www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Mai, 2019 5:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 132 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2018 10:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Tundub et India ikka vaikselt õpib ka. Hakatakse valmistama Uut lennukikandjat koos 57 lennukiga:

https://www.indiatoday.in/mail-today/st ... 2018-01-15

Mis teeb asja huvitavamaks on see, et lennukitest kaalutakse ainult F-18E'd ja Rafale't. Muuhulgas on tootjatelt palutud ka presentatsioone, kuidas need lennukid lendaksid siin teemas varemmainitud Kiev klassi lennukikandjalt, "INS Vikramaditya".

Tundub et Mig-29K jätkuvate hädade valguses (just India mereväes) ei peeta seda enam kõige perspektiivikamaks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 14 Veebr, 2018 20:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
India kaalub 126 F-35A ostmist. Võimalik et üritatakse venelastega agresiivsemalt kaubelda (näidates et neil on tõsitaga) või on hindudel PAK-FA ühisprojektist taandumisega tõsi taga. Igal juhul on äärmiselt ebatõenäoline, et ameeriklased lubaksid müüa F-35'e riigile, mis samaaegselt usinasti arendab välja varghävitajaid koos Venemaaga. Ehk kui selline müük kunagi toimubki, siis üsna kindlalt klausliga igasugu PAK-FA värk lõpetada.
Tsiteeri:
Capability jump: IAF looks to buy fifth-generation F-35 fighter

It is learnt the IAF wants to procure 126 of the variant called F-35A - the air force version of the fighter that incorporates "conventional take-off and landing"
Ajai Shukla | New Delhi

Business Standard learns the IAF top brass is formally requesting for a classified briefing by the F-35’s prime builder, Lockheed Martin, on the capabilities of the sophisticated, fifth-generation fighter developed under the US Joint Strike Fighter programme.
The US government has not formally offered the F-35 to India. A classified briefing would require formal clearance from the US Department of Defence (the Pentagon) and the State Department. The grant of such a clearance would be an important first step towards permitting the sale of F-35s to India.
It is learnt the IAF wants to procure 126 of the variant called F-35A – the air force version of the fighter that incorporates “conventional take-off and landing”, or CTOL. Another variant, the F-35B, incorporating “short take-off and vertical landing”, or (STOVL), has been developed for the US Marine Corps. A third version, developed for the US Navy, incorporates “catapult assisted take-off but arrested recovery (CATOBAR).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2018 10:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25834
MiG-29 (ja tema derivaatide) probleemid peaks hindudele hästi teada olema, sest omal ajal kuivamaa-29ga said nad kõvasti näppe kõrvetada.
Põhiline probleem näis seal olevat mootorite äärmiselt kehv vastupidavus, mis mõningatel juhtudel ei küündinud isegi 100 tunni taha (keskmiselt 200 või nii).
Sakslased, saades endale "trofeeks" 24 DDR-i MIG-29't, lahendasid selle probleemi käepäraselt nii, et deforseerisid mootoreid. Selle tagajärjel aga kukuvad muidu silmapaistvad lennuomadused pigem keskpäraseks ja mootorid tossavad koledat moodi. Mäletan Lennart Meri matuste ajal, kuidas 4 Poola MIG-29't sõitsid üle Tallinna, toss oli ikka muljetavaldav. Sakslastel polnud see muidugi ainus taoline asi, ka nende F-4'de mootorid olid taoliselt "pikendatud elueaga" (F-4 puhul kukkus nt maksimaalkiirus sellest Mach 2.2 pealt Mach 1,9 peale). Sedasi õnnestus saada MiG-29 mootoril saada 700 tundi. Sa

Kuna aga hävituslennuki mootori(te) pakett moodustab maksumuselt 1/3 lennuki hinnast (1/3 on plaaner ja 1/3 elektroonika), siis valik 200 või 2000 tunnise mootori vahel on juba suuresti majanduslik probleem.

Seepärast, valikuvõimaluse olemasolul tundub, et puhtalt lennuki enda valikul oleks otstarbekam osta 2 korda kallim ameerika lennuk, sest kui mootorite eluiga on 10:1, siis see esimene 2000 tundi läheb odavamal lõpuks kallimaks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2018 11:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1454
Asukoht: Reval
OT aga moded võiksid sellele teemale inimlikuma pealkirja panna - muidu kui tahad India rauahangetest lugeda pead otsingusse kirjutama: reha pulgad. :)


Palun lahkesti.

Kriku

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 01 Mär, 2018 13:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Tundub et see F-35 järele pärimine oli libauudis:

http://zeenews.india.com/india/no-forma ... 85496.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2018 13:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Tundub järjest enam, et PAK-FA koostöö projektiga on asjad hapud. India plaanib 115 uue 4. generatsiooni hävitaja hanke siduda 5. generatsiooni hävitaja väljatöötamise abiga:
Tsiteeri:
The revised deal will now include the winning firm to transfer potentially sensitive technology to support the Indian military’s fifth generation fighter program, known as the Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA).
http://www.thedrive.com/the-war-zone/19 ... evelopment


Samuti üsna mõistlik jutt hulgalistest põhjustest, miks F-35 ei sobituks hästi India õhujõududesse (ja miks ka USA ei ole arvatavasti huvtiatud müügist):
Tsiteeri:
An inexact analogy is the iPhone X — it’s got great call quality, stunning visual, excellent camera, but imagine if it couldn’t interface with Gmail, Twitter, Paytm, Uber, or connect to Wi-Fi or 4G. In the F-35’s case not only is it unable to refuel from our current generation of tanker aircraft, it also cannot interface with India’s Integrated Air Command & Control System (IACCS) comprising ground and airborne radars, with customised data-links. Additionally the level of customisation for its target discrimination system that allows it to tell friend from foe, would have to be replaced completely as would all radio communications equipment. Logistically, almost none of our current weapons would be compatible with the F-35, meaning investing vast amounts in new air-to-air, ground and sea munitions, further complicating our already shambolic logistics.
...
A few years back, Nato threatened Turkey with severe consequences for attempting to integrate a Chinese air defence system into its networked hub, ultimately forcing it to abandon the deal. For India, whose equipment is overwhelmingly Russian, the belief that the Americans will sell their crown jewel to interface with Russian equipment is laughable, especially in the wake of Russia’s sophisticated hacking of US elections, and India’s notoriously lax data hygiene and operational security.

https://www.hindustantimes.com/opinion/ ... YRjAL.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2018 11:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
India ei ole väga aldis Su-30'eid juurde ostma, pikaajaliste hoolduskulude tõttu:
https://www.indiatoday.in/mail-today/st ... 2018-06-13
Tsiteeri:
On the claims by the vendors that the Sukhoi-30s cost almost one-third of the French Rafale 36 of which would be joining the force in 2019, sources said the Russian plane costs three times more for maintenance than its existing western origin plane taking into account the man hours required for keeping the plane serviceable.
Ehk siis tundub et see vana asi, mis oli tõsi NSVL'i aegse tehnikaga kipub olema tõsi ka praegu. Ostmisel maksab lennuk vähe, aga kõik ülalpidamiskulud kokku on 3x kallimad kui Rafalel (mis omakorda ei ole kaugeltki odavaim Lääne lennuk, mida pidada).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2018 11:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3607
Kui uskuda, et vene lennukid maksid kolmandiku Rafale hinnast, ehk siis:
~100 miljonit dollarit / 3 = ~33 miljonit dollarit.
Ja kui väga konservatiivselt eeldada, et Rafale opereerimiskulud on 7000 eurot lennutunni kohta. See teeb:
3 x 7000 eurot x 200 lennutundi aastas x 20 aastat = 84 miljonit eurot = ~100 miljonit dollarit.

Tähendab kokku on suurusjärgud sarnased: 133 miljonit dollarit. Väikse tärniga muidugi - minu arvutus kehtib üldisema opereerimiskulu kohta, kuid artiklis on juttu spetsiifilisemalt hoolduskulude kohta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2018 11:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25834
Vene lennukite plaaneri ja mootori(te) eluiga on tavaliselt 2-3 korda väiksem lääne lennukite omast ning nende remont on probleemsem, kuna puuduvad pakkujad (suured Su-d on vähe levinud).
Seega päeva lõpuks võib kogukulu tulla analoogne kallima lennukiga, küll aga on reaalne lahinguvalmidus madalam. Rafale muidugi on ka analoogne eksootika kui Su-30.

Vähese raha puhul on tungiv soovitus vältida eksootikat ning eelistada levinud tüüpe (millel igasugu teenuseid pakub palju töövõtjaid).
Seepärast, kui neile antakse, tasub panustada F-35 peale ja unustada see PAK-FA. 4.gen masinate puhul aga panustada levinud tüüpidele nagu F-16, F-18, F-15 ja isegi MiG-29.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2018 18:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2013 18:37
Postitusi: 154
India tasub S-400 eest väidetavalt rublades.https://www.rt.com/business/442716-indi ... ettlement/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1735
Venelased on ikka õige närvis, et Lõuna-Korea K30 Biho neile India õhutõrjesüsteemide hankes ära tegi ja üritavad kõiksugu võtetega hanget ära nullida:

Väidetavalt tuli venkudel šokina, et süsteem oli tehniliselt katsetustel Pantsir'ist parem ... järelikult olid ju katsetused valed. Oma mitterahulolu väljendas konverentsil Shoigu isiklikult. Kõrgemal tasemel saadeti ametlik protest ja nõudmine asi uuesti üle vaadata.

Huvitav kas jäädi kõrgemal tasemel jälle iseenda propat uskuma (no mitte kõike, aga veerandit, nagu ikka)? Pantsir ju teatavasti maailma parim süsteem, eranditult. Kõrvaldab taevast kõik kärbestest kuni UFodeni ja on ainus põhjus koos S-400aga miks Süüria taevas ei kubise lääne lennukitest :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: India riistvarahanked
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2019 18:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16862
India ostab suures koguses Iisraeli 155mm haubitsaid.

Tsiteeri:
Консорциум Elbit Systems и Bharat Forge предложили Министерству обороны 155-мм автономную буксируемую гаубицу ATHOS 2052. Данное предложение оказалось выгоднее французской Nexter и индийской Larsen & Toubro, которые предлагали Сухопутным войскам Индии модифицированную под индийские требования буксируемую гаубицу "Траян".

По неподтвержденной информации, консорциум назначил за свою гаубицу цену даже ниже стоимости 155-мм/42 гаубицы "Дхануш", разрабатываемой в Индии специально для Сухопутных войск, первые шесть экземпляров которой уже поступили на опытную эксплуатацию в войска. 

Индийские СМИ допускают, что Минобороны Индии может занизить потребность индийских Сухопутных войск в 1580 орудий до 400 гаубиц ATHOS 2052, а вместо оставшихся 1180 закупить национальную 155-мм/52 усовершенствованную буксируемую пушку ATAGS . 

155-мм автономная буксируемая гаубица ATHOS-2052 предназначена для поддержки артиллерийским огнем с закрытых огневых позиций маневренных сил батальонного и дивизионного уровней. Гаубица установлена на буксируемом лафете, обеспечиваемом её доставку на поле боя. В районе развертывания гаубица способна маневрировать самостоятельно, используя свой дизельный двигатель и специальные гидравлические приводы колес. Гидравлическая система позволяет с легкостью развертывать гаубицу, используя гидравлические домкраты и вспомогательные колеса. Она оснащена погрузчиком боеприпасов. В течение нескольких минут ATHOS 2052 способна самостоятельно покинуть занимаемую позицию и быть развернутой на новой позиции в нескольких сотнях метров от предыдущей. 

Гаубица оснащена инерциальной/GPS системой навигации, баллистическим вычислителем и современным цифровым коммуникационным оборудованием. Дальность стрельбы стандартным боеприпасом НАТО - 41 км. Расчет 4-6 человек. Физическая сила при развертывании гаубицы не используется.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 132 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt