Raketikütus võrrile.

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

kastorkaga bensiin haises ka jubedalt,võrriga sõideti küll sellega
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Kastorka lõhna oli minu mäletamist mööda ka Pirita ringrada 60-ndate teise poole suursõitude ajal täis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

onu juulius kirjutas:...kui aviobensiini ei värvitud punaseks, siis jääb küsimus punnvõrris kasutatud imevedelikust ikkagi õhku.
Ühtki aviobensiini sorti ei värvitud Nõukogude ajal punaseks.
B-70 oli värvitu, B-91/115 sinakasroheline ja B-95/130 kollane. Seda viimast pole kohanud. Võimalik, et Aeroflotis viimastel kolbmootoriga lennukitel kasutati. Õhujõudude reaktiivid ja turbopropid olid kõik petroolijoodikud.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD kirjutas:
onu juulius kirjutas:...kui aviobensiini ei värvitud punaseks, siis jääb küsimus punnvõrris kasutatud imevedelikust ikkagi õhku.
Ühtki aviobensiini sorti ei värvitud Nõukogude ajal punaseks.
B-70 oli värvitu, B-91/115 sinakasroheline ja B-95/130 kollane. Seda viimast pole kohanud. Võimalik, et Aeroflotis viimastel kolbmootoriga lennukitel kasutati. Õhujõudude reaktiivid ja turbopropid olid kõik petroolijoodikud.
Jutt jummala õige , kastorka lõhna võis tunda aga iga mees , kes motokrossi vaatamas käis , ei olnud ta nii hais midagi , rohkem pirukalõhn :D Punane oli A95 , mida minu mäletamist mööda oli Eestis saada (ametlikult ) kahest kohast , Tallinnast ja Tõrvast . Tean kuna minu isa töötas sel ajal kütuseauto peal . Kütusemark oli just nimelt A95 , mitte nagu 93-l AI .
Tambets
Uudistaja
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Veebr, 2008 20:00
Kontakt:

Postitus Postitas Tambets »

jackpuuk kirjutas:Mosse 412 mootor on tehase poolt ette nähtud töötama 95 bensiiniga (mahaviksitud bemari mootor ) 93 oli ainult asendusbensiinina mõeldud , see pidi kaunis kange kraam olema , mis kolbidele augud sisse kõrvetas :shock: :D
Ei ole ühti mahaviksitud.
Kui huvi, siis:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... nd&start=0
Parimat, Geoloogide Parun, Tambets
Kasutaja avatar
Standartenführer
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
Kontakt:

Postitus Postitas Standartenführer »

noh tglt on nii et see punnvõrrile tangitud kütus pidi ka olema mingi mitte kõige kangem löga, sest vastasel juhul see mootor oleks lihtsalt katki läinud.
mosse mootoritest pole mõtet rääkidagi. siin pole mingit imet. venelased pole mitte kunagi osanud mootoreid ehitada niiet, vähe käredam vedelik kindlustas 100% mootori lõhkumise. see ju 8klapine lõtkudega peldik 8)

muide tolueen on lahusti, mida te kõik ka tänapäeval oma autole igapäev tangite. sellega võib ka tänapäeval kütust rikastada edukalt.....

samiin on tundmatu asi mulle.
aga üldiselt vene auto mootor võis millegaiganes läbi põleda, oli see ju suht algeline....

ja mosse mootor on BMW 1500 60nendatest aastatest ja peale kolvikäigu ja silindriläbimõõdu omavad need ikkagi täpselt ühesugust ehitust, olgugi et BMW mehed oma mainet siin proovivad päästa....see ei lähe korda lihtsalt. ;)
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Kust kuradi kohast see linnalegend küll tulnud on, et mossel ja BMW-l midagi ühist on? Kas sa füürer kukkusid kuskil valusasti, et eelmises postituses antud linki avada ei suutnud?
Teine asi, mida teada võis, on oktaaniarvu tähendus, st kuidas mõjub kõrgema ja madalama oktaaniarvuga bensiin ühele ja teisele mootorile, milleks on vaja kütuse pliisisaldust ning millest üleüldse bensiin koosneb.

Kui nendest detailidest on üldine ülevaade olemas, võib hakata sel teemal sõna võtma.
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Postitus Postitas lamjak »

kangelaspioneer kirjutas:Kust kuradi kohast see linnalegend küll tulnud on, et mossel ja BMW-l midagi ühist on? Kas sa füürer kukkusid kuskil valusasti, et eelmises postituses antud linki avada ei suutnud?
Teine asi, mida teada võis, on oktaaniarvu tähendus, st kuidas mõjub kõrgema ja madalama oktaaniarvuga bensiin ühele ja teisele mootorile, milleks on vaja kütuse pliisisaldust ning millest üleüldse bensiin koosneb.

Kui nendest detailidest on üldine ülevaade olemas, võib hakata sel teemal sõna võtma.
Linnalegendi aluseks peaks olema fakt, et BMW M10 mootorile on võimalik paigaldada 412 plokikaant. Poldid käivad samasse kohta ja puha.
Kasutaja avatar
Standartenführer
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
Kontakt:

Postitus Postitas Standartenführer »

mosse mootor tehti BMW järgi ja see on fakt.
sealt võib detaile teineteisele ringi tõsta nagu muiste.

pole see bemar midagi niipalju väärt kui on siin Eestis tekkinud väär arusaam.

müü maha oma bemar. võin sulle privas seletada millised konstruksioonilised vead esinevad neil mudelitest e30 kuni e53 isegi.....
8)

need on ju kõik ühe puuga löödud!
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Tule taevas appi...

BMW foorumist:
Kõiki detaile ei viitsi lugeda, vaid peamised (bmw vs mosse)

1. mootoriplokk - malmist kuivade hülssidega vs alumiiniumist vannplokk, märgade sissepandavate hülssidega, suur silindrisammu vahe
2. väntvõll - silindrisammu vahe, valatud vs sepistatud
3. mootori sisemiste agregaatide ja jagaja ajam
4. põlemiskambri tööpõhimõte ja kolvipeade lahendus
5. gaasijaotusmehhanismi planeering ja materjalid, klapipuksid ja tihendid
6. veepumba planeering ja ehitus
7. plokikaane kinnitus
8. klappide ja klapipesade nurgad
9. õlipumba tüüp ja ajam
10. nukkvõll - mõõtmed ja avamisnurgad 262 vs 282 kraadi

Sarnane on klappide asetus plokikaanes ja kaane ristlõige ning see, et mootor on kaldu. Samas sarnase kaane lõikega on ka osad mersu mootorid ning kaldus mootoriga autosid on ka teisi.

Kopeerimisega pole midagi pistmist, pigem võib rääkida mõnedest mõjudest asja lahendamisel. Enam-vähem samalaadseid asju on seal ehk 10 %

Mis puudutab neid rahvajutte plokikaane teemal, siis tegelikkuses on kaane tööpõhimõte sarnane 50-60ndate USA Hemi mootoritega.
Selle jutu on kirjutanud mees, kes suutis vabalthingavast mootorist 50 kW lisaks välja võluda, kellel on üleüldiselt väga laialdased teadmised mootoriehitusest.

Krt mossele ei lähe alati isegi teise samatüübilise mootori plokikaan peale, sest töötluskvaliteet on sedavõrd halb.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Kuule kangelaspioneer, kõik pole kuld, mis foorumites hiilgab. Enamus tänaseid bemari poisse ei tea mossest midagi. Õige ta on, et plokikaas osadel mootoritel vahetatav, samuti kett ja veel ühte teist. Õlifiltri asukoht ja kinnitus sarnased.

VÕRRELDA TASUB IKKA 1960+ ja mitte 2000+ mootoreid.

Kui sa mind ei taha uskuda, siis loe esimest lauset.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Jutt ongi M10 mootorist, mis võeti seeriatootmisse 1961 ning paigaldati alguses 1500 seeria masinatele. Viimased selle mudeliseeria mootorid paigaldati E30 keredele 1980-ndatel.

Inimene keda tsiteerisin, on autoriteetne ning teab vanema põlvkonna mootoritest nii mõndagi, see eelpool mainitud vabalthingav mootor on samuti M30, tootmises alates 1968, tema käes paigutatuna 1985. aasta autole.

Ma usun, et mul oleks saadaval mõned eksemplarid erineva töömahuga M10 mootorite plokikaasi, ehk on eelpoolkõnelejad siis nii kõvad mehed ja demonstreerivad auditooriumi ees nende põhimõttelist paigaldamist mistahes moskvitši mootorile? Tingimuseks ei sea mootori käivitamist, vaid kaane paigaldamist ning kõigi agregaatide põhimõttelist toimimist.

Ok, enne kui miski auhinna välja panen, lähen otsin need kaaned üles
:twisted: .
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Manurhin »

Olgu kuidas on, aga igatahes kannatab Mosse 412 mootor välja ikka uskumatult julma "valu" andmist. Ma ei räägi sellest, kuidas ma ise oma mossega 170km/h kätte sain - seda on paljud teinud. Aga hiljuti oli mul juhus näha, kuidas ühed purjus nolgid oma ront-mosset põllu peal piinasid. Ma jälgisin eemalt päris huviga, et millal see keps läbi kapoti lendab. See jäigi mul nägemata. Mitmetunnise gaas-põhjas-rallitamise tagajärjel väsisid poisid igatahes ennem ära kui auto.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Keegi polegi väitnud, et mosse mootor otsast-otsani halb on. BMW foorumis tuli samuti jutuks, et mosse mootor on mitmes mõttes rohkem "race" kui BMW M10 mootor, just tehnoloogiliste lahenduste osas. Kui mõned insenerimõtte vääratused kõrvaldada (eriti gaasijaotuse osas), koostepuudujääkidest üle saada ning kvaliteetne plokikaane tihend leida, siis on tulemuseks vägagi mõnus mootor. Võtame näiteks, kuidas 1960ndate lõpust alates sellega nii N Liidu rallidel kui ka rahvusvahelistel võistlustel osaleti, sealhulgas tuhandeid kilomeetreid pikkadel kestvussõitudel (nt 20. Sajandi Ralli), või kõige lihtsama näitena, mis mosseliiga mehed teevad. Siinkohal ongi huvitav märkida, et huvitaval kombel ei ole need mehed oma mootoreid tunduvalt kvaliteetsematest BMW juppidest kokku ladunud. Äkki jupid ei sobi? :lol:
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Postitus Postitas lamjak »

Mosse mootor on täiesti tasemel ka siis, kui teda halvasti koheldakse. Kui aga sisse panna korralik õli, tankida head kütust, siis on ta päris karm relv. Nolkidest rääkides - enne sõidetakse mosse puu ümber kõveraks kui mootorist jagu saadakse.
Et käredam vedelik põhjustaks mootori lõhkumist, selles julgen küll sügavalt kahelda. 100+ oktaanilise rallibensiini sõitmine võib küll klappidele liiga teha, kui süüdet ei muudeta.
Plokikaantest - minu esimene auto oli BMW 315 (E21 kerega) ja päris paljud tuttavad kommenteerisid, et see on see mootor, millele läheb mosse kaas peale. Nii mõnigi neist üpriski pädev tehnikavaldkonnas. Ise peale poldiaukude asukoha muud olulist (kui erinevad kaks kaldus R4 ikka olla saavad) sarnasust nagu ei mäleta. Olen kuulnud ka legendi, et 412 mootori eellaseks on olnud mingi belglaste või prantslaste õhusõiduki jõuallikas.
Et Moskvitsi mootor oleks algeline - see väide toob välja kerge loogikalünga. Nimelt on sama kasutaja poolt väidetud, et tegu on üks-ühele M10 koopiaga. M10 saavutuste hulka kuulub näiteks esimene GP võit turboautoga. Seda aastal 1982. Viisteist aastat hiljem kui 412 tootmisse läks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist