Mina isiklikult toetan ka pigem neid ukraina imesid. BTR-idega oli kindlasti 100 häda, kui nad veel igapäevakasutusel olid, aga ma kahtlustan, et selle põhjuseks võis olla ka vilets kasutajategevus, mis kaitseväes nagu harjumuseks on olnud ja eriti varasemail aastail. Nagu ütlesid sakslased, et "Teil (st meil) on inimesed harjunud, et auto sõidab igavesti, kuni kord miini otsa sõidab ja nii jääbki". Hoole ja kontrolli ei toimi ning kedagi ei huvita ka - peaasi, et läheb käima, liigub ja saab rallitada. Ma mõtlen, et vaevalt nende BTR-idega ka teistmoodi käis 1990 ndail. Lisaks on kuulda olnud parasagu tehnika lõhkumisest ja varuosade nappusest. Kamazi esindusest olla midagi mootorile muidu ikka saadud, aga veermikuga ei õnnestunud sageli midagi teha. Pole siis ime, et selle aastatuhande alguseks oli enamus juba amortiseerunud ja jupid kukkusid igast küljest.
Ja jupid kukuvad pidevalt ka lääne masinatel, mis igapäevaselt vatti saavad ja juba kuigipaljugi kasutatud on. Lihtsalt vahe on selles, et neile on (suure raha eest) varuosi saada, parandatakse ära ja sõidab jälle.
Vene tüüpi rasketehnika eeliseks on natuke suurem taluvus rasketes oludes ja hooletu kasutamise puhul, samuti sageli lihtsus ning loomulikult soodne hind. Ehk minu arvates sobib hästi just ajateenijale ja reservväelasele rüüpamiseks, mis ei tähenda kaugeltki, et ei tuleks rõhku panna süsteemsele hooldusele. Hind on kah oluline näitaja. On suur vahe, kas ostad 300 milj EEK eest 30 kasutatud lääne soomukit või 100 uut ida soomukit.
Mis nendesse Ukraina BTR-4 desse puutub, siis mulle imponeerib peale hea hinna, et sinna on sisse istutada võimalik lääne mootor ja ilmselt veel mõned peenemad süsteemid, mida slaavlased ise teha ei oska. Samuti on teada, et tootmist plaanitakse alustada ka Makedoonias ja valmistada 200 masinat. Siis peaks ka sealt juppe saama, kui ukrainlastega klappi ei ole.
Kui uuemaid pilte vaadata, siis ega ta seest enam väga räme ei paistagi. Tuunitud. Kuigi reaalselt ei ole see tuuning nii väga oluline vist.
www.army-guide.com/eng/product3342.html