www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Mär, 2019 22:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 413 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2018 10:17 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16609
Juba on olnud ka lugeda, et seda kahtteist olla kärbitud kuueni. Ning eriti mõru pill oli hiljaaegu nelja Hiina hävitaja demonstreerimine.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2018 10:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3483
Tsiteeri:
Juba on olnud ka lugeda, et seda kahtteist olla kärbitud kuueni.

On sul juhuslikult viidet? Ise loeks ka huviga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2018 10:53 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16609
See oli kuskil venekeelse foorumi lennundusteema kommentides, kui uuesti ette jääb, annan viite. Väitja tundus asjaga tootmise poolelt üpris seotud olevat.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 27 Jaan, 2019 23:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1704
Hiinlaste poolt üsna põhjalik ülevaade Su-35'est (mis on neil juba mõnda aega käes).

Originaal
https://mil.sina.cn/sd/2018-12-09/detai ... c7DTwlb24g
Google'i tõlge:
https://translate.googleusercontent.com ... yyHuHz5zFw

Pole küll päris PAK-FA aga ei osanud mujale teemasse ka panna. Ning mingil määral on siiski relevantne, sest väga paljusid Su-35 süsteeme kasutatakse (vähemalt esialgu) ka Su-57 peal.

Lühidalt:
* Aerodünaamiliselt viimase peal masin.
* Mootor (117S) on ka suurepärane. 13% rohkem tõukejõudu kui AL-31F, millel on juba endal seda tsipa rohkem kui hiinlaste praegusel "laiatarbe" WS-10 el. (võimsamad mootorid neil alles arendusjärgus, nagu ka venelastel)
* Radar on PESA kohta küll hea, aga ka hiinlaste AESA radaritele jääb selgelt alla (ja õhk-maa osas ei tasu üldse midagi rääkida).
* IRST (infrapunasüsteemid) ja ECM (segamissüssteemid) on selgelt kehvemad kui need mis hiinlased J-16 peal kasutavad (J-20 jms siis rääkimata)
* Õhk-õhk raketid ei ole eriti muljetavaldavad, ka hiinlaste "laiatarbekaup" (mitte veel uuemad kohe relvastusse jõudvad mudelid) on paremad.
* Õhk-Maa relvastus on kõige algelisem. Väga vähe edasiminekut 20-aastat tagasi ostetudSu-30etega.

Kõige ebameeldivam selle juures tundub see, et tehakse teatavat koostööd hiina süsteemide integreerimiseks Su-35e, mis tähendab et neile (või vähemalt nende võimekusele) saavad ligi ka venelased.

Tsiteeri:
- The SU-35 serves as an excellent benchmark for the Chinese military to gauge the effectiveness of their own development vs international standards.

- Su-35 is very maneuverable, possibly the most maneuverable fighter in the PLAAF

- The N035E is an excellent PESA radar. It's pretty much the best PESA radar you can practically develop.

- However, it's substantially weaker than the current generation of Chinese AESAs.

- The N035E radar has some interesting features, for example it is capable of detecting a target at extended ranges (350km) if it's only required to scan a small area (about the size of the HUD). This is not particularly useful without AWACs cueing.

- ESM/ECM systems are not as good as the J-16s. If the J16 were to be rated a 10/10, the Su-35 would be an 8.5/10 on ESM and 8/10 on ECM performance.

- The IRST is also worse, due to the state of the Russian electronics/optics industry.

- The R-77 and R-73 can be used on China's older stock of Russian fighters (Su-27/Su-30MKKs).

- R-77/R-73 are unremarkable, and performance trails the Chinese PL-10 and PL-15 missiles. (Wouldn't the PL-8 and PL-12 be a better comparison?)

- The Su-35 has an interesting feature, the "БОСЭС" or "Duel" which, if programmed with the capability of the opposing fighter, can automatically track the enemy in real time and recommend optimized decisions. It presents a good look into the Russian understanding of air combat modeling - and China may seek to do something similar for their 5th generation fights. (Coupled with advances in Chinese AI technology).

- The 117S engine is very good. It has 13% more dry thrust than the older AL-31F, which is already superior to the domestic WS-10.

- The Su-35s have some form of datalink capability, and have some level of integration into Chinese air defense networks.

- The Su-35 is giving China lots of experience with a super maneuverable thrust vectoring aircraft, and is influencing Chinese decisions on where to go with fighter development.

- They've learned quite a bit via dissimilar air combat training exercises with the Su-35.

- "the 117S engine is also the key subsystem for the first time after the introduction of the Su-35" - I think this means that the engine is the primary reason the Su-35 was bought.

- The officer's dream heavy 4.5th generation fighter would be a J-16 with 117S engines.



- The N035E's look-up range is only slightly more than the J-16 radar's look-down range, and the former is not as effective as the latter in anti-surface mode

- The '8.5' and '8.0' scores refer to the Su-35's sensing and EW capabilities respectively assuming the J-16's are set at '10' for both

- The weapons package of the Su-35 is not particularly impressive

- The KS-172, even if imported, wouldn't compare favourably with China's own VLRAAM

- Strike munitions of the Su-35 deal are upgraded versions of the same munitions procured as part of the Su-30 deals almost twenty years ago and there is limited value in what can learnt from them

- A lot of the flaws on the PLA Su-35s cannot be attributed to Russian reluctance to export top technology but rather the Russians haven't encountered the issues on their own Su-35s

- This mirrors the situation of the early-2000s when PLA Su-30s were flown at a much higher intensity than their cash-strapped Russian counterparts in preparation for a Taiwan contingency, leading to the PLA giving the aircraft OEM much more information on the Su-30's flaws than Russian pilots who didn't get the chance to fly their aircraft as much nor in as diverse of scenarios

- The Su-35 has the S-108 datalink which allows up to sixteen aircraft to share fire-control data allowing one aircraft to guide the missiles fired by other aircraft similar to CEC

- The datalink capability was already available for the Su-30 but owing to the relatively weak performance of the N001VE radar, the capability wasn't very useful and the PLA declined to include it

- Real-war experience in Syria suggests the S-108's ECCM capability can be further explored (might've gotten jammed by Americans/Israelis?)

- The extraordinary manoeuvrability and the corresponding combat potential of the Su-35 can largely be attributed to the 117S engines; thus, mastery of 117S utilisation was priority no. 1 for the 6th Brigade to achieve combat-capability ASAP

- Upgrading Su-35s to use domestic systems is more difficult than upgrading Su-27s and Su-30s due to the former's integrated system architecture compared to the latter two's distributed system architecture -- changing one system on the Su-35 has ramifications for every other system

- Extensive Russian assistance is necessary to conduct upgrades of systems without screwing everything up, hence the Su-35 deal is called "Sino-Russo Su-35 Cooperation Project" -- it's not just a simple export-import deal

Aircraft no. 61271 began test flights at Zhukovsky Airfield after handover to the PLA, suggesting those were post-upgrade system integration tests

Su-35s are already compatible with Chinese AEW


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 28 Jaan, 2019 8:59 
Foorumil
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1296
Gideonic kirjutas:
Hiinlaste poolt üsna põhjalik ülevaade Su-35'est (mis on neil juba mõnda aega käes).

Originaal
https://mil.sina.cn/sd/2018-12-09/detai ... c7DTwlb24g
Google'i tõlge:
https://translate.googleusercontent.com ... yyHuHz5zFw

Pole küll päris PAK-FA aga ei osanud mujale teemasse ka panna. Ning mingil määral on siiski relevantne, sest väga paljusid Su-35 süsteeme kasutatakse (vähemalt esialgu) ka Su-57 peal.

Lühidalt:
* Aerodünaamiliselt viimase peal masin.
* Mootor (117S) on ka suurepärane. 13% rohkem tõukejõudu kui AL-31F, millel on juba endal seda tsipa rohkem kui hiinlaste praegusel "laiatarbe" WS-10 el. (võimsamad mootorid neil alles arendusjärgus, nagu ka venelastel)
* Radar on PESA kohta küll hea, aga ka hiinlaste AESA radaritele jääb selgelt alla (ja õhk-maa osas ei tasu üldse midagi rääkida).
* IRST (infrapunasüsteemid) ja ECM (segamissüssteemid) on selgelt kehvemad kui need mis hiinlased J-16 peal kasutavad (J-20 jms siis rääkimata)
* Õhk-õhk raketid ei ole eriti muljetavaldavad, ka hiinlaste "laiatarbekaup" (mitte veel uuemad kohe relvastusse jõudvad mudelid) on paremad.
* Õhk-Maa relvastus on kõige algelisem. Väga vähe edasiminekut 20-aastat tagasi ostetudSu-30etega.

Kõige ebameeldivam selle juures tundub see, et tehakse teatavat koostööd hiina süsteemide integreerimiseks Su-35e, mis tähendab et neile (või vähemalt nende võimekusele) saavad ligi ka venelased.

Nojah, aga hiinlastel on ju aastakümneid olnud vaba ligipääs lääne elektroonika viimastele arengutele, kõik oskusteave tassiti neile vabatahtlikult kohale...

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 28 Jaan, 2019 9:52 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 16609
Pole keegi hiinlastele vabalt uusimale militaarelektroonikale ligipääsu jaganud.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 28 Jaan, 2019 13:31 
Foorumil
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1296
Lemet kirjutas:
Pole keegi hiinlastele vabalt uusimale militaarelektroonikale ligipääsu jaganud.
Ma ei väidagi et jagati mil. seadmete jooniseid. Jagati üldist teaduslik/tehnilist teavet ja tootmisliine odava elektronika saamiseks, nüüd nad saavad esiteks Huaweid iPhone asemel, aga lisaks on teadmised aluseks et välja töötada omaenda mil-tehnilised vahendid.

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 09 Veebr, 2019 2:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Mär, 2005 0:15
Postitusi: 651
Paraku see mõttemaailm, et Hiinlased ainult kopeerivad on iganenud, ja seda juba nii 20 aastat. Hiinas toimub väga korralik arendustegevus, nende R&D kulud on maailmas teisel kohal ja vahe USAga muutunud väga väikeseks, arvatavasti saab neist maailma suurim teadustegevusele kulutaja järgneva paari aasta jooksul.

iPhone on Hiina ja Aasia juppidest kokku pandud. Ainuke omalooming on (peale välisdisaini) tarkvara ja protsessori üldine disain ... muidugi niivõrd - kuivõrd ARM protsessoril asja saab omaloominguks kuulutada.

Ma võin tööalase näite tuua - esimese korraliku robottolmuimeja igas mõttes, kellel ka veidi ka mõistust peas suutsid valmis teha just hiinlased - Roborock S50. DJI (70% suuremate kommertsdroonide turust on umbes nende käes) suutis just esimesena teha korraliku tavadrooni, millel pole jamasid jne.

Vähemalt tarbeelektroonikas on Hiina juba omajagu aega olnud eestvedaja, mitte järelsörkija.

Ma ei suuda uskuda, et nad ei suudaks valmis teha keerukamat sõjatehnika elektroonikat (mis on elektroonilises mõttes nagunii üle-üle-eilne päev). F22 keskprotsessor on näiteks umbes nii 90nendate lõpu P3, 2000 aastate P4 tasemel. Arvatavasti suudaks ka Venemaa, kuid seal suured probleemid rahastusega (mida Hiinal pole).

Põhimõtteline põhjus miks Hiina on Läänele järgi jõudnud elektroonikas, ei ole mitte kopeerimine, või et keegi oleks talle midagi vedanud. Põhjuseks on tohutud riiklikud kulud sellesse sektorisse. Ilma nende kuludeta vorbiks nad endiselt asju nagu 90nendatel. Euroopa mahajäämus tehnoloogiliselt nii Ameerikast kui Hiinast on jälle seotud sellega, et kulud on kas paigal või isegi langenud, kuna eelisjärjekorras on sotsiaalsed kulud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 413 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt