Raudteed

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas

Postitus Postitas Castellum »

Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2193
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas

Postitus Postitas Soobel »

Väga imelik harutee tõesti. Seal ei ole midagi kaevandada sellises mahus, et oleks mõtet rongidega vedada.

Muidu see Ülemiste-Järve raudtee töötanud 60-dateni, kui ise 1994 raudteele tulin, siis oli pöörang Järvevana ülesõiduvahi putka taga veel alles, piimakombinaadi kõrval oli ka veel raudtee maas. Ristangut Tallinn-Väike - Liiva jaamavahega enam ei olnud. Ja päris 1990-date alguses, kui sai Pääsküla depoo vahet praktikal käidud, sai endise Pärnu mnt ülesõidu juures ehituskooli staadioni taga olevat võssakasvanud raudteed vaadatud. Eks see koristati alles siis, kui Järvevana teed pikendati ja see Pärnu mnt ja Tallinna-Järve raudtee alt läbi tuhniti. 1995-da aastani, kui sai veel Haapsalu liini sõidetud, sai veel imestatud, miks Järve jaama Ülemiste poolses sissesõidufooris punane tuli põleb. Küllap seepärast, et jaama elektriskeemi pole välja vahetatud ja vältimaks häiresignaale, peab lamp korras olema. Äkki põleb veel praegugi...

Ristposti (Järvevana ülesõiduputka) ja Liiva vaheline laiarööpmeline lõik pole kunagi olnud Tallinn-Lelle (viljandi ja Pärnu) liini osa, Lelle laiarööpmeline liin tehti seal täiesti eraldi kitsarööpmelisele selga. Liinirongid võisid seal ehk liigelda vaid neil paaril aastal, mil Tallinn-Lelle vahel töötasid kitsas ja lai raudtee üheaegselt.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
vax
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 14 Juun, 2005 14:24
Kontakt:

Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas

Postitus Postitas vax »

Castellum kirjutas:Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...
Miks puuduvad, seal võis sile plats olla ju.
Teine mõte, et sealt võidi näiteks vett võtta, kas siis joogivett või tuletõrje tarbeks...
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas

Postitus Postitas FW Anton »

1967-1971 mil kitsas ja lai koos funktsioneerisid suunati Tallinn-Väiksest tulevad laiarööpmelised rongid Järvevana ülesõidu juures Liiva-Ülemiste haru peale, pöörang oli paigaldatud ülesõidust Liiva poole. Ülemiste-Järve raudtee jooksis diagonaalis läbi laia ja kitsa raudtee. Kui kitsas 1971 suleti, paigaldati kitsa asemel koheselt lai , pöörang Liiva- Ülemiste liinil likvideeriti, samuti ka üks laia teejupp üle Järvevana tee. Raudteeristid vedelesid veel tükk aega ülesõidu putka juures maas. Olen seda kõike oma silmaga näidnud ja kogenud.
Anton - horridoo!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist