www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 06 Aug, 2020 4:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 399 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
fossiil kirjutas:
Ja ikkagi ei saanud see asi võimalik olla. Tegemist oli kas mõne teise tankiga (näiteks BT?) või siis teise ajahetkega - Jätkusõda? Kuna selleks hetkeks, kui Talvesõda juba lõppenud oli, ei olnud sellise tähisega tanki nagu T-34 veel olemaski - A-34 läks mõni päev pärast Talvesõja lõppu alles "pokazuhhale".

Urmas.

Siinkohal Urmasega nõus, mitte üheski allikas pole isegi väidet T-34 osalemise kohta Talvesõjas, Urmas on siin põhjendused kah välja toonud.
Kuid! Küsimus jääb õhku, kui oleks Euroopas keegi teine tootnud sama tanki, kuidas oleks sel juhul olnud kogu teema muutunud?
Sünkroniseerimata kastidega on meist paljud kokku puutunud, kahjuks pean jälle lülituma "tänapäeva", aga tuletage meelde LAZ bussi käiguvahetust ja selle hoovastiku pikkust. Pigem oli tegu ikka oskustööjõu puudumisega ning kehva väljaõppega. Tehasest tulles oli juba asi vigane ja pooletoobised juhid ainult võimendasid seda. Pigem ikka probleem tahtmatuses.
Sellistes kogustes T-34 fanaatiliste SS-ste käes oleks lõppenud :roll:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 820
Asukoht: Pärnumaa metsad
Nii palju need soomlased meist ka paremad ei ole/olnud, et sõitvas t-34-s ennast välja magada. Selleks peab ikka koomas olema. Eriti mõnus on seal magada talvel Kui keegi tahab vaielda, siis muretsegu üks töökorras masin ja saab proovida.
Mõni lihtsalt ajab oma joru, mida kunagi kuulis ja mis tundus siis uskumatuna. T-34 loomislugu koos Jossi juures käimisega on ka Kubinka muuseumis väljas (vähemalt oli kunagi), koos originaal fotodega. Enamus siin foorumis, ma arvan, peab fossiili autoriteediks tankide (vene) alal.
Teiste riikide tanke ei saa ka seetõttu võrluseks võtta, et toore 34-76 pole mõtet üldse midagi võrrelda ja hilisemad lõid tõesti oma hulgaga. Teiseks, mille alusel võrrelda: mootor, relvad, soomus, koostekvaliteet, juhitavus? Üheks tõestuseks 34 headuse kohta on tänane komejant Moskvas, punasel Väljal, kus oli ainult kaks T-34 sõitmas. See on ikka armetult vähe, arvestades, et peale eelmise sajandi 80-daid aastaid pole neid ka välja müüdud. Siis oli neid mitmel pool Moskva ümber platsidel seismas ja Kubinka lähedal asus väeosa, kus oli filmide tarbeks originaal tehnikat piisavalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Tsiteeri:
Kontseptsionaalselt oli ju suund iseenesest õige - kasutada endise kirju koerakarja asemel kõikide ülesannete lahendamiseks üht sorti tanke, ent siin ongi asi just selle etaloni teostuses, et kas T-34 juures väidetavalt parimad lahendused ikka andsid lõppkokkuvõttes tulemuseks maailma parima tanki või ei? Ning kas see "main battle tank" -i kontseptsiooni sünni au pole mitte hiljem juurde luuletatud "rosin", kuna ainsad mis pärast sõda ära kadusid, olid kergetankid, raskeid aretati edasi, kuni Hruštšov neil hapniku kinni keeras? Eks moderniga kursis olevad kolleegid parandavad mind, kui eksin.


Venemaal pole ju tegelikult sellist asja nagu MBT kunagi olnudki, T-64, T-72, T-80 (ja mingilmääral ka T-62) olid kõik samaaegselt tootmises. Lisaks olid masinad selgelt erineva suunitlusega T-72 odavam ja lihtsam, T-64 ja T-80 aga keerukamad ja kallimad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Nov, 2009 22:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 820
Asukoht: Pärnumaa metsad
uusmario kirjutas:
Venemaal pole ju tegelikult sellist asja nagu MBT kunagi olnudki, T-64, T-72, T-80 (ja mingilmääral ka T-62) olid kõik samaaegselt tootmises. Lisaks olid masinad selgelt erineva suunitlusega T-72 odavam ja lihtsam, T-64 ja T-80 aga keerukamad ja kallimad.


Kas just koos tootmises, aga relvastuse küll. Aastal 1980 koolitati Vladimiri linna utšebkades arutul hulgal mehhanikuid-tankijuhte T-62 tarbeks, juba ühes kasarmus oli kolm roodu, lisaks remontnikuid, neid oli kolm korda vähem. Afgaanis ju sõdisid T-62-d, ülejäänud (T-64, T-72 ja T-80)paiknesid sisemaal väeosades. T-80 oli samuti relvastuses, aga veel nii salajane, et Kubinka museumis oli sellel kohal suur metallist konteiner kirjaga objekt nr. see ja see. Minu meelest ei olnud sõbralikes maades ka T-80 siis esindatud. :roll:
Ja kapremonti tehti T-62-le veel ülimalt suurtes mahtudes. Eksamisõidud said tehtud värskelt lahtikonserveeritud masintel. Kes see enam täpselt mäletab, palju neid alguses oli, aga õhtul pimedas lõpetas 100 km marsi KOLM masinat :shock: Kusjuures see, milles endal oleks tulnud üks ots, ehk pool maad, juhtida, läbis kõige enam 50 km. Alul kulus paar tundi masina remondiks ja teisest poolest päevast enamus aega hädaliste mülgastest välja aitamisele või sinna jätmisele. Üks jäi lausa tornini savisesse mülkase ööbima :cry:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2010 1:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Kaevan vana teema üles, no ei mäleta, kas see on siit läbi jooksnud, kuid tundub, et lääne loolased on ikka armastusega propa alla neelanud :write:
http://www.youtube.com/watch?v=fVg6gFmuRlE

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Aug, 2010 18:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov, 2007 17:21
Postitusi: 1928
Üks tank on alati parem kui teine tank.

Tank on ikka perem kui olla ilma tankita.

Soome Tankidiviis kasutas veel aasta 1944 rasketes törjelahingutes T-26, sest paremaid polnud piisavalt.

Soome palus Saksamaalt osda 200 tk. T-34 trofeetanke - kahjuks Saksa neid ei müünud Soomele. Need 200 tk. T-34 oleks olnud koos kõikide puudujääkide ja vigadega väga suurepärane relvastus soomlastele - väga kahju, et me neid ei saanud. Oli kasutada ainult mõned üksikud trofeeks võetud T-34 ja nendega soomlased tankistid olid omal ajal väga rahul - nendega lasti sotiks hulga vene tanke.

Soomlastel oli muidugi ka Saksa ründesuurtükke Sturm-40 (III Ausf. G), mis oli hea relv - aga neid oli ikka diviisi jaoks üleliia vähe.

Soome säilitas oma iseseisvuse pidades lahinguid igasuguse vanarauaga - aga kui me oleksime jätnud vanaraua kasutamata see iseseisvus oleks kaotatud.

Lugege palun üles minu tabelitest kui palju Soomel oli Jätkusõjas kasutada igasugust suurtükiväe vanarauda - ainult mõni erand oli kaasaegset:
http://personal.inet.fi/koti/juhani.put ... atykit.htm

Aga selle vanarauaga saavutati suurepärased tõrjevõidud - Venemaa ei suutnudki Soome vallutada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Aug, 2010 2:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
UR kirjutas:
oponeerin eelpool esitatud väidetele:

1. Kymme kaikaga meest ryytlile ei peaks eriti korda minema. Pigem 100 - see oleks juba teema. Tuletan meelde et ryytel istus hobuse seljas. Tänapäeval loetakse märulipolitseinik märulihobusel vördseks 50 vihase inemesega. Saab hakkama sellise hulgaga. Nii et ryytel ja 10 kaikaga meest ei päde.


kama, olgu siis 50 kaikaga barbar conanit
10 natuke õppinud barbarit üksiku rüütli vastu on jõud, millele pole rüütlil midagi vastu panna, ta lüüakse lihtsalt seljatagant maha. nii ongi laul vaikinud. Hobusel lõigatakse kah jalad läbi, peale selle võid ju natuke vehkida (tänapäeval nimetatkse agoonia pikendamiseks).
Ilma jalaväe toetuseta pole soomusvägi tuhkagi väärt.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Aug, 2010 8:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov, 2007 17:21
Postitusi: 1928
jackpuuk kirjutas:
Ilma jalaväe toetuseta pole soomusvägi tuhkagi väärt.


Nõus.

Aga ka need tankid ja jalaväe "soomused" pole piisavalt.

Neid on vaja tõetada suurtükiväega. Et suurtükiväge saaks efektiivselt kasutada manöövrisõjas on vaja tugev luure. Nii luurepatrullid kui ka luurelennukid. Veel on vaja mitmekordselt dubleeritud mobiilne side - et juhtimispunkt saa luureandmed ja juhtimispunkt saa käsutada oma vägesid.

Soomusväed vajavad tingimata ka soomustatud lahingpioneerid, evakueerimistankid, miinitõrjetankid ja tugeva mobiilse (soomustatud) õhutõrje.

Alles tasakaalukas terviklikus toimib - ket on nii nõrk kui on nõrgim lüli.

Soome Tankidiviisil oli spetsiaalseid suurtükiväe tulejuhi Sturmid. Ku*at võtaks - kui see tulejuht sai tabamuse nii lahing oligi pe*ses. Tulejuhtimine peab olema mitmekordselt dubleeritud, et see soomusrusikas saa alati efektiivselt suurtükiväe tuletoetust.

Veel hoiatan selle eest, et kui Eesti ehitab kunagi endale selle soomusrusika, nii seda EI tohi tükeldada, vaid on vaja kasutada ainult kontsentreeritult - terviklikku rusikast, mis on hoolega kokku harjutatud.

Kuuterselä lahingus Soome IV korpuse ülem kindralleitnant Taavetti Laatikainen tegi andestamata vea jagades "Marski nyrki" kaheks, vastu Tankidiviisi ülema kindralmajor Laguse arvamust, ja saatis ainult pooliku lahingusse - polnud piisavalt jõudu seda lahingut võita, aga omad kaotused olid väga suured.

http://personal.inet.fi/koti/juhani.put ... lmesta.htm


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 1:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
ma olen olnud kogu aeg väga kriitiline T-34 suhtes, ilmselt, kuna olin liiga kinni kaasaegsetest vene raamatutest, kus selle suhtes on ikkagi väga nigel hoiak võetud.

Ja siis olen suhelnud n.n. Kubinka brigaadi meestega, kes olid nii T-34 kui ka T-IV ja Praha taastanud - ja nüüd ma ei ütleks et T-34 oli oluliselt halvem. Või täpsemalt öeldes, polnud need T-III ja T-IV mingid imemasinad. Võib olla mõnevõrra töökindlamad ja kergemini juhitavamad. Aga ka neil olid omad nõrgad kohad.
Kokkuvõttes omaduste summa summaarum oli ikka enam vähem sama kui T-34.

Milles olid sakslased üle see on väljaõppe ja taktika. Võimalik et ka side.

See kindlustas nende võite omal ajal.

_________________
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 8:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov, 2007 17:21
Postitusi: 1928
denis23 kirjutas:
Milles olid sakslased üle see on väljaõppe ja taktika. Võimalik et ka side.


Ei tasu unustada relvaliikide omavahelist hea koostöö. Sakslased kutsusid näiteks Stukad appi kui vastas oli kõvem pähkel - ja said kiiresti toetust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 12:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Jah, aga see on loomulik järeldus väljaõppest ja taktikast.

Täpselt sama moodi, või isegi paremini võiksid tegutseda T-34 ja IL-2 kombinatsioon, ning sõja lõpus see ka töötas nii.

_________________
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 15:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2036
Asukoht: Tallinn
On olnud jutuks, et sõja lõpus tegi venelane samahäid lennukeid ja paremaidki, kui Luftwaffe omad. Aga kas see päriselt ka nii oli? Küsimus nimelt sellest, et kui sakslase lennukil käisid paljud asjad automaatselt ja piloot sai täielikult lahingule pühenduda, siis vene lendurid pidid käsitsi igasuguste propinurkade ja segurikkustega möllama ja õhusõjaks jäi aega vähemaks. Kuidas venelane oma lennukite automaatika poolt sõja lõpuks edendada suutis?

(Siit oletan ka tankide ja muu lahingutehnika kohta: soomus, toru, võimsus ja kiirus võisid sarnased ja paremad olla, aga kas käsitlemisemugavus ka? On ju suur vahe, kui sa kas saad lahingut pidada või siis pead lahingupidamise ajal mingit ebamugavust trotsima ja mingeid mõttetuid kõrvalisi asju tegema, mille sakslastel tegi ära automaatika. Muidu kasutusmugavuse temaatikaga puutusin kokku Flight Simulatoris, olgu ta nii adekvaatne, või ebaadekvaatne kui ta on: Tu22M maandades ikka andis orienteeruda seal kellade rägastikus ja alati magasin miski näidu maha ja pudenesin mööda maandumisrada laiali. Aga B1-l olid kõik tähtsamad näidud ühel ekraanil nina ees ja sellega maandumine oli nagu lust ja lillepidu, pole veel sellega puruks kukkunud)

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 16:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov, 2007 17:21
Postitusi: 1928
Soobel kirjutas:
(Siit oletan ka tankide ja muu lahingutehnika kohta: soomus, toru, võimsus ja kiirus võisid sarnased ja paremad olla, aga kas käsitlemisemugavus ka? On ju suur vahe, kui sa kas saad lahingut pidada või siis pead lahingupidamise ajal mingit ebamugavust trotsima ja mingeid mõttetuid kõrvalisi asju tegema, mille sakslastel tegi ära automaatika.


Soomel on nii vene T-72 tanke kui ka Saksa Leo 2A4 tanke.

Saksa Leot on väga lihtne ja mugav juhtida - sellega saa algaja väga kiiresti hakkama. Seda sama ei saa öelda vene tehnikast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 18:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Jah aga need on ikka üksikasjad.

Ilu on alati vaataja silmis.

Siin on näiteks hea näide sellest, mis juhtus uue Köenigtigriga, kui mehed, kes harjusid T-34-ga sõita, proovisid sellega sõidu teha. Ja millised järeldused saab sellest teha?

"Первые танки «Тигр-Б», захваченные нашими войсками, были доставлены в Кубинку на научно-испытательный бронетанковый полигон ГБТУ для всестороннего изучения. Это были машины с номерами 102 и 502. Еще при движении танков своим ходом на станцию погрузки обнаружились многочисленные дефекты: на 86 км вышло из строя левый ленивец вследствие разрушения подшипников и левое ведущее колесо — из-за среза всех болтов крепления. Стоявшая в эти дни жара до 30 градусов по Цельсию оказалась чрезмерной для системы охлаждения, что привело к перегреву правого блока двигателя и к постоянным перегревам КПП. Не успели отремонтировать танк, как полностью разрушилась правая бортовая передача, которую заменили на снятую с другого танка, но и она вышла из строя из-за разрушения роликового подшипника ведущего вала. Кроме того, то и дело приходилось менять траки гусениц, подверженные разрушению, особенно при поворотах. Конструкция механизма натяжения гусениц была не до конца отработана, из-за чего через каждые 10–15 км марша надо было регулировать их натяжение."

_________________
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Aug, 2010 19:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2036
Asukoht: Tallinn
Kas Kuningtiigrid mitte ei olnud sellised sõja lõpupoole kihku-kähku leiutised nagu He162"Salamander" ja Go229, korralikult läbi katsetamata, lapsehaigused välja ravimata ja jumal teab mis materjalist tehtud? Sellest ka selline lagunemine ja jama?

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 399 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt