Jõelaevad Emajõel
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Mõned pildid ühest näuraamatu galeriist.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
ostas sellised vahvad pildid Peipsi laevastiku alustest:
http://www.osta.ee/24968951
http://www.osta.ee/24969071
http://www.osta.ee/24969157
http://www.osta.ee/24968951
http://www.osta.ee/24969071
http://www.osta.ee/24969157
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Mis laeva ja mis nimelise laevaga on tegemist?Aasta peab olema 1957 kui ehitati Võidu silda.
Aasta on 1964. Esimene Raketa tuuakse Tartusse.Tulemine on Ülejõelt Riia-Turu ristmiku poole.Kuskohast see karavan selle laevaga siis tuleb,s.t kuskohast algas teekond mööda maad?
Aasta on 1964. Esimene Raketa tuuakse Tartusse.Tulemine on Ülejõelt Riia-Turu ristmiku poole.Kuskohast see karavan selle laevaga siis tuleb,s.t kuskohast algas teekond mööda maad?
- Manused
-
- Esimene Raketa tuuakse Tartusse 1964.jpg (43.51 KiB) Vaadatud 7323 korda
Viimati muutis retti, 05 Jaan, 2015 21:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
ohhoo, Lermontovist hää pilt. Olen kindel, et pole ei Tartu ega ükski Peipsi vesikonna sadam. See, et päästerõngad on ära koristatud, viib mõttele, et ootab ümber kose lohistamist, järelikult 1958 ja Narva kant. 58/59 talvel ta koos Kreutzwaldi elik Pegasusega kelgusõidu tegi.
Retti pildil olev rataslaev on ilmselt puksiir ja võimalik, et kadus mõnede aastate jooksul pärast sillaehitust, sest vedurlaevadena võeti 60-tel kasutusele Venemaal ehitatud "Kostromitš" tüüpi töölaevad.
Kuskohast Raketa tuli? Siin tuleks ilmselt välja otsida mõni 1964.a. "Edasi" , kus Raketa tulekut on kirjeldatud. Võimalik, et pandi Narva kandis treilerile. Kas ta aga sinna jõudis omal käigul või rongiga- tont teab. Ise arvan, et omal jalal, tundub, et Raketad olid erinevalt Polesjedest ja Zarjadest raudteel transportimiseks liiga suured. Pealegi on pildilt näha, et tiivad on kenasti küljes. Minu mäletamise järgi tulid nt Polesjed rongiga ja mingi osa tiibadest monteeriti Tartus.
Retti pildil olev rataslaev on ilmselt puksiir ja võimalik, et kadus mõnede aastate jooksul pärast sillaehitust, sest vedurlaevadena võeti 60-tel kasutusele Venemaal ehitatud "Kostromitš" tüüpi töölaevad.
Kuskohast Raketa tuli? Siin tuleks ilmselt välja otsida mõni 1964.a. "Edasi" , kus Raketa tulekut on kirjeldatud. Võimalik, et pandi Narva kandis treilerile. Kas ta aga sinna jõudis omal käigul või rongiga- tont teab. Ise arvan, et omal jalal, tundub, et Raketad olid erinevalt Polesjedest ja Zarjadest raudteel transportimiseks liiga suured. Pealegi on pildilt näha, et tiivad on kenasti küljes. Minu mäletamise järgi tulid nt Polesjed rongiga ja mingi osa tiibadest monteeriti Tartus.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Tegin täna telefoniga Vanemuisest mõne pildi:
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Tundub, et nüüd on sinna Vanemuise juurde ka Uku ära veetud. Päris ligi ei pääsenud, aga kaugemalt vaadates kangesti sarnane tundub. Ehk teab keegi täpsemalt kommenteerida?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Lisan ise ka siis ühe pildi Vanemuisest, leidsin selle ühest vanemast Postimehe artiklist. Tartu Sadam tahtis seda mõne aasta eest veel tõsiselt taastada, kuid ei leitud selleks piisavalt vahendeid, nii ta seal Aardlapalus oma viimsesse puhkepaika pukseerimist ootabki. Kas keegi laeval peal ka on käinud? Mis seisukorras laeva süda on e. siis mootor?
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Millal ja kus see viimane pilt tehtud on?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 817
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Aardlapalu karjäärist võiks see pärineda. seal see Vanemuine vahepeal seisis.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Täpselt ei tea kuna see tehtud on, tõenäoliselt 2008, ajalehe artikkel kust selle pildi hankisin on sellest ajast pärit, kõnealune artikkel
Avaldan veel natukene huvitavat infot, nimelt olen koostanud projekti eesmärgiga Vanemuine taastada. Sõltub see siis sellest kas EL annab toetust Vanemuise taastamiseks ja samuti Tartu linn, olen võtnud ühendust Tartu Sadamaga kes minu andmetel on laeva omanik, kahjuks veel pole saanud "jah" vastust ega mingeid numbreid, isegi kui õnnestuks laev ära osta, siis sõltub asi ikkagi kuidas kõrgemad rahakraanid avanevad. Esmakordne kogemus endal sellise algatusega. Samuti pole ma kindel kas Emajõe laeva temast enam saab, just tänu laeva süvisele mis peaks ümmarguselt 1,3 m olema. Pegasusel on see 0,86 m ja olen kuulnud, et meetri kandis pidi ka suht viimane piir olema Emajõe puhul, praam Koidulal see täpselt meeter ongi.
Üritan olla optimist, kui jõelaeva ei saa, siis ehk muuseumi sobiks ta igati, või ujuvhotelliks. Raha ei looda teenida, lihtsalt kahju vaadata kuidas omaaegsed lainemurdjad jõude oma viimset puhkepaika ootavad. Eks kui midagi selgub postitan siia ja kui kusagilt roheline tuluke tuleb registreerin ka vastava MTÜ. Tõenäoliselt oleks ka abikäsi vaja, ei kujuta ette kas siit foorumist on kellegil huvi natukene oma vabast ajast pigistada ja käsi külge panna? Kui Vanemuiset ei õnnestu ette võtta ja vastavad organid sellest huvitatud pole, siis proovin kätt Uku või mõne muu alusega, mis ilmselgelt Eesti kullafondi kuuluvad. Vanemuine tundub hetkel tunduvalt taastatavam kui Uku, rääkimata Valvurist.
Ei hakka mitut postitust tegema, seega kirjutan südamelt kõik ühte ära. Lugesin, et asjahuvilised tegid väärt ringkäigu Emajõel, kas kellegil oleks huvi seda kevadel korrata? Mul endal paati pole paraku, aga huvi ja tahe on suur.
Avaldan veel natukene huvitavat infot, nimelt olen koostanud projekti eesmärgiga Vanemuine taastada. Sõltub see siis sellest kas EL annab toetust Vanemuise taastamiseks ja samuti Tartu linn, olen võtnud ühendust Tartu Sadamaga kes minu andmetel on laeva omanik, kahjuks veel pole saanud "jah" vastust ega mingeid numbreid, isegi kui õnnestuks laev ära osta, siis sõltub asi ikkagi kuidas kõrgemad rahakraanid avanevad. Esmakordne kogemus endal sellise algatusega. Samuti pole ma kindel kas Emajõe laeva temast enam saab, just tänu laeva süvisele mis peaks ümmarguselt 1,3 m olema. Pegasusel on see 0,86 m ja olen kuulnud, et meetri kandis pidi ka suht viimane piir olema Emajõe puhul, praam Koidulal see täpselt meeter ongi.
Üritan olla optimist, kui jõelaeva ei saa, siis ehk muuseumi sobiks ta igati, või ujuvhotelliks. Raha ei looda teenida, lihtsalt kahju vaadata kuidas omaaegsed lainemurdjad jõude oma viimset puhkepaika ootavad. Eks kui midagi selgub postitan siia ja kui kusagilt roheline tuluke tuleb registreerin ka vastava MTÜ. Tõenäoliselt oleks ka abikäsi vaja, ei kujuta ette kas siit foorumist on kellegil huvi natukene oma vabast ajast pigistada ja käsi külge panna? Kui Vanemuiset ei õnnestu ette võtta ja vastavad organid sellest huvitatud pole, siis proovin kätt Uku või mõne muu alusega, mis ilmselgelt Eesti kullafondi kuuluvad. Vanemuine tundub hetkel tunduvalt taastatavam kui Uku, rääkimata Valvurist.
Ei hakka mitut postitust tegema, seega kirjutan südamelt kõik ühte ära. Lugesin, et asjahuvilised tegid väärt ringkäigu Emajõel, kas kellegil oleks huvi seda kevadel korrata? Mul endal paati pole paraku, aga huvi ja tahe on suur.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Enne kui ma tõsisemalt hakkan asja ajama seoses Vanemuisega, pean muidugi ootama ära Tartu Sadama vastuse, pärisin ka laeva seisukorra kohta, samuti lähen nädala jooksul vaatan ise mingit moodi olukorra üle. Seisukorraga pean silmas laeva mootori poolt, kui see veel üldse peal on. Kui ongi, siis kahtlen, et elujõuline ja palju vaatamist ei peagi olema, enamus vaja uus organiseerida ja laev üles ehitada. Utoopiline pole, aga eks näeb. Lodja poistelt ehk abi kuluks ära, kogemust neil peaks olema portfoolio järgi.
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 817
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Allpool Tartut nüüd küll süvis probleemiks pole. Ülespoole - kas Vanemuine uute sildade alt enam läbi mahukski?
Eneseharimiseks Pegasuse kapteni töö: http://www.tartusadam.ee/files/_Rainer.pdf
Entusiasm on tore asi ja liigutab mägesid. Ent huvitav oleks teada, kas enne projekti koostamist on saadud selge pilt laevakere olemasolevast seisukorrast?
Siin ei piisa Tartu sadama vastusest. Ship surveyor on selle ametmehe nimi keda sul vaja.
Muide, lainemurdja ei ole laev, vaid hoopis muul...
Eneseharimiseks Pegasuse kapteni töö: http://www.tartusadam.ee/files/_Rainer.pdf
Entusiasm on tore asi ja liigutab mägesid. Ent huvitav oleks teada, kas enne projekti koostamist on saadud selge pilt laevakere olemasolevast seisukorrast?
Siin ei piisa Tartu sadama vastusest. Ship surveyor on selle ametmehe nimi keda sul vaja.
Muide, lainemurdja ei ole laev, vaid hoopis muul...
Meigo kirjutas:Täpselt ei tea kuna see tehtud on, tõenäoliselt 2008, ajalehe artikkel kust selle pildi hankisin on sellest ajast pärit, kõnealune artikkel
Avaldan veel natukene huvitavat infot, nimelt olen koostanud projekti eesmärgiga Vanemuine taastada. Sõltub see siis sellest kas EL annab toetust Vanemuise taastamiseks ja samuti Tartu linn, olen võtnud ühendust Tartu Sadamaga kes minu andmetel on laeva omanik, kahjuks veel pole saanud "jah" vastust ega mingeid numbreid, isegi kui õnnestuks laev ära osta, siis sõltub asi ikkagi kuidas kõrgemad rahakraanid avanevad. Esmakordne kogemus endal sellise algatusega. Samuti pole ma kindel kas Emajõe laeva temast enam saab, just tänu laeva süvisele mis peaks ümmarguselt 1,3 m olema. Pegasusel on see 0,86 m ja olen kuulnud, et meetri kandis pidi ka suht viimane piir olema Emajõe puhul, praam Koidulal see täpselt meeter ongi.
Üritan olla optimist, kui jõelaeva ei saa, siis ehk muuseumi sobiks ta igati, või ujuvhotelliks. Raha ei looda teenida, lihtsalt kahju vaadata kuidas omaaegsed lainemurdjad jõude oma viimset puhkepaika ootavad. Eks kui midagi selgub postitan siia ja kui kusagilt roheline tuluke tuleb registreerin ka vastava MTÜ. Tõenäoliselt oleks ka abikäsi vaja, ei kujuta ette kas siit foorumist on kellegil huvi natukene oma vabast ajast pigistada ja käsi külge panna? Kui Vanemuiset ei õnnestu ette võtta ja vastavad organid sellest huvitatud pole, siis proovin kätt Uku või mõne muu alusega, mis ilmselgelt Eesti kullafondi kuuluvad. Vanemuine tundub hetkel tunduvalt taastatavam kui Uku, rääkimata Valvurist.
Ei hakka mitut postitust tegema, seega kirjutan südamelt kõik ühte ära. Lugesin, et asjahuvilised tegid väärt ringkäigu Emajõel, kas kellegil oleks huvi seda kevadel korrata? Mul endal paati pole paraku, aga huvi ja tahe on suur.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Seal ta kunagi tõepoolest seisis. Ent veel millalgi augustis seisis ta Siili tn. otsa juures (vt. minu 17. juunil tehtud pilte). Ma lihtsalt mõtlesin, et kas on sealt juba ära viidud. Suve lõpu poole veeti sama kai äärde ka (arvatavasti) Uku roostes vrakk.sammal.habe kirjutas:Aardlapalu karjäärist võiks see pärineda. seal see Vanemuine vahepeal seisis.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
On kangesti selline tunne, et kui tahta neist asjandustest veel laevu saada, siis tuleb see vanaraud kuivale tõsta, prügist tühjaks loopida ja liivapritsiga haljaks lasta nii seest kui väljast ja keevitusega ära lappida. Ja siis selle raudküna sisse totaalselt uus laev ehitada, kõige aknaraamide, istmete ja masinatega. Kahtlen sügavalt, kas seal midagigi, mis edasises laevatamises vähegi pädeks, neis raudkünades leidub.
Natuke tegi murelikuks selle Pegasuse ranaliivale vedamise skandaaliga jutt, et sadama kuivalevedamise slipp on läind. Siit pinnalt tekkis kahtlus, et äkki on keegi sadamafunktsionär slipi ja laevakered ja muu raua rahaks teinud. Vanarauatonnaaž võis mõnel kiusatust tekitada küll. Ehk keegi Tartu kandis uurib välja, mis laevakeredest saanud on, kas seisavad veel kuskil karjääris või on läind.
Natuke tegi murelikuks selle Pegasuse ranaliivale vedamise skandaaliga jutt, et sadama kuivalevedamise slipp on läind. Siit pinnalt tekkis kahtlus, et äkki on keegi sadamafunktsionär slipi ja laevakered ja muu raua rahaks teinud. Vanarauatonnaaž võis mõnel kiusatust tekitada küll. Ehk keegi Tartu kandis uurib välja, mis laevakeredest saanud on, kas seisavad veel kuskil karjääris või on läind.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 38 külalist