www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 25 Mär, 2019 19:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 13 Juun, 2016 14:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4493
Noh igatahes ta kirus seda trilli igapäev,eriliselt tujutuks tegi teda seda,et kamandajaks oli seero,mitte ohvitser.
Jah,reakooseisu komposteeriti ka enne Rusti nagu muda,ohvedega ikkagi pigistati silma kinni.Seda enam,et enne Rusti ma patrullis ikka polkovnikuid eriti ei näinud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 27 Mai, 2017 10:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 972
Asukoht: Lõuna-Eesti
Homme, 28.05.17 siis 30a. Rusti avantüürist

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/m ... d=78265070

Ikka on mõte, et seal oli mingi jõud mängus. Rusti sisselend oli huvitav, kahe õhukaitse vastutustsooni kokkupuute kohast.Tallinna 14. diviisi radar avastas ja edasine teekond oli juba Leningradi korpuse alas, mille Saka 125 divisjon oleks olnud ehk võimeline Rusti lennukit tabama.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 28 Mai, 2017 9:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 972
Asukoht: Lõuna-Eesti
Lugesin mitmeid Vene saite. Väidetakse, et see oli KGB poolt planeeritud operatsioon Gorbatšovi huvides, et saada põhjus vabaneda hulgast kõrgemaist sõjaväelastest.
Aga Rusti ei tulistatud alla seetõttu, et keegi ei julgenud anda käsku selleks.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 28 Mai, 2017 9:58 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14170
Asukoht: Viljandimaa
alax kirjutas:
Homme, 28.05.17 siis 30a. Rusti avantüürist

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/m ... d=78265070
Hea artikkel.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 03 Aug, 2017 16:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25444
Artiklis olevas animatsioonis püüavad Rusti miskipärast kinni MiG-27'd, mis üldiselt tegelevad maapealsete sihtmärkide pommitamisega :D

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 01 Jaan, 2019 19:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 1614
Kapten Trumm kirjutas:
… Kuidas NSVL ÕT avastas Mattias Rusti Soome lahe kohal? Väga lihtsalt - olid olemas ka spetsiaalsed madalate kõrguste radarid rannikul.
Jätaks Rusti siit välja?
Paar päeva peale "katastroofi" sõitsid Kiviõli ümbruses ja meil Tudu Metsamajandis ringi "pagunid" ja uurisid, et kas keegi oli sellel ajal näinud väikest lennukit. Tahtsid teada, kus piirkonnas ta Eesti õhuruumi sisenes.
Nii palju siis avastamisest Soome lahe kohal...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 01 Jaan, 2019 21:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25444
mart2:

See Rusti lugu on siin foorumis pikalt läbi hekseldatud - siin on sõna võtnud isegi inimesed, kes seda lennukit radariplansetil ise oma silmaga näinud on - seega pole mõtet udutada, et KGB käis rahvaluulet kogumas ja selle järgi lennu fakti takkajärgi tuvastamas. Ei olnud nii, Rust avastati juba Soome lahe kohal ja Tapalt saadeti hävitajad välja. Lihtsalt peale KAL007 juhtumit ei julgenud keegi anda käsku tule avamiseks. Läbilennu põhjuseks ei olnud asjaolu, et radarid teda ei näinud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 01 Jaan, 2019 21:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16614
Kusjuures on isegi Tapalt ülesaetud kahe hävitaja MiG-23 pilootide nimed, auastmed ning nende tegevus ju ammuilma teada. Nii et tõepoolest- linnalegendide jutustamise võiks järele jätta, liiga tuntud teema.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2019 10:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16614
Spetsomm akf mart2 silmaringi laiendamiseks:

Tsiteeri:
В 14.10 над территориальными водами Советского Союза дежурной радиолокационной ротой (РЛС П-15) близ эстонского поселка Локса был обнаружен неопознанный легкомоторный самолет, который приближался к береговой черте. По инструкции воздушному объекту был присвоен очередной номер и признак "нарушитель режима полетов", поскольку на тот момент заявок на полеты в этом районе малой авиации не было. Курс самолета практически совпадал с направлением оживленной воздушной трассы Хельсинки-Москва, где в верхних эшелонах воздушного пространства находилось несколько самолетов.

Расчет командного пункта 14-й дивизии ПВО приступил к уточнению и анализу воздушной обстановки. Было принято решение: до полного выяснения ситуации информацию "наверх" не выдавать. Над территорией Эстонии в этот момент находилось не менее 10 легкомоторных самолетов самой различной ведомственной принадлежности. Ни один из них не был оборудован системой государственного опознавания. На командные пункты частей и дежурных подразделений 14-й дивизии были вызваны смены усиления.


Tsiteeri:
14.27 командир 656-го истребительного авиационного полка (г. Тапа), оценив обстановку, своим решением поднял в воздух дежурную пару истребителей МиГ-23 с задачей одному из них перекрыть границу, другому - визуально опознать нарушителя режима полетов. И здесь потребовалось время, чтоб согласовать с диспетчерами УВД допуск истребителя в район поиска, поскольку действия дежурных сил ПВО 


Tsiteeri:







В 13.10, получив разрешение, Руст поднял свою машину в воздух и направился по запланированному маршруту. Через 20 минут полета он доложил диспетчеру, что на борту у него порядок, и традиционно попрощался. После чего, выключив бортовую радиостанцию, круто развернул самолет в сторону Финского залива и начал снижение до высоты 80–100 м. Этот запланированный

маневр должен был обеспечить надежный выход самолета из зоны наблюдения диспетчерского радара и скрыть истинный маршрут полета.
На этой высоте Матиас направился в расчетную точку Финского залива вблизи воздушной трассы Хельсинки — Москва. Развернув самолет в сторону первого наземного ориентира на побережье Советского Союза (сланцевый комбинат города Кохтла-Ярве с его дымами, которые были видны за сто километров) и сверив показания радиокомпаса с расчетными, Руст лег на «боевой курс».

Примерный маршрут Руста из Гамбурга в Москву
Замеченный на подлете нарушитель государственной границы СССР следовал по международной воздушной трассе. Информация о нем была выдана на КП радиотехнического батальона в эстонском городке Тапа, 4-й радиотехнической бригады и Разведывательного информационного центра 14-й дивизии. Фактически информация о цели уже с 14.31 была отображена на экранах автоматизированных рабочих мест дежурного боевого расчета КП дивизии.

Оперативный дежурный КП бригады майор Криницкий не стал сразу объявлять цель нарушителем госграницы и продолжил уточнение характеристик объекта и его принадлежность, пока Руст не вышел из зон видимости РЛС бригады. Заместитель дежурного

майор Черных, согласно донесению, зная реальную обстановку и то, что цель идет со стороны Финского залива к береговой черте, «действовал безответственно»
и присвоил ей номер только в 14.37.

Оперативный дежурный КП дивизии подполковник Карпец не потребовал четких докладов и уточнения типа и характера цели, «нарушив тем самым требования о немедленной выдаче цели на оповещение», а также порядок принятия решения о взлете дежурных экипажей для опознавания цели.

По сути, было принято решение: до полного выяснения ситуации информацию «наверх» не выдавать. Над территорией Эстонии в этот момент находилось не менее десяти легкомоторных самолетов самой разной ведомственной принадлежности. Ни один из них не был оборудован системой государственного опознавания.

.....

При этом дежурный КП 656-го истребительного авиационного полка в городе Тапа лейтенант Филатов еще в 14.33 привел в готовность №1 дежурные истребители, неоднократно запрашивая разрешение на их подъем, однако в дивизии дали добро только в 14.47.

.......

Поднятый в воздух МиГ-23 старшего лейтенанта Пучнина до 15.00 ждал, пока начальник смены Регионального центра единой системы управления воздушным движением зоны ответственности ВВС Ленинградского военного округа полковник Тимошин даст разрешение на вход в район воздушного пространства.

Только в 15.23 при управлении с пункта наведения 54-го корпуса ПВО летчик был подведен к цели для ее опознавания. «МиГ» подлетал к цели на высоте 2 тыс. м в условиях 10-балльной облачности с нижней кромкой 500–600 и верхней 2,5–2,9 тыс. м. Руст шел почти на 1,5 км ниже, прямо под облаками — на высоте 600 м.

При первом заходе Пучнин цель не обнаружил. При повторном заходе уже на высоте 600 м летчик визуально обнаружил цель ниже себя на 30–50 м и в 15.28 передал на пункт наведения ее характеристику: «Легкомоторный самолет белого цвета типа Як-12».

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2019 11:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 972
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tsiteeri:
Paar päeva peale "katastroofi" sõitsid Kiviõli ümbruses ja meil Tudu Metsamajandis ringi "pagunid" ja uurisid, et kas keegi oli sellel ajal näinud väikest lennukit. Tahtsid teada, kus piirkonnas ta Eesti õhuruumi sisenes.
Nii palju siis avastamisest Soome lahe kohal...


Tüüpiline nõuka ajal, ühte allikat ei usaldatud. Juurdluse värk.Pealegi ei olnud õhukaitse eriti aldis jagama infot. Olulist osa mängis ka eneselt süü ära veeretamine. Ja see tervikpildi kokkusaamine oli aeganõudev.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2019 11:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16614
Ausalt öeldes tundub see pagunite ringisõitmine küll rohkem linnalegendina. Ja Käsmu-Võsu kandis polnud mäletamist mööda millestki sellisest kuulda. Et kuidas see siis oleks pidanud välja nägema? Külapoes muttide käest uuriti või? Ja võeti sealttulnud infot tõe pähe? Või aeti ettevõttes üldkoosolekule kokku ja jagati ankeedid laiali? Ja mis tähendab, et "õhukaitse polnud aldis infot jagama"??? Nii vastatigi NLKP KK päringule- a pašli võ naahui. Ne skaźem i vsjo???

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 25 aastat Rusti lennust
PostitusPostitatud: 02 Jaan, 2019 14:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25444
Tapa hävitajate tegevuse kohta olen lugenud versiooni, et Rusti tuvastama läks üks lennuk, teine tiirutas Soome lahe kohal puhuks, kui see kergelennuk peaks olema peibutis ja selle kattevarjus üritatakse miskit teha. MiG-23'd lendasid paaridena ja valvelennukid olid samuti paaridena.

Tsiteeri:
Ausalt öeldes tundub see pagunite ringisõitmine küll rohkem linnalegendina. Ja Käsmu-Võsu kandis polnud mäletamist mööda millestki sellisest kuulda. Et kuidas see siis oleks pidanud välja nägema? Külapoes muttide käest uuriti või? Ja võeti sealttulnud infot tõe pähe? Või aeti ettevõttes üldkoosolekule kokku ja jagati ankeedid laiali? Ja mis tähendab, et "õhukaitse polnud aldis infot jagama"??? Nii vastatigi NLKP KK päringule- a pašli võ naahui. Ne skaźem i vsjo???


Selline kagebiitide tegevus (ka piirivalve oli KGB osa) võis olla ja lihtsalt võimalike pealtnägijate konksutamine eesmärgiga uurida, palju see sama näha oli ja kas kohalikud ka midagi märkasid. Tehnilisi vahendeid oli siin piisavalt ka 10 Rusti jälgimiseks ja kui miski failis, oli see tihend tooli ja radariekraani vahel.
Maapealse personali reaktsiooni juures tuleb arvestada võimalusega, et seda asja peeti konksuks ega kiirustatud ise riskeerima. NSVL-s oli nimelt kombeks korraldada ÕT valmiduse kontrolle nii, et vastast etendavatest oma lennukitest kontrollitavaid ei teavitatud, kuid korraldati "ülelend" kontrollitavast üksusest. Ei ole täpselt teada, kas sellise kontrolli käigus ka mõni "vastane" alla tulistati. Võib arvata, et kontrolliks kasutati ka tollaseid saadaolevad kergelennukeid nagu An-2, Wilga jne.

Siiani on segane, miks oli Eestis asuva 14. õhukaitsediviisi koosseisus Mi-24 lahingukopterite eskadrill. Ise arvaksin, et küllap oli see aeglaste madalakõrguseliste märkide püüdmiseks (tüüpi deltaplaan ja kergelennuk).

Radar P-15 "Tropa" oli nagu nimigi ütleb, spetsiaalne madalate kõrguste radarisüsteem, mida kasutati nn madalakõrguselistes radariroodudes (malovõsotnaja rota) väikeste kõrguste õhuseireks kui ka väikestel kõrgustel töötama mõeldud ÕT süsteemide juures.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt