Kas võiks olla juhtunud?
Kas võiks olla juhtunud?
Kunagi sattusin ühe vanema mehega koos kraavi kaevama,umbes 7.aastat tagasi.Naabril vaja kraavi,minule mulda, mina vedasin mulda ära tema oli labida mees,kuna kooli tee lünklik ja kõvem viina viga ka küljes.
Aga asjast ka.Igakord kui vana pidi ronima redelist üles,veel hullema oli nähtu sellest ,kuidas ta trepist üles ronis.Ja siin ei olnud tegemist alkohooliku kõnnakuga,vaid meeletu hirmuga ,mis oli näha ta näos ja lihastes.
Lõppeks ma siis küsinin ,millest selline hirm jne.Vana siis rääkis kuidas tal vene sõjaväes tehti õppus,mille tagajärjel tal kõrguse kartus,mida varem polnud.Niisiis olevat olnud õppus ,kus täis varustuses lükati masinatesse,seal olnud nii suuri kui ka väikseimaid,no siuksed kuhu lükati kasti presendi alla,kui ka neid väiksemaid neli matsi autosse.Siis kõik see kupatus lennukisse,autode ega meeste arvu pole ennem teamalt võimalik küsida.Kõrguse kohta sama lugu kuid kui ühtäkki olevat lennuki luuk avatud ja mehed kõige autotega lennukist välja lükatud.Kellel ,mis puruks olevat olnud ,keegi seeru või miskit püksid täis lasknud,hambaid olevat läinud kõvasti,igusugu muid luid ja marrastuses mehi ka.
Kõrgus on jäänud meelde minule 4 meetrit ja ilma langevarjuta,mul eisvanem väidab ,et temal selliseid asju ei tea ja kahtleb jutu tõelisuses,teab vaid et visati välja langevarjuga.Kas võib olla tegelikult nii,et visati välja langevarjuga ,kuid nii madalalt ,kus langevari ei saanud lihtsalt avaneda.Aasta võis olla ehk 1960-1970.
Lisanud pole ma siia midagi,et jutt huvitavam oleks,ning mind väljamõeldises ka süüdistada pole vaja.Lihtsalt huvist mõtlesin,et küsin teilt,kes on teeninud Nõuka sõjaväes,kas sellised asjad olid võimalikud.
Aga asjast ka.Igakord kui vana pidi ronima redelist üles,veel hullema oli nähtu sellest ,kuidas ta trepist üles ronis.Ja siin ei olnud tegemist alkohooliku kõnnakuga,vaid meeletu hirmuga ,mis oli näha ta näos ja lihastes.
Lõppeks ma siis küsinin ,millest selline hirm jne.Vana siis rääkis kuidas tal vene sõjaväes tehti õppus,mille tagajärjel tal kõrguse kartus,mida varem polnud.Niisiis olevat olnud õppus ,kus täis varustuses lükati masinatesse,seal olnud nii suuri kui ka väikseimaid,no siuksed kuhu lükati kasti presendi alla,kui ka neid väiksemaid neli matsi autosse.Siis kõik see kupatus lennukisse,autode ega meeste arvu pole ennem teamalt võimalik küsida.Kõrguse kohta sama lugu kuid kui ühtäkki olevat lennuki luuk avatud ja mehed kõige autotega lennukist välja lükatud.Kellel ,mis puruks olevat olnud ,keegi seeru või miskit püksid täis lasknud,hambaid olevat läinud kõvasti,igusugu muid luid ja marrastuses mehi ka.
Kõrgus on jäänud meelde minule 4 meetrit ja ilma langevarjuta,mul eisvanem väidab ,et temal selliseid asju ei tea ja kahtleb jutu tõelisuses,teab vaid et visati välja langevarjuga.Kas võib olla tegelikult nii,et visati välja langevarjuga ,kuid nii madalalt ,kus langevari ei saanud lihtsalt avaneda.Aasta võis olla ehk 1960-1970.
Lisanud pole ma siia midagi,et jutt huvitavam oleks,ning mind väljamõeldises ka süüdistada pole vaja.Lihtsalt huvist mõtlesin,et küsin teilt,kes on teeninud Nõuka sõjaväes,kas sellised asjad olid võimalikud.
- Feeliks_Jalgraud
- Liige
- Postitusi: 898
- Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
- Asukoht: Teises kohas
- Kontakt:
- Feeliks_Jalgraud
- Liige
- Postitusi: 898
- Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
- Asukoht: Teises kohas
- Kontakt:
äkki juhtus vanal midagi sellist ? See on küll üks variant dessandi maha panemiseks.
http://www.youtube.com/watch?v=x5mmZQYkAl8
http://www.youtube.com/watch?v=x5mmZQYkAl8
Või siis midagi sellist, nagu 1.55 peal...
http://www.youtube.com/watch?v=pRhFRGzh ... re=related
Olen ka jutte kuulnud, et sellist asja, millega see klipp algab, olla venelaste poolt katsetatud ka meeskondadega pardal. Ons tegu rahvaluulega või mitte, kes seda teab, vene armee oli ju imedemaa...
http://www.youtube.com/watch?v=pRhFRGzh ... re=related
Olen ka jutte kuulnud, et sellist asja, millega see klipp algab, olla venelaste poolt katsetatud ka meeskondadega pardal. Ons tegu rahvaluulega või mitte, kes seda teab, vene armee oli ju imedemaa...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Seda inimestega tehnika allaviskamist kuulnud ka ainult legendide tasemel. Konkreetselt sellises aktsioonis osalenud lendureid ei kohanud, nii et mingit kinnitus sellele jutule ise ei ole saanud. IL-76 puhul läks tavaliselt tehnika rambist ees ja meeskonnad külgustest kohe järgi. Kiirus 300km/h ümber ja kõrgus 1000m ja peale. Minu mälu järgi alla 600 meetri ei tohtinudki tehnikat visata. See muidugi ei välista, et selliseid katseid ei tehtud, mis aga praktikas ei kasutamist ei leidnud. Teooria ja praktika olid üldse erinevad. IL76 pealt sai neljas voolus korraga hüpata – mõlematest ustest ja kaks rambist. Tegelikkuses aga mõeldud kasutamiseks ainult sõjategevuse korral kuna oli hüppajatele ohtlikum. Praktikas olen näinud seda ainult videote pealt.
Madalatelt kõrgustelt 150+ meetrit sai visatud varustuskonteinereid.
Madalatelt kõrgustelt 150+ meetrit sai visatud varustuskonteinereid.
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
Ei kujuta ette mis lennukiga pidi tegemist olema, vähegi vastuvõetava allaviskamiskiiruse puhul kukub lennuk kohe räbalateks. Üldiselt olid GAZ-66-ed langevarjuga allaviskamise järel kuu aega peale seda remondis . Olen näinud kuidas BMD maandumise ajal pürotehnika tööle ei hakanud, tulemuseks oli torn korpuses ja 150-200-ja meetri raadiuses vedelevaid katokke(no ei tule nende lindirullikute eestikeelne nimetus meelde ). Kopterist tehnika viskamist pole näinud, aga ise olen liikuvast kopterist hüpanud(st. kopter mingi 1.5-2 m. maapinnast kõrgemal). GSVG(ehk gruppa sovetskih voisk v Germani) õppuste ajal väideti suure käraga, et mingi BMD visatakse alla koos juht-mehhaanikuga(olevat veel mingi kõrge sõjaväelase poeg ja tehase katsetaja), kas see ka toimus, on minule teadmata. IL-i pealt kaks rida rampi ja kaks ustesse on omanahal proovitud(st. ei kasutata ainult sõjaolukorras). Pidime Il-ist ka ühe lahinghüppe tegema, aga see jäi ära. Instruktaazi aga läbisime, hüpe pidi toimuma kõrguselt 250-300 meetrit, kiiruselt 350-400 km. tunnis ILMA VARULANGEVARJUTA.
sitt päev, kellele kurdad
Meeskonna koos masinaga allaviskamist (langevarjuga muidugi) üritatid juurutada 80-ndate algul ja keskpaiku. Õpetati seda endalegi - ja ka vastavaid hinnakirjasid sai uuritud. Täpseid numbreid enam ei mäleta, kuid hüppe eest makstav rubla oli üksikhüppega võrreldes ikka ca. 3X pikem. Pidada keerukam ja ohtlikum olema.
Paraku lõpetati see katsetamine aga enne ära, kui minu aeg kabiinis istudes alla sadada kätte jõudis. Nii, et ei oskagi nüüd öelda, sest ise pole teinud ja ise pole ka vahetult näinud.
Kuid videolõigus näidatud langevarjuga madalal kõrgusel koorma mahatõmbamine oli igatahes laialt kasutusel. Ju vist on praegugi ning pole miskit imestada, kui mingil vene Kulibin´il tuli mõte pähe selliselt ka lahingumasinaid koos meeskondadega maha panna. Kõik on võimalik.
Aga arvata võib, et kui seda tehtigi, siis oli see tõesti vaid mingi üksiküritus.
Paraku lõpetati see katsetamine aga enne ära, kui minu aeg kabiinis istudes alla sadada kätte jõudis. Nii, et ei oskagi nüüd öelda, sest ise pole teinud ja ise pole ka vahetult näinud.
Kuid videolõigus näidatud langevarjuga madalal kõrgusel koorma mahatõmbamine oli igatahes laialt kasutusel. Ju vist on praegugi ning pole miskit imestada, kui mingil vene Kulibin´il tuli mõte pähe selliselt ka lahingumasinaid koos meeskondadega maha panna. Kõik on võimalik.
Aga arvata võib, et kui seda tehtigi, siis oli see tõesti vaid mingi üksiküritus.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Meeskondadega koos masinate allaviskamist tehti ka 70-ndate esimene pool. Onu oli sõjaväes 1973-75 suht Moskva külje all lennuväljal tehnika peal (piltidest tuleb meelde lennukimootoriga lumekoristusmain), kus samas paiknesid ka dessantnikud.
Ja tema juttudest meeles see masinas hüppamine. Kuna tasustati võrreldes tavahüppega väga hästi (numbreid ei mäleta, aga millegipärast tunne et vahe oli pea 10x), siis neid tehnikas hüppajaid ikka olevat olnud. Enamus olevat seda proovinud ühe korra, aga mõned sellega täiesti raha teeninud.
Sest enamuse kogemus olevat olnud midagi taolist - "mis kõhus, see püksis, mis püksis, see krae vahel".
Ja tema juttudest meeles see masinas hüppamine. Kuna tasustati võrreldes tavahüppega väga hästi (numbreid ei mäleta, aga millegipärast tunne et vahe oli pea 10x), siis neid tehnikas hüppajaid ikka olevat olnud. Enamus olevat seda proovinud ühe korra, aga mõned sellega täiesti raha teeninud.
Sest enamuse kogemus olevat olnud midagi taolist - "mis kõhus, see püksis, mis püksis, see krae vahel".
Tamani diviisis visati masinad alla eraldi ja isikkoosesis eraldi (küll samalt lennukilt). Langevarjul oli üleval mingi kast, reaktiivlaenguga? "pidurdusmehhanism", mis enne maani jõudmist tööle läks (nagu raketi stardil), pidurdas laskumiskiiruse ja eemaldas langevarju. Minu uhiuus Gaz66 sidemasin igatahes tuli tervelt alla aga oli ka palju purukskukkumisi. Visati nii ratastel masinaid kui roomikutega masinaid, nii Gaz-e, Uaz-e kui Btr-e. Minu teada ei olnud lubatud isikkooseisul masinas viibida ja ka samaaegselt masinatega alla hüpata. Aga nagu eespool mainitud, oli N-armee "imedemaa" ja seal tehti tõesti igasuguseid asju (et mis ta näiteks ohtlikum oleks kui oma sõdurite peal tuumapommi katsetamine? )
Sai siin vahepeal tuttavate käest uuritud, ja igal juhul käisid 80 aastate algul kõvad kuulujutud, et Pihkva polgus olla BMD-sid kahe mehega pardal katsekorras välja visatud. Ja IL -76 pealt neljas "potokis" hüppamine toimus õppustel ka rahuajal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist