritele.
Selliste sertifikaatide puudumise avastamisel nimetatud kontrolli poolt keelatakse alusel sadamast lahkumine puuduste kõrvaldamiseni. Ütlematagi selge, et sellisele laevale ei saa kindlustustki teha.
Lühidalt on IMHO välistatud, et "meil on ujuvuse jm serdid tegemisel, ausõna!" - tüüpi alus saanuks kuude kaupa igapäevaselt Tallinna ja Stockholmi sadamate vahel reisijaid, autosid ja kaupa vedada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2020 22:39 
Foorumil
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4990
Peab kahjuks konstateerime, et teemas ei toimu juba jupp aega suuremat sisulist arutelu. Teadaolevad faktid ja ka vandenõuteooriad lähevad juba n-ndale ringile. Uut infot lisandub minimaalselt. Ja tänu osade foorumlaste "entusiasmile" ei ole teema haldamine lihtsalt reaalne.

Seega jääb see teema suletuks kuni tegelikult algab mingi uus uurimine ja selle uurimise raames avalikustatakse mingeid uusi fakte. Või kui neid fakte avaldatakse ka väljaspool igasuguseid ametlikke uurimisi.

Seniks võib rahulikult puhkust võtta ja juba postitatud jutte uuesti lugeda ning hinnata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 1767 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 114, 115, 116, 117, 118

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt