Raketikütus võrrile.

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Raketikütus võrrile.

Postitus Postitas alax »

Täna oli jutuks ühe Otepää mehega militaarobjektidest Valga kandis. Tema oli Paluperast pärit. Seal oli olnud raketikütuse ladu. Küla poisid olla saanud tunnimeestelt mingit punast värvi hästi mürgist kütust, mida olevat andnud punnvõrride mootorites kasutada. Kas võis olla tegu samiiniga?
Viimati muutis alax, 16 Nov, 2007 11:01, muudetud 1 kord kokku.
Aspelund
Liige
Postitusi: 1141
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Raketikütus võrrile.

Postitus Postitas Aspelund »

Veel 80-ndate lõpus sõideti Briti turimisautode sarjas tolueeniga. Ja üks vana kooli võidusõitja meenutas, kuidas 50-ndate aastate alguses oli ta saanud oma võistlusratta paaki "trietüülpliid", olla olnud selline roheka värvusega ollus.

Mootorrattas oli pärast seda nagu ümber sündinud, laulis ja ei omanud vähimatki märki kahetaktilisi kimbutanud detonatsioonist.

A.

alax kirjutas:Täna oli jutuks ühe Otepää mehega militaarobjektid Valga kandis. Tema oli Paluperast pärit. Seal oli olnud raketikütuse ladu. Küla poisid olla saanud tunnimeestelt mingit punast värvi hästi mürgist kütust, mida olevat andnud punnvõrride mootorites kasutada. Kas võis olla tegu samiiniga?
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Kas see ladu oli Paluperas? Kus täpsemalt ja millal, millise väeosa oma?

Minu teada oli Palupera jaama juures 90.-te alguseni Obriku (Suislepa) merelennuväe komandantuuri kütuse vaheladu, aga neil polnud vist küll samiiniga midagi peale hakata?

Muide 90.-te alguses hakkasid paljude meil paljude autode heitgaasid lõhnama nagu samiin ehk "gorjutška", tuletasid mulle niimoodi sõjaväeaega meelde... Teenisin S-75 tehnilises divisjonis, küll autojuhina, aga seda spetsiifilist lõhna sain seal tunda ja mäletan väga hästi. Mis värvi samiin oli, ei tea, ei õnnestunud näha. Mõned praegugi sõitvad autod eraldavad sellesarnast lõhna. Kas see just samiin on või mingi muu aine, mis ka samiini koostisse kuulub, ei oska öelda. 90.-te algul igatahes käisid jutud, et mingeid raketikütuse komponente olla bensiinile lisatud.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas alax »

Mitmed muud allikad kinnitasid seda Obriku varianti. Seega lennukikütus. Aga ikkagi jääb lugu segaseks, et mis sinna võrri paaki ikka kallati.
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Mis ajal see asi olla võis? Tegelikult kasutati samiini ka Tartu lennuväljal, tõenäoliselt lennukirakettide tankimiseks, nii et mingi kogus võis olla samiini ka Palupera vahelaos. Obriku lennuväli oli umbes 80.-te lõpuni mereväe raketilennukite polgu varulennuväljaks.
Saun
Uudistaja
Postitusi: 24
Liitunud: 19 Mär, 2007 1:45
Asukoht: Tartu - Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Saun »

Tuttav rääkis, kuidas 1980-ndate lõpupoole olevat ta Tartu garnisonist Puiestee tänaval Vene sõdurite käest ikka tihti bensiini ostnud oma Moskvitsh 412-le. Kord aga oli juhtunud, et AI-76 asemel anti märksa äkilisemat kraami: mootor lausa laulis ja Mosse liikus väga nobedalt (160 km/h polnud probleemiks). Siiski, pärast Tartu-Haapsalu-Tartu otsa ning pideva kuuma andmist olevat kolvid kenasti pauguga välja jooksnud. :lol:
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Mosse 412 mootor on tehase poolt ette nähtud töötama 95 bensiiniga (mahaviksitud bemari mootor ) 93 oli ainult asendusbensiinina mõeldud , see pidi kaunis kange kraam olema , mis kolbidele augud sisse kõrvetas :shock: :D
donnervetter
Liige
Postitusi: 171
Liitunud: 28 Juun, 2007 21:36
Kontakt:

Postitus Postitas donnervetter »

Samiin on piisavalt mürgine aine, et sellega kokkupuutumist tasub kindlasti vältida.

Ei ole tõenäoline, et säält väeosast nii lahkelt samiin välja toodi.

70. lõpus sain ise geoloogide käest bensiini Ai93 ja see oli punaka tooniga.
[i]Kui sa oled sattunud ihuüksi keset ääretut kõrbe ja sul on ainult pool liitrit vett, siis ära heida meelt.
Sul jätkub sellest elu lõpuni![/i]
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Küll OT, aga peale kolvikäigu ja silindri läbimõõdu ei ole mosse ja BMW mootoril eriti midagi ühist. Konstruktsiooniliselt täiesti erinevad mootorid. Seega üks kinnitatult ümber lükatud linnalegend. Mõned aastad tagasi lahati seda teemat päris põhjalikult automoto foorumis, sellest on juttu olnud ka Eesti BMW klubi foorumis.

Auke ei kõrveta mitte ainult kõrgem põlemistemperatuur/suurem põlemiskiirus, vaid pahatihti saab sellega hakkama lihtlabane detonatsioon. Kuna oktaaniarv näitab aga detonatsioonikindlust siis...
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

vene ajal oli tavaline, et mosse mootori surveastet vähendati plokikaane lisatihendi abil, et (riigilt ühel või teisel moel varastatud) A76-ga sõita saaks.
Selle asemel kõrgema oktaaniga bensiini kasutades jäeti võibolla süüde korrigeerimata?
Mäletan ka lapsepõlvest sarnast legendi: a) sõduritelt saadud bensiin b) auto sõidab algul jube hästi c) mootor lendab laiali. Ainult et masinaks oli tolles loos sapikas ja bensiini puhul räägiti lennuki (avio-) bensiinist.
Pakun välja, et see punane imevedelik oligi kolbmootoriga lennukitele mõeldud bensiin. Lennuväes ilmselt värviti eri kütused erinevalt, et sassi ei läheks. Äkki mõni pädevam isik oskab öelda, kas ja mis värvi võis olla lennukibensiin?
Omadustest tean ainult niipalju, et oktaaniarv peaks olema üle saja (110-130 kanti vist). Ilmselt siis selleks kohandamata automootori jaoks liiga tummine kraam.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Postitus Postitas kraal »

onu juulius kirjutas:vene ajal oli tavaline, et mosse mootori surveastet vähendati plokikaane lisatihendi abil, et (riigilt ühel või teisel moel varastatud) A76-ga sõita saaks.
Selle asemel kõrgema oktaaniga bensiini kasutades jäeti võibolla süüde korrigeerimata?
Mäletan ka lapsepõlvest sarnast legendi: a) sõduritelt saadud bensiin b) auto sõidab algul jube hästi c) mootor lendab laiali. Ainult et masinaks oli tolles loos sapikas ja bensiini puhul räägiti lennuki (avio-) bensiinist.
Pakun välja, et see punane imevedelik oligi kolbmootoriga lennukitele mõeldud bensiin. Lennuväes ilmselt värviti eri kütused erinevalt, et sassi ei läheks. Äkki mõni pädevam isik oskab öelda, kas ja mis värvi võis olla lennukibensiin?
Omadustest tean ainult niipalju, et oktaaniarv peaks olema üle saja (110-130 kanti vist). Ilmselt siis selleks kohandamata automootori jaoks liiga tummine kraam.
Kui ma õigesti mäletan siis veneajal oli lennuki bensiin P70 või B70 Praegusel ajal vastab sellele enam vähem 100LL. See B70/P70 oli värvuseta puhas bensiin. Auto mootor töötab sellega päris hästi :). Mis puudutab klappide kolbide põlemisse siis suurema oktaanarvuga bensiin seda eriti teha ei tohiks, pigem madalama oktaanarvuga bensiin põletab klapid, kolbid läbi sest bensiini põlemise aeg on pikem.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

B-70 on sama, mis keemiapoe "aviobensiin". 100 LL analoog oli B-91.
Klappide põlemine oli tavaline GAZ-51 mootoritel, mis töötasid A-76 bensiiniga. Detonatsiooniga töötanud mootoril olid pigem kolvid läbi. Tavaline pilt oli, nagu oleksid hiired kolbi servast näksinud. :lol:
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

üldiselt nõus - madalama oktaaniga bensu asemel võib alati kasutada kõrgemat, vastupidi mitte. Kõikvõimalikud uunikumid kulgevad rõõmsalt 95-eurobensiiniga. Ohtlikuks võib asja pöörata ainult see, kui eelsüütenurk on (antud kütuse jaoks) vale. Aga kui aviobensiini ei värvitud punaseks, siis jääb küsimus punnvõrris kasutatud imevedelikust ikkagi õhku.
Aivo
Uudistaja
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Mär, 2005 21:54
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aivo »

Ehk peab teema algataja silmas bensooli? Krossimehed segasid sellest ise oma võistluskütuseid?
johnbull
Liige
Postitusi: 470
Liitunud: 07 Jaan, 2007 0:59
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

võrriküttest

Postitus Postitas johnbull »

raketi kütus keeras nii mõnedki traktori mootorid p..sse kui seda diiselküttesse segati peale seda haises segu kui joomamehe kusi kuubis/ olen kuulnud et võrrile ja vene aja krossikatesse pandi küttesse ka kastoorõli
Ajalugu kirjutavad alati võitjad, ja kaotanud poolte ajalugu kuulub osalejate kahanevale ringile.
(Joachim Peiper)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist