www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Nov, 2019 22:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 16 Juul, 2011 18:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Dets, 2008 0:29
Postitusi: 1880
Asukoht: Tallinn
Kes on praeguse Järvevana tee ümberehitamise käigus pandnud tähele, et kunagine Ülemiste - Järve ühendustee on üles võetud...üldist praktikat arvestades seda raudteed enam tagasi ei panda.

Tegu on EW ühe strateegilise projektiga - suurte raudteesõlmede ümbersõiduteede ehitamine, et eri suundadest tulevad koosseisud saaksid vajadusel sõita teise suunda ilma peajaama läbimata. Kavandati vist Tallinna, Tapa, Tartu, Valga ja Petseri sõlme. Tallinna oma sai just 1940. aasta pöörde kanti valmis. Teistes valmisid ka, aga millal, ei tea täpselt.

1956. a ehitati ümbersõiduteelt laiarööpmeline harutee Valdeku silikaaditehastesse, millest 1960/70-te ümbernaelutamise aegu sai uue laiarööpmelise Lelle raudtee osa. 1995. a paiku, kui tehti A. H. Tammsaare tee pikendust, võeti juba maha Keila ja Lelle raudtee vaheline jupp. Nüüd on ehk kogu ümbersõidutee kord. Või teab keegi plaane täpsemalt?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Juul, 2011 21:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Sellest raudteelõigust natuke juttu ka raudteelaste foorumis. Siin lehel keskosas umbes:

http://foorum.msts.pri.ee/viewtopic.php ... rve#p15000

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Mis objekti juurde?
PostitusPostitatud: 22 Aug, 2011 20:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juun, 2009 0:46
Postitusi: 112
Maa-ameti ühel ajaloolisel kaardil on see ümbersõiduraudtee olemas. Kaart tundub olevat pärastsõjaaegne (nii umbes 1950. paiku). Ka Praegune Järvevana tee (tol ajal vist Kaare tee) on kenasti olemas. Sellelt raudteelt pöörab ära üks haru Ülemiste järve poole, kulgedes üle tänava. Ilmsesti oli seal mingi oluline objekt, mida kaardil pole (veepuhastusjaam jääb mõnevõrra Tartu maantee poole).

Pilt
Kas keegi teab, mis objekt seal asus?

_________________
Impiger


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 23 Aug, 2011 8:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 992
Asukoht: Lõuna-Eesti
Ei pidanud mingit objekti olema. Lihtsalt sobiv koht, kus ešelone peale-mahalaadida. Peale sõda olid sõjavangid, küüditamised, vägede liikumised...

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 23 Aug, 2011 10:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Dets, 2008 0:29
Postitusi: 1880
Asukoht: Tallinn
Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...

_________________
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 23 Aug, 2011 13:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1996
Asukoht: Tallinn
Väga imelik harutee tõesti. Seal ei ole midagi kaevandada sellises mahus, et oleks mõtet rongidega vedada.

Muidu see Ülemiste-Järve raudtee töötanud 60-dateni, kui ise 1994 raudteele tulin, siis oli pöörang Järvevana ülesõiduvahi putka taga veel alles, piimakombinaadi kõrval oli ka veel raudtee maas. Ristangut Tallinn-Väike - Liiva jaamavahega enam ei olnud. Ja päris 1990-date alguses, kui sai Pääsküla depoo vahet praktikal käidud, sai endise Pärnu mnt ülesõidu juures ehituskooli staadioni taga olevat võssakasvanud raudteed vaadatud. Eks see koristati alles siis, kui Järvevana teed pikendati ja see Pärnu mnt ja Tallinna-Järve raudtee alt läbi tuhniti. 1995-da aastani, kui sai veel Haapsalu liini sõidetud, sai veel imestatud, miks Järve jaama Ülemiste poolses sissesõidufooris punane tuli põleb. Küllap seepärast, et jaama elektriskeemi pole välja vahetatud ja vältimaks häiresignaale, peab lamp korras olema. Äkki põleb veel praegugi...

Ristposti (Järvevana ülesõiduputka) ja Liiva vaheline laiarööpmeline lõik pole kunagi olnud Tallinn-Lelle (viljandi ja Pärnu) liini osa, Lelle laiarööpmeline liin tehti seal täiesti eraldi kitsarööpmelisele selga. Liinirongid võisid seal ehk liigelda vaid neil paaril aastal, mil Tallinn-Lelle vahel töötasid kitsas ja lai raudtee üheaegselt.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 27 Aug, 2011 12:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 276
Castellum kirjutas:
Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...

Miks puuduvad, seal võis sile plats olla ju.
Teine mõte, et sealt võidi näiteks vett võtta, kas siis joogivett või tuletõrje tarbeks...

_________________
Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
PostitusPostitatud: 28 Aug, 2011 20:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1814
Asukoht: Tallinn
1967-1971 mil kitsas ja lai koos funktsioneerisid suunati Tallinn-Väiksest tulevad laiarööpmelised rongid Järvevana ülesõidu juures Liiva-Ülemiste haru peale, pöörang oli paigaldatud ülesõidust Liiva poole. Ülemiste-Järve raudtee jooksis diagonaalis läbi laia ja kitsa raudtee. Kui kitsas 1971 suleti, paigaldati kitsa asemel koheselt lai , pöörang Liiva- Ülemiste liinil likvideeriti, samuti ka üks laia teejupp üle Järvevana tee. Raudteeristid vedelesid veel tükk aega ülesõidu putka juures maas. Olen seda kõike oma silmaga näidnud ja kogenud.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt