www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Sept, 2020 8:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: India ostab Apached
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2011 12:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29603
Mi-24/35, millele seal spetsialistid rõhuvad, ei ole lahingukopter, vaid mingi segane hübriid lahingukopteri ja transpordikopteri vahel, mida viimase rolli sisulise failimise (väike kandejõud) tõttu transpordiks pole eriti kasutatud. NSVL ja tema liitlased on seda kasutanud parema puudumisel lahingukopterina, peamiselt nõrkade vastaste vastu, kel on probleeme vastutegevuse arendamisega. Ehk "analooge mitteomav" - teised riigid pole sellist eales tootnud ega hakka ka tootma. Mi-28 ja Ka-50 loomine polnud mitte juhuslik, vaid Mi-24 probleemidest vägagi teadliku armee selge tellimus probleemi lahendamiseks, mis NSVL lagunemise tõttu toppama jäi.

Moodsa õhutõrje ja sensoritega pikitud lahinguväljal on Mi-24 tegelikult üks suur, kohmakas ja kõvasti mürisev-soojust kiirgav sihtmärk, mis oma vanade sensorite ja relvastusega suudab ohustada õhutõrjeta vägesid ja üllatusmomenti kasutades. Ning mõjub psühholoogiliselt.

Ameeriklased on seda kopterit katsetades näiteks leidnud, et temaga on näiteks takistuste taga rippumine väga keeruline, mis nt Apache puhul on rutiin. Telekast nähtav ähvardav kihutamine üle lahinguvälja on ohtlik trikk isegi Stingeritega kergjalaväe vastu. Näiteks selline maaväe ÕT nagu venelastel endal on, laseb sellised asjad pikema jututa alla.

Tänapäevastes pisisõdades a'la Iraak pole sellega suurt midagi teha, sest tal pole kaugeltki sellist täppislöögi võimet, nagu vaja oleks (piltlikult öeldes hävitaks ta Apache hävitatud reporterite asemel need reporterid koos ümbritseva kvartaliga. Lisaks teeb Mi-24 Apachega võrreldes ikka väga ränka mürinat ja see muudab tema kasutuse igasugu kiirete täppislöökide andmiseks kasutuks (meenutage seda reporterite tulistamislugu Iraagis - vennikesed ilmselt ei kuulnud, et Apache on mingi 1500 m kaugusel).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India ostab Apached
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2011 21:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1460
Asukoht: tallinn
rippuda ei saa mi-24 vist oma tiibade tõttu, mis takistavad allapoole õhuvoolu, kuid on edasiliikumisel vajalikud kandejõu tekitamiseks?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India ostab Apached
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2011 22:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1065
Asukoht: Tallinn
Täislastis Mi-24 tõuseb hoojooksuga(s.t. ei saagi tõusta otse vertikaalis), mumeelest oli kopteri rippumisrežiim lausa piiratud mingi arvu tundidega. Aga kõik see ongi eeskujuliku kiiruse arvelt makstav lõiv.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India ostab Apached
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2011 20:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Mi-24l on tõesti palju puudusi ning ilmselt, kaasaegses sõjas oleks sellel väga raske.

_________________
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India ostab Apached
PostitusPostitatud: 08 Nov, 2011 15:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2043
Huvitav, kas tegu on Block 3 või Block 2 isenditega, mida ostetakse ? Niipalju kui aru sain, siis ikka Block 3, kuigi seda otseselt kuskil kinnitatuna ei leidnud.

Block 3 juures on lisaks hunnikule "riistvaralistele" täiendustele (toodud allpool) üsna palju tööd tehtud sensorite ja liidestuste juures. Paigaldatud uue põlvkonna radarid/infrapuna- ja öövaatlusseadmed hakkavad omama rohkem mõtet koos uue vastavate "pikema ulatusega" raketisüsteeme nagu JAGM.

Liidesed omakorda võimaldavad seda, 20 aastat kõvasti kiidetud ja kaagutatud sensor-fusion'it, ehk võimalust panna kokku ühtset, kergemini haaratavat pilti kõikvõimalikelt sensoritelt tulevast infost (nii kopteri enda omadest kui ka välistest), mis omakorda eeldab üsna kiiret ja turvalist infovahetust ning palju muud. Eks see ole üks väga laialivalguv "marketing-mull" termin, mille alla saab mahutada peaaegu ükskõik mida, aga eks JTRS, Link 16 ning ka mainitud UAV'de juhtimine annavad teatavad aimdust. Nimelt kopteri Level 4 kontrolli UAV'de üle, peaks tähendama sisuliselt täisjuhtumist v.a. maandumine ja õhkutõus.

Ju siis väärtustavad hindud neid omadusi rohkem kui siin mainitud "vaieldamatut" Mi-28N taktikalis-tehnilist paremust (millega ometi väidetavalt ei vastatud kahekümnele tehnilisele kriteeriumile). Mis omakorda viitab sellele, et hindudel on plaan hakata neid koperdisi lähiajal teiste süsteemidega tihedamalt liidestama.

Kui see nii on, siis väga otsuse üle ei imesta. Mulle isiklikult jätab see Belgia/Prantsusmaa avioonikaga Mi-28N koos oma MBDA & Diehl PARS 3 tankivastaste rakettidega veidi MacGyver'i teibiga kokkulapitud mulje (nagu ka kunagine Ka-50 + Iisraeli avioonika Türgile, millele eelistati A129'at). Korralikult testitud, modulaarse ning laiendatava avioonika disainimine on väga ajakulukas.
See on üks põhjuseid miks tänapäevaste lennukite/kopterite disainimine võib võtta dekaade. Tihti on võimalik teha shortcut'e, kuid need maksavad programmi hilisemates staadiumites tihti valusalt kätte tehes laiendatavuse ebapraktiliseks, kui mitte võimatuks. Ei tasu unustada et AH-64D Block III toetub siiski Block II'ele, seega tervet avioonikast päris nullist ülesse ei ehitata. Ometi on see olnud arenduses üle 5 aasta (Esimene Block III kopter valmis alles nädal aega tagasi). Venelaste ajakavad ja eelarve selliste süsteemide arendamise puhul tunduvad reeglina üsna müstilised. A lastiilis, saame kõigepealt lepingu ära siis hakkame üldse vaatama, ja kahe aasta pärast küsime teise samapalju lisaks nii ajas kui ka eelarves.

Tsiteeri:
The Apache Block III incorporates 26 new technologies designed to enhance the aircraft’s capabilities.

One set of advances are tied to helicopter’s flight performance. They include enhanced -701D engines with improved digital electronic control (DEC); upgraded drive systems including a a split-torque face gear transmission, which increases power throughput by more than 20% (to 3,400 shp) without taking up more room; and a new composite rotor blade. The new rotor blades, which successfully completed flight testing in May 2004, work with the improved engines to increase the Apache’s cruise speed, climb rate and payload.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 15 Dets, 2011 11:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Juun, 2006 20:57
Postitusi: 467
On olnud juttu nii Hiinast, Venemaast kui ka lennukikandjatest. Siia siis üks väike pildike ka hiinlaste esimesest nö "emalaevast":

Pilt

http://www.postimees.ee/669802/usa-firmal-onnestus-pildistada-hiina-lennukikandjat/

_________________
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 16 Dets, 2011 19:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Jaan, 2005 23:21
Postitusi: 239
Asukoht: Keila
Venemaa rendib Indiale «surmalaeva» Nerpa.

http://www.postimees.ee/671858/venemaa- ... eva-nerpa/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 20 Dets, 2011 19:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 15:31
Postitusi: 50
Hiina esimene lennukikandja


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2012 14:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 15:31
Postitusi: 50
India kavatseb osta ligi tuhat uut helikopterit


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2012 18:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Mär, 2007 16:15
Postitusi: 80
Asukoht: Riihimäki, Soome
http://www.postimees.ee/975168/leht-ind ... l-toppama/

Hindud vist katkuvad täiega juukseid.... :wall:

_________________
olgem inimesed mitte lambad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2012 9:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Jaan, 2005 16:02
Postitusi: 3222
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?


Lühike vastus sellele oleks - Seni, kuni reha katki läheb. :lol:

_________________
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 16 Okt, 2012 10:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Jaan, 2005 23:21
Postitusi: 239
Asukoht: Keila
Venemaa lükkas tagasi India pretensiooni hilinenud lennukikandja pärast.

http://www.postimees.ee/1006802/venemaa ... dja-parast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 16 Okt, 2012 19:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2895
Postimehe loos jääb arusaamatuks, mis krdi varuosi see India siis veel Venemaal ja venelaste pool ehitatavale laevale tarnis. Või jõuab vaidlus sinna, et India tarnis mootoriruumi laelambi elektripirni, mis läks läbi ja mille tulemusel katlakütja Vasja põhjustas mootririkke.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2012 16:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Jaan, 2005 23:21
Postitusi: 239
Asukoht: Keila
Venemaa pakub Indiale uut reha.

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -for-India


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 25 Mär, 2013 10:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17823
Vaatamata 2013 aasta veebruaris kuulutatule, nagu oleks India lennukikandja remondiga ühele poole saadud, on hindude lennukikandja nelja katla remont(ülejäänute remonditööd olid ette nähtud sooritada käigu pealt), mis pidanuks graafiku järgi selle aasta märtsi kahekümnendamaks kuupäevaks valmis saama, veninud ja laeva valmistatakse ette dokkimiseks. Põhjuseks väidetakse ikka neid va kurikuulsaid objektiivseid asjaolusid.

http://lenta.ru/news/2013/03/25/outofdate/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt