Kas võiks olla juhtunud?
BMP - bratskaja mogila pehotõ
BMD - bratskaja mogila dessanta
Nii neid nimetati, mitte sellepärast, et lennukilt alla visates jäi pannkook, vaid sellepärast, et masinate soomus ei kaitsenud eriti millegi muu kui kergemate kuulide ja kildude eest. Miini otsa sõites oli kogu meeskond puru. Sellepärast ka harjumus soomuse peal sõita, saab kontakti korral kiiremini minema. Nõukogude armees, kus inimelu väärtus oli pisike, katsetati igasuguseid dessanteerumise võimalusi, ilmselt ka selliseid, kus BMD või BMP koos meeskonnaga maha visati. Pakun, et laipu oli liiga palju, sellepärast ei saanud see populaarseks. Üldiselt on tehnika mahaviskamine väga ohtlik, sest palju lendab sodiks. Kui üldse, siis ikka meeskonnad eraldi. Ei tule ette, et seda oleks kusagil päriselt lahingus kasutatud. Küll on visatud kaubaaluseid, näiteks toiduabiga kohtades, kuhu autodega ligi ei pääse ja lennuk maanduda ei saa. Kui maastik on tasane, siis suudab lennuk lendada mõne meetri kõrgusel, kuigi lenduritele see ei meeldi. Veel on võimalus hüpata meetri-pooleteist kõrgusel hõljuvalt helikopterilt maha või vette, lisaks sellega nööri otsas allaminek, inglise keeles fastroping. Kui nüüd on vaja tagasi minna nii, et lennuk või helikopter ei maandu, siis ka selleks on võimalusi. Esiteks lastakse nöör alla ja tõmmatakse ühe mehe kaupa lennukisse. Probleemiks on see, et korraga tõuseb 1 võitleja ja kopter peab olema pikalt samal kohal õhus, hea sihtmärk vastasele. Teiseks võetakse sama nööri külge mitu võitlejat, kes tõstetakse kiiresti üles ja vinnatakse õhus kopterisse. Eeldab võitlejatelt vastavate haakeaasaga vestide kandmist. Kolmandaks on võimalus, et transpordikopter maandub vette ja kummipaadiga sõidetakse tagauksest sisse. Probleemiks väike tõusukiirus alguses, sest kopter rüüpab ka paar tonni vett, mis vaikselt välja voolab. Kui eriti ekstreemiks minna, siis jänkidel on süsteem, milles võitleja paneb selga spetsiaalsed rakmed, mille küljes on pikk tross ja õhupall. Õhupall tõuseb kõrgustesse ja ligi lendab transpordilennuk, mille ninas suurte kääride moodi haaratsid. Haarab trossist ja võitleja tõuseb õhku ning vintsitakse lennukisse. Viimase kohta pole teada, et oleks reaalselt kasutatud ja kõik nimetatud võitleja üleskorjamise võimalused on pigem eriüksustele ja kasutatakse üliharva.
Tavaliselt, kui nii saab üldse öelda erioperatsioonide kohta, millest igaüks kipub olema unikaalne, sisenetakse langevarjuga kas HALO või HAHO ja väljutakse jalgsi, helikopteriga või autoga. Tänapäeval lõunarindel on mägedes tavaline transport auto, ATV, helikopter ja kondimootor. Oma jalad ja eeslid on kõige töökindlamad.
BMD - bratskaja mogila dessanta
Nii neid nimetati, mitte sellepärast, et lennukilt alla visates jäi pannkook, vaid sellepärast, et masinate soomus ei kaitsenud eriti millegi muu kui kergemate kuulide ja kildude eest. Miini otsa sõites oli kogu meeskond puru. Sellepärast ka harjumus soomuse peal sõita, saab kontakti korral kiiremini minema. Nõukogude armees, kus inimelu väärtus oli pisike, katsetati igasuguseid dessanteerumise võimalusi, ilmselt ka selliseid, kus BMD või BMP koos meeskonnaga maha visati. Pakun, et laipu oli liiga palju, sellepärast ei saanud see populaarseks. Üldiselt on tehnika mahaviskamine väga ohtlik, sest palju lendab sodiks. Kui üldse, siis ikka meeskonnad eraldi. Ei tule ette, et seda oleks kusagil päriselt lahingus kasutatud. Küll on visatud kaubaaluseid, näiteks toiduabiga kohtades, kuhu autodega ligi ei pääse ja lennuk maanduda ei saa. Kui maastik on tasane, siis suudab lennuk lendada mõne meetri kõrgusel, kuigi lenduritele see ei meeldi. Veel on võimalus hüpata meetri-pooleteist kõrgusel hõljuvalt helikopterilt maha või vette, lisaks sellega nööri otsas allaminek, inglise keeles fastroping. Kui nüüd on vaja tagasi minna nii, et lennuk või helikopter ei maandu, siis ka selleks on võimalusi. Esiteks lastakse nöör alla ja tõmmatakse ühe mehe kaupa lennukisse. Probleemiks on see, et korraga tõuseb 1 võitleja ja kopter peab olema pikalt samal kohal õhus, hea sihtmärk vastasele. Teiseks võetakse sama nööri külge mitu võitlejat, kes tõstetakse kiiresti üles ja vinnatakse õhus kopterisse. Eeldab võitlejatelt vastavate haakeaasaga vestide kandmist. Kolmandaks on võimalus, et transpordikopter maandub vette ja kummipaadiga sõidetakse tagauksest sisse. Probleemiks väike tõusukiirus alguses, sest kopter rüüpab ka paar tonni vett, mis vaikselt välja voolab. Kui eriti ekstreemiks minna, siis jänkidel on süsteem, milles võitleja paneb selga spetsiaalsed rakmed, mille küljes on pikk tross ja õhupall. Õhupall tõuseb kõrgustesse ja ligi lendab transpordilennuk, mille ninas suurte kääride moodi haaratsid. Haarab trossist ja võitleja tõuseb õhku ning vintsitakse lennukisse. Viimase kohta pole teada, et oleks reaalselt kasutatud ja kõik nimetatud võitleja üleskorjamise võimalused on pigem eriüksustele ja kasutatakse üliharva.
Tavaliselt, kui nii saab üldse öelda erioperatsioonide kohta, millest igaüks kipub olema unikaalne, sisenetakse langevarjuga kas HALO või HAHO ja väljutakse jalgsi, helikopteriga või autoga. Tänapäeval lõunarindel on mägedes tavaline transport auto, ATV, helikopter ja kondimootor. Oma jalad ja eeslid on kõige töökindlamad.
Ja ega reeglistik polegi vist ilma eranditeta normaalne nähe. Otsisin ka selle neljas voolus rahuajal hüppamise kohta kirjalikku infot. Kuna ma eespool mainisin, et seda videotelt näinud, siis arvatavalt need ikka rahuajal tehtud.
Neljas voolus hüpati rahuajal eriloaga, või siis käsuga, kõrgemalt poolt ja tavapäraselt siis anti selliseid lube, käske suurõppustele, kui inimkaotused olid sisse ‘’planeeritud’’(huvitav oleks teada, kui suur see ‘’lubatud’’ oli ja kas siis ei toimunud mitte mingeid juurdlusi, kui lubatu piiridesse jäädi). Muul ajal tavahüpetel väeosa komandöri mõttevälgatuse ajel seda teha ei tohtinud sest, kui oleks midagi juhtunud, siis... Ja lendurid oleks arvatavasti mingi suvalise dessantvägede komandõri vaimuvälgatuse peale lihtsalt vilistanud. Hüpete reeglistik oli päris mahukas oma käskude ja keeldudega, nii hüppajatele, kui ka lennukitele.
Neljas voolus hüppamist loeti ohtlikuks tegevuseks, kuna oli väga suur risk langevarjuritel omavahel õhus põrkuda. Ju siis oli selliseid olukordi lihtsalt ette tulnud koos inimohvritega.
Õnneks või kahjuks ise ühelgi suurõppusel olnud ei ole. Dessantnike IL-76 luukidest ja rambist hüppamas varustusega ja ilma, lennukist seestpoolt, N-liidu eri nurkades näinud päris palju.
Meeskonnaga koos masinate viskamise kohta ei õnnestunud isegi venelaste foorumist midagi leida peale kuulujutu. Otseseid tunnistajaid pole ka sealt leidnud. Vaja vist põhjalikumalt otsida.
Pikem venekeelne jutt maalähedastelt kõrgustelt IL-76 pealt veoste väljaviskamise katsetustest, nende algusest ja tulemustest:
http://desantura.ru/content/articles/in ... ticle=4819
Neljas voolus hüpati rahuajal eriloaga, või siis käsuga, kõrgemalt poolt ja tavapäraselt siis anti selliseid lube, käske suurõppustele, kui inimkaotused olid sisse ‘’planeeritud’’(huvitav oleks teada, kui suur see ‘’lubatud’’ oli ja kas siis ei toimunud mitte mingeid juurdlusi, kui lubatu piiridesse jäädi). Muul ajal tavahüpetel väeosa komandöri mõttevälgatuse ajel seda teha ei tohtinud sest, kui oleks midagi juhtunud, siis... Ja lendurid oleks arvatavasti mingi suvalise dessantvägede komandõri vaimuvälgatuse peale lihtsalt vilistanud. Hüpete reeglistik oli päris mahukas oma käskude ja keeldudega, nii hüppajatele, kui ka lennukitele.
Neljas voolus hüppamist loeti ohtlikuks tegevuseks, kuna oli väga suur risk langevarjuritel omavahel õhus põrkuda. Ju siis oli selliseid olukordi lihtsalt ette tulnud koos inimohvritega.
Õnneks või kahjuks ise ühelgi suurõppusel olnud ei ole. Dessantnike IL-76 luukidest ja rambist hüppamas varustusega ja ilma, lennukist seestpoolt, N-liidu eri nurkades näinud päris palju.
Meeskonnaga koos masinate viskamise kohta ei õnnestunud isegi venelaste foorumist midagi leida peale kuulujutu. Otseseid tunnistajaid pole ka sealt leidnud. Vaja vist põhjalikumalt otsida.
Pikem venekeelne jutt maalähedastelt kõrgustelt IL-76 pealt veoste väljaviskamise katsetustest, nende algusest ja tulemustest:
http://desantura.ru/content/articles/in ... ticle=4819
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
-
- Liige
- Postitusi: 171
- Liitunud: 28 Juun, 2007 21:36
- Kontakt:
Meile pajatati kahest protsendist... ...siis ei pidanud kisaks minema. Ja lisati, et bušlatti olla tunduvalt vaevalisem enne õiget aega maha kanda...donnervetter kirjutas:Olen kuulnud, et see planeeritud isikkooseisu "kadu " oli/on 3%.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Oi sõbrakesed, nüüd on teile küll kärbseid pähe aetud, kujutage nüüd natuke ette, GSVG (Nõukogude väegrupp Saksamaal, sinna kuulus miljon inimest), ülegrupilised koostöö õppused, mille puhul aeti jalgadele vähemalt pool kõigist seal asuvatest vägedest. Ja nüüd loomulik kadu 2% . Isegi 0,2 oleks ränk( tegelikult olen isegi kuulnud neid ulmenumbreid, millest siin juttu oli), aga mingi loomulik kaoprotsent oli kindlasti olemas, eks neid tshurkasid ikka kuhugi alla ja vahele jäi.
sitt päev, kellele kurdad
Keskmiselt kaks inimest terve NA peale ööpäevas võis see "kaoprotsent" olla.
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
http://www.lenta.ru/articles/2009/05/30/airbornearms/
Арсенал и возможности БМД-4 куда более внушительны. Достаточно сказать, что конструкция этой машины позволяет экипажу десантироваться с самолетов, находясь внутри нее.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist