PAK-FA

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Xender
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Xender »

Venelaste ohkimine teemal, et J20 on pole tegelikult 5G masin ja üldse kõik hea on venelaste käest varastatud või kopeeritud.

Arvestades vaikust Su-57 ümber, tundub pigem, et sellest elulooma ei saa enam. Vaatame kas need 12 eelseeria masinatki kätte saavad- kurjade kuulujuttude põhjal neid igal juhul pole ehitama asutud, kuid peaks juba järgmine aasta olema relvastuses. Muidugi jääb võimalus, et relvastusse võetakse need 12 varem ehitatud katsemasinat ...

Samas on vene foorumites oigamine, millele olen ka ise siin tähelepanu juhtinud - kui su-57 asja ei saa ning midagi asemele pakkuda pole ka kellelgi. Jutud 6G masina arendamisest ning tootmisest on puhas ulme. Vahepeal välja käidud mig 41 tootmine tundub ka kahtlaneMillega venelased siis vahepeal ja tulevikus lendavad? Su 27 kloonidega? Mis hakkab vaikselt 50 aasta vanuseks saama?

Kui aus olla, siis tundub, et venelastel pole tegelikult mingit otsest plaani ja lennukitööstuse väljavaated on pikemas plaanis väga kahtlased.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Juba on olnud ka lugeda, et seda kahtteist olla kärbitud kuueni. Ning eriti mõru pill oli hiljaaegu nelja Hiina hävitaja demonstreerimine.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas nimetu »

Juba on olnud ka lugeda, et seda kahtteist olla kärbitud kuueni.
On sul juhuslikult viidet? Ise loeks ka huviga.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

See oli kuskil venekeelse foorumi lennundusteema kommentides, kui uuesti ette jääb, annan viite. Väitja tundus asjaga tootmise poolelt üpris seotud olevat.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

Hiinlaste poolt üsna põhjalik ülevaade Su-35'est (mis on neil juba mõnda aega käes).

Originaal
https://mil.sina.cn/sd/2018-12-09/detai ... c7DTwlb24g
Google'i tõlge:
https://translate.googleusercontent.com ... yyHuHz5zFw

Pole küll päris PAK-FA aga ei osanud mujale teemasse ka panna. Ning mingil määral on siiski relevantne, sest väga paljusid Su-35 süsteeme kasutatakse (vähemalt esialgu) ka Su-57 peal.

Lühidalt:
* Aerodünaamiliselt viimase peal masin.
* Mootor (117S) on ka suurepärane. 13% rohkem tõukejõudu kui AL-31F, millel on juba endal seda tsipa rohkem kui hiinlaste praegusel "laiatarbe" WS-10 el. (võimsamad mootorid neil alles arendusjärgus, nagu ka venelastel)
* Radar on PESA kohta küll hea, aga ka hiinlaste AESA radaritele jääb selgelt alla (ja õhk-maa osas ei tasu üldse midagi rääkida).
* IRST (infrapunasüsteemid) ja ECM (segamissüssteemid) on selgelt kehvemad kui need mis hiinlased J-16 peal kasutavad (J-20 jms siis rääkimata)
* Õhk-õhk raketid ei ole eriti muljetavaldavad, ka hiinlaste "laiatarbekaup" (mitte veel uuemad kohe relvastusse jõudvad mudelid) on paremad.
* Õhk-Maa relvastus on kõige algelisem. Väga vähe edasiminekut 20-aastat tagasi ostetudSu-30etega.

Kõige ebameeldivam selle juures tundub see, et tehakse teatavat koostööd hiina süsteemide integreerimiseks Su-35e, mis tähendab et neile (või vähemalt nende võimekusele) saavad ligi ka venelased.
- The SU-35 serves as an excellent benchmark for the Chinese military to gauge the effectiveness of their own development vs international standards.

- Su-35 is very maneuverable, possibly the most maneuverable fighter in the PLAAF

- The N035E is an excellent PESA radar. It's pretty much the best PESA radar you can practically develop.

- However, it's substantially weaker than the current generation of Chinese AESAs.

- The N035E radar has some interesting features, for example it is capable of detecting a target at extended ranges (350km) if it's only required to scan a small area (about the size of the HUD). This is not particularly useful without AWACs cueing.

- ESM/ECM systems are not as good as the J-16s. If the J16 were to be rated a 10/10, the Su-35 would be an 8.5/10 on ESM and 8/10 on ECM performance.

- The IRST is also worse, due to the state of the Russian electronics/optics industry.

- The R-77 and R-73 can be used on China's older stock of Russian fighters (Su-27/Su-30MKKs).

- R-77/R-73 are unremarkable, and performance trails the Chinese PL-10 and PL-15 missiles. (Wouldn't the PL-8 and PL-12 be a better comparison?)

- The Su-35 has an interesting feature, the "БОСЭС" or "Duel" which, if programmed with the capability of the opposing fighter, can automatically track the enemy in real time and recommend optimized decisions. It presents a good look into the Russian understanding of air combat modeling - and China may seek to do something similar for their 5th generation fights. (Coupled with advances in Chinese AI technology).

- The 117S engine is very good. It has 13% more dry thrust than the older AL-31F, which is already superior to the domestic WS-10.

- The Su-35s have some form of datalink capability, and have some level of integration into Chinese air defense networks.

- The Su-35 is giving China lots of experience with a super maneuverable thrust vectoring aircraft, and is influencing Chinese decisions on where to go with fighter development.

- They've learned quite a bit via dissimilar air combat training exercises with the Su-35.

- "the 117S engine is also the key subsystem for the first time after the introduction of the Su-35" - I think this means that the engine is the primary reason the Su-35 was bought.

- The officer's dream heavy 4.5th generation fighter would be a J-16 with 117S engines.



- The N035E's look-up range is only slightly more than the J-16 radar's look-down range, and the former is not as effective as the latter in anti-surface mode

- The '8.5' and '8.0' scores refer to the Su-35's sensing and EW capabilities respectively assuming the J-16's are set at '10' for both

- The weapons package of the Su-35 is not particularly impressive

- The KS-172, even if imported, wouldn't compare favourably with China's own VLRAAM

- Strike munitions of the Su-35 deal are upgraded versions of the same munitions procured as part of the Su-30 deals almost twenty years ago and there is limited value in what can learnt from them

- A lot of the flaws on the PLA Su-35s cannot be attributed to Russian reluctance to export top technology but rather the Russians haven't encountered the issues on their own Su-35s

- This mirrors the situation of the early-2000s when PLA Su-30s were flown at a much higher intensity than their cash-strapped Russian counterparts in preparation for a Taiwan contingency, leading to the PLA giving the aircraft OEM much more information on the Su-30's flaws than Russian pilots who didn't get the chance to fly their aircraft as much nor in as diverse of scenarios

- The Su-35 has the S-108 datalink which allows up to sixteen aircraft to share fire-control data allowing one aircraft to guide the missiles fired by other aircraft similar to CEC

- The datalink capability was already available for the Su-30 but owing to the relatively weak performance of the N001VE radar, the capability wasn't very useful and the PLA declined to include it

- Real-war experience in Syria suggests the S-108's ECCM capability can be further explored (might've gotten jammed by Americans/Israelis?)

- The extraordinary manoeuvrability and the corresponding combat potential of the Su-35 can largely be attributed to the 117S engines; thus, mastery of 117S utilisation was priority no. 1 for the 6th Brigade to achieve combat-capability ASAP

- Upgrading Su-35s to use domestic systems is more difficult than upgrading Su-27s and Su-30s due to the former's integrated system architecture compared to the latter two's distributed system architecture -- changing one system on the Su-35 has ramifications for every other system

- Extensive Russian assistance is necessary to conduct upgrades of systems without screwing everything up, hence the Su-35 deal is called "Sino-Russo Su-35 Cooperation Project" -- it's not just a simple export-import deal

Aircraft no. 61271 began test flights at Zhukovsky Airfield after handover to the PLA, suggesting those were post-upgrade system integration tests

Su-35s are already compatible with Chinese AEW
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Dr.Sci »

Gideonic kirjutas:Hiinlaste poolt üsna põhjalik ülevaade Su-35'est (mis on neil juba mõnda aega käes).

Originaal
https://mil.sina.cn/sd/2018-12-09/detai ... c7DTwlb24g
Google'i tõlge:
https://translate.googleusercontent.com ... yyHuHz5zFw

Pole küll päris PAK-FA aga ei osanud mujale teemasse ka panna. Ning mingil määral on siiski relevantne, sest väga paljusid Su-35 süsteeme kasutatakse (vähemalt esialgu) ka Su-57 peal.

Lühidalt:
* Aerodünaamiliselt viimase peal masin.
* Mootor (117S) on ka suurepärane. 13% rohkem tõukejõudu kui AL-31F, millel on juba endal seda tsipa rohkem kui hiinlaste praegusel "laiatarbe" WS-10 el. (võimsamad mootorid neil alles arendusjärgus, nagu ka venelastel)
* Radar on PESA kohta küll hea, aga ka hiinlaste AESA radaritele jääb selgelt alla (ja õhk-maa osas ei tasu üldse midagi rääkida).
* IRST (infrapunasüsteemid) ja ECM (segamissüssteemid) on selgelt kehvemad kui need mis hiinlased J-16 peal kasutavad (J-20 jms siis rääkimata)
* Õhk-õhk raketid ei ole eriti muljetavaldavad, ka hiinlaste "laiatarbekaup" (mitte veel uuemad kohe relvastusse jõudvad mudelid) on paremad.
* Õhk-Maa relvastus on kõige algelisem. Väga vähe edasiminekut 20-aastat tagasi ostetudSu-30etega.

Kõige ebameeldivam selle juures tundub see, et tehakse teatavat koostööd hiina süsteemide integreerimiseks Su-35e, mis tähendab et neile (või vähemalt nende võimekusele) saavad ligi ka venelased.
Nojah, aga hiinlastel on ju aastakümneid olnud vaba ligipääs lääne elektroonika viimastele arengutele, kõik oskusteave tassiti neile vabatahtlikult kohale...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Pole keegi hiinlastele vabalt uusimale militaarelektroonikale ligipääsu jaganud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Dr.Sci »

Lemet kirjutas:Pole keegi hiinlastele vabalt uusimale militaarelektroonikale ligipääsu jaganud.
Ma ei väidagi et jagati mil. seadmete jooniseid. Jagati üldist teaduslik/tehnilist teavet ja tootmisliine odava elektronika saamiseks, nüüd nad saavad esiteks Huaweid iPhone asemel, aga lisaks on teadmised aluseks et välja töötada omaenda mil-tehnilised vahendid.
Xender
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Xender »

Paraku see mõttemaailm, et Hiinlased ainult kopeerivad on iganenud, ja seda juba nii 20 aastat. Hiinas toimub väga korralik arendustegevus, nende R&D kulud on maailmas teisel kohal ja vahe USAga muutunud väga väikeseks, arvatavasti saab neist maailma suurim teadustegevusele kulutaja järgneva paari aasta jooksul.

iPhone on Hiina ja Aasia juppidest kokku pandud. Ainuke omalooming on (peale välisdisaini) tarkvara ja protsessori üldine disain ... muidugi niivõrd - kuivõrd ARM protsessoril asja saab omaloominguks kuulutada.

Ma võin tööalase näite tuua - esimese korraliku robottolmuimeja igas mõttes, kellel ka veidi ka mõistust peas suutsid valmis teha just hiinlased - Roborock S50. DJI (70% suuremate kommertsdroonide turust on umbes nende käes) suutis just esimesena teha korraliku tavadrooni, millel pole jamasid jne.

Vähemalt tarbeelektroonikas on Hiina juba omajagu aega olnud eestvedaja, mitte järelsörkija.

Ma ei suuda uskuda, et nad ei suudaks valmis teha keerukamat sõjatehnika elektroonikat (mis on elektroonilises mõttes nagunii üle-üle-eilne päev). F22 keskprotsessor on näiteks umbes nii 90nendate lõpu P3, 2000 aastate P4 tasemel. Arvatavasti suudaks ka Venemaa, kuid seal suured probleemid rahastusega (mida Hiinal pole).

Põhimõtteline põhjus miks Hiina on Läänele järgi jõudnud elektroonikas, ei ole mitte kopeerimine, või et keegi oleks talle midagi vedanud. Põhjuseks on tohutud riiklikud kulud sellesse sektorisse. Ilma nende kuludeta vorbiks nad endiselt asju nagu 90nendatel. Euroopa mahajäämus tehnoloogiliselt nii Ameerikast kui Hiinast on jälle seotud sellega, et kulud on kas paigal või isegi langenud, kuna eelisjärjekorras on sotsiaalsed kulud.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Su-57 planeeritakse eksporti lasta...
Документы, разрешающие экспорт российского истребителя пятого поколения Су-57 почти согласованы, сообщает Интерфакс со ссылкой на источник в авиационной отрасли.
По словам источника, документация находится в правительстве РФ на финальном этапе рассмотрения. Он пояснил, что у самолета, который ранее назывался ПАК ФА (Т-50) уже имелся паспорт экспортного облика. Документы направлены в кабмин в связи с изменением обозначения на Су-57.

Россия может представить экспортную версию истребителя (Су-57Э) уже в ноябре на авиашоу в Дубае.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Putin andis korralduse 76 Su-57 tootmiseks...
Вчера Владимир Путин анонсировал закупку Минобороны 76 новейших истребителей Су-57, которые должны поступить на вооружение трех авиационных полков к 2028 году. Контракт, по данным “Ъ”, оценивается в сумму до 170 млрд руб., что делает его крупнейшим в истории авиации и гарантирует полную загрузку мощностей Комсомольского-на-Амуре авиационного завода как минимум на десятилетие. Соглашение может быть подписано в присутствии президента на авиакосмическом салоне МАКС-2019.

О готовности военных приобрести крупные партии новой авиатехники Владимир Путин заявил на совещании по вопросам развития военной авиации, состоявшемся в Сочи. Он напомнил, что в 2013–2018 годах войска получили более тысячи новых и модернизированных самолетов и вертолетов, в результате авиапарк ВКС обновлен на 65%. Теперь, отметил президент, нужно начать серийную закупку новейших образцов авиатехники, в числе которых истребители пятого поколения Су-57. «К 2028 году (ими.— “Ъ”) нужно полностью перевооружить три авиационных полка ВКС»,— заявил господин Путин, подчеркнув, что в госпрограмме вооружения до 2027 года планировалась закупка лишь 16 таких самолетов. Благодаря работе с промышленностью стоимость самолета снизилась практически на 20%, что позволит закупить за тот же период времени уже 76 истребителей, пояснил президент.

Как Минобороны перебросило Су-57 в Сирию

Работы по истребителю Су-57 (перспективный авиационный комплекс фронтовой авиации) были начаты в 2002 году. Спустя два года самолет был представлен президенту в макете. В 2010 году господин Путин заявил, что на первом этапе создания самолета было потрачено около 30 млрд руб., для завершения работ, по его словам, требовалась такая же сумма. Сроки его поступления в войска и планируемое к закупке количество машин постоянно менялись. Госпрограмма вооружения на 2011–2020 годы предусматривала закупку 52 серийных истребителей Су-57 (с поставкой двух первых в 2015 году). Впоследствии военные признавались, что из-за нестабильной экономической ситуации ведомство готово взять только 15 таких машин, из которых две — в 2017 году (см. “Ъ” от 24 марта 2015 года). В итоге первый контракт на пару Су-57 был подписан лишь в августе 2018 года: по его условиям, первая машина должна быть передана военным в 2019 году. Всего за время существования программы было построено десять опытных образцов Су-57.

По словам топ-менеджера одного из предприятий оборонной промышленности, контракт на поставку Минобороны 76 истребителей Су-57 может стать рекордным в истории Объединенной авиастроительной корпорации (ОАК). Стоимость контракта, оцениваемого в 160–170 млрд руб., снижается не только из-за решений по изменению внутренней компоновки Су-57 и унификации технических решений, но и в силу того, что производство стало серийным, поясняет источник “Ъ”: заработать на военных контрактах в силу низкой (3–5%) рентабельности и так не получится, но это гарантирует загрузку мощностей Комсомольского-на-Амуре авиационного завода на десятилетие. Теоретически его производственная линия позволяет выпускать ежегодно не менее семи-восьми таких машин, первые партии которых будут оснащены двигателями первого этапа (АЛ-41Ф1), а затем уже второго («изделие 30»). Комсомольское-на-Амуре предприятие с учетом внутренних и экспортных заказов на истребители предыдущего поколения Су-35 становится самым загруженным из всех заводов ОАК, считает высокопоставленный чиновник правительства. По его словам, контракт может быть подписан в присутствии Владимира Путина на авиакосмическом салоне МАКС-2019, который пройдет в подмосковном Жуковском с 27 августа по 1 сентября.

Почему Минобороны сильно сократило закупки вертолетов в рамках госпрограммы вооружений

Вчера же президент заявил, что к 2028 году в войсках должны оказаться еще 100 боевых вертолетов Ми-28НМ — доработанной по результатам эксплуатации в Сирии версии уже состоящих на вооружении ВКС России сотни Ми-28Н. Этот контракт и параллельное подписание соглашения на 114 боевых вертолетов Ка-52 дадут основную загрузку в рамках нынешней госпрограммы вооружения двум предприятиям входящего в «Ростех» холдинга «Вертолеты России» — «Роствертол» (Ростов) и «Прогресс» (Арсеньев). По словам источника “Ъ” в авиационной промышленности, совокупная стоимость данных соглашений оценивается на уровне 180–190 млрд руб.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
teeline35
Liige
Postitusi: 1543
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas teeline35 »

Inglise keeles ka arutlusi;
https://www.popularmechanics.com/milita ... hoi-su-57/
Mainitakse ära 76 lennuki tellimine aastaks 2028, millest jätkuvat kolme polgu relvastamiseks (3X24 lennukit+4 varuks). Lisa lennukite tellimise põhjuseks olevat tootja lubadus ühiku hinna langetamine 20%. Kuidas selline hinna langetamine võimalikuks saab, pole kusagilt kommenteeritud. Tavaliselt kipuvad hinnad arenduse käigus kasvama. Lennukile ettenähtud mootorid pole samuti valmis. Mis targemad arvavad, millest 20% odavam hind tuleb? Panevad toodetavatele lennukitele vanemad mootorid + midagi jäetakse veel ära?
Lennukite relvastusse kuuluvat ka uued ülehelikiiruselised õhk-maa raketid, mille lennukiirus ületavat 5 korda helikiiruse. jne...
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

See numbriline ekvilibristika jääb mulle arusaamatuks...plaaniti 16 lennuki ostu, tootja langetas ühiku hinda 20% ja nüüd saab tänu sellele osta 76 masinat...rääkimata sellest, et hind 34 miljonit tükist on kordades odavam Su-35 müügihinnast (oli vististi 82 miljonit viimati). Kedagi tehakse selle jutuga ilmselt lolliks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Pisut asisemat lugemist kah...nagu realistlikumad kodanikud peale PAK FA esmalendu tekkinud eufooria taustal ennustasid, on kõige varasem vägedesse jõudmise aasta 2022, aga suure tõenäolsusega nihkub seegi tärmin hilisemaks.

https://www.vpk-news.ru/articles/50304? ... arfiles.ru
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ajakirja Sõdur andmetel sõlmis Armeenia 2019 alguses lepingu VF-ga nelja hävitaja Su-30SM ostmiseks ja pilootide õppeks, mille soetamiseks andis Moskva Jerevanile 88 miljonit laenu. Seega ühe lennuki maksumus võiks olla 22 miljonit eurot.

Selline hinnaindikatsioon vene "süsteemisiseste" lennukihindade kohta. Antud omadustega masina eest on 22 miljonit eurot nagu muidu saadud, taolise suurusega asjad kipuvad maksma juba kolmekohalist summat. Venes on "süsteemisisesed" hinnad midagi muud kui turul müüakse - turul müüaksegi kõvasti kallimalt, sest konkurendid on 100 miljoni ligi. Lisaks võivad veel "süsteemisisesed" hinnad VF oma relvajõududele ja SRÜ liitlastele olla erinevad (viimastele kallimad).

lk 6
https://issuu.com/sodur/docs/0119sodur

Sellise asja rahastamine venes pole kuigi läbipaistev ja kui seal ostetakse 22 miljoniga raskeid hävitajaid ja alla miljoni tanke, siis võib arvata, et avalik kaitse-eelarve on seal siiski jäämäe veepealne osa, sest riigieelarvest võidakse relvatööstust varjatult toetada ka muudest allikatest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist