Re: Jõelaevad Emajõel
Postitatud: 21 Aug, 2019 18:02
Küll mitte Emajõgi:
https://parnu.postimees.ee/6758738/gale ... se-kuivale
https://parnu.postimees.ee/6758738/gale ... se-kuivale
aurik kirjutas:Varem on paaris kohas olnud juttu rannasõidulaevast nimega "Merkuri" . Muis.ee värskendas end temast üsna hea pildiga https://www.muis.ee/museaalview/2967782 Sihukesi sõidab Soomes-Rootsis veel kamaluga ringi
Taas Pärnu Postimees https://parnu.postimees.ee/6761575/selg ... 1530293633Castellum kirjutas:Küll mitte Emajõgi:
https://parnu.postimees.ee/6758738/gale ... se-kuivale
Omal ajal jäi mul märkimata, et originaalpikkus oli tal soomlaste andmetel 41m, millele siis hiljem kuuene jupp vahele keevitati.aurik kirjutas:Tavaliselt on nii, et parim viis midagi leida on hakata otsima miskit muud...sattusin juhuslikult ühe aluse, millest oleks võinud saada kohalik kruiisilaev, uuemate piltide peale.
14 aastat tagasi suve hakul ilmus Pärnusse kai äärde seisma üks natuke tünjas laev, kere hall, pealisehitised kollakaspruunid. Ajakirjandusest võib takkajärgi leida temast kaks nuppu
http://parnu.postimees.ee/2371369/soome ... us-lahtine
http://www.postimees.ee/1408737/rein-ki ... nile-kaega
Järgnevad fotod tehtud Novaja Ladoga laevaremonditehase kai ääres Volhovi jõe suudmealal. Pole küll ülivärsked, aga tehtud eri aastatel selle kümnendi keskpaiku Laeva tegelik taust muidu selline. Ehitatud 1978.a. Rauma-Repola tehases. Mitte kruiisi- vaid pigem ekspeditsioonilaevaks, täpsemalt mere-ja järvemõõdistajate baaslaevaks.
Peamõõdud 47m(veeliini mööda 45m)/8m/2m. Veeväljasurve 681, dedveit 199 tonni. 3 diiselmootorit, peamine 252 kWh (küttekulu 30kg/h), abimootorid 120 ja 90 kWh. Kiirus 10 sõlme (arvestades laeva massi, kuju ja mitte just suurt võimsust, pisut üllatav)
Laeval kokku 29 kajutit. On ka tervelt neli trümmi, kuhu saaks samuti midagi aretada.
Tegu sõidurajooni järgi merelaevaga lainetaluvusega 2,5m. Seega võimeline Peipsil sõitma praktiliselt igasuguse sealse võimaliku tormiga.
Pärast Eestis käiku sattuski peagi Venemaale. Olevat heas korras ja aeg-ajalt leiab mingisugust rakendust. Aga omaniku siht on temast lahti saada. Üks värskem müügikuulutus teatab, et poole miljoni taala eest saaks kätte.
Kahte alguses viidatud artiklit võrreldes ei ole ma ikkagi kindel, kas Rein Kilk jättis laeva ostmata eeskätt Venemaale laevaliikluse jätkuva suletuse tõttu või hoopis seepärast, et tehniliselt osutus võimatuks seda kolakat Peipsile toimetada. See, et laev läks Soome tagasi juba 2003.a.augustis, jätab püsti mõlemad variandid.
Kaks aastat hiljem ilmusid ajakirjanduses nupud, et Peipsile ikkagi tuleb kruiisilaev sõitmaks eestisiseseid marsruute mööda. Läks nii nagu ikka...
„Linssi“ puhul olnuks põnev teada saada, kuidas ta Peipsi piirkonna veeteede sügavustega hakkama saab. Tegelikult „Joala“ ja „Imperator/Vanemuine“, samuti kaks suuremat Pihkva kalatranspordilaeva enam-vähem sama süvisega said toime küll ja selge, et nad igale poole oma nina ei toppinud. Aga siis tegeldi laevateedega süsteemselt, mitte projektipõhiselt.
Tead või arvad?retti kirjutas:Ega palju muud võimalust sellele ootepaviljoniga peatusele ole kui - Haaslava.
Vaata ootepaviljoni taha seal tuleb betoonpostidega tee alla parvele.Parv ise on teises kaldas.aurik kirjutas:Tead või arvad?retti kirjutas:Ega palju muud võimalust sellele ootepaviljoniga peatusele ole kui - Haaslava.
Sinu pildil on ootepaviljon õiges kohas.Pildil on Kavastu parv.Mõis jääb paremale ja silmapiiril vasakule läheb allee Luunjasseaurik kirjutas: Üks 1940 a. foto Haaslava parve ja ootekojaga. Arvata, et sõda pühkis eelmise minema, aga ei saa aru, miks pidi sovetiaegne veel parvest eemale, mitte vana kohale ehitatama. Ütleks, et 40.a. koda on parvele mitukümmend meetrit lähemal kui hilisemVõetud muis-ist aga ei saa praegu viidet panna, seal hetkel fotodega mingi kamm.
Ja nii ongi!retti kirjutas:Sinu pildil on ootepaviljon õiges kohas.Pildil on Kavastu parv.Mõis jääb paremale ja silmapiiril vasakule läheb allee Luunjasseaurik kirjutas: Üks 1940 a. foto Haaslava parve ja ootekojaga. Arvata, et sõda pühkis eelmise minema, aga ei saa aru, miks pidi sovetiaegne veel parvest eemale, mitte vana kohale ehitatama. Ütleks, et 40.a. koda on parvele mitukümmend meetrit lähemal kui hilisemVõetud muis-ist aga ei saa praegu viidet panna, seal hetkel fotodega mingi kamm.
Reku 1970retti kirjutas: Reku parvest mul pilti ei ole ja tean täpselt et oma silmadega ma Reku parve näinud ka ei ole.
Saab kohe kaks tükki siit https://www.muis.ee/museaalview/3666578 https://www.muis.ee/museaalviewretti kirjutas:Reku parvest mul pilti ei ole ja tean täpselt et oma silmadega ma Reku parve näinud ka ei ole.