Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas: Raketad ajasid oma nina püsti või teiselt poolt tulles lasksid mao vette u. praeguse Aura kohal.
Täiskäigu piirang oli laevadele Tartu lähipiirkonnas üldse linna ujulast kuni jõesadama kaide lõpuni. Mujal võisid lasta nii nagu torust tuli, v.a. ülesvoolu Kvissentali baasi juures ja allpool Ropka sadama kohal.
-----
Mõned leiud muis.ee-st
1967.a.
KreLer.jpg
Praeguse Turusilla kant."Kreutzwald" ja "Lermontov". Siit võetud http://muis.ee/museaalview/3201285

1965
v-raketa.jpg
Üks kahest kaatrist "Volga" on pildile püütud. http://muis.ee/museaalview/3323232

1959
1959emajgi.jpg
Juuni lõpus on toimunud Tartus rahvakunstiõhtu omamoodi jõeparaadiga. Kaks esimest alust fotol on järeleveetavad praamid, suurem 100-tonnise, väiksem 40-tonnise kandevõimega. Selliseid Tartus pärast II maailmasõda ehitati.
http://muis.ee/museaalview/3323246
Samast šõust veel üks foto siin http://muis.ee/museaalview/3189196
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Volga kaatris istub ju teisteltki piltidelt tuttav "müstiline" musta kaabu ja mantliga mees.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Volga kaatris istub ju teisteltki piltidelt tuttav "müstiline" musta kaabu ja mantliga mees.
ongi nii! Äkki võib see olla mõni registri esindaja. "Volgad" olid tutikad ja esimesed liikumised võisid käia valvsa silma all. Ja et ta "R-1" peal passis, ehkki laev oli sõitma hakanud aasta varem, siis näib ümberehitus Tartus järjest tõepärasem.
Ainus kord, kui ma olen midagi Edasi lehest laevaregistri esindajate kohta lugenud, oli 1990.aastal, kui "Polesjed" sõitma hakkasid. Nimelt kirjutati, et Tartu mehed olid midagi tiibade juures muutnud ja registri rahvas tulnud siis jälgima, kas asi toimib.
---
vahelduseks vanama ajastu pilte.
muis.ee-st leidsin sellise
Hansa.jpg
Hansa.jpg (319.48 KiB) Vaadatud 5931 korda
"Hansa" Peipsil. Loomulikult tsaariaeg
muis on pildi määramisega paraku pange pannud http://muis.ee/museaalview/153617

Järgmiseks üks suurem mootorpaat
aino.jpg
aino.jpg (165.04 KiB) Vaadatud 5931 korda
Reeder & Koppa "Aino" . 50- kohaline. Üks väheseid kajutiga mootorpaate EW ajal
Ei tahaks uskuda, et pilt on ujula juurest http://muis.ee/museaalview/545121

Ranna kompleksist ilmus laiem vaade
Ranna2.jpg
Ranna2.jpg (37.77 KiB) Vaadatud 5931 korda
Dateerimata, aga pakuks 1930.a.kanti http://muis.ee/museaalview/1006587
teine vaade veel http://muis.ee/museaalview/1006586
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Leidsin juhtumisi pika jorujutu ühest laevaõnnetusest. "Nõukogude õpetaja" 15.09.79
Kaks neljanädalast vahetust töötas « Kevade » kolhoosi töö-ja puhkelaager , mis oli komplekteeritud O . Lutsu nim . Palamuse keskkooli õpilastest . Reedel , 17 . augustil oli viimane tööpäev . Esmaspäevaks ja teisipäevaks , 20 . ja 21 . augustiks , olid planeeritud laevaekskursioonid Pihkvasse ( vastavalt 1 .— 4 . ja 5 .— 7 . kl . õpilastele ). Laagriülemana sõitsin mõlemal päeval lastega kaasa . Hommikuti ootas meid Tartus Emajõe ääres « Raketa 1 ». Esimesel päeval läks reis toredalt . Ka teisel päeval tõotas kõik laabuda , sadu lakkas siis , kui Velikaja jõge mööda üles kihutasime . Pihkvas vaatasime V . I . Lenini kortermuuseumi , käisime Kremlis . Kell 15 oli väljasõit , sest kavatsesime ka Värska loodust imetleda . Kapten võttis tagasisõidul paar poissi roolikambrisse . Kas saab 13-aastastele veel midagi põnevamat pakkuda ! Kui laev Värskast suuna Emajõe suudmele võttis , näis mõni asi korrast ära olevat : vahujoon ahtri taga polnud enam sirge . Kui aga Emajõele jõudsime , läksid lood päris hulluks — jõgi näis sama päeva hommikuga võrreldes palju kitsamaks ja kõveramaks muutunud olevat . Õpilaste jutust selgus ka põhjus . Sel päeval Pihkvas olnud kõigi kolme Tartu jõesadama « Raketa » mehed olevat reisijaid tagasi oodates joonud. Mida nüüd ette võtta? Sõidu ajal « Raketa » laele minna ei tohi . Mis toimub roolikambris ? Silmitsesime kolleegidega murelikult kord lähenevaid , kord kaugenevaid kaldaid ja pidasime pöialt , et siiski õnnelikult Tartusse jõuaksime . Kell oli saamas 8 õhtul , selleks ajaks olid kolhoosi bussid Tartusse vastu tellitud , et koju , Palamusele jõuda . Kõik näis siiski õnnelikult minevat , vasakul kaldal paistsid juba Ropka tööstusettevõtted , veel veidi kannatust ... Ja siis põrutas laev otse , aga jõgi pööras jonnakalt vasakule . Istusime ninapidi parema kalda pajupõõsais . Nüüd tohtis roolikambrisse minna . Seal askeldasid kaks häguste silmadega laevnikku ( kolmas , madrus , oli kaine ), nad püüdsid « Raketat » kaldast lahti manööverdada . Küsimusele , mis juhtus , vastati , et rool oli rikki läinud . Hea , et see häda ei juhtunud tormisel Peipsil , sai endamisi mõeldud . Sinist tossu väljaajav laev jätkas jõupingutusi , aga tagajärjetult . Mehed sagisid kui mustlased mudas , aga laev oli kangekaelselt vööripidi pajuvõsas kinni . Kell sai 20.30 . Palusin
( ~ käskisin ~ nõudsin ), et kutsutaks abi . Mehed kruttisid raadiosaatjat , pomisesid midagi pehmel keelel mikrofoni ja teatasid , et jõesadam ei vasta . Siis hakkasid nad appi paluma puksiire , teatasid , et on madalikul ( tore madalik küll !). Jäi mulje , et tahetakse jõesadama teadmata hakkama saada . Mootorid töötasid , rool keerles , aeg kulus . Kell 21.15 jõudis meie juurde puksiir « Baikal », sel alusel õnnestus « Raketa » lahti kangutada . Roolirikkest polnud enam jut­tu . Võtsime suuna Tartule . Roolikambris olnud poistelt kuulsime aga vahepeal põrutavaid uudiseid . Meeskond oli end Värskas täiendavalt tankinud . Emajõge mööda sõites olid poisid ise roolis olnud , meestel oli muud tegevust . Kui linn paistma hakanud , andnud poisid rooli ära , kartnud linnas sõita , ja nii põrutaski « Raketa » pajuvõssa . Kas poisse arguses süüdistada ? Nüüd näis julgem sõita . Puksiir tuleb järel , kui jälle võssa läheme , pole vaja abi kaugelt otsida . Meie « Raketa » jõudis paarsada meetrit edasi sõita , siis aga ronis lihakombinaadi kohal vasakusse kaldasse . Seal polnud õnnetuseks pehmet muda ega pajuvõsa , vaid kivid ja kruus . « Baikal » oligi kohe abiks . Pingutas ja püüdis mis võis , aga « Raketa » istus kangekaelselt kaldas . Järjekordne diagnoos — roolirike . Palusime ( ~ anusime ~ nõudsime ) jälle abi kutsumist , et lastega Tartusse jõuda , aga meile vastati , et jõesadamas pole kedagi , kõik on koju läinud . Lõpuks soostuti meid « Baikalil » ära viima . Kolisime pimeduses ( kell näitas 22.30 ) puksiirile . Nüüd järgnes aeglane (« Raketaga » võrreldes ) sõit pimedat jõge pidi iiles . Võisime imetleda tuledes säravat öist Tartut ja lohutada end mõttega , et bussid ikka veel ootavad . Ja ootasidki . Kui kell 22.40 kaldale astusime , olid nad kannatlikult kohal . Kui maha arvata meie mure , samuti kümnete isade-emade ärevad ootustunnid kodudes , jääb järele näitlik õppetund , mida saame edaspidi Palamuse keskkoolis kasutada alkoholivastases propagandas . Ah jaa , teised « Raketad » kuulukse siiski õnnelikult Tartusse jõudnud olevat , nende meeskonnad ei käinud ( õnneks !) Värskas lisatankimist tegemas . Vaevalt küll « Kevade » kolhoosi töö- ja puhkelaager tuleval või ületuleval aastal enam laevaekskursiooni teeb . Ei soovita seda teistelegi . 21 . augusti laevareisile võtsime kaasa kolhoosi vimpli , et seda meeskonnale pärast Tartusse jõudmist üle anda . Tõime selle Palamusele tervelt tagasi . Tartu jõesadama « Raketa 1 » jäi sellest meenest igatahes ilma . Ei öelnud me sõidu eest aitähki . Ja seda mitte kasvatamatusest , nagu lugeja isegi võib aru saada . Aga vimplil kujutatud ahjuroobiga Toots kuluks küll Tartu jõesadamasse korda looma saata


Kaks meeskonnaliiget said hiljem ametlikult noomituse.

Paar fotot mineviku jõeelu argipäevadest
1960-dEJkastmisvesi.jpg
1960-dEJkastmisvesi.jpg (43.58 KiB) Vaadatud 5792 korda
Emajõel siis ka selline funktsioon http://muis.ee/museaalview/3178434

1967.a.
1967Trtsadam.jpg
kila-kola tundub veidi palju olevat http://muis.ee/museaalview/3201289

1983.a.
1983piirissaar.jpg
Et paar päeva tagasi oli uudis, et Tartusse soetati Soomest süvendustehnika, siis foto Piirissaare kanali süvendamisest. Selliseid KPL tüüpi ujuvkraanasid tõstejõuga 5 tonni oli jõesadamal kaks tükki. http://muis.ee/museaalview/2190526
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Manurhin »

Joogiste laevnikega on intsidente ikka omajagu juhtunud. Suuremat osa neist on küll üritatud maha vaikida, aga kui on pealtnägijaid, siis jutud ikka liiguvad. Vahel jõuavad ajalehtegi. Minu teada on vähemalt paar juhust olnud Kreutzwaldi või Koidulaga. Kummaga neist, täpselt ei tea, aga ühega neist kindlasti, võibolla ka mõlemaga. Igatahes ka nendel kordade on olnud tegu just õpilasekskursioonidega. Stsenaariumid sarnased: meeskond purupurjus, sõideti kõva kolinaga otse üle poi, müksati Sõpruse silla sammast ja lõpuks põrgati sellise mürtsuga vastu kaid, et mitmed laeval olnud lapsed kukkusid ja haiget said.

Praamidega polnud asi parem. Ühest kurioossemast juhtumist kirjutas isegi "Edasi". Lugu ise juhtunud sedasi. Liivapraam, Kalev, Sulev või mis iganes taoline ta olla võis, sõitnud mööda jõge. Oli öö ja jõe kohal hõljus piimtihe udu. Selline udu nagu mannapudru - ammuta või lusikaga ja ampsa sakummiks peale. Nõnda siis liugles laevuke lainetel, palgake jooksis ja pudelike käis roolikambris ringi. Nähtavus oli küll null, aga kuna vodka teeb varblasestki kotka, ei lasknud meeskond ennast sellest pisiasjast häirida ja põrutati muudkui aga "käsikaudu" edasi. Mitte miski ei häirinud mootori monotoonset mürinat ega meeste viinauimas idülli. Ja siis äkki korraga avaneb roolikambri uks ja sisse astub üks mingi täiesti võõras mees! Laevamehed ei saa halligi aru. Kuidas saab keset jõge mingi suvaline võõras pardale? Või on see mingi kollektiivne deliirium? Igatahes polnud see öine külaline just heas tujus, jahus muudkui midagi segamini songitud sibulapeenrast, mis retšflotnikutel kõvaketta päris kokku jooksutas. Mis kuradi sibulad? Mis üldse toimub? Et aga juba hakkas koitma ja udugi oli veidi nagu hõredamaks jäänud, selgus tõde üsna pea. Nimelt oli praam juba mitu tundi tagasi täie hooga ja täies pikkuses kaldasse sõitnud, vööripidi otse ühe kohaliku elaniku sibulapeenrasse. Laevamehed aga polnud seda märganudki, vaid terve öö vapralt rooli hoidnud. Ainult laeva ahter vänderdas kergelt vasakule-paremale ja vint oma labadega oli kaldasse maailmatusuure augu kraapinud. Sibulakasvataja polnud aga sellisest eksprompt-performance-ist just ülemäära vaimustuses ja nii ta siis pardale roniski, vaatama, et mis kuramuse nali see selline nüüd on.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Manurhin kirjutas: Praamidega polnud asi parem. Ühest kurioossemast juhtumist kirjutas isegi "Edasi". Lugu ise juhtunud sedasi. Liivapraam, Kalev, Sulev või mis iganes taoline ta olla võis, sõitnud mööda jõge. Oli öö ja jõe kohal hõljus piimtihe udu. Selline udu nagu mannapudru - ammuta või lusikaga ja ampsa sakummiks peale. Nõnda siis liugles laevuke lainetel, palgake jooksis ja pudelike käis roolikambris ringi. Nähtavus oli küll null, aga kuna vodka teeb varblasestki kotka, ei lasknud meeskond ennast sellest pisiasjast häirida ja põrutati muudkui aga "käsikaudu" edasi. Mitte miski ei häirinud mootori monotoonset mürinat ega meeste viinauimas idülli. Ja siis äkki korraga avaneb roolikambri uks ja sisse astub üks mingi täiesti võõras mees! Laevamehed ei saa halligi aru. Kuidas saab keset jõge mingi suvaline võõras pardale? Või on see mingi kollektiivne deliirium? Igatahes polnud see öine külaline just heas tujus, jahus muudkui midagi segamini songitud sibulapeenrast, mis retšflotnikutel kõvaketta päris kokku jooksutas. Mis kuradi sibulad? Mis üldse toimub? Et aga juba hakkas koitma ja udugi oli veidi nagu hõredamaks jäänud, selgus tõde üsna pea. Nimelt oli praam juba mitu tundi tagasi täie hooga ja täies pikkuses kaldasse sõitnud, vööripidi otse ühe kohaliku elaniku sibulapeenrasse. Laevamehed aga polnud seda märganudki, vaid terve öö vapralt rooli hoidnud. Ainult laeva ahter vänderdas kergelt vasakule-paremale ja vint oma labadega oli kaldasse maailmatusuure augu kraapinud. Sibulakasvataja polnud aga sellisest eksprompt-performance-ist just ülemäära vaimustuses ja nii ta siis pardale roniski, vaatama, et mis kuramuse nali see selline nüüd on.
Lugu iseenesest päris naljakas. Vaevalt, et Edasi-leht muidugi nii poeetilist keelt kasutas :wink: Minule jäi aga üsna raskesti usutavaks see sibulapeenra tabamise osa. Kui aga seegi tõde, siis kõige reaalsem, et rammimine toimus juba Praagal, seal mõni mees on küll jõe ääres peenart pidanud.
Praamid, erinevalt reisilaevadest, sõitsid öisel Emajõel küll, omaaegse Luunja lastelaagri veteranina võin kinnitada, et jõe poolt öösiti aeg-ajalt praami podinat tuli. Kusjuures üsna reaalne, et siin loos oli tegu Pihkvast naasva liivapraamiga. Teistel polnud põhjust öösel sõita. Jõesadam tõi Velikaja alamjooksult kvaliteetset ehitusliiva. Praam hakkas Tartust sinna kulgema õhtul (teinekord peal koorem Pihkvasse viidavate ehitusdetailidega), öö läbi sõitu, keskpäevaks oli liivahunnik peal ja meeskonnal poetuur tehtud ning siis Tartu poole tagasi.
Üks huvitav funktsioon oli Tartu iseliikuvatel praamidel veel, just 80-tel aastatel kindlasti. Kevadeti tindipüügi baaslaevad. Vene poole kalamehed kasutasid siis praame, et mitte iga koormaga kalavastuvõtupunkti sõita, selliste omapäraste vaheladudena.
Üks pilt aastast 1964
liivapraam.jpg
Tehtud Mäksa ja Kavastu vahel. Fotol kas "Lembitu" või "Vambola" Teisi veel olemas polnud.
http://muis.ee/museaalview/1645291
-----
Käin aeg-ajalt Nostalgilises Tartus kiibitsemas, aga liige ei ole ja sõna loomulikult ei võta.
Mõni nädal tagasi ilmus seal see foto
Trt90.jpg
Üks osaleja leidis, et seda ei saa tõsiselt võtta- lihtsal põhjusel, et bussijaama perroon olla liiga pikk. Mina kui sovetiaja lõpul aeg-ajalt liinibussiga Tartu vahet käija võin aga kinnitada, et selline pikendus NSVL päris viimastel aastatel(aga täpset aastanumbrit ei mäleta) sinna tõesti ilmus. Jätkukoht kenasti näha.
1992 aastal oli pikk perroon kenasti alles
Kre92.jpg
Kre92.jpg (56.33 KiB) Vaadatud 5511 korda
Seda ma ei mäleta, kas laev oli siis vana nimega (ilmselt) või oli juba "Pegasuseks" saanud

EDIT: Fotise pildil http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=499215 allkiri on vigane ja aastaarv puudu. Ni et võib olla isegi 1993-94. Aga millal pikk perroon ära kadus, ei peili välja, võib-olla alles siis, kui Plaskuga algust hakati tegema.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Mis aastal võisid viimati kaks Raketat ( Tartu ja /või Pihkva oma) seal kõrvuti olla?Et sõita - kuhu?
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Mis aastal võisid viimati kaks Raketat ( Tartu ja /või Pihkva oma) seal kõrvuti olla?Et sõita - kuhu?
Pihkvalased 1990 kindlasti. Siis oli neid Tartus mõnikord veel kolm korraga. 1991 on ka võimalik, aga siis käis nii Tartu kui Pihkva poolt enamasti vaid regulaarliin. (vastavalt siis Tartu-Piirissaar-Pihkva ja Pihkva-Samolva-Tartu). Ekskursioonisõite enam väga ei tehtud. Eks muidu põnev aeg pani kahe linna vahelisele liikumisele põntsu.
Tartu Raketadega oli nii, et nr 2 tegi viimased sõidud 1988, nr 3 aga 1990. Nr 1 puhul arvasin pikalt, et tema jaoks oli viimane 1989, aga möödunud aastal leidsin ja postitasin ühe 1990 a.maikuu foto, kus näha, et kaks Tartu Raketat hooaja alguses vette lastud...keset suve oli ta küll juba kaldale tõstetud.
1992 oli piir kindlalt lukus.
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

See on korduvalt jutuks olnud, et Raketa 2 põhi oli omadega otsas, peamiselt just kapteni hoolimatu sõidustiili pärast. Mida see praktikas tähendas, kas kere oli sellest nätsutamisest juba ohtlikult pehmeks muutunud või mida see väsimine täpselt tähendas?

Kas Raketa 2 seismapanek 89ndal aastal oli tingitud pigem kere halvast seisukorrast, mistõttu eraldati Polesjed jõesadamale või Polesjede kohe-kohe saabumine oli põhjuseks miks ei vaevutud enam suhteliselt surnud Raketaga pingutama?

1991 oli piir üsna sujuvalt läbitav, sai ühe kodustatud Soomlasega käidud suvel lausa Petseris. Muidugi detaile peale piirikontrollis Mosse pagasniku vaatamise sellest ületusest ei mäleta, ilmselt läks suhteliselt lihtsalt.
Et oleks raskem!
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

Facebooki nostalgilisse tartusse ilmus just foto: Kalamees Emajõel, 1958, originaal värviline foto H. Muischneek

Pildi järgi arvaks, et tegu on "Lydia Koidula"-ga
Manused
18278968_827704684062544_4830331292307435037_o.jpg
Et oleks raskem!
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Taga peaks olema Võrtsjärve limnoloogide kunagine laevuke Bioloog.
Vähemalt näeb samamoodi välja :roll:
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Rügaja kirjutas:Taga peaks olema Võrtsjärve limnoloogide kunagine laevuke Bioloog.
Vähemalt näeb samamoodi välja :roll:
Ja ongi tema ise!
Zoig kirjutas:See on korduvalt jutuks olnud, et Raketa 2 põhi oli omadega otsas, peamiselt just kapteni hoolimatu sõidustiili pärast. Mida see praktikas tähendas, kas kere oli sellest nätsutamisest juba ohtlikult pehmeks muutunud või mida see väsimine täpselt tähendas?
Tont seda nr 2 põhja enam täpselt teab. Mälusoppi on jäänud, et hakkas auklikuks minema
Zoig kirjutas:Kas Raketa 2 seismapanek 89ndal aastal oli tingitud pigem kere halvast seisukorrast, mistõttu eraldati Polesjed jõesadamale või Polesjede kohe-kohe saabumine oli põhjuseks miks ei vaevutud enam suhteliselt surnud Raketaga pingutama?
Siin on kindlalt teine variant. Praeguse aja mõistes jõesadama arengukavas (vist 1987.a.) oli juba "Polesjede" tulek fikseeritud. Kavajärgselt saabusid sov.aja lõpus ka kaks suuremat tõugatavat praami. Aga mida ei jõutud tuua, olid senistest suuremad iseliikuvad praamid. Täiesti võimalik, et seal oli kirjas ka vanade jõetrammide asendamine "Fontankadega" , aga selle koha pealt võin eksida. Ikkagi pea 30 aastat loetust möödas. Igal juhul sellisest asendamiseplaanist kirjutati, aga ma tõesti ei mäleta, kas seal või kusagil mujal.
Zoig kirjutas:Facebooki nostalgilisse tartusse ilmus just foto: Kalamees Emajõel, 1958, originaal värviline foto H. Muischneek
Pildi järgi arvaks, et tegu on "Lydia Koidula"-ga
vaata lk 46 lõpupoole. Seal on hr Muischneeki teine pilt veel, mida kasutasin oma ettekandes.
Vaatasin, et NostTartu rahval on foto koha määramisega raskusi. Teisel pool jõge on see tee, mis viib ujulasse ehk siis Ranna pst.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas:
Zoig kirjutas:See on korduvalt jutuks olnud, et Raketa 2 põhi oli omadega otsas, peamiselt just kapteni hoolimatu sõidustiili pärast. Mida see praktikas tähendas, kas kere oli sellest nätsutamisest juba ohtlikult pehmeks muutunud või mida see väsimine täpselt tähendas?
Tont seda nr 2 põhja enam täpselt teab. Mälusoppi on jäänud, et hakkas auklikuks minema
Täpsustus juurde - Raketade korpused olid suuremalt jaolt needitud. Needikohtade juurde hakkasidki lekked tulema.

Üks u. 10 või pisut rohkem aastat vana foto
R178M.jpg
R178M.jpg (60.25 KiB) Vaadatud 5253 korda
Viimane Peipsi basseini jäänud Raketa "R-178M" ootab oma surma. 2008 viidigi tapalavale.
Ehitatud 1968. Kuni 1988. aastani Moskvas. Olla seal olnud mitte liini-, vaid ekskursioonilaev, sõidutades Moskvat külastavaid delegatsioone. 1988.kevadel viidi üle praguse Nižni Novgorodi piirkonda ja mitte reisi- vaid teenistuslaevaks. Sama aasta lõpus aga kirjutatati sisse Pihkvasse, seal oli just "R-165M" maha kantud. Järgmise aasta kevadest oli siis siinkandis.
Viimased sõidud tegi 2002.a. Lõpetamise põhjus proosaline- mootor andis otsad (jõuallikad on igavesti olnud vene laevade ja üleüldse tehnika nõrgad kohad). Uut laeva ei hakatud asemele kohe otsima. Loodeti, et kui Pihkva-Tartu liin kohe-kohe lahti läheb, siis saadakse miskit uut
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Zoig kirjutas:Facebooki gruppi "Nostalgiline Tartu" ilmus Kalju Laari arhiivist üks huvitav pilt. Puuduv kapteniruhv peaks ju viitama kõrge veeseisu ajale, kuid veetase on pigem madal.
Kapteniruhvi elik roolikambri presentkatus on tahapoole kokku rullitud. See peaks viitama, et vihma pole tükk aega tulnud. Ilusa ilmaga on rooli taga olla selgelt parem ilma katuseta - ei lähe nii palavaks. Et vihma pole tükk aega olnud, paistab ka Emajõe veetasemest.
Millegipärast on külje pealt nn reelinguuksed lahti. See viitab, et reisijaid pardal ei ole, muidu kindlasti poleks lubatud lahtiste ustega sõitma hakata.
P.S. Kas tegu on Koidula või Kreutzwaldiga? Roolikambri taga on näha puhveti akent.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Rügaja kirjutas:
Zoig kirjutas:Facebooki gruppi "Nostalgiline Tartu" ilmus Kalju Laari arhiivist üks huvitav pilt. Puuduv kapteniruhv peaks ju viitama kõrge veeseisu ajale, kuid veetase on pigem madal.
Kapteniruhvi elik roolikambri presentkatus on tahapoole kokku rullitud. See peaks viitama, et vihma pole tükk aega tulnud. Ilusa ilmaga on rooli taga olla selgelt parem ilma katuseta - ei lähe nii palavaks. Et vihma pole tükk aega olnud, paistab ka Emajõe veetasemest.
Millegipärast on külje pealt nn reelinguuksed lahti. See viitab, et reisijaid pardal ei ole, muidu kindlasti poleks lubatud lahtiste ustega sõitma hakata.
P.S. Kas tegu on Koidula või Kreutzwaldiga? Roolikambri taga on näha puhveti akent.
"Kreutzwald"
vaata lk 55 algust, me üritasime seal ksf rettiga pisut seda fotot lahata.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 27 külalist