Kapten Trumm kirjutas:
Olen selle mõtte juba varem välja käinud - suuremad ja tähtpäevalisemad (100) paraadid võiks toimuda Pirita teel.
Seal saaks segamatult (loodame, et meri pole rämedalt jääs) näidata ka laevu ning Tallinna lahe kohal on lennukitel mugavam müristada ning kõik see värk (erinevalt kõrgete hoonetega piiratud Vabakast) on hästi nähtav kogu publikumile.
Kus see koht oli, kuhu sai toetusallkirju anda?
kaur3 kirjutas:Mehele saatuslikuks saanud video demonstreerib väga hästi siin foorumis korduvalt esile toodud mõtet tehnika mõjust psühholoogiale. Kui mees mulises ja mulises lätlastest, kuperjanovlastest jne, siis Paside ilmudes peale "Bozhe moi, dva tanka" jutt jäi vait.
Just! Ja no minu arust ongi ühe (militaar)paraadi mõte
mõjusalt presenteerida oma (kaitse)võimekust. Kuna üks paraad ei saa seda teha selliselt, nagu nt. mõni (näidis)õppus vms tegevus "põllul", siis jääb vaid üle mõjuda visuaalselt ja mentaalselt. Ma näeks oma vaimusilmas, et üks ideaalne paraad näeb välja midagi sellist, nagu brigaadirivistus ja liikumine Tapal pärast Siili
Keegi enne siin juba märkis, et need "karbid" ja liputoimkonnad võiksid liikuda kompaktsemalt.
Igati nõus. Lisaks (ma jälle oma vaimusilmas nähtut pean silmas) peaks paraad olema ülesehituselt IMHO selline, et kõige eesotsas liiguvad noorteorganisatsioonid (võimalikult suured "karbid" (needsamad lippudega noorkotkad ja kodutütred kes trepil seisid, oleks võinud oma lippudega marssida paraadi ees), et oleks üheselt arusaadav - meil on väärikas noorsugu ja järelkasv), siis akadeemiline seltskond, siis liitlased, siis sõjakool, nende järel EKL ja EKV üksused (tagala ning toetus kõigepealt) ja lõpus siis tehnika (kergemast raskemani).
Elik liikumine peab olema dünaamiline, progresseeruv ja kulmineeruv, mitte vastupidi ega ka mitte lainetena.
Üles peaks pilti võtma kaks-kolm põhikaamerat, neist kaks statsionaarset ja liikumatut. Üks peaks edastama pilti ülevalt poolt ja näitama kogu paraadi üldmuljet/üldpilti (Pirita teel eriti), teine alt paraadi tasandilt
mitte liiga lähedalt ega suure suumiga (mitte nii, et nt. viiest kõrvuti marssivast mehest näeb televaataja ainult ühest-kahest suurt plaani). Pilt peaks nende kaamerate vahel liikuma süsteemselt (mitte süsteemitult ja justkui juhuslikult) - läbimarsil olev üksus võetakse pilti lähedalt (pilti ei katkestata!), järgmise üksuse läbimarsini näidatakse vahele suurt plaani ülevalt (või jupiti kolmanda kaameraga seda, mida peetakse eriti oluliseks). Ja ikka nagu kellavärk - üldplaan > lähiplaan > üldplaan > lähiplaan. Lennukeid peaks hea tahtmise juures olema võimalik näidata ka nii, et pildis on nii paraad, kui lennuvahendid.
Lihtsalt minu nägemus ühest läbimõeldud paraadist koos läbimõeldud TV edastusega.