www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 25 Sept, 2020 0:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 399 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 10:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29641
Huvitav, kas seda stantsimist tehti kuumalt või külmalt?

Kui külmalt, siis metalli tugevusele erilist efekti sel ei ole, kui aga kuumalt (kollaseks kuumutatud lehest), siis tõesti - nii tekib selline sepistamise efekt ja selline teras on palju kõvem kui valuteras.

Teine aga keevituse juures on kogu selle ürituses tekkivad termilised pinged, ebaühtlane kuumutamine (kujutage ette tollase tehnika juures 45 mm terase keevitamist) + sõja-aja töötingimused ja töölised (võib arvata, et vilunud metallimehed +18 kraadises tsehhis olid seal päris erandlik nähtus).

Vähemalt punavene memuaarid patravad küll teismelistest töölistest, kes külmast poolsinised, miskites puuduvate akendega tehaseruumides tööd tegemas - sellisel tööl ei saagi kvaliteeti olla.

Olen kah elus metallifirmas töötanud :)

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 12:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3289
Asukoht: Tallinn
Kuumalt ikka, sellise paksusega legeeritud terasplaadi külmalt stantsimine oleks arvatavasti lõhkunud nii lehe enda, kui ka matriitsi ning puansooni. Kusjuures torni lagi tõmbas mõnikord praod sisse - seal venis ju metall kõige rohkem. See probleem lahendati vahetükiga luukide vahel, viimaste avad tuli nagunii sisse lõigata, vahekoht lõigati samuti välja ning monteeriti sinna äravõetav tükk. Sedakaudu sai tilkuvaid kütusepaake tankist remondi tarbeks välja tirida, ilma et oleks tulnud torn maha võtta. Hiljem tehti samasugune vahetükk ka valatud "mutritele".

Keevitamisega oli algusest peale tegemist üksjagu, mistõttu mindi valdavalt üle valatud tornide tootmisele. Oli ka projekt keevitatud mutri jaoks, A.Sergejev leidis arhiivist isegi jooniste faragmendid, kuid töösse asi ei läinud.
No ja päris mitmes raamatus on pidid kaltsudes lastest nii tööpinkide taga, kui ka kõikvõimalikke sõlmi koostamas. Vähemalt orjatöö oli N.Liidus üliodav. Kuid kvaliteet - loed ja masendus tuleb peale, kuidas uhiuued tehasest tulnud tankid ei jõua peale mahalaadimist mõnikord kaugemale kui 50 km, kui sedagi... Kuidas andetud poolkirjaoskamatud " suured väejuhid" ajavad neid äpardusi karjakaupa mahanottimisele, põhimõttel "a nas vsjo-ravno bolche!".... Ja selline pidi siis olema tolle aja MAAILMA PARIM TANK.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 12:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2005 10:42
Postitusi: 329
Asukoht: Tallinn/Tartu
Jah, kõik õige, aga vaata, kui palju neid oli! Ja mis alles jäid, kõlbasid väga hästi.

Oleks T34 elus olnud ja järglasi andud - mõeldagi ei julge selliste tankikutsikate peale.

_________________
------------8<--------------


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 13:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3289
Asukoht: Tallinn
Tohutu kvantiteet tekitab alati pisukesi kahtlusi kvaliteedi suhtes, aga eks sa isegi tead, et sõnad "parim" ja "palju" ei ole hoopiski mitte sünonüümid, ükskõik kui palju siis endisaegsed parteigenossed ka pingutasid....

Kõlbasid teised kuni Korea sõjani, kus neile lõpuks koht kätte näidati, seega siis mitte eriti kaua. Edaspidi olid nad küll väga paljude maade relvastuses, aga tõsist vastast neist enam arenenud maailmale ei olnud, ent relvastamata rahvamassist ülesõitmiseks kõlbaksid nad praegugi.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 16:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
No neid tankide toodanguhindu ei maksaks isegi mitte vördlusmaterjalina arvestada.
Stalini aegne majandusökonoomika põhines ikkagi orjatööl ja etteantud toorme ja energiahindadel.
Sõjaajal maksis päts leiba mustal turul miinimum 100 rubla.
130 000 rublase omahinnaga tanki hind oleks võrdunud siis 1300 leivapätsiga!
Vähem kui Gaz AA furgoonitäis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 21:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2005 19:27
Postitusi: 198
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Vaata Googlist "Achtung Panzer". Seal saksa kindralite arvamused T-34
kohta ja selle kasutamine Wermachtis. Vaata ka tervet Achtung Panzerit aadressil http//www. achtungpanzer.com/, kus kõigi saksa tankide ja ka
T-34 tehnilised andmed.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 22:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3289
Asukoht: Tallinn
Nojah, Achtung Panzer oli üks esimesi selleteemalisi lehti üldse, mida aastaid tagasi lugesin, nii et enam-vähem kogu sealolevast materjalist on ettekujutus olemas. Ning ka see, et vaatamata paljudele uutele teatmikele, mis on ammuilma trükist ilmunud, ei ole seal praktiliselt midagi uuendatud.
Saksa kindralite tsitaadid on enamjaolt pärit nende memuaaridest, mis on pahatihti kirjutatud pärast sõda nõukogude sõjavangis viibides. Olen lugenud päris mitme vene ajaloolase kirjutisi, kes kahtlevad nii mõnegi väljaütlemise siiruses.
See ei tähenda, et T-34 ei oleks neile muljet avaldanud, kaugelt sellest! Esimene tõsine kohtumine oli ilmselgelt jahmatav, ent kauaks seda oli? Pikkamööda läks ehmatus mööda ja peagi õpiti vastase nõrku külgi tundma, mida oli samuti piisavalt. Ning kui saksa poolelt hakkasid tulema juba tõsiseltvõetavad tankid, siis avaldasid T-34 -d kindralitele muljet veel vaid suurte hulkadena.
Selle üle, kas T-34 oli maailma parim tank võibki ilmselt vaidlema jääda, kui ei mõtle lihtsate asjade peale: kui oled lugenud Artjom Drabkini raamatut "Я дрался на Т-34", siis mõtle veidi mis tunne oli nendel meestel sellises tanks võidelda? Ning miks need mehed, kes võitlesid Lend-Lease Shermanitel, ei tahtnud sugugi mõnda teise väeossa üle viidud saada, kus olid paljukiidetud T-34 -d? Samuti nagu need mehed, kes sõdisid harvadel trofeemasinatel?

Jah, tolleaegse parteinomenklatuuri jaoks oli T-34 tõepoolest maailma parim, see oli ainus võimalus üliraskest olukorrast välja tulla, kuid millise hinnaga? Sadade ja tuhandete noorte meeste elude hinnaga, kes said mõttetult hukka sellesama nomenklatuuri harimatuse, rumaluse, lühinägelikkuse ja saamatuse pärast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 22:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5046
represseritu kirjutas:
Vaata Googlist "Achtung Panzer". Seal saksa kindralite arvamused T-34
kohta ja selle kasutamine Wermachtis. Vaata ka tervet Achtung Panzerit aadressil http//www. achtungpanzer.com/, kus kõigi saksa tankide ja ka
T-34 tehnilised andmed.


Kakoi tehnilised andmed ja achtungpanzer? Selle teema tase on siin selline, kus mehed vaidlevad ninaosa soomusliite valtsimine vs. vahetükk tugevuse osas ning erinevate käigukastitüüpide mehhaanika üle. Poldi keerme suuna tasemel käib siin jutt, mitte mingi saksa kindralite üldise arvamuse teemal. Veelkord. Loe see teema siin läbi. Saad T-34 kohta palju rohkem teada kui achtungpanzerit risti-põiki tudeerides.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 11:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29641
fossiil kirjutas:
Ning miks need mehed, kes võitlesid Lend-Lease Shermanitel, ei tahtnud sugugi mõnda teise väeossa üle viidud saada, kus olid paljukiidetud T-34 -d? Samuti nagu need mehed, kes sõdisid harvadel trofeemasinatel?


Üsna levinud vene laimutrikk on Shermani väidetav kõrgus, mis pidada ta tegema heaks märklauaks. Kodune ülesanne - kui palju on Sherman T-34-st tegelikult kõrgem?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 13:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Nov, 2005 22:47
Postitusi: 729
Asukoht: Rakvere, Kondivalu
33 cm

_________________
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 13:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1360
Asukoht: saaremaa
Suure torniga T34/85 ja Sherman olid üsna ühekõrgused masinad.
Kitsam soomuskorpus ja lindid jätsid optilise mulje, Sherman oli üüratult kõrge.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 16:00 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2012
Asukoht: Harjumaa
Teemast eemale. Läbi aegade on NSVL/Vene nn tankikirjutajad rõhutanud NSVL/Vene tankide mõõtmeid kui eelist lahinguväljal. A`la kolakas M 60 ja madal T-62, ehk siis Pz V ja VI olid ikka kolakd küll kui võrrelda T-34/76. Unustades kõik ebamugavused, mis kaasnesid selliste mõõtmete saavutamisega.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 17:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2045
[offtopic]
Würger 190G kirjutas:
Teemast eemale. Läbi aegade on NSVL/Vene nn tankikirjutajad rõhutanud NSVL/Vene tankide mõõtmeid kui eelist lahinguväljal. A`la kolakas M 60 ja madal T-62, ehk siis Pz V ja VI olid ikka kolakd küll kui võrrelda T-34/76. Unustades kõik ebamugavused, mis kaasnesid selliste mõõtmete saavutamisega.


T-72 maksis ikka üsna suurt lõivu oma väikeste mõõtmete eest, võrreldes ntx Leo 2A4'aga. Kusjuures nn "seksikad parameetrid" nagu kahuri kaliiber ja soomuse paksus, mida interneti fanboy'del meeldib vaadata, ei tundu üldse eriti palju kehvemad.

Selles blogis on hea näide selle kohta:

http://defense-and-freedom.blogspot.com ... ssing.html

Tsiteeri:
T-72A (ex Eastern German) / Leopard 2 (German)
main gun barrel life 87+ shots / 700-1,200 shots
track life approx. 3,200 km / more than 6,000 km
engine life approx. 1,000 hrs / 1,000 - 4,500 hrs
engine change 24 hrs / 0.2 hrs
barrel change 8 hrs / 0.25 hrs


Sellised "teisejärgulised" ja suhtliselt vähe mainitud parameetrid on vähegi suurejärgulise sõja puhul palju olulisemad kui Leo2'e soomuse teatav paremus.

ja pildilt siis suurusevahe:

Pilt

Ja nagu siin foorumis varem mainitud, on tänapäevaste soojussihikute ja ballistiliste arvutite juures selline "suurusevõit" peaaegu täiesti tähtsusetu.

Tänapäeva (ja 80ndate lõpu) tankid suudavad tuvastamise korral väga edukalt tabada kasvõi Gwiz'is olevat vaenlast:

Pilt
[/offtopic]


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 21:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juul, 2009 16:09
Postitusi: 89
Nii mönegi mehe lugemuse ja mälu ees tuleb müts maha vötta,kui mitte kaks.Tänud info ja otsimissuuniste eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03 Nov, 2009 22:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 31 Mai, 2004 20:51
Postitusi: 352
Asukoht: Kuressaare
Kas tüesti käib leo mootorivahetus vaid 0,2h ehk 12 minutiga ? Uskumatu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 399 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt