Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Tead Aurik
Minupärast võin ma bloki saada aga su ülbus ja mölisemine sulle au ei tee.Ammugi mitte teiste foorumlaste vanuse üle hinnagu määramine.
Sinu suhtumine,et mina tean ja teile ei ütle kõlbab liivakasti aga mitte siia.
P.s mina pole väitnud et nägin silda mis 20 aastatel lammutati.
retti kirjutas:Aurik
Aitäh! Õnge läksid.Sain pilte mida mul ei olnud.
P.s kõik su esiletoodud faktid on mulle ammu teada.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Manurhin »

Regardman kirjutas:Boonuspala.
Tartu Politsei BRDM 2 Emajõel.
Huvitavad pildid, aitäh! Seda soomukit ma mäletan küll, mõned korrad õnnestus linnavahel sõitmas näha, aga ujutamisest ma siiamaani ei teadnudki. Huvitav, mis sellest aparaadist lõpuks sai? Viimati kui ma seda nägin (vast natuke üle 20 aasta tagasi), siis seisis tolleaegse Tiigi tänava politseimaja tagahoovis aia ääres, kummid pooleldi tühjad ja värv maha koorumas.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas lamjak »

Kas see BRDM mitte ei saanud ülevärvituna Logistikapataljoni juurde postamendile?
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Roamless »

Kas see BRDM mitte ei saanud ülevärvituna Logistikapataljoni juurde postamendile?
Seal peaks ikka seisma ülevärvitud vana EKJ oma. Minuteada on politseivärvides BRDM muuseumites, vähemalt üks.
Unforeseen consequences
Regardman
Liige
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Okt, 2005 12:33
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Regardman »

Tartu Politsei BRDM on Valga muuseumis.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Mis laev on slipil? Uku /Turist ?
Manused
Trtsdm 91.jpg
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Castellum »

retti kirjutas:Mis laev on slipil? Uku /Turist ?
Mina sellel pildil küll ühtegi slippi ei näe?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Castellum kirjutas:
retti kirjutas:Mis laev on slipil? Uku /Turist ?
Mina sellel pildil küll ühtegi slippi ei näe?
No ega slippi ennast näha muidugi pole, küll aga laeva, mis seal seisab. Retti noolega näitab.
Slipi rööpad ulatusid küllalt kaugele laevaremonditöökoja taha. Millalgi kirjutasin, et kolme laeva oli võimalik slipil hoida, aga vähe alahindasin. Neli korraga kindlasti, viit ei tule siiski ette, aga pead ei anna.

Ma olin 90-te alguse Tartus väga episoodiline külaline, aga "Uku" kuivaloleku fikseerisin enam-vähem ära
Foto peaks olema tehtud 1993 suvel. Mati Õun küll väidab, et "Uku/Turist" käis slipil 1994.a. (teema lk 4 sellest väike refereering) aga ei tahaks uskuda, et 93 sügisel soomlastele müüdud "Raketa 3M" Tartus veel niikaua vedeles. Seda enam, et Õun detailitäpsusega alati ei hiilga.

Aga laevad ise on enamuses äratuntavad. Kaldal kõigepealt "Raketa 1M", siis "Eesti Ekspress" (mis mõni aasta varem rängalt viga sai), "R 3M" Kas viimase taga on sadama kaatritest "Helem" või "Krab", ei oska öelda, värvi järgi pakuks esimest.
Vees "Vanemuise" ja "Pegasuse" taga on puksiir "Baikal", edasi üks kahest sadama võimsast ujuvkraanast. Ning viimase varjus vintskraana, millega kergemaid aluseid pukkidele vinnati.
Need suured ujuvkraanad saabusid mõlemad 70-tel. Siinsete olude jaoks päris jõhkrad asjad. Kummagi juppide kohaletoomine nõudis kahekohalise arvu vaguneid ja kokkumonteerimine kestis mitu kuud. Noole pikkus ca 40m. Korraga tõstis kopas 5 tonni liiva või kruusa. Jõudlus 200 tonni tunnis, tublisti efektiivsem kui tavaline süvendaja-pinnasepump. Eks neid rakendati lisaks liiva või kruusa ammutamisele või praamide tühjendamisele vajadusel muudelgi tõstmisega seotud töödel.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Castellum »

aurik kirjutas:
Castellum kirjutas:
retti kirjutas:Mis laev on slipil? Uku /Turist ?
Mina sellel pildil küll ühtegi slippi ei näe?
No ega slippi ennast näha muidugi pole, küll aga laeva, mis seal seisab. Retti noolega näitab.
Slipi rööpad ulatusid küllalt kaugele laevaremonditöökoja taha. Millalgi kirjutasin, et kolme laeva oli võimalik slipil hoida, aga vähe alahindasin. Neli korraga kindlasti, viit ei tule siiski ette, aga pead ei anna.
Pildil pole tõesti ühtegi slippi näha, nool ka ei aita. Arvatavasti on noole kohal ikkagi midagi muud kui slipp.

Ma arvan, kui "slipil" on kolm-neli-viis laeva, siis on see ikkagi staapel. Need on ikkagi kaks ise asja, ehkki kaldstaapel ja slipp on väliselt sarnased.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Castellum kirjutas: Pildil pole tõesti ühtegi slippi näha, nool ka ei aita. Arvatavasti on noole kohal ikkagi midagi muud kui slipp.

Ma arvan, kui "slipil" on kolm-neli-viis laeva, siis on see ikkagi staapel. Need on ikkagi kaks ise asja, ehkki kaldstaapel ja slipp on väliselt sarnased.
On see termin nii hirmus tähtis?
Vanades "Edasi" lehtedes kirjutatakse kogu aeg slipist, kusjuures sadamamehed pruugivad ise seda sõna, mõistet staapel ei kasutatud kordagi.
Ja ega päris õiget statsionaarset staaplit polnudki, laevad veeretati vankritel tavaliste pukkide peale. Viimased olid ümber tõstetavad vastavalt sellele, kui pikad ja laiad laevad seal parasjagu seisid. Nii 12m laiuste ujuvkraanade kui 4m laiuse "Narva" jaoks tekitati operatiivselt sobiv variant.
Nool on suunatud täpselt "Uku" tekiehitiste peale. Nii roolikamber kui tekikajut on korraliku suurendusega väga hästi näha.
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas paadikapten »

Huvitav oleks teada, kuidas seal laevu vankritelt pukkidele ja vastupidi ümber paigutati?

Kui suur selle vintskraana tõstevõime oli? Mingi allikas rääkis 50 tonnist. Ilmselt oli sel mingi ballastisüsteem? Tagumine ots istus vees mõnikord rohkem, mõnikord vähem. Ise see vist ei liikunud, ainult puksiiri abil? Miskipärast ei sattunud ma kordagi jõe äärde ajal, mil see kraana tegevuses oli.

Suur kraana osales Turusilla ehitusel, aitas ajutisi tugiposte paigaldada.
Vaatame siis, mis siin toimub...
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Nendest kraanadest Emajõel on siis juttu vähe või peaaegu üldse mitte.Sõjaeelsete,sõja üleelanute ja sõjajärgsetega kokku on neid olnud - julgen ütelda 5 või rohkem.Kas alles on ainult üks mis Praagal ? Ise ma pole Praagale saanud juba mitu aastat.
Manused
ujuvkraana.jpg
ujuvkraana.jpg (77.77 KiB) Vaadatud 3063 korda
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas paadikapten »

Tartu kraana nool ja pealisehitus lammutati. Pontooni kasutati ekskavaatori alusena, kui Atlantise ja Võidu silla vahel jõepõhja songiti.
Vaatame siis, mis siin toimub...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 19 külalist