Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

andrus kirjutas:
aurik kirjutas:Õnnestus kusagilt leida ühe Peipsil sõitnud MAL-i kehvake foto
Selge, et liivapraamidega päris üks-ühele (arvestamata relvastust) nad ei ole. Aga sugulus on nähtav
MAL.jpg
Kehvad allikad. Pildil on Marinefährprahm, mitte Marineartillerieleichter. Nägin siin vaeva, aga nagu näha, ilmaasjata: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 58#p416558
Nojahh, allikas oli venelaste oma... eks nad polnud siis asjatundjad, mina ka selle koha pealt mitte.
Mis puutub ilmaasjata vaeva, siis netis ringleb juba mitmetes kohtades (enamasti erinevates näoraamatutes) jõelaevateemast pärit väljavõtteid ning mõnelgi puhul on aru saada, et refereerijal on olnud funktsionaalse lugemisoskusega teatavaid raskusi. Tuleb paratamatusega leppida :scratch:
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Selline ajapaiga leid.Millega tegemist?
Manused
muis_xlqcA1D.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Selline ajapaiga leid.Millega tegemist?
Mõlemad sõjasaak Saksamaalt. Esiplaanil olevast tuleb puksiir "Komsomol", mis transformeerub vist kusagil 60-te II poolel märgipanijaks nimega "Tormilind". Kaugel ees olevast saab suur aurupuksiir "Lauristin", mis siis 1963 hakkab liikuma samanimelise jõetrammina.
Aga et sageli on uuena tunduv hästiunustatud vana, siis lk 65 keskelt saab kätte nii info, mõne foto ja veel paar viidet piltidele

EDIT: Tuli meelde, et ksf susi on mulle omal ajal saatnud foto, millel "Lauristin" puksiirina. Pole nagu seda varem eksponeerinud
Lauristin-2.jpg
Lauristin-2.jpg (278.17 KiB) Vaadatud 6567 korda
Nimi Tartu on eksitav, tähendab siinkohal kodusadamat. "Tartu" oli sel ajal hilisem Konsade laev.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

FB Nostalgiline Tartu ilmus selline
Manused
51642164_1782821428488736_3375188573408985088_o.jpg
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

Esmapilgul piastavad õiges järjekorras olevat. Kai ääres on Raketa 1M, Keskel on Raketa 2M ja jõepoolne on Raketa 3M.
Kõige kaipoolsem värvilahendus oli kasutusel ainult Raketa 1M peal kuni 90ndatel Raketa 3M sarnaseks võõbati. Samamoodi on näha kõige jõepoolsemal laeval iseloomuliku "vinni" vööris mis teistel puudus. Ei tundu loogiline, et sinna vahele niisama mõni Pihkvalane pargitaks, seega võiks keskmise puhul olla tegu Raketa 2M-ga.
Et oleks raskem!
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Kas sellest tuli Tasuja?
Manused
tartu-joesadam.jpg
tartu-joesadam.jpg (109.33 KiB) Vaadatud 5517 korda
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Kas sellest tuli Tasuja?
nop
Fotol "Laine" elik sovetiaegne "Kingissepp"
-----
Kolme Raketaga pildi puhul täiesti nõus ksf Zoigi järjestusega.
Vaatasin FB-st pildi kommentaarid üle, üks vend on pannud vahemiku 1985-88. Ise ei suuda täpsem olla. Aidata võiks, kui keegi kindlalt mäletaks, millal lennuk kanali äärde ilmus. Kas ta 1985 oli seal juba olemas? 1986 oli kindlasti
----
Tagasi ühe paari aasta taguse küsimuse juurde. Lk 59
Aspelund kirjutas:Raamatus "Sõda pärast rahu" on leheküljel 456 selline tekst:

"Ühes sama aasta märtsist pärit kirjas teatati, et KAPO Tartu jaoskonna agentidele on määratud väike aurulaev nimega "Linda", mis Peipsil luuret toimetab."

Viidatud kiri on siis läbiotsimisel ühe kommunisti juurest Tartus leitud kiri. 1923 märts.

Autor on kommentaarina juurde märkinud, et andmete puudusel pole võimalik hinnata, kas sellistel teadetel ka mingit alust oli.

A.
Pidasin siis ilmvõimatuks, et korraga on Tartu piirkonnas kaks ühenimelist laeva, aga selge, et eksisin. Lk 71 on see „Lindade” teema iseenesest natuke lahtisemaks räägitud. Ja et ajakirjandusse ilmub esimene märge sadamakapteni „Lindast” alles 20-te/30-te vahetusel, siis on vägagi võimalik, et alust käiaski enne seda KAPO!
Muideks, lk 72 on tsaariaegne värvipilt, kus suure lodja pardas on väike valge aurrulaev.
Kiirviide siit https://www.muis.ee/museaalview/664265
Selgus, et see pisike valge on riigilaev „Inspektorski” ehk tulevane väike „Linda”
-----
Vahepeal õnnestus muidki täiendavaid teadmisi hankida . Õiendan siis mõned varasemad vead või ebaselgused ära

* Praam „Sulev” sai valmis juba 1968.a. See tähendab, kui uskuda laevaregistrit, kus „Koidu” (ex „Olev”) valmimisaasta on 1973, et Tartu laevaehituses tekkis äkitselt viieaastane auk. Muud praamid olid õigete aastatega
* Kabina kruusakarjäär avati 1968.a. kevadel. Seda tärminit pole enam mõtet vaidlustada, toonane ajakirjandus on aja selgelt fikseerinud.
* Üks põhilisi liivavõtukohti oli 60-tel Želtsa jõel asuv Goristoje. Vaatasin Google mapsist, et koht senimaani eristatav, jõge mööda ca 27 km Peipsist.
* 1968 kevadeks oli Tartu sadamal viis kiirkaatrit „Volga”, kaks sõitsid Tartus, ülejäänud tiirutasid Peipsi põhjarannikul
* Tartu-Pihkva transiitliinil olid „Raketad” järjepidevalt alates 1968.aastast, siis kui neid juba kaks tükki oli, mitte 69-st nagu varem arvasin. Esmakordselt läks esimene „Raketa” Pihkva regulaarliinile juba 1965.a. septembris väljumisega T,N ja L. Ka kahel järgmisel aastal on alus sõelunud suurema osa ajast Pihkva vahet, aga selgeid graafikud, millal tegu liini- , millal ekskursioonisõitudega, pole ette sattunud. Kusjuures väljumiskoht oli 1966.a., siis kui maabussijaama all soojatrassiga õiendati, kogunisti turuhoone juures!
Samas on olemas selge viide, et „Vanemuine” on samuti Pihkva transiitliinil tegev veel 1969.a. Ilmselt asi ikkagi peatustes, Raketad igasse sadamasse sisse ei sõitud, aeglane laev kolistas aga paljud külad läbi, ühe otsa sõiduaeg 12- 12,5 tundi viitab sellele selgelt.
* Olen paaril korral peale sattunud väidetele, et Santa Maria olevat kaks korda põhja läinud. See on jama jutt, aga sain vist pihta, miks selline totakas versioon liikuma läks. See selleks, küll aga oli kohvik 1967.a. suletud, aga mittes seoses põhjamineku, vaid remondiga.
------
Ja nüüd ühest legendist, aluseks 2007.a. post
aurik kirjutas: See pontoonsild sai paika vist 1971. Varasem oli pisut tugevam ja kõrgem,
autod käisid üle ja Koidula ning Kreutzwald mahtusid ilma tülinata alt läbi. Kukkus kas 1970või 71 kokku, uus aga tehti millegipärast madalam. Kahe silla vaheajal oli aga üle jõe sõjaväelt laenatud pontoonsild, nii madal, et ükski paatki alt läbi ei mahtunud.
Vana pontoonsild oli täpselt praeguse Kroonuaia tänava kohal. 70-te-80-te aastate sild aga kümmekond meetrit allavoolu- ei olnud Kroonuaia tänavaga päris kohakuti.
Edaspidi tegin panuse 1970.a-le, sest laevaliinide ümberkorraldusele tundus see kõige loogilisem seletus... seda enam, et üks kahjuks mahavõetud lehekülg Tartu sildadega pigem toetas 70.a. versiooni...aga siiski mitte. Sild kukkus kokku 1971.a. kevadel. Laevad maikuus Rannale ei saanudki, sest sillarusud segasid. Kui need ära jõuti koristada, oli juuni keskpaigaiks kohal juba ülimadal pontoonsild. Sild oli suve läbi avatud reede õhtust kuni pühapäeva õhtuni, siis said paadid-laevad edasi-tagasi. Millal see statsionaarsem sild valmis sai, usutavasti sügisel madala veeseisuga tehti ära.
Mis puutub kõrge pontoonsilla liikluskoormusesse, siis tehti 60-te lõpus Tartu sildade kasutuse uuring. Pontoonsillast olla ööpäeva jooksul üle sõitnud keskeltläbi 3000 sõidukit.

Aga laevaliinid 1970.a. tõesti muutusid, „Narva” hakkas sõitma Ihaste vahel tiheda graafikuga. Iseenesest peaks see tähendama, et sel aastal enam Ujula-Rannapaviljoni liini ei tehtud. Aga ma siiski hetkel ei välistaks 100% , et laev jõudis päeva jooksul teha mõned sõidud Ihastesse ja nende vahel mõne lühiotsa ka ülesvoolu. Eks aja jooksul peaks seegi välja tulema.
Eraldi Ihaste liin oli olemas hiljemalt 1969.a kevadest, väljumistega hommikul ja õhtul. Laevapeatus oli Ihastes kindlasti juba 1968.a., aga mulle pole veel selge, kas oli juba siis iseseisev liin või hoopis peatus Praaga liinil.
Mis puutub Praaga laevaliini, siis on ta siiski startinud veel 1969.a. aprillis. Olen aga päris kindel, et suveks oli ta maha võetud. Võimalik, et juba juuni alguses, sest sild üle Savijõe oli juba mõnda aega valmis ja bussiliinid läksid alates 1. juunist ümbermängimisele.
-----
Fotosid kah. Leidsin ühe Vene päritolu näoraamatu, mis pühendatud väiksemate jõgede omaaegsele laevasõidule. „Zarja-1/Kulgu” seal figureerimas
ZTartus.jpg
ZTartus.jpg (52.69 KiB) Vaadatud 5384 korda
See foto dateeritud 1993.a.. Esmapilgul tundub mitte tõepärane, sest alus oli kaks aastat varem läinud Narva linna omandusse, aga arvestades, et Kulgul polnud alles enam mingit remondibaasi, võis ta tõesti Tartus mõne korra hoolduses käia
Kulgu1994.jpg
Kulgu1994.jpg (55.27 KiB) Vaadatud 5384 korda
Foto 1994.a. Viiakse Naroova alamjooksule
Kulgu1.jpg
Kulgu1.jpg (65.68 KiB) Vaadatud 5384 korda
Sisevaade 90-te keskelt. Laeva meeskond paari sõbraga. Neil väga lõbus.

Aluse lühikesest Tartu sõitude ajast veel niipalju, et juba 1972.a. juuni alguseks oli tema hinge peal kolm Rannu-Jõesuus uputatud paati + muidki väiksemaid pahandusi. Nii et Võrtsjärve on ta igal juhul külastanud.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Aurik
* Olen paaril korral peale sattunud väidetele, et Santa Maria olevat kaks korda põhja läinud. See on jama jutt, aga sain vist pihta, miks selline totakas versioon liikuma läks. See selleks, küll aga oli kohvik 1967.a. suletud, aga mittes seoses põhjamineku, vaid remondiga.

Selles asjas jään mina kahe uppumise juurde.Peale esimest uppumist pumbati tühjaks ja viidi remonti.Peale teist uppumist kui jää oli kere lootusetult ära lõhkunud veeti Rannale.
P.s minu väide ei välista 1967 aasta remonti - aga see võib olla ka sama esimese uppumise järgne.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas: Veel paar leitud ajalehefotot
Ja "Lermontovi" kurb eluõhtu...
Manus Ler9....jpg ei ole enam saadaval
pilt kahjuks dateerimata, aga pärit ühe Pihkva 2001.a. väljaande mingist artiklist. See muidugi ei tähenda, et sama aasta foto. Kui kodanik Kilk oli 1997.a. naabrite juures laeva saatuse kohta küsinud (äkki on niipalju säilinud, et saaks korda teha ja sõitma panna), oli seal käsi laiutatud ja öeldud, et "Bolše netu"
Oehh, selgus, et foto oligi tegemise ajal olnud päris värske!
Nii et omal ajal on toimunud Rein Kilgi ja Pihkva meeste või siis Kilgi ja meie ajakirjanduse vahel kõva kommunikatsioonihäire. (ühes hilisemas artiklis ka selle peegeldus http://www.postimees.ee/1408737/rein-ki ... nile-kaega)
Laeva kere oli iseenesest alles, aga uppunud, rüüstatud, põlema pandud ja mida iganes, seega vanametalli staatuses, aga mitte vanametalliks saadetud. Tea, kas teda 1997.a. jaole saades taastada andnuks (Venemaal muidu on päris korraliku tulekahju üle elanud laevu siiski ellu äratatud- kasvõi see: http://fleetphoto.ru/ship/1125/
pärast põlengut taastamisel http://fleetphoto.ru/photo/30676/?vid=1125
ja uuesti sõidus http://fleetphoto.ru/photo/14252/?vid=1125

Ja miski infokild ütleb, et oli veel paar aastat hiljemgi olemas, nii et tõenäoline lõplik kadumine oli kusagil 13- 16 a. tagasi.

Mõned fotod veel, ikka sellest saidist kus "Zarja" viimased pildid. Kõik nii 23-24 aastat vanad ja Narva jõel
koidulaNr2.jpg
koidulaNr2.jpg (58.47 KiB) Vaadatud 5250 korda
Üks poseerivatest meestest on "Koidula" viimane kapten Aleksander Roosi. Ta teinekord viskab meie foorumile ka pilgu peale (kardab puise eesti keele pärast kirjutada, aga on minu kaudu siia väga asjalikku infi jaganud), ehk tunneb end ära :wink:
KoidulaNr.jpg
KoidulaNr.jpg (33.68 KiB) Vaadatud 5250 korda
See peaks vist olema midagi reklaamfoto taolist?
koidulaKulgu.jpg
koidulaKulgu.jpg (38.58 KiB) Vaadatud 5250 korda
extartlased kahekesi. Mõtlen muidugi laevu.
Viimati muutis aurik, 11 Mär, 2019 16:49, muudetud 1 kord kokku.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Aurik
* Olen paaril korral peale sattunud väidetele, et Santa Maria olevat kaks korda põhja läinud. See on jama jutt, aga sain vist pihta, miks selline totakas versioon liikuma läks. See selleks, küll aga oli kohvik 1967.a. suletud, aga mittes seoses põhjamineku, vaid remondiga.

Selles asjas jään mina kahe uppumise juurde.Peale esimest uppumist pumbati tühjaks ja viidi remonti.Peale teist uppumist kui jää oli kere lootusetult ära lõhkunud veeti Rannale.
P.s minu väide ei välista 1967 aasta remonti - aga see võib olla ka sama esimese uppumise järgne.
Paluks mingit trükisõnas jäädvustunud viidet, mälestused kipuvad tegema uperpalle- aga kui, kas ta uppus Kaarsilla juures või Laia tänava otsas? Ja orienteeruv aasta?
1967.a. remonditi teda sadamasse viimata. Kaarsilla juures kohapeal seistes. Sisetööd.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

aurik kirjutas:
retti kirjutas:Aurik
* Olen paaril korral peale sattunud väidetele, et Santa Maria olevat kaks korda põhja läinud. See on jama jutt, aga sain vist pihta, miks selline totakas versioon liikuma läks. See selleks, küll aga oli kohvik 1967.a. suletud, aga mittes seoses põhjamineku, vaid remondiga.

Selles asjas jään mina kahe uppumise juurde.Peale esimest uppumist pumbati tühjaks ja viidi remonti.Peale teist uppumist kui jää oli kere lootusetult ära lõhkunud veeti Rannale.
P.s minu väide ei välista 1967 aasta remonti - aga see võib olla ka sama esimese uppumise järgne.
Paluks mingit trükisõnas jäädvustunud viidet, mälestused kipuvad tegema uperpalle- aga kui, kas ta uppus Kaarsilla juures või Laia tänava otsas? Ja orienteeruv aasta?
1967.a. remonditi teda sadamasse viimata. Kaarsilla juures kohapeal seistes. Sisetööd.
Mälestuste kohapealt on sul täiesti õigus.Seepärast ma aastanumbreid ei lisanud.Tahan ütelda et mõlemad uppumised olid Laia tänava otsas,esimene 60te teises pooles ja teine ca 5 aastat hiljem ehk enne 1975 aastat.Aga need numbrid on mälestused.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:
aurik kirjutas:
retti kirjutas: Mälestuste kohapealt on sul täiesti õigus.Seepärast ma aastanumbreid ei lisanud.Tahan ütelda et mõlemad uppumised olid Laia tänava otsas,esimene 60te teises pooles ja teine ca 5 aastat hiljem ehk enne 1975 aastat.Aga need numbrid on mälestused.
Läheme siis tagasi lk-le 61 http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=900
Seal mh järgmine postitus
aurik kirjutas:Sattus ette üks huvitav foto, tehtud bioloog ja loodusfotograaf Aare Mäemetsa poolt ja ripub üleval suures Eesti veekogude sarjas. Äratas kohe tähelepanu sellega, mis seal peal on ja sellega, mida seal peal ei ole.
Manus MMEmajg.jpg ei ole enam saadaval
Esiplaanil olev kohviklaeva pontoon tühi, selge, et tegu Santa-Maria põhjamineku ja äraviimise aastaga. Foto hilissügisene, sest jõesadam viis tühjad randumispontoonid talveks alati sadamasse. Väga madal veeseis ja taamal paistev üksik pontoon (tavapärase kahe asemel) piiritlesid võimaliku aja ära.
Igaks juhuks uurisime ksf zoigiga järgmist udust, aga see eest aasta ja kuuga dateeritud fotot. http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=390223
Idee poolest peaks kohviku tagaots eemal näha olema, aga mida polnud, seda polnud.
Nii et põhja läks laev 1977.a. varakevadel (tegelikult oleks foto järgi võimalik ka, et 1976, aga siin võin küll pea pakule panna, et oli alles). Varem arvasin, et asi toimus ikka mõni aasta hiljem. Samal suvel koristati ta ära ja viidi kuhugi ülesvoolu. Esimesest peatuspaigast (võib-olla oli Ranna, aga võib-olla midagi muud) aga rabeles ta vastu talve lahti ja triivis tagasi, kuni praeguse vabaujula juures jäässe kinni jäi ja seal ületalve seisis. Mõni neist, kellel olid ujula taga või Tähtvere all suusatunnid või kes niisama sealkandis lauad alla pani, ehk isegi mäletab? Kevadel siis viidi lõplikult Rannale ja aheldati jõesoppi väga kindlalt kinni.
1964 suvest -68 seisis Kaarsilla juures. Sellest perioodist dateeritud (ehkki ajamäärang ei pruugi olla alati õige) fotosid küll. Alates 1969.a. kevadest Laia tänava otsas. 1968/69 talvel sadamas, isegi foorumis ripub üks selle talve foto, kus SM kai ääres näha.
Juhtumisi elasin kuni 1973.aastani Laia tn otsast 150 m kaugusel, kui ta oleks sel ajal põhja läinud, oleks kesklinna poisikestel lõbu ja uurimist küll.
Mina olen näinud kolme fotot, kus SM on upakil, kusjuures ühe oled Sa ise siia riputanud. Kaks fotot on pea ühest ajast, kuid erinevate rakurssidega, aga koos pumbaga, üks on see https://www.muis.ee/museaalview/2839042
Ja kolmas foto oli juba veeseisu järgi tehtud mõni kuu hiljem, ega teda siis kohe minema ei lohistatud. Näha, et laev tiba rohkem veest väljas
SMup.jpg
Üks ilusam pilt ka, nägin millalgi Kauni kodumaa fb-s. Narooval
NaroovaPavel.jpg
NaroovaPavel.jpg (72.97 KiB) Vaadatud 5176 korda
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Talvel võis laev Kaarsillalt näha olla.Suvel varjasid tõenäoliselt lehtes puud laeva ära.Üks fiktsioon - kas oligi nii,et laev läks põhja,tühjaks ei saadud ja järgmine talv lammutas kere lõplikult?
Manused
Santa maria.png
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Talvel võis laev Kaarsillalt näha olla.Suvel varjasid tõenäoliselt lehtes puud laeva ära.Üks fiktsioon - kas oligi nii,et laev läks põhja,tühjaks ei saadud ja järgmine talv lammutas kere lõplikult?
Ksf Zoig tegi paar aastat tagasi korralikud kaardimõõtmised ära. Me pusisime siis ise juba selle küsimuse kallal.
Ei varjanud, kui Sul käepärast ENE I väljaande 7.köide, siis seal värvitahvlil Tartu mh foto vaatega Kaarsillalt ülesvoolu. Silla lähedal "Narva", eemal kaks pruuni pontooni ja veel kaugemal SM taguots kenasti näha. Laev ulatus ju kaldarinnatisest päris kaugele, pikk randumissild + pontoon+ lai laev ka takkapihta. Foto nii 1974-75 aastast.
Panen siia ühe, mis vist varem juba üleval. Samast perioodist. Näha, et SM ulatub päris kaugele.
KreKohv.jpg
EDIT: Arvestades ENE 7kd. väljaandmisaega, on sealne foto ilmsesti vahemikust 1973-74. Palju varasem ei tohiks olla, sellise väljaande jaoks tehti olustikupildid päris värskelt. Randumissildade asend fotodel näitab, et nii ENE pilt kui ka 1977 sept.oma on tehtud praktiliselt ühest kohast, võib-olla isegi ENE oma pisut rohkem silla keskelt. Ja kalda ääres olevate puudega oli nii, et ehkki jõe poole viltu, kasvasid nad kõrgusse ja madalamad oksad veeni ei laskunud.
Santa-Maria parem parras oli kaldapiirdest vähemalt 20m kaugusel, seega rohkem kui veerand jõesängi laiusest
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Jah - vaatenurki on erinevaid. Seda ma tean ise ka, et - ega laev kaldaääres kinni olnud.Kui kaugel maksimaalselt parem parras kaldast oli võime tagantjärgi ainult spekuleerida.Lisan ühe foto mis ei sisalda tõestust aga tõenäosuse, et Kaarsilla keskelt laeva näha ei võinud.
Manused
Kaarsillalt.jpg
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 45 külalist