Jõelaevad Emajõel
Re: Jõelaevad Emajõel
Ma saan sellest aru küll. Mõtlesin lihtsalt, et kui sellest projekteerijate ettenähtud 100-st tonnist on 40 välja loobitud, võib laev liiga kõrgel veest väljas olla, raskuskese liiga kõrgel olla ja seepärast laev kreenis olla.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Jõelaevad Emajõel
Hoolikal vaatamisel justkui oleks vaevumärgatav kreen. Samas, ma arvan, et see laev istub kergelt kiilu peal põhjas. Vendreid ju laeva ja kai vahel pole ja muidu hakkaks laev vähegi suurema lainetuse korral kolaki-kolaki vastu kaid käima, mis lõhuks nii kaid kui ka laeva ennast. Ja hoidku taevas, kui mõni huligaan võtaks nõuks kinnitusköied läbi lõigata ja laeva allavoolu saata... Ujuva laeva puhul oleks see imelihtne, kiilupidi põhjas oleva laeva puhul enam mitte nii lihtne. Suvel ma käisin seal kalal ja panin tähele, et kui mõni paat suuremal kiirusel mööda läks, käisid lained küll vastu laeva külge, aga laev ise ei liikunud.Meigo kirjutas:Ma ei tea kas teised, kes on Vanemuiset vaatamas käinud märkasid laeva kerget kreeni vasakule, tõenäoliselt 2-3 kraadi...
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
leidsin lõpuks veebiavarustest auriku Kingissepp pildi. Oli hoopis teise nime all peidus
Re: Jõelaevad Emajõel
Liikuvat pilti siis Kingissepast kah auväärt Auriku soovitusel.
Aasta 1950, ringvaade nr 12, FIS fond 203, arhivaal 672, pala 4.
Head vaatamist, kel pole juhust olnud:
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353421670
Aasta 1950, ringvaade nr 12, FIS fond 203, arhivaal 672, pala 4.
Head vaatamist, kel pole juhust olnud:
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353421670
Re: Jõelaevad Emajõel
Tõeline retro
Sadamas on näha seismas veel üht reisiaurikut. See peaks olema Pioneer, mis 50-tel sõitis Tartu-Praaga liini. Kadus samuti pildilt 50-te lõpus.
Sadamas on näha seismas veel üht reisiaurikut. See peaks olema Pioneer, mis 50-tel sõitis Tartu-Praaga liini. Kadus samuti pildilt 50-te lõpus.
Viimati muutis aurik, 20 Nov, 2012 20:45, muudetud 1 kord kokku.
Re: Jõelaevad Emajõel
Hea kaasfoorumlane Needus ehk paneb veel paar klippi üles.
Käisin ise ka otsimas ja lisan mõned. Ikka seotud Emajõe ja Peipsiga. Kui Filmiarhiiv järjest uueneb, saab ka sõitvat Vanemuist ja Lermontovi näha. Mõnes järgnevatest klippidest Uku vilksatab
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429009
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429404
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429579
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429714
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353430041
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353431099
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353431583
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353433215
ja seda pilti vist pole varem olnud
Käisin ise ka otsimas ja lisan mõned. Ikka seotud Emajõe ja Peipsiga. Kui Filmiarhiiv järjest uueneb, saab ka sõitvat Vanemuist ja Lermontovi näha. Mõnes järgnevatest klippidest Uku vilksatab
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429009
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429404
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429579
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353429714
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353430041
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353431099
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353431583
http://www.filmi.arhiiv.ee/fis/index.ph ... 1353433215
ja seda pilti vist pole varem olnud
Re: Jõelaevad Emajõel
Ons keegi vahepeal targemaks saanud Valvuri osas? Millist funktsiooni täitis kuni Kalli järvel peatumiseni? Piltidelt pole läbi lipsamas näinud eriti.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Re: Jõelaevad Emajõel
Ma kirjutan homme Valvurist pikema teksti... see mida siin räägitud on müüt. Valvur pole erakätesse juriidiliselt sattunud, ta seis polnud kiita ja omanik ei tundnud enam huvi laeva vastu. Mingid peremehed arvasid, et laev sobiks kusagile joomingule atraktsiooniks ja vedasid ta ilma loata mingit moodi Kallile. Sinna ta jäi ja on senimaani. Keegi kohalikest oli laeva pukkidele pannud ja suur austus tema vastu ka minu poolt. Põleng pole seda laeva veel kimbutanud, seda kinnitab ka laeva olukord, ma ei tea kes põlengust rääkis aga pilte vist ta ei vaadanud. Kui see laev oleks jaanitulel praadinud siis puitu seal peal enam poleks. Laeva saaks sõidukõlblikuks lodjameeste abil.
Re: Jõelaevad Emajõel
Eks see Valvuri aja/elulugu veidi müstika muidugi on.Olen minagi vett seganud üht ullikest uskuma jäädes.Ja hiljem vabandades.
Kui Sul Meigo on midagi uut ja huvitavat - ootan minagi meeleldi.
Aga käi igaks juhuks,enne kui kirjutama hakkad Valvuri vraki juures ära.Oma silm on ikka oma silm, mitte pilt internetis.
P.s
mina olen käinud.Mitugi korda.Mitte ainult vraki juures,vaid ka vraki peal.Ja siin on teisigi,kes seal käinud on.
Toivo Konsa suri muuseas mõned nädalad tagasi.RIP.
Nii-et võtke rahulikult,härrased-õnneks tuleb ka talv peale...
Kui Sul Meigo on midagi uut ja huvitavat - ootan minagi meeleldi.
Aga käi igaks juhuks,enne kui kirjutama hakkad Valvuri vraki juures ära.Oma silm on ikka oma silm, mitte pilt internetis.
P.s
mina olen käinud.Mitugi korda.Mitte ainult vraki juures,vaid ka vraki peal.Ja siin on teisigi,kes seal käinud on.
Toivo Konsa suri muuseas mõned nädalad tagasi.RIP.
Nii-et võtke rahulikult,härrased-õnneks tuleb ka talv peale...
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 817
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: Jõelaevad Emajõel
Olen minagi Valvuri vraki juures, kõrval ja peal käinud. Ei välista osalist põlengut sugugi.
Mulle näib siiski, et see Vanemuise projekt on praegusel hetkel filosoofia hämarate puiesteede teema.
Saan aru, et kaasforumant Meigo pole veel laeva siseruumidesse pääsenud?
Ent teema on huvitav. Jätkame.
p.s. Konsa Toivo jutte ma ei jõudnudki ses ajalikus elus kuulama. Kahju.
Mulle näib siiski, et see Vanemuise projekt on praegusel hetkel filosoofia hämarate puiesteede teema.
Saan aru, et kaasforumant Meigo pole veel laeva siseruumidesse pääsenud?
Ent teema on huvitav. Jätkame.
p.s. Konsa Toivo jutte ma ei jõudnudki ses ajalikus elus kuulama. Kahju.
Re: Jõelaevad Emajõel
Olen siseruumides korra käinud, muidugi mul on selleks ka luba olemas. Midagi erilist ma ei oska välja küll tuua, ehk kui keegi küsib siis oskan vastata. Nii palju ainult, et mõndades kohtades ei julgenud liikuda tekil, seal isegi silt varisemisohust ja ei tahtnud katkiste luudega ka pealt maha tulla. Ma võin mingi päev minna ja pilte teha, kui on huvilisi.
Vanemuise teema ei ole filosoofia, vaid see on see mida ma tõsihingeliselt teha tahan ja olen jõudnud vähemalt läbirääkimisteni, on kontaktid ja inimesed kes võtaksid osa ja ka siit foorumist on vabatahtlike kes on soostunud kirjutama. Ega ma skeptikuid ei hakka siin kottima, iga mees võib arvata mida ta tahab. Ma pole kunagi väitnud, et see on mingi lihtne seinte värvimine magamistoas. Mul on olnud laevade suhtes suur suur huvi juba väga varajasest lapsepõlvest alates, ajast kui pisikese poisina emaga Lermontoviga sõitmas käies lahke kapten mul paarsada meetrit rooli taga istuda lubas.
Vanemuise teema ei ole filosoofia, vaid see on see mida ma tõsihingeliselt teha tahan ja olen jõudnud vähemalt läbirääkimisteni, on kontaktid ja inimesed kes võtaksid osa ja ka siit foorumist on vabatahtlike kes on soostunud kirjutama. Ega ma skeptikuid ei hakka siin kottima, iga mees võib arvata mida ta tahab. Ma pole kunagi väitnud, et see on mingi lihtne seinte värvimine magamistoas. Mul on olnud laevade suhtes suur suur huvi juba väga varajasest lapsepõlvest alates, ajast kui pisikese poisina emaga Lermontoviga sõitmas käies lahke kapten mul paarsada meetrit rooli taga istuda lubas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Eks see skepsis tule sellest, et on nähtud palju ärimehi, kes peale hüpand jutuga "noh, mis see's on, teeme ära!" kelledest paljud tõmbavad juba numbreid kuuldes tui, mõni teeb midagi aga avastab, et asi ei tee ratsa rikkaks ja tõmbab siis lesta, halvemal juhul tõmbab kompanjonid ka veel lohku. On nähtud ka väiksemaid tegelasi kes näiteks sapaka või mosse otsustavad käsile võtta, ei saa aga hakkama ja lõpuks lõpetab autovrakk vanarauas.
Vanemuise puhul ma elan kaasa ja loodan, et Meigo on nii piisavalt hull fanatt, et suuremad-väiksemad läbikukkumised ja niisama halvad üllatused teda ohkama ja käega lööma ei pane ja ta suudab asja lõpuni teha. Ja mis peamine - üksi ei tee sellist laeva elusees - et need kes, kampa otsustasid lüüa, alt ei veaks.
Vanemuise puhul ma elan kaasa ja loodan, et Meigo on nii piisavalt hull fanatt, et suuremad-väiksemad läbikukkumised ja niisama halvad üllatused teda ohkama ja käega lööma ei pane ja ta suudab asja lõpuni teha. Ja mis peamine - üksi ei tee sellist laeva elusees - et need kes, kampa otsustasid lüüa, alt ei veaks.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Jõelaevad Emajõel
Pöörduks veel kord selle Želtsa marsruudi juurde tagasi.aurik kirjutas: Jah, Koidulale ja Kreutzwaldile pakutigi kahte kuni kolmepäevast tüüpmarsruuti. Üks läks Tartust Võrtsjärvele kuni Suislepa ja Jõgevesteni välja. Teine aga üle Peipsi Želtsa jõele kuni Velino järveni.
ps! Retti, hakkasin korraks kahtlema selles, et oli jõetrammiga võimalik ühe päevaga edasi tagasi ca 200 km maha sõita, aga ilmselt on Sul õigus. Kui laeva väljumine oli hommikul kell 7, siis ta oli kuue tunni pärast õnnelikult Velino järvel ja kui kella nelja paiku tagasi hakata liikuma, siis oli hilisõhtuks kindlasti Tartus.
Laevad panid siis mööda jõge ja järve hirmsa tinnaga, mootoriruumi juurest ajas täiskäigul parasjagu tossu välja. Minu poolt eespool kirjeldatud konservikarbi avaja episood on pärit Vanemuise puhkepäevareisist Rannapungerjale, mis vahemaalt vist pisut pikem! Varahommikul Tartust välja, keskpäevaks Peipsi põhjakaldal ja õhtupoole Tartusse tagasi. Puhast sõiduaega ca 10 tundi ja kohapeal mitu tundi rannas peesitamist.
Rääkisin klassivennaga,kes Tartu poisina samamoodi Emajõe ja Peipsiga tuttav.Tema mäletas seda sõitu tõesti kahepäevasena ja sihtkohaks oli nn.Velino neljast järvest kolmas,ehk Goritšje.
Samas väidab ta aga sellist fakti millega mina mingil moel nõus ei ole, - et laevaks olnud "Vanemuine".
Mis Sa Aurik arvad sellest? Minu esimene mõte oli,et Vanemuine oma süvisega sinna ei pääse.
Re: Jõelaevad Emajõel
Ilus jutt. Ma ei ole arvanud kunagi, et see ettevõtmine võib mingit materiaalset kasu tuua, see on puhtalt minu enda huvi asi ära teha ja kui see toob kasu siis pigem muudel tasanditel kui materiaalsetel. Kui laeva taastamine võtab raha rohkem kui plaanitud, siis lükkub asi natukene edasi. Võtku kasvõi see aega 5 aastat. Tähtis on, et kunagi see ka valmis saab. Nõustun, et keegi ärimees ei teeks seda ilma kasuta isegi nuga kõril. Ma arvan, et enamik inimesi on oma eluperioodil või praegu teinud midagi mis toob raha kaukasse, kuid mille vastu puudub igasugune huvi. Mina lihtsalt pöörasin uue lehe ja hakkasin tegelema asjadega, mis mulle huvitavad on ja mis mulle meeldivad. Ma ei ole 50 aasta pärast surres multimiljonär, aga mul ei ole siis ka midagi kahetseda. Ma ei pea siis näiteks kurva näoga surivoodil lakke vaatama ja mõtlema, et kurat, kõik need aastad mis ma kontoris kükitasin ja firma käekäigu pärast oma ajurakke tapsin oleksin ma võinud hoopis nt. Titanicu vrakil ekspeditsioonil käia, aidata kodutud loomad kodudesse ja ämmal maal abiks olla.Soobel kirjutas:Eks see skepsis tule sellest, et on nähtud palju ärimehi, kes peale hüpand jutuga "noh, mis see's on, teeme ära!" kelledest paljud tõmbavad juba numbreid kuuldes tui, mõni teeb midagi aga avastab, et asi ei tee ratsa rikkaks ja tõmbab siis lesta, halvemal juhul tõmbab kompanjonid ka veel lohku. On nähtud ka väiksemaid tegelasi kes näiteks sapaka või mosse otsustavad käsile võtta, ei saa aga hakkama ja lõpuks lõpetab autovrakk vanarauas.
Vanemuise puhul ma elan kaasa ja loodan, et Meigo on nii piisavalt hull fanatt, et suuremad-väiksemad läbikukkumised ja niisama halvad üllatused teda ohkama ja käega lööma ei pane ja ta suudab asja lõpuni teha. Ja mis peamine - üksi ei tee sellist laeva elusees - et need kes, kampa otsustasid lüüa, alt ei veaks.
Seega ärimees ma pole, olen lihtne kodanik nagu enamik teist siin ja ma ei ole rikkam kui teie ega mitte millegi poolest parem. Tõesti, mingil perioodil tegelesin äriga, kuid raha ei köida ja sinna ta jäi. Pigem laristaksin $60 000 et Titanicu vrakil ära käia kui selle raha otsas niisama istuda. Maksud on makstud, perel on kõht täis ja jääb ülegi. Kipperi foorumist lugesin, et keegi oli seal väga pessimistlik. Ma ei mõista hukka neid, samas minust pole täielikult ka aru saadud. Skeptikud arvavad, et ma üritan asja ära teha ja ühe vana laevaloksu korda tegemise arvelt hunniku raha taskusse lükata, EI. Tuletan meelde, et inimene on käinud Kuul.
Re: Jõelaevad Emajõel
Retti, otsisin väheke Želtša kohta,. Pidi sovetiajal olema laevatatav 1,2- 1,5 m. süvisega laevadele, nii et teoreetiliselt on Vanemuine võimalik. Aga mitte ei usu, et teda sinna lasti, temaga on raske niisama kalda ääres randuda. Koidula ja Kreutzwaldiga käis see palju lihtsamalt. Ega Želtsal mingit õiget laevaliiklust polnud, tea, kas sinna navigatsioonimärgistustki pandi. Suure süvisega ja pika laeva jaoks ikka ohtlik
Küsi oma klassivennalt, kas ta mäletab, et istus suure osa ajast avatekil või mitte. Vanemuine ju puht kinnine laev, ainult ninas ja ahtris oli natuke väljas seismisruumi.
Tuli välja, et nüüd on jõe alamjooksul mootoralusega sõit täiesti keelatud. Remda kaitseala osa. Kui venelased lollusi teevad, siis ikka põhjalikult
Küsi oma klassivennalt, kas ta mäletab, et istus suure osa ajast avatekil või mitte. Vanemuine ju puht kinnine laev, ainult ninas ja ahtris oli natuke väljas seismisruumi.
Tuli välja, et nüüd on jõe alamjooksul mootoralusega sõit täiesti keelatud. Remda kaitseala osa. Kui venelased lollusi teevad, siis ikka põhjalikult
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 22 külalist