www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 17 Juul, 2019 16:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Nov, 2009 17:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3159
Asukoht: Tallinn
Olgu, katsume nendest bensukatest siis mingi ülevaate saada: 1941 aasta keskpaigaks oli V2 diislite ainsaks valmistajaks jäänud Harkovi tehas No 75, kuid juba sõja esimestel päevadel oli antud korraldus nende tootmise alustamiseks ka HTZ -s. Ent sellest ei tulnudki midagi välja, kuna olukord rindel muutus väga kiiresti ning mootoriehitus viidi kiiruga üle Stalingradi (STZ), kus 41 aasta novembris algaski tootmine. Kuid nende kvaliteet oli väga madal : näiteks sama kuu lõpuks kokkupandud 65 diislist võeti sõjaväe esinduse poolt vastu ainult 25 tk. Plaani ei suudetud mingitpidi täita, mistõttu monteeriti T-34 -dele ka diislid V2V võimsusega kõigest 300 h/j, mis olid tegelikult ette nähtud "Voroshilovets" tüüpi vedukite jaoks. Tehas No 75 asus samal ajal "ratastel" - evakueerus Uraalidesse. Lõpuks ei jäänud muud üle, kui võtta ette M-17 bensukad. Selline võimalus oli kõne all olnud juba 41 aasta juunis tehases 183, tööde tempot tõsteti pärast 16 septembri määrust , mis nägi ette M-17 monteerimise T-34 -le. Viis päeva hiljem saadeti valminud dokumentatsioon STZ -sse ja tehasesse No 112 "Krasnoje Sormovo".
STZ lasi 1941 aasta lõpuni välja 209 masinat, mis olid varustatud M-17 mootoriga, järgmise aasta märtsis-aprillis veel 364. Märtsis valmistatud 95-l M-17 mootoriga tankil vahetati jõuallikas siiski V2 diisli vastu välja.
Sormovo tehase plaan nägi ette valmistada 1941 aasta lõpuks 700-750 T-34 tanki, ent aasta lõpuks saadi valmis kõigest 173 masinat., nendest 156 jõuallikaks oli M-17 mootor. !942 aastal valmistati M-17 mootoriga veel 540 tanki.
Samas tuleb silmas pidada, et need mootorid olid juba lennukite peal käigus olnud, seega tegelikult juba "läbi aetud", mistõttu vajasid remonti, kuid isegi pärast selle läbiviimist töötasid ebastabiilselt ning tavaliselt ei arendanud ettenähtud võimsust.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Nov, 2009 23:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Sept, 2007 20:04
Postitusi: 223
Asukoht: Ösel
Kui palju T-55 kaalub, kas see pole mitte vanametalli hind (vabandused juba ette võimaliku risustamise pärast:)
http://www.okidoki.ee/item/30419/
55000 kr. :)
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 1:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Aug, 2007 18:05
Postitusi: 366
Tere taas!

Sommid jätke mängust välja! Sommide tankipataljonis oli yks kompanii aegajalt jalgratastel - ootasid trofee masinaid. Sommide tanki ja lennukitehnikutest ei maksa rääkida samas lauses vene omadega. Masinad vöeti pöldudel juppideni lahti ja lapati kokku. Ja tehniline toetus oli hoopis miskit muud kui venelastel. Mitte et oleks olnd palju aga oli kvaliteet. Lollust ei olnud. Sommid vötsid Talvesöjas venelastelt 2 T34. Nii ja jätkusöjas söits 1 T34 ees ja 5 T26 sabas ja nende taga jäägrid - jalgratastel! Ja see tsirkus söitis venelasele sisse 500 kilomeetrit - yhe tankiga! Kui sommid käisid T34 sihiku yle, siis lasti sellega 500m kauguselt kaskesid jalalt maha. Nii et sommide juhul on puhtalt tegemist oskamisega.

Mida tegid vene väed 1941 a. tihedas rivistuses lääne piiri ääres, on eraldi teema. Äkki läksid siiski vanaemale kylla?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 1:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Jaan, 2005 17:26
Postitusi: 5085
Tsiteeri:
Äkki läksid siiski vanaemale kylla?

Ju arvasidki, et lähevad, aga kuri hunt tuli vastu ja tegi "gav,gav,gav"!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 5:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Juul, 2005 22:45
Postitusi: 148
Asukoht: Lõuna-Eesti
UR kirjutas
Tsiteeri:
Sommid vötsid Talvesöjas venelastelt 2 T34. Nii ja jätkusöjas söits 1 T34 ees ja 5 T26 sabas ja nende taga jäägrid - jalgratastel! Ja see tsirkus söitis venelasele sisse 500 kilomeetrit - yhe tankiga! Kui sommid käisid T34 sihiku yle, siis lasti sellega 500m kauguselt kaskesid jalalt maha. Nii et sommide juhul on puhtalt tegemist oskamisega.

Mida tegid vene väed 1941 a. tihedas rivistuses lääne piiri ääres, on eraldi teema. Äkki läksid siiski vanaemale


Pole kuulnud, et tankid T-34 oleksid Talvesõjas osalenud. Esimese T-34 said soomlased jätkusõjas trofeena alles 2. oktoobril 1941 ja teise 1942 aasta aprillis. Ja see jutt 500 kilomeetri läbimisest sisuliselt paraadkolonnina (mis muutub yheks tankiks) on kõike muud kui tõsiselt võetav. Või on sõda mõne meelest turismiga samastatav?
Vene väed tihedas rivistuses lääne piiri ääres teadsid, mis sealt tulemas on - Inglismaa ja Prantsusmaa armeed mängeldes purustanud, väga hästi organiseeritud ning kõrgetasemeliselt välja õpetatud Saksa sõjavägi, kel läänes polnud enam sellist vaenlast, kes oleks talle kontinendil ohtlik olnud. Selle lause lõpuosa võtsin feldmarssal von Mansteini mälestusteraamatust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 13:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3159
Asukoht: Tallinn
Vähe sellest, et pole kuulnud - selline asi oli täiesti ilmvõimatu, kuna Talvesõda lõppes 13 märts 1940 ent neli päeva hiljem toimus Kremlis alles A-34 esitlemine Suurele Isakesele. Nii et T-34 kui selline oli rindele jõudmisest (kasvõi katseeksemplarina nagu KV, SMK või T-100) veel väga kaugel.
Ent need herr feldmarssali sõnad panevad tänaste teadmiste valguses ikka muigama küll: nood piiridele koondatud väed ei oodanud mitte sugugi seda, mis neile tegelikult osaks sai, vaid hoopis kolossaalselt kiiret ja võidukat marssi läbi terve Euroopa, mis oleks hiljem jätkunud kuni viimase mereni välja....

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 17:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
fossiil kirjutas:
Ent need herr feldmarssali sõnad panevad tänaste teadmiste valguses ikka muigama küll: nood piiridele koondatud väed ei oodanud mitte sugugi seda, mis neile tegelikult osaks sai, vaid hoopis kolossaalselt kiiret ja võidukat marssi läbi terve Euroopa, mis oleks hiljem jätkunud kuni viimase mereni välja....

Urmas.

Ma poleks selles nii kindel erinevate allikate valguses (nimetama ei hakka, muidu süüdistatakse mind jälle mingisse sohu langemises), pigem oli tegemist ikka tahtmatusega seda job..naja reziimi kaitsta, oleks Vasjad otsa lahti teinud, siis oleks maailm kah hetkel teistsugune olnud vast. Aga noh, see puhas OT.
Kahjuks on mul küsimusi rohkem kui vastuseid, mõned nendest oleks?
Traditsioonilise mehhaanilise sünkroniseerimata käigukasti puhul tundub imelik roomikutega aparaadi puhul jutt, et ei olnud võimalik liikumise peal käiku vahetada pmst. polegi see võimalik, mis veosüsteemid olid ülejäänud maailmal (sakslastega olen enam-vähem kursis)?
Veel küsimus, peale sõda hakkasid kõik kontseptsioonid liikuma suunda A'La T-34, st. suund oleks nagu õige olnud?
Kui tootnuks mõni teine riik sama aparaati, kas siis oleks meie väärtushinnangud teised? Kaldsoomuse eelised ja puudused on siin juba ammu välja toodud, otseselt on jäetud nimetamata, et kaldsoomuse puhul eelise saamiseks peab olema see tunduvalt kõrgema kvaliteediga kui püstine, kaalu ja vastupidavuse suhe siis.
Hetke viimaseks küsimuseks oleks: "mis oli 41-l Euroopas võrdväärset tootmises?" Jutt T-34-76-st loomulikult.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 19:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Tsiteeri:
Kui tootnuks mõni teine riik sama aparaati, kas siis oleks meie väärtushinnangud teised? Kaldsoomuse eelised ja puudused on siin juba ammu välja toodud, otseselt on jäetud nimetamata, et kaldsoomuse puhul eelise saamiseks peab olema see tunduvalt kõrgema kvaliteediga kui püstine, kaalu ja vastupidavuse suhe siis.


Miks alati unustatakse kaldus soomusest rääkides ära pea sama massiliselt toodetud Sherman, millel tatavasti oli ka kaldus esisoomus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 21:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3159
Asukoht: Tallinn
Nojah, eks seda asja võib tõlgendada nii või teisiti, ent kui rääkida tahtmatusest sedasamust rõvedat režiimi kaitsta, siis on kõik põhimõtteliselt õige: näiteks Solonin toob selle ilusasti välja umbes nii - nõukogude inimesed said esimest korda hääletada ja nad hääletasid jalgadega.. :wink: Vabandan, et ei hakanud tsitaadi mõttes algallikat lehitsema, ent umbes nii asja mõte vist oli. Kuid enne kui kaitsest rääkida, siis see eeldab ju juba kallaletungi, kui sellise toimumist? Ent piiridele kontsentreeritud nõukogude väed tegelikult kaitseks ei valmistunudki, kuna mingeid tõsiseltvõetavaid kaitseotstarbelisi ettevõtmisi ju läbi ei viidud? Ning vastsaabunud uhiuued T-34 -jad ja KV-d peideti kähku masinaparkidesse, selle asemel et tankiste kibekiiresti välja õpetama asuda, sellest peaks järelduma, et enesekindlust jäi juhtkonnal ülegi? Ning hiljem, lahingute puhkedes, tuli välja jahmatav tõsiasi, et ohvitserkonnal ei olnud oma territooriumi kohta topograafilisi kaarte, mistõttu osutus vägede liigutamine ääretult keeruliseks ülesandeks, millega vastküpsetatud ohvitserkoosseis enesestmõistetavalt hakkama ei saanudki.. Ja nii edasi samas stiilis, ühesõnaga kaitsedoktriini, kui sellist ei olnud tegelikult üldse olemaski, loodeti ju sõjategevust pidada vaid vaenlase territooriumil.
Aga olgu, vaatame siis veelkord seda käigukasti värki: oli küll võimalik käike ka sõidu pealt vahetada, ent see oli jõukohane vaid VÄGA kogenud juhile. Miks? Tegelikult suures osas siduri lülitusmehhanismi ebaõnnestunud konstruktsiooni tõttu, mistõttu sidurit ei olnud praktiliselt võimalik normaalsel režiimil hoida. Seda kas polnud võimalik korralikult lahutada, mistõttu ta ka pedaali täieliku allavajutamise korral ei lahutanud täielikult vaid "lohises", kui siis kiirus käiguvahetuseks oli valitud õigesti, õnnestus heal juhul ka käik vahetada, ent kui juht jusserdas kangiga kaua, hakkasid siduri teraskettad kuumenema. Olgu, juht üritab jälle pöörded üles ajada ja vajutab uuesti, mis nõuab omajagu jõudu, sest alguses ei olnud isegi kõige lihtsamat vedrukompensaatorit. Ent jälle võib korduda sama lugu - käik ei "lähe sisse", ning kui sellist asja tehakse järjest, siis on teraskettad varsti tulised nii et särtsub, ning hakkavad kõverduma. Tulemuseks on see, et sidurit ei olegi enam võimalik lahutada.... Nagu seisma jääb, on sõidud selleks korraks läbi.
Reguleerides tuli täpselt tabada momenti, kus pedaali terve käik mõjuks täies ulatuses lahutushoovale, ent see ei püsinud paigal, oma sõna ütlesid ka ligi viis meetrit pikad mitme liigendiga varustatud juhtvardad - terase kvaliteet oli nadi, liigendid kulusid, metall andis veid painduma ja venima, kuna tugevus oli arvestatud mingi konkreetse terasesordi peale, ent valmistajatehas oli selle puudumise tõttu asendanud materjali hoopis odavama ja viletsma sordiga või siis tehnoloogilist režiimi rikkunud ja nii edasi.

Ülejäänud maailm kasutas siiski juba enamuses sünkroniseeritud kaste.

Kontseptsionaalselt oli ju suund iseenesest õige - kasutada endise kirju koerakarja asemel kõikide ülesannete lahendamiseks üht sorti tanke, ent siin ongi asi just selle etaloni teostuses, et kas T-34 juures väidetavalt parimad lahendused ikka andsid lõppkokkuvõttes tulemuseks maailma parima tanki või ei? Ning kas see "main battle tank" -i kontseptsiooni sünni au pole mitte hiljem juurde luuletatud "rosin", kuna ainsad mis pärast sõda ära kadusid, olid kergetankid, raskeid aretati edasi, kuni Hruštšov neil hapniku kinni keeras? Eks moderniga kursis olevad kolleegid parandavad mind, kui eksin.

Tsiteeri:
Kui tootnuks mõni teine riik sama aparaati, kas siis oleks meie väärtushinnangud teised?


Hea küsimus, ent milline riik oleks pidanud sellist tanki tootma?
Kas pole mitte nii, et sellise tanki arendamist võis endale lubada vaid see, kes valmistus täie otsustavusega väga suureks sõjaks - palju suuremaks, kui saksa kindralid oleks osanud uneski näha...

Tsiteeri:
Hetke viimaseks küsimuseks oleks: "mis oli 41-l Euroopas võrdväärset tootmises?" Jutt T-34-76-st loomulikult.


Kohe kindlasti mitte midagi, kuna mitte ükski teine riik ei valmistunud sõjaks niivõrd palavikuliselt ja põhjalikult, ent kogu nende esmapilgul üliheade näitajate juures nullis kavandatu see, et masin oli alles väga toores ning põdes esimesi "lastehaigusi". Lisaks veel armee juhtkonna käpardlikkus ning tankistide kaadri äärmiselt puudulik väljaõpe ning siis läkski kõik nii nagu läks..

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 21:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Aug, 2007 18:05
Postitusi: 366
Minu väited pöhinevad sommi veterani mälestustel. Mälu järgi oli see talvesöja viimane- eelviimane päev kui T34 kätte saadi.

Paraadkolonnist oli asi kaugel. Iga natukese maa tagant toimusid lahingud. Tankist meeskond välja ei roninud pärast seda kui kaks meest olid haavta saand, kui läksid kusele - killud- sealt edasi aeta asjad pöhjaluugi kaudu. 5 mehest kolm söiduajal magasid, kuni laskmiseks läks. Juht ja tornis kahuri mees olid ärkvel. Miski aja tagant vahetati kohti, kes magas kes söitis. Meeskond oskas siis toimida igal postil tankis. Lahingute kirjeldused, pöhiliselt kohtumised jalaväega ... ysna kole.
Aga rivistus oli pöhimötteliselt sama. Kusjuures tundub et nende organisatsioon oli suht "elav". Mälu järgi samas kompaaniis oli nii T34 kui T26 ja siis ka hmm "postirongid" T28 vist olid. Ja söditi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 21:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3159
Asukoht: Tallinn
Ja ikkagi ei saanud see asi võimalik olla. Tegemist oli kas mõne teise tankiga (näiteks BT?) või siis teise ajahetkega - Jätkusõda? Kuna selleks hetkeks, kui Talvesõda juba lõppenud oli, ei olnud sellise tähisega tanki nagu T-34 veel olemaski - A-34 läks mõni päev pärast Talvesõja lõppu alles "pokazuhhale".

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
fossiil kirjutas:
Ja ikkagi ei saanud see asi võimalik olla. Tegemist oli kas mõne teise tankiga (näiteks BT?) või siis teise ajahetkega - Jätkusõda? Kuna selleks hetkeks, kui Talvesõda juba lõppenud oli, ei olnud sellise tähisega tanki nagu T-34 veel olemaski - A-34 läks mõni päev pärast Talvesõja lõppu alles "pokazuhhale".

Urmas.

Siinkohal Urmasega nõus, mitte üheski allikas pole isegi väidet T-34 osalemise kohta Talvesõjas, Urmas on siin põhjendused kah välja toonud.
Kuid! Küsimus jääb õhku, kui oleks Euroopas keegi teine tootnud sama tanki, kuidas oleks sel juhul olnud kogu teema muutunud?
Sünkroniseerimata kastidega on meist paljud kokku puutunud, kahjuks pean jälle lülituma "tänapäeva", aga tuletage meelde LAZ bussi käiguvahetust ja selle hoovastiku pikkust. Pigem oli tegu ikka oskustööjõu puudumisega ning kehva väljaõppega. Tehasest tulles oli juba asi vigane ja pooletoobised juhid ainult võimendasid seda. Pigem ikka probleem tahtmatuses.
Sellistes kogustes T-34 fanaatiliste SS-ste käes oleks lõppenud :roll:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 814
Asukoht: Pärnumaa metsad
Nii palju need soomlased meist ka paremad ei ole/olnud, et sõitvas t-34-s ennast välja magada. Selleks peab ikka koomas olema. Eriti mõnus on seal magada talvel Kui keegi tahab vaielda, siis muretsegu üks töökorras masin ja saab proovida.
Mõni lihtsalt ajab oma joru, mida kunagi kuulis ja mis tundus siis uskumatuna. T-34 loomislugu koos Jossi juures käimisega on ka Kubinka muuseumis väljas (vähemalt oli kunagi), koos originaal fotodega. Enamus siin foorumis, ma arvan, peab fossiili autoriteediks tankide (vene) alal.
Teiste riikide tanke ei saa ka seetõttu võrluseks võtta, et toore 34-76 pole mõtet üldse midagi võrrelda ja hilisemad lõid tõesti oma hulgaga. Teiseks, mille alusel võrrelda: mootor, relvad, soomus, koostekvaliteet, juhitavus? Üheks tõestuseks 34 headuse kohta on tänane komejant Moskvas, punasel Väljal, kus oli ainult kaks T-34 sõitmas. See on ikka armetult vähe, arvestades, et peale eelmise sajandi 80-daid aastaid pole neid ka välja müüdud. Siis oli neid mitmel pool Moskva ümber platsidel seismas ja Kubinka lähedal asus väeosa, kus oli filmide tarbeks originaal tehnikat piisavalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Tsiteeri:
Kontseptsionaalselt oli ju suund iseenesest õige - kasutada endise kirju koerakarja asemel kõikide ülesannete lahendamiseks üht sorti tanke, ent siin ongi asi just selle etaloni teostuses, et kas T-34 juures väidetavalt parimad lahendused ikka andsid lõppkokkuvõttes tulemuseks maailma parima tanki või ei? Ning kas see "main battle tank" -i kontseptsiooni sünni au pole mitte hiljem juurde luuletatud "rosin", kuna ainsad mis pärast sõda ära kadusid, olid kergetankid, raskeid aretati edasi, kuni Hruštšov neil hapniku kinni keeras? Eks moderniga kursis olevad kolleegid parandavad mind, kui eksin.


Venemaal pole ju tegelikult sellist asja nagu MBT kunagi olnudki, T-64, T-72, T-80 (ja mingilmääral ka T-62) olid kõik samaaegselt tootmises. Lisaks olid masinad selgelt erineva suunitlusega T-72 odavam ja lihtsam, T-64 ja T-80 aga keerukamad ja kallimad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 814
Asukoht: Pärnumaa metsad
uusmario kirjutas:
Venemaal pole ju tegelikult sellist asja nagu MBT kunagi olnudki, T-64, T-72, T-80 (ja mingilmääral ka T-62) olid kõik samaaegselt tootmises. Lisaks olid masinad selgelt erineva suunitlusega T-72 odavam ja lihtsam, T-64 ja T-80 aga keerukamad ja kallimad.


Kas just koos tootmises, aga relvastuse küll. Aastal 1980 koolitati Vladimiri linna utšebkades arutul hulgal mehhanikuid-tankijuhte T-62 tarbeks, juba ühes kasarmus oli kolm roodu, lisaks remontnikuid, neid oli kolm korda vähem. Afgaanis ju sõdisid T-62-d, ülejäänud (T-64, T-72 ja T-80)paiknesid sisemaal väeosades. T-80 oli samuti relvastuses, aga veel nii salajane, et Kubinka museumis oli sellel kohal suur metallist konteiner kirjaga objekt nr. see ja see. Minu meelest ei olnud sõbralikes maades ka T-80 siis esindatud. :roll:
Ja kapremonti tehti T-62-le veel ülimalt suurtes mahtudes. Eksamisõidud said tehtud värskelt lahtikonserveeritud masintel. Kes see enam täpselt mäletab, palju neid alguses oli, aga õhtul pimedas lõpetas 100 km marsi KOLM masinat :shock: Kusjuures see, milles endal oleks tulnud üks ots, ehk pool maad, juhtida, läbis kõige enam 50 km. Alul kulus paar tundi masina remondiks ja teisest poolest päevast enamus aega hädaliste mülgastest välja aitamisele või sinna jätmisele. Üks jäi lausa tornini savisesse mülkase ööbima :cry:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt