1. leht 1-st

SdKfz 234/2 Puma

Postitatud: 03 Juul, 2005 20:45
Postitas Kriuks
On ehk kellegil andmeid, kas Eesti pinnal kasutati II ilmasõja päevil pealkirjas mainitud toodet? :roll: Tänan juba ette!

Postitatud: 04 Juul, 2005 9:47
Postitas andrus
95% tõenäosusega mitte. Ainuke võimalik üksus, mis praegu pähe kargab, on SS-Aufklärungsabteilung 11 SS.PzGren diviisist "Nordland".

Postitatud: 04 Juul, 2005 10:49
Postitas Kriuks
Ilmselt on siis välistatud ka teiste Puma modifikatsioonide (1, 3 ja 4) kasutamine :roll:

Postitatud: 05 Juul, 2005 13:29
Postitas Steiner
Kahtlen ka kas neid Eestis võidelnud Saksa üksustesse jõudis. Neid hakati tootma suht hilja ja tehti nii ehk naa suht vähe (nagu ikka Sakslastel kippus olema, et hea masin aga vähe jõuti valmis teha...). Seega jagati neid vast ikka ainult nö eliit diviisidesse. Aga kui siis, jah, "Nordlandi" üksustes äkki oli mõni.

Postitatud: 05 Juul, 2005 15:18
Postitas Kriuks
Ehk ka pisut üldist infot eelneva mõttevahetuse illustreerimiseks :roll: Üldine tellimus vägedest oli 2300 masinat. SdKfz 254/1 tuli välja septembris 1943, tootjaks "Buessing-NAG". Mõeldud olid esialgu Põhja-Aafrikas kasutamiseks aga seniks kuni tehasest tooted tulema hakkasid, oli kampaania juba "liiva jooksnud". Kokku tuli liinilt ~200 ühikut SdKfz 254/1-te. SdKfz 254/2-te valmistati 100-101 ühikut ( tootmine lõppes jaanuaris 1944). SdKfz 254/3-e valmistati 88 masinat ja SdKfz 254/4-ja 89 tükki. Põhiline erinevus erinevatel modifikatsioonidel seisnes kasutatud relvastuses. Kokku seega üldse üksnes ~500 soomukit. Tegu siis jällegi sakslaste uudse lähenemisega soomusmasinate ehituses ja venelased ise väidavad, et näiteks BTR-80 konstrueerimisel võeti eeskuja ka eelmainitud sõjamasinatelt ( 8-ratta kontseptsioon). Kui keegi pole miskipärast kirjeldatu pilti näinud siis toote markeeringu googeldamisel tuleb fotomaterjali nagu putru :wink:

Postitatud: 06 Juul, 2005 11:21
Postitas andrus
mul on natuke teistmoodi:

05.08.1940 anti välja tellimus uue soomusmasina arendamiseks. Pidi sarnanema SdKfz.231-le, kuid tugevama soomuse ja diiselmootoriga. Mootorit hakkas arendama Tatra, masinat Büssing NAG. Algselt pidi relvastuses olema 2 cm KwK 38 ja 1 MG.34. 1.07.1942.a. kuupäevaga on dateeritud esimene leitud dokument, kus pearelvaks on märgitud 5 cm KwK 39/1 (seal oli ka kuulipilduja tüübiks saanud MG.42). 03.11.1943 kuulutas WaJRü, et kokku toodetakse masinaid 100 tükki. Esimene SdKfz.234 tuli liinilt dets.1943 ja viimane juunis 1944. Seoses teiste masinate loomisega samal kere baasil sai uueks nimetuseks märtsis 1944 SdKfz.234/2.

üksused:

http://www.ww2modelmaker.com/articlepub ... umaEng.htm

nendest eestile kõige lähemale jõudnud üksus peaks olema 7.tankidiviis, võitles operatsioonis "Doppelkopf", et taasluua ühendus Heeresgruppe Nord ja Mitte vahel, tegutses vist kuskil Leedumaal või Lätimaal, XXXX.PzKorps koosseisus.

muud masinad:

SdKfz.234/1, 234/3 ja 234/4
03.11.1943 kuulutas WaJRü, et kokku toodetakse SdKfz.234/2 masinaid 100 tükki. Edaspidi, alates aprillist 1944 toodetakse 234/1 (2 cm KwK.38 ) ja 234/3 (7.5 cm K51 ) suhtega 1 : 1 (esimene number igal pool 234/1-le). Märtsis 1944 muudeti suhe 13 : 3-le. Mitmesugused viivitused põhjustasid selle, et toodang algas alles juunis 1944. Oktoobris 1944 muudeti toodetavate masinate suhet veelkord, nüüd sai selleks 9 : 7 SdKfz.234/1 toodeti kuni sõja lõpuni, kokku vast umbes 250 masinat. SdKfz.234/3 toodeti detsembrini 1944, kokku umbes 90 masinat. Detsembris katkestati SdKfz.234/3 tootmine ja mindi üle SdKfz.234/4 peale, sellel oli kahuriks juba 7.5cm Pak 40. Kokku jõuti SdKfz.234/4 toota umbes 90 tükki.

allikas:
Jentz, T. Panzer Tracts No.13 Panzerspaehwagen

Postitatud: 06 Juul, 2005 17:19
Postitas Kriuks
Pilt hakkab klaariks saama! :D Mina noppisin andmeid SdKfz 234-de kohta venelaste foorumist http://ostpanzer.com/forum/. Ka on lipsanud oluline näpukas minu eelmisesse postitusse. Mitte SdKfz 254, vaid loomulikult SdKfz 234. :oops: 254 hoopis teine masin! :wink:

Postitatud: 08 Sept, 2005 22:42
Postitas ugandiklubi
:wink: Lisan ka pildi 5 cm KwK 39/1 moonast Pilt

Postitatud: 16 Sept, 2005 19:50
Postitas ugandiklubi
Muideks see masin oli sakslastel ainus mis kasutas diiselmootorit .

Mõned tehnilised andmed Tatra 103:
-Manufacturer: TATRA
-Model: 103 diesel
-12 Cylinders in V at 75º, with 14.825cc. of capacity. Twin injectors Bosch PE 6A
-210HP at 2.250 rpm

Pilt