www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 04 Aug, 2020 12:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 442 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 06 Juul, 2020 16:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Apr, 2010 10:21
Postitusi: 779
Asukoht: LÄÄNEMAA
http://podcast.kuku.postimees.ee/saated/valismaaraja/
Kuku-s selline saade Rail Balticust. Majandusliku osaga võib nõustuda või mitte. Ise kahtlen, et niisama lihtsasti need poola ja muude maade veoauto kolonnid Tallinn-Ikla vahelt ära kaovad. Veoauto transport kõvasti lihtsam; auto sõidab ette, laaditakse koorem peale ja kui vähegi veoauto ligi mahub laetakse kaup kliendi juures maha. Raudtee puhul sõidab veoauto kauba saatja juurde laadib kauba peale ja viib selle raudtee terminaali kus see tuleb veoautost lattu maha laadida ning edasi kaubavagunisse laadida ning kusagil samamoodi kliendile lõpuks kohale saata. Need laadimised lisavad kõvasti hinda kauba transpordile + veel ka aega kauba kohale jõudmiseks.
Minu jaoks on Rail Balticu puhul kõige olulisem kusagilt euroopast tulema hakkava sõjalise abi võimalikult kiireks ilma vahelaadimisteta kohale jõudmiseks. Mingi aeg tagasi oli eesti keels ka mingi uudis USA? analüütiku murega, et praeguses olukorras on logistiliselt keeruline Balti riike abistada kuna laevaliiklus on Balti merel kergesti segatav, maantee transport väikese läbilaskevõimega ja raudteetransport peaaegu igas riigis oma rööpmelaiusega, mis tähendab paljusid ümberlaadimisi ja aja kulu selle jaoks.

_________________
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 06 Juul, 2020 17:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17750
Tsiteeri:
Veoauto transport kõvasti lihtsam;


Kustotsast??? Haage aetakse vagunisse, hakkab siit hommikul liikuma, on järgmise päeva varahommikuks Berliini taga. Kust siis kohalik nina selle sappa võtab ja kunde juurde veab. Autoga veetav haage on sel ajal alles Poola piiril liikuma hakkamas. Ja sõita on veel poolteist päeva Berliini taha. Samas Berliini lähedases jaamas on juhil sõiduaega vajadusel 8-9 tundi. Edasi- rong võtab näiteks peale 60 haaget, vedur kulutab tunnis ca 200 liitrit kütet. Võtame koleda varuga ja rehkendame rongi sõiduajaks 24 tundi (tegelikult kulub ilmselt vähem). Saame 4,8 tonni. Iga haaget vedav nina võtab keskmiselt sajale 35 liitrit, Berliini on mälu järgi kuskil 1600 km, s.t 16×35x60= 33,5 tonni. Kui saastest rääkida.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 06 Juul, 2020 20:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1990
Asukoht: Reval
teeline35 kirjutas:
http://podcast.kuku.postimees.ee/saated/valismaaraja/
Minu jaoks on Rail Balticu puhul kõige olulisem kusagilt euroopast tulema hakkava sõjalise abi võimalikult kiireks ilma vahelaadimisteta kohale jõudmiseks. Mingi aeg tagasi oli eesti keels ka mingi uudis USA? analüütiku murega, et praeguses olukorras on logistiliselt keeruline Balti riike abistada kuna laevaliiklus on Balti merel kergesti segatav, maantee transport väikese läbilaskevõimega ja raudteetransport peaaegu igas riigis oma rööpmelaiusega, mis tähendab paljusid ümberlaadimisi ja aja kulu selle jaoks.

Sõjalise abi pudelikael on RB puhul Suwalki. Kui saast hakkab ventilaatorisse lendama siis blokeeritakse see esimese asjana ära ja ei tule sealt midagi läbi. Ega see jänkide abi ei seisa ka Poolas juba platvormidel valmis, vedur auru all et hakata kohe siiapoole veerema - igasugustele kooskõlastustele jm. käsuliinidele kulub oma aeg.
Ainuke lootus on õhusild ning see ka vaid siis, kui õhuruum on liitlaste kontrolli all.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 06 Juul, 2020 20:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17750
Õhu kaudu ei vea mingit märkimisväärset kogust tehnikat. Kui, siis vaid inimesi. Tehnika tuleb ilmselt merd mööda ja raudteed pidi. Ning Suwalki koridori sulgemine on sulega veele kirjutatud, esiteks peavad venelased batkaga kokku leppima, mis pole ülepea mingi kindel asi ja teiseks on ka Kaliningradi enklaav samamoodi haavatav kui Suwalki koridor.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 8:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4944
Tsiteeri:
teiseks on ka Kaliningradi enklaav samamoodi haavatav kui Suwalki koridor.

Ma arvaks, et isegi haavatavam, sest maismaaühendus on viletsam kui Balti riikidel läbi Suwalki ning mereühenduse hoidmine saab olema äärmiselt keeruline.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 01 Aug, 2020 9:21 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 19840
Asukoht: Viljandimaa
Aab tõmbab Vesterbacka projektile kriipsu peale:
Tsiteeri:
Aab tunnustas Vesterbackat ja tema ettevõtet FinEst Bay Area Development OÜ nende ambitsioonika ja innovaatilise plaani eest rajada Soome ja Eesti vahele kiirkorras tunnel. «Ent riigile täna teadaoleva info põhjal on meil põhjust kahelda selle projekti elluviidavuses nii keskkondlikel, majanduslikel kui ka julgeolekukaalutlustel,» selgitas minister.

Olles konsulteerinud Soome riigi, teiste ministeeriumite ning ametiasutuste, sealhulgas julgeoleku asjatundjatega, leidis Aab konkreetsemalt, et Vesterbackal puudub rahaline kate planeeringu koostamiseks, mõjude hindamiseks ning uuringuteks. «Ebaselged on tunneli ja tehissaare rajamise rahastamisallikad. Küsitav on projekti tasuvus ning taotluses esitatud ülioptimistlikud reisija- ja kaubamahud,» heitis Aab ette. Projekt tooks riigile tõenäoliselt planeerimata kulusid ja läheks loodetust palju kallimaks. Näiteks tähendaks see riigikaitse võimekuse arendamise ja ülalpidamise kulu, samuti võimalike uute transpordisõlmede ehitamise ning uute haridus- ja kultuurivõimaluste arendamise ja ülalpidamise kulu, loetles riigihalduse minister.

Ehkki Aab ei ütle seda välja esimesena, on vaat et olulisim põhjus projekti nullimiseks just julgeolek. Aab vastas Postimehele, et kõiki julgeolekupoliitilisi aspekte ta avalikult kommenteerida ei saa. «Küll aga käib julgeolekukaalutluste alla kavandatava tehissaare, selle omandi ja kasutamisega seonduv. Samuti asjaolu, et tunnel on kahe riigi vaheline strateegiline taristu, mis võib olla perspektiivis ka riigi kaitsetaristu osa ning mille arendamisel peavad riigid võtma juhtiva rolli,» märkis Aab. Ta jätkas, et kuigi nad palusid Vesterbacka meeskonnal korduvalt taotlust täiendada ja parandada, ei ole ka kolmandat korda esitatud taotlus nende kahtlusi hajutanud.

Edasi võttis Aab seisukoha, et tunnelit saavad ehitada ainult riikide valitsused. «Selleks tuleb enne tunneli kavandamist kokku leppida Eesti ja Soome ühishuvid,» ütles Aab. Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) töötanud Soome riigiga ühiste kavatsuste kokkuleppe saavutamise nimel. Läbirääkimised käivad, kuid tulemust veel pole.
https://leht.postimees.ee/7029264/valit ... 1577723337

Soomes ei saada hästi aru, millest jutt:
Tsiteeri:
Soome rahvusringhääling Yle kirjutab, et kõik see jutt on tore, aga sel on üks probleem: mingit ühist tunneliprojekti, mida Soome ja Eesti valitsused eest veaksid, hetkel ei ole. Vähemalt Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi teadmiste järgi.

Ministeeriumi kantsler Sabina Lindström ütles Ylele, et võib olla pidasid Eesti ministrid silmas aastate tagust ühisprojekti FinEst Link, kus osalesid partneritena Helsingi ja Tallinna linn, samuti Helsingi-Uusimaa Liit, Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Soome transpordiagentuur. Ehkki tõsi, FinEst Link oli üks tunneliprojekti eestvedajaid, tegi omad arvutused ja pani paika ajaraami, pakkis kogu ettevõtmine pillid kotti juba 2018. aastal. Selle lõppjäreldus oli, et tunnel on küll intrigeeriv tulevikuidee, aga mitte nii tähtis, et peaks kohe kopa maasse lööma. «Alates sellest ajast pole riikide valitsuste poolt edasiminekut olnud,» ütles Lindström. Seega lükkas kantsler ümber Aabi ja Ratase väited nagu oleks riikidel mingi oma projekt. «Konkureerivat tunneliprojekti ei ole. Praegune Soome valitsus pole selle kohta ka mingit poliitilist otsust teinud,» selgitas Lindström.

Eesti ministrite jutt tundus pehmelt öeldes kummaline ka tunneli arendajale FinEst Bay Area Development OÜle. Ehkki Vesterbackat ei õnnestunud Postimehel tabada, rääkis firma Eesti esindaja, Soraineni partner ja advokaat Paul Künnap, et neile teadaolevalt tuli Eesti valitsuse otsus Soome ministritele üllatusena. «Vastupidi, Soomes oli arusaamine, et Eesti soovib (Vesterbacka) projektiga edasi minna,» rääkis ta. «Paraku ei ole igasugune kommunikatsiooni puudumine heaks märgiks Eesti-Soome koostööle, mis eriti viimasel ajal on ka muidu konarlik olnud,» rääkis Künnap, lisades, et nad on Soome poolelt kuulnud, et Eestiga on keeruline koostööd teha, sest asjad venivad, otsuseid ei tehta ja kui tehaksegi, siis need muutuvad.
https://majandus24.postimees.ee/7030243 ... 1577723337

Ühe sõnaga, sajandi suurprojekti käkitakse siinpool lahte :| Eriplaneeringu oleks ikka võinud teha ning jõuda vähemalt kõige sobivama koha reserveerimiseks tunneli jaoks. Muidu ehitatakse sinna veel kes teab mida ette.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PostitusPostitatud: 01 Aug, 2020 10:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Mai, 2007 14:17
Postitusi: 3132
Aleksandr Pidrid ehk Piduri Sassid oleme igati kõvad. Rail Baltic vist ikkagi tuleb. Kui see valmis on, hakkab Soome riigil ka tunneli vastu huvi tekkima. Ainult et aega on kaduma läinud vahepeal ja läheb veel. Ise ei tee ja teistel ei lase, teevad merre augu ja lasevad mere kuivaks äkki....


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 442 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 26, 27, 28, 29, 30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt