Mälestused langevarjuhüpetest.

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Vasta
4x4garage
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Jaan, 2009 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas 4x4garage »

Kui ma õigesti mäletan,on zapaska kott-ümbris nagu kirjaümbrik,koosneb väljastpoolt 4-st klapist ,mis kokkupandes omavahel splindiga-trossiga fikseeriti,täägi tasku asukoht oli ülemise klapi üleval ääres horisontaalses asendis.Ütleme nii ,kui oma pilguga allapoole zapaska peale vaatasid oli nuga sul silme ees.
Tääk oli jah mingi jupi tropiga seotud kuhugi aasa külge.
Ja ise mäletan kah nagu peavarju pindalaks 83 ruutu.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Tänud kamraadid meelde tuletamast, kes siin, kes privas :wink:.
Kohe hing sai kergem, muidu kurivaim muudkui kummitab enne magamajäämist :D.
Kriban kamraadi soovil siis ka rahalisest poolest, niipalju kui seda jällegi meeles on.
Kuna ise olin DDR-is, siis saime need (tolleks ajaks juba kopikad :twisted:) kätte koju jõudes. Kogunes seda vist 68 rubla kopikitega :D. 3 rubla oli hüpe ilma varustuseta, sai vist ainult 1 hüpe kroonus tehtud. 3.20 (umbes) oli hüpe automaadiga, kõigist hüpetest vast natu alla poolte. 3.62 (vist) oli täisvarustusega hüpe kopterist. Üle nelja rubla oli hüpe suurest lennukist täisvarustusega (IL 76 ja AN 12), 2 hüpet kokku.
Pakkimise puhul polnud mul õnneks vaja külmas mässata, lund nägin ainult 1 kord kahe aasta jooksul (siiski puhkusel olles ka).
Ongi vist minu mäletamistel ots peal, enamik hüppeid on ikkagi suht rutiinsed, millest jääb meelde ainult ülim rahulolu peale varju avanemist, tavaliselt visati ju siiski ilusa ilmaga ning peale avanemist jäi üle ainult kaifida :lol:.
Kui endal mõni seik veel meelde tuleb, eks siis toksin jälle, kuid kamraadide seiklused on kah oodatud, olite ju kah asjaga tegelemas, ning ega te taha väita, et mitte midagi äkilisemat ette ei tulnud?
sitt päev, kellele kurdad
dude
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 18 Okt, 2004 17:50
Kontakt:

Postitus Postitas dude »

Mul jackpuuk sellinne ketserlik küsimus: kas kroonus oli võimalik ka hüpetest või üldse ka esimesest hüppest keelduda, kui ikka kohe üldse ei sobi... ja mis oleks olnud karistus :scratch:
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Tundub, et vähemalt minu ajal oli, pole kuulnud kellegi vägisi väljaviskamisest (ehkki tsiviilis olen selliseid, minu jaoks muinasjutte kuulnud küll, aga mis varemalt oli, seda ei tea). Meil viidi mitu tegelast teistesse väeosadesse üle, nii nõrga füüsise kui muude põhjuste tõttu (kuuldavasti mõned keeldusid hüppamast). Kui hüpatakse sellisel moel nagu armees (stabikas avaneb kohe peale väljahüppamist), siis on väga suur võimalus, et selle liin võib sattuda näiteks kaenla alla, kust selle kättesaamine pole kõige lihtsam (vähemalt algajale), automaat avab küll ranitsaluku, kuid stabikas varju välja ei tõmba. Ka pole välistatud, et visatav haagib viskaja kaasa ja lendavad koos, kuni varjud avanevad, see omakorda võib tähendada sõlmes varjusid ja pole kindel, et ükski neist elusana maale jõuab. Seega neid vägisi väljaviskamise jutte ma ei usu.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1849
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Postitus Postitas Noor »

jackpuuk kirjutas:
4x4garage kirjutas:Vaatasin oma pildimaterjali,täägi või noa koht ongi zapaska peal olevas spetsaalses taskus.Kohe parema käe ulatuses.

Absoluutselt ei viska pilti ette, ole hea ning tuleta meelde ja muljeta mullegi, kuidas see täpsemalt asus ja kuidas kinnitati? Kinnitatud pidi see olema, kui natuke juurdlen, siis kas polnud täägi käepidemes olevast august läbi pistetud tropiga?
Telc, mälu võib tõesti alt vedada, aastaid hüpetest möödas ikka natu rohkem kui sul ja sinagi ei osanud peast ütelda :wink:.
Ülo Keeduse raamatus kirjutatud:

Varustusekomplekti kuulub alati nuga, mis pannakse varulangevarju ranitsa ülahõlma taskusse.
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kamraad Noor, unustasin tänada kenade piltidega teema täiendamise eest. Kui viitsid, siis seleta rahvale lahti märgi tähendus, usun et sul tuleb see paremini välja. Numbrid märgil ja ripatsil tähendavad midagi :wink:. Ja instruktori märk käis mitte hüpete arvu vaid? Mina seda enam ei mäleta. Fotosid juurde lisada paluksin ka.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

nõukogude armees olid käsu mittetäitmise eest järgmised karistused

1)narjad vne otseredi (toimkond väljaspool järjekorda)
2)gauptvahta (kartser) nii ja niimitu päeva
3)disbatt
4)kui hakkasid näiteks mõnele poolearulisele leitnandile või vanemleitnandile vastu kui ta oli väeosa korrapidaja siis võis ta ka sind lihtsalt maha lasta (olen näinud kuidas tegelane isegi relva kabuurist välja võttis aga laskmiseks veel ei läinud)
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kalleb, siin on karistused mõttetud, ka kõige karmimad, kujuta ette kui sa ei saa dessanti lennukist välja lahingolukorras, sest üks mats kardab hüpata (sõltumata sellest kui palju kordi on teda jõuga välja visatud või sootuks pehmeks pekstud), kahju on sadades kordades suurem kui sellisest "treeningust" kasu. Tead ju isegi, et pole naabrid kah püstilollakad.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

1 sekund jokutamist uksel peaks IL-76 tähendama 120 m vahemaad kahel maandumisel...neli sekundit kauplemist uksel juba poolt kilomeetrit....
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Il-st ja An-ist visatakse samal kiirusel (ehk nagu kamraadid juba märkisid, kuni 400 kilti tunnis). Lennukis peab enne hüpet olema vahe eelmisega nii, et saad laubaga tema ranitsat puudutada. Selle kohta oskavad VDV kamraadid rohkem rääkida, mina olin siiski dessantno-shturmovajas ja suurest lennukist hüppasin ainult 2 korda. An-12 käis eriti närvidele, proplennuk ja hüppe alguse märkimiseks lõugas selles eriti värdja häälega sireen, Il-is oli sellega võrreldes mingi piuksumine.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

ma lihtsalt meenutasin mis karistused maa peal olid

mind õnneks lennukisse ei topitud ega sealt alla hüppama ei sunnitud niiet

sellest teemast ei tea midagi
4x4garage
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Jaan, 2009 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas 4x4garage »

dude kirjutas:Mul jackpuuk sellinne ketserlik küsimus: kas kroonus oli võimalik ka hüpetest või üldse ka esimesest hüppest keelduda, kui ikka kohe üldse ei sobi... ja mis oleks olnud karistus :scratch:

Oli küll,kui suutsid ennast hüpete ajaks narjaadi sokutada,või mõne kindrali korterit remontima,ülemuste autojuhid said kah sellest priiks,eks neid võimalusi oli teisigi. Tavaliselt oli nendele kohtadele demblitel eesõigus,alla dembli auastmeta olijad reeglina tegid oma hüped ära.
Lennukis näiteks,ütleme AN-2 hüpates oli juhuseid kus lennuk maandus,pooled vihased mehed pardal,kuna keegi hakkas tõrkuma,olid nad ju ennast moraalselt hüpeks ette valmistanud,tavaliselt saadeti tõrkuja mingi aja pärast mujale vägedesse,sest ega tal rahuliku elu enam selles väeosas polnud.Il-76 pealt hüpates oli juba keerulisem pidurdada,seal tõesti sõna otseses mõttes jooksid nina eesolija paunas kinni lennukist välja.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

4x4garage, aga kriba kuidas teil VDV-s esimesed hüpped olid, siit loen välja, et hüppasite "metsavahi" pealt ja toksi esimesi muljeid suurest lennukist hüpates. Mina tegin oma hüpped suurest lennukist, siis kui olin viimast poolt aastat teenimas, seega oli mul hüppeid juba 15 ringis ja asi ei tundunud ikkagi väga jõhker. Kui oleks pidanud hüppama peale esimest kolme hüpet, no raisk :D.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Telci postitatud http://www.youtube.com/watch?v=Nt1pszGV ... re=related
videos on mõned nüansid jälgitavad, vaadake lõpuminutit. Kutt maandub zapaska tropid sõlmes ja siis kui ta kupleid kustutab, siis käivad metalsed kõlksud. Kui väljahüpet vaatate, siis peale varju avamist lükkas kutt rõnga üle parema labakäe randmele, peale zapaska avamist tegi ta SEDASAMA! Meil DOSAAFI hüppeid tehes oli kummipael ümber randme, et isegi unustades rõngast ei saaks see kaduda, hiljem kroonus polnud enam seda, kuid selle kadumine kippus riiklikuks kuriteoks (kas tõesti olid need varjud nii suur saladus või kardeti, et me nendega üle piiri punume? :twisted:).
sitt päev, kellele kurdad
htcmees
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 24 Okt, 2010 17:19
Kontakt:

Postitus Postitas htcmees »

Sai ise 87.-ndal enne sõjaväge käidud ALMAVÜ kursustel, kus tegime Kuusikul 3 hüpet. Esimene hüpe nii hirmus ei olnud ,langevari avanes ja jäin nautima ilusat vaadet kuni ühel hetkel kuulsin: krrrrr-plaks. Varulangevarju 300m pribor hakkas tööle. Kuni maandumiseni rahmeldasin käte-jalgadega, et hoida zapaskat jalgade vahel. Langevarjuhüppe ärevus ja põnevus oli ka 3. hüppel veel sees, kus samuti unustasin varulangevarju välja lülitada.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 13 külalist