10. leht 101-st

Postitatud: 16 Jaan, 2008 12:25
Postitas Soobel
Mulle ka pigem meeldis see uudis neis linkides, seni arvasin et kõik Raketad langesid varase vabaduse vanametalliiharuse ohvreiks.

Postitatud: 16 Jaan, 2008 12:44
Postitas aurik
Mida sa sellega tahad öelda "jälle tiibadele tõusnud"?Minul oli neid pilte nukker vaadata.Soomlased on võtnud oma ajastu disainipärli ja teinud sellest mingi maitselageda ujuva kuutterrassi.15 aastat tagasi ei oleks eluski arvanud,et nõukogudemaal tehakse väärt värki mis aga läänes ära rikutakse Shocked ...muuseas see kõige alumine link ei avane miskipärast.
Kas ma väitsin, et mulle lahendus sellisel kujul meeldib? Ei oska enda sõnadest kusagilt midagi taolist välja lugeda. Üllatus on ikka see, et ta kiirlaevana sõidab, mitte see, kuidas ta välja näeb, Enne artikli leidmist pidasin teda aeglaseks lõbusõidualuseks, neid pilte mõnes kohas üleval ripub.
Ja ka venelased ise on suutnud mõnele Raketale tasase mootori panna ja aluse ümberehitusega ära kohitseda.
Kontrollisin alumist linki, see on paraku netist millegipärast viimastel päevadel maha võetud

Postitatud: 29 Apr, 2008 23:42
Postitas jaan59
Sai pühapäeval Emajõel kruiisitud ja ühtlasi ka endine mootorlaev Vanemuine purki püütud Pilt

Postitatud: 30 Apr, 2008 0:25
Postitas jaan59
Aardlapalu karjäär Pilt
By jaan59[URL=http://imageshack.us]Pilt
By jaan59[/URL]

Postitatud: 30 Apr, 2008 8:06
Postitas speedsta
Pilt küll kehvavõitu aga võib aimata mingisugust laevukest. Nimeks on "Koit" ja ootas eelmine nädal vettelaskmist. Selleks nädalaks pukkidelt juba kadunud ja teadmata suunas. Mis otstarbega see laev on ja kus oma sõite teostab?

Pilt

Postitatud: 18 Mai, 2008 18:49
Postitas aurik
Laaksaare- Piirissaare praamiliin. Sõiduplaanid siin http://www.transcom.ee/102est.html
Praegusel liinil ja kujul (vist) 2001.aastast. Ümber ehitatud tavalisest liivapraamist.
Aga Vanemuisest on kuidagi kahju. Mõned aastad tagasi vahetati tal isegi põhi ära ja oli lootus, et tehakse sõidukorda, aga....
Tiibur Polaris ka sel aastal sõitma ei hakka http://tartu.postimees.ee/170408/tartu_ ... 324614.php
Pegasusele võib see hooaeg viimaseks jääda
http://www.tartuekspress.ee/?page=7&n=39&id=298
:( :( :(

Postitatud: 18 Mai, 2008 19:56
Postitas Soobel
Ja linn ajab miskit asja väikesadamate tegemise teemadel ja plaanib uut laeva soetada...

Huvitav, kumb on siis odavam, kas uue laeva ost või Pegasuse või Vanemuise kordategemine?

Postitatud: 01 Juul, 2008 17:42
Postitas sammal.habe
kas sest artiklist sai toona asja ning kui jah, siis millises TM numbris ilmus?
meeleldi viskaksin pilgu peale.

aurik kirjutas:Al.Suure algatatud artikli tegemine käib, aga on tekkinud piltide probleem.
...

Postitatud: 03 Juul, 2008 17:44
Postitas aurik

Postitatud: 07 Juul, 2008 12:01
Postitas Potsataja103
aurik kirjutas: … Ennist jäid veel nimetamata 1965-68 Emajõel kihutanud 6-kohalised kiirkaatrid "Volga" 1969 viidi need Pärnusse, kus nad igal juhul veel 1972 lahele lõbusõite tegid …
Ilmselt ka veidi hiljem, sest mäletan kaatrisõitu üpris hästi. (minu väljalaskeaasta on 1970)
sammal.habe kirjutas: … Pärnus oli sama tüüpi Kajakas (roostetas hiljem Kirbu jõe ääres, kes teab mis tast saand?), Kajakaga olen kunagi Pärnust Saaremaal käinud laevapoisina ...
1979 õnnestus ka endal sellega Saaremaal käia (reisijana), kahjuks leidsin sellest reisist vaid ühe pildi, tehtud Kajakalt Roomassaare sadamas (mina siis esiplaanilt teine).
Pilt

Postitatud: 07 Juul, 2008 22:11
Postitas jaan59
Kadunud isa oli mul 60.ndatel mehaanikuks, laeval "Sovetskaja Estonija".Olnud teine vist puust kerega reisulaevuke,millega tehti mitmepäevaseid väljasõite Värskasse,Kauksisse jne.Äkki on kellelgi andmeid selle laeva saamisloost ja saatusest...

Postitatud: 08 Juul, 2008 11:46
Postitas aurik
Ohhoo, kas mõnda pilti ei ole?
Lugu on pisut kummaline. Minu visuaalsed mälestused hakkavad kogunema alles päris 60-te lõpust, sellise kirjeldusega reisilaeva ma küll ei oska nimetada. Küll aga on 70-test ette jäänud samanimeline suur praam, pikkus ligi 40 m ja laius u 7 m, kandevõimega vähemalt 200 tonni, ( kaks sügavat trümmi, nende vahel laeva keskel väike kajut, kapteniruhv ja mootor muidu ahtriosas) Ilmselt oli ehitatud algselt metsaveolaevaks.
Maha kanti 70-te keskpaigas. Pärast seisis mõned aastad Kabina karjääris(olen lapsena selle peal turninudki) ja eks ta lõpuks metalliks läks.
Nii et SE kindlasti reisilaev polnud. Aga puust kerega... Uku(Turist) tegi küll 60-tel mitmepäevaseid sõite, aga oli teraslaev. Mitmepäevaseid turismireise tegid ka Vanemuine ja Lermontov, aga need olid veel suuremad.
50-tel sõitis Emajõel küll kindlasti paar kahtlast väiksemat reisiaurikut( mõni ilmsesti siis puust kerega) aga 60-te alguseks pidid nad olema maha kantud.
Ahjaa, veel- 50-tel, kui Uku töötas (vist) puksiirina või märgipanijana, oli tema nimi midagi sovetipärast, võimalik, et Bolševik.
Potsatajale
Ennist jäid veel nimetamata 1965-68 Emajõel kihutanud 6-kohalised kiirkaatrid "Volga" 1969 viidi need Pärnusse, kus nad igal juhul veel 1972 lahele lõbusõite tegid
Ilmselt ka veidi hiljem, sest mäletan kaatrisõitu üpris hästi. (minu väljalaskeaasta on 1970)

Kindlasti ka hiljem, mina nägin neid lihtsalt 1972 lapsena koos vanematega Pärnus olles. Lõbusõit jäi aga ära, sest enne meie järjekorda ütles kaatri mootor üles.
Aga Kajaka puhul, tegemist on muidugi venelaste OM-780 tüüpi toodanguga, mida Venemaa siseveekogudel ka täna hulganisti nii ümberehitatuna kui ka originaalkujul sõidab. Mind huvitaks tegelikult siseruumide olukord- ühissalongid, kajutid?

Postitatud: 08 Juul, 2008 14:36
Postitas Potsataja103
aurik kirjutas: ... Aga Kajaka puhul, tegemist on muidugi venelaste OM-780 tüüpi toodanguga, mida Venemaa siseveekogudel ka täna hulganisti nii ümberehitatuna kui ka originaalkujul sõidab. Mind huvitaks tegelikult siseruumide olukord- ühissalongid, kajutid?
Ees salong, all salong, aga mis oli laeva keskpaigas, ei mäleta. WC oli ahtris, sinna tuli väljast minna.

Postitatud: 08 Juul, 2008 19:53
Postitas jaan59
Isa oli mul 41.aasta väljalase,seega ei saanud ta 50ndatel veel kuigi kõva mehaanik olla.Küll aga jutt sellest laevast on mulle mällu jäänud,isegi mingi "Edasi"või"Kodumaa" väljalõige peaks kuskil tallel olema(katsun selle üles leida).Räägiti seal põhiasjalikult nõukogude inimeste suurepärastest puhkamisvõimalustest sellel laeval,pilt meeskonnast (3 meest) ja puha.

Postitatud: 08 Juul, 2008 20:56
Postitas aurik
Edasites oli muidugi vastavaid nuppe parasjagu, aga kui Kodumaa, siis ilmselt see(artikli pealkirja leidsin ühest i-neti andmebaasist)
Raendi, E. Emajõel, Peipsil ja Võrtsjärvel : [mida pakub Tartu sadam puhkajatele. Reisimarsruutidest]
Kodumaa 1969.06.25
Ma pole seda artiklit lugenud, aga pakun, et laevaks oli ikkagi Vanemuine!
Lermontovil oli ehk rohkem meeskonnaliikmeid ja Turist-Uku oli vist juba
hotellina seisma pandud. Aga mine tea... No üks ta neist kolmest pidi olema.