www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Sept, 2020 14:55

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1414 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2007 23:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Aug, 2007 15:19
Postitusi: 797
Tahtsin ka küsida, et kui Kalli järve vrakk kuulub Konsa Toivole, siis kuidas ja millal ta selle omanikuks sai ja kas enne või pärast selle põlemapanemist?
Uku taastamine oleks muidugi väärt ettevõtmine. Siin ehk võiks koostööd teha Lodjakoja poistega. Neil ju Jõemuuseumi ja ajalooliste laevade taastamise plaanid ning rahasaamise kogemuski olemas.
Samas lihtne küsimus- milline Uku taastada? Ta ju alustas ja lõpetas oma sõidud reisilaevana ja enamus oma sõiduelust oli abilaev. Kahuritega episoodid olid lühiajalised. Pole kusagil näinud ühtegi pilti just sõjalaev Ukust.
Koht kus neid võib siiski olla, on Tartu Linnamuuseumi fondid- neis igavene rikkalik fotode kogu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2007 0:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Apr, 2004 20:49
Postitusi: 686
Asukoht: 58°22'N 26°43'E
MIDA te siis nüüd tahate taastada / konserveerida? kas toda Kalli vrakki või Praagal seisvat?
paari nädalakese pärast saan madala süvisega sõudepaadiga(+päravurr) Emajõe alamjooksul abiks olla. kui ikka on plaan uurimisretk teha...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2007 0:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Aug, 2007 15:19
Postitusi: 797
Taastamine tuleb heal juhul kõne alla Praagal oleva Uku puhul.
Seda Kalli järve vrakki ei päästa enam miski


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2007 11:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 538
Teema areng on olnud peadpööritama panev ja oleme jõudnud taastamisplaanideni.Taastamine on siiski meeletult kallis ja keeruline töö,seega pakun välja ,et kas ei peaks siiski enne väikesed merevämanöövrid ära tegema eesmärgiga:
1.Kaardistada koordinaatidega võimalikult palju ajaloolist huvi pakkuda võivaid laevu/vrakke
2.Pildistada neid võimalikult igast küljest
3.Teha märkmeid seisukorra kohta
4.Proovida kohalikelt välja peilida folkloori nende laevade/vrakkide saatuse kohta
5.võimlusel külastada Emajõel või Peipsil mõnda lahingu/dessandi paika

Nagu öeldud on nädala sees parvesid võimalik saada.
Kui saaks kokku 10 inimest (parve max kandejõud) siis tuleks parve kulu ca 400-500 kr näost.Selle vast elaks üle.
Telgid kaasa ja ööbiks kusagil Emajõe suursoos või Piirissaarel.
Ajaks pakuks välja septembri esimese täisnädala sees ühe ööpäeva (näit teisipäeva lõunast kolmapäeva lõunani)
Kohe,kui 10 huvilist oleks olemas ,võiksin parve reserveerida.Vähemaga läheb muidugi kallimaks,aga kui tõsine huvi on,siis võib ka seda mõelda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2007 12:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 9:53
Postitusi: 145
Täitsa nõus eesmärgi osas. Mina saingi nii aru, et esimene samm oleks lihtsalt käia vaadata ja kuulata, mis ja kus seal üldse on. Millegi taastamine on hoopis teine asi ja seda päris nii teha ei saa, et lähme padavai kohale, viskame trossi külge ja veame minema ning siis hakkame "taastama". Need asjad käivad ikka pisut teisiti.
Septembri esimese nädala tööpäevadega on nii, et mina peaksin siis tegelikult tööl olema. Nagu tavaliselt tööpäevadel välja arvatud järgmisel nädalal, kui mulle pisut vabadust antakse. Aga vast õnnestub midagi kuidagi kombineerida. Sellist aega, mis kõigile 100% sobiks on nagunii keeruline leida ja peab mingitele kompromissidele minema.
Kui rahvast kümmekond, siis on ilmselt parv jah päris hea variant. Vähemaga oleks ilmselt paat mõistlikum (ka rentida).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2007 15:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2039
Asukoht: Tallinn
Mulle see Kalli järve vrakk küll niiväga taastamiskõlbmatu ei paistnud. Raskest rauast ikkagi, mis ei paista väga hõbepaberiks roostetanud olevat. Roostest ja mädast puhtaks ning uus laudis peale. Muidugi on see väga mastaapne ettevõtmine.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 0:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr, 2006 21:53
Postitusi: 263
Asukoht: Mäksa
Minge siis juba Rebassaarde laagrisse,viite Konsa Toitsile noti,laseb teid sauna kah veel.Pärast annab veel kaikaga üle turja võõra laeva näppimise eest :twisted: Huvi pärast tuleks isegi kaema ,mul küll kaatrit pole aga kantoss on ja 5hj mootor.Mäksalt aotoga Kikassaarde ja sealt pole enam palju maad paadiga juristada...Muuseas paar nädalat tagasi pakkus Melliste vanatehnika laadal üks Mehikoorma tüüp mingit tõsisemat toru mille väitis miskise laeva arsenalist päri olevaks,polnud kahjuks aega lähemalt takseerida :(


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 2:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 538
Nii ,asi hakkab veidi ilmet võtma.
Saan aru,et esimese hooga parvejagu rahvast kokku ei saa ,aga paar paadikest leiaks veel.
Siis võiks hoopis väiksematest alustest ühe "Võitmatu armaada" koostada :
-mina oma kaatriga,kuhu mahub ööbimisvarustuse kaasavõtmisel veel kolm inimest peale minu (sooviavalduse järjekorras siis LionRat,Speedsta,Eikeegi)
-sammal.habe sõudepaadi ja päravurriga
-jaan59 kantossi ja 5 hj mootoriga
sammal.habe ja jaan59 võiks ilmutada,mitu inimest koos ööbimisvarustusega peale võtavad ja mitu sõlme matkakiiruseks Emajõel/Peipsil teeva,et teada,kui kaugel ära käia jõuaksime.
Ka võiksid kõik siiski veel oma osavõttu pakutud kuupäevadel kinnitada.
P.S. Ei viitsi nii pisiasja pärast tuttavatele helistada - äkki keegi siin teab,kas
Kavastus midagi slipilaadset on ja autot jätta saab?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 8:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 9:53
Postitusi: 145
ASuur kirjutas:
P.S. Ei viitsi nii pisiasja pärast tuttavatele helistada - äkki keegi siin teab,kas Kavastus midagi slipilaadset on ja autot jätta saab?
Paati saab kindlasti vette lasta Emajõe Suursoo keskuse juures (Kavastust pisut edasi...endine Kantsi kõrts) ja peaks saama ka Kavastus. Vähemalt meierei juures ennevanasti sai. Ma võin lõuna ajal minna ja vaadata, kuidas seal hetkel seis on.
Käisin siis Kavastust läbi. Vette pääseb meierei juurest ilusasti. Saab kraami ja inimeste laadimiseks ka silduda. Auto jätmisega on nii keskuse kui ka meierei juures nii, et lihtsalt parkimisruumi on piisavalt. Kui mingit valvet soovida, siis peab ilmselt kohalikega kontakteeruma.


Viimati muutis eikeegi, 16 Aug, 2007 13:01, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 9:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Apr, 2004 20:49
Postitusi: 686
Asukoht: 58°22'N 26°43'E
mina oma pella-fiordiga peipsile ei saa. aga emajõgi, kalli ja leegu järved jms - vabalt. hetkel paat remondis, valmib nädala jooksul...
peale saan võtta ühe täis-inimese koos modruga. hetkel on soovija olemas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 12:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Apr, 2005 16:56
Postitusi: 538
Natuke seda vanemat "Uku" teemat silmitsedes hakkas silma ühe kaasfoorumlase postitus:
Heiki kirjutas:
"Emajõe deltas seisab Eesti vanima säilinud sõjalaeva vrakk. See aurulaev on ehitatud Soomes 1911.a. ja osales kuuldavasti ka Vabadussõjas ja 2.maailasõjas. Kahjuks on vrakk põlenud ja eriti palju sellest järgi ei ole."

Kirjeldus sobib nagu rusikas silmaauku selle Kalli järve vrakiga.
Samas jutt on "Ukust" nagu veidi eraldi,seega võiks oletada,et kaasfoorumlasel Heikil on infot just selle Kalli järve vraki kohta.

Veel täpsustuseks plaanitava retke aja kohta:
Pakkusin eelnevalt septembri esimese täisnädala teisipäeva-kolmapäeva.
Ehk lahtiseletatult 4-5 september.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Aug, 2007 13:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Aug, 2007 15:19
Postitusi: 797
Ei, Heiki läks ikka selle Kalli järve laevukese legendi ohvriks, tuiasin pisut netis ringi ja varaseim inf, mis seostab Uku ja Kalli järve on aastast 2001.
Aastal 2000 kirjutati aga vot nii
Vello juurest edasi Kalli järve poole sõites hakkab silma üks põlenud laevavrakk kalda lähedal. “See laev sõitis kunagi madalikule ja asja tast ei saanudki. Kaldal on veel ühe kõrtsi varemed, kalamehed tahtsid selle koha ära tähistada ja panid laeva seal kohas põlema,” räägib Indrek tõsiselt. Ei saagi aru, kas on kalamehejutt või päris lugu.
Minitäpsustus - Uku lasti vette 1912, aga Soomes neh. Just eile lehitsesin
Mati Õuna raamatut, kus ka Ukust väike peatükk koos kirjeldusega, mitu toru tal ühel või teisel aastal peal oli. Kalli järve laevuke on kahe suurtüki ja mõne kuulipilduja pardalhoidmiseks selgelt liiga väike(silma järgi pakuks ca 15-16m pikkust ja 4 laiust)
Kui mahti saan, tegutsen augusti lõpus natuke puksiirlaev Omedu eluloo kallal, ehkki niipalju meeles, et ehitati vahemikus 1896-99. Erilist edulootust pole, aga ehk vanadest lehtedest mõne pildikese leiab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2007 14:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Aug, 2007 15:19
Postitusi: 797
eikeegile
Aurik, ega ei tea midagi rääkida Meerapalust pisut ülevalpool Pedaspää lahe kandis ühes sopis asuva praamilaadse väsinud aluse kohta? Kahjuks mul paremat pilti hetkel ei ole aga midagi sealt vast ikka paistab: http://www.minupildid.ee/main.php/users ... 6.JPG.html

Mõtlesin natuke teise kandi pealt. Nimelt oli Tartu jõesadam laevade värvimisel väga konservatiivne st kui hakati alust värvima ühes kombinatsioonis, siis seda naljalt ei muudetud v.a. mõni üksik erand. Liivapraamid olid enamjaolt eelpooltoodud Piirissaare pildiviitel nähtud värvi st pontooniküljed mustad, pealisehitused roostepruunid, kuid mõnel alusel olid pealisehitused pruunikaskollased- just sellised nagu Meerapalu vraki pildil. Praamidest on minu jaoks kadunuks jäänud Vambola nimeline ja tema oli kindlasti kollakaspruuni värvi. Süvendajad, ujuvmajad jms olid põhiliselt hallid, seega ei sobiks kindlasti


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2007 14:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Sept, 2005 9:53
Postitusi: 145
Ega ma tegelikult ei oska hetkel mälu järgi ka seda asja kuidagi täpsemalt kirjeldada. Selle praamijutu peale tuli lihtsalt meelde, et seal oli selline vrakk. Tol korral paremini pildistada ka ei õnnestunud. Kallas oli liiga mäda ja võsane. Aga ma plaanin millalgi, kui aega leian, sealkandis uuesti natukene kolada ja siis vast saab pildi selgemaks, millega tegemist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Aug, 2007 14:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Veebr, 2007 18:57
Postitusi: 227
lapsepõlve trenniskäikudest mäletan, et Kvissentalist ülesvoolu enne raudteesilda (kuskil poolel teel) oli paremal kaldal ühes suht umbekasvanud jõeharus või kanalis mingi pool-põhjaläinud jõelaev. ei tea kas see veel alles seal või jubaammu kuusakoskis :roll:

_________________
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1414 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: dm7, Google [Bot] ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt